Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller er det ikke på høy tid at IA stepper inn for Mike i midtforsvaret? Jeg synes Mike har vært forferdelig i duellspillet i det seneste, samtidig som han, som den eneste bak der, pumper opp upresise oppspill altfor ofte. Jeg vet ikke om det er meningen at han skal slå langt, men det kan virke som Mike ofte får dårlige tid enn feks Pontus, og at han dermed tvinger seg selv til å slå ballen langt mot bakrom. Er det ikke fornuftig at Pontus skal være den som kvitter seg med ballen bakfra, eller at ballen går ut mot back? Synes Mike ofte er litt feig med å bruke Morten.

I tillegg trenger vi generelt mer luft - og duellstyrke på dødballer, og det er jo Inge den fremste eksponenten for.

Vi har da også vitterlig sluppet inn mye mer mål etter at Mike kom inn (og da Pontus var ute), enn hva vi gjorde med Morten og Pontus som stoppere?

Det er ikke bare deg. Jeg kunne ikke vært mer enig. Oppspill fra Mike er så godt som ensbetydende med balltap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Poenget med hodestyrke er viktig, mot Godset fikk vi i perioder problemer med Kovac og andre høye drammensere.

Forøvrig så skulle jeg gjerne sett samme lagoppstilling som "vanlig".

Jon

Bjørnar, Mike, Pontus, Stenvoll

Keller, Henning, Somen, Alan

Veigar og Danne

Bjørnar på høyre back, du mener vel Morten?

Jeg tipper det blir kamp om en eller to plasser: Det er helt åpent om IA eller Mike starter, og hvis Alan ikke er helt 100% kan det være at Bjørnar starter på kant. Han har en del bra innlegg, og holde bredden på en annen måte enn Alan så det er ikke bare negativt selv om Alan har bedre teknikk.

Jon

Morten, Mike/IA, Pontus, Stenvoll

Keller, Henning, Somen, Alan(Bjørnar)

Veigar og Danne

Etter en dårlig serie-"start" etter pausen tror jeg vi kan gjøre det bra i Sandefjord. De har startet veldig bra på sin nye stadion og kommer nok til å ligge høyere enn vanlig for dem, noe som vil gi våre gutter større mulighet til å spille ball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt åpent om IA eller Mike starter,

Hvordan vet du det?

Jeg vet ikke, startet innlegget med "jeg tipper", men IA begynnner å komme i form og er veldig keen på å spille. Mike har vært foretrukket de siste kampene, har spilt brukbart men ikke noe mer enn det. Hvem av dem tror du starter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne kampen er avgjørende om vi skal være med å kjempe med Brann og LSK....

Vi har i realiteten vært i fritt fall etter ferien, og hadde det ikke vært for oppturene i cupen hadde situasjonen sett helt forferdelig ut.

Vi skal normalt være et bedre lag enn SF, men siden vi har satt oss i en situasjon hvor vi egentlig må vinne for å henge med i toppen, blir presset unødvendig høyt. SF er også normalt vanskelig å slå hjemme, i tillegg til at nettopp Sandefjord har en tendens til å ha et ganske bra tak på oss. Med visse unntak er kamper mot dem sjelden særlig enkle.

Det hadde vært fint om det løsnet for oss igjen i morgen, men er stygt redd for at dette kan bli tøft. Vi bør ta tre poeng, men realistisk slik situasjonen er kan vi håpe på ett. Med et tap kan vi ikke si noe annet enn at vi har hatt en katastrofal åpning på høstsesongen.

Dette på tross av at poeng mot Sandefjord vil være bonus i forhold til i fjor, da vi tapte i tilsvarende kamp.

Jeg har ikke noen statistikk på dette, men har en sterk fornemmelse av at mandag og tv-kamp sjelden er noen god setting for oss.

Endret av Tom
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har gjort det dårlig i TV-kamper både i år og i fjor, vi har dårlig stat. mot Sandefjord, spes. borte og vi har startet høsten katastrofalt dårlig. Alt ligger dermed tilrette for Sandefjord-poeng, hvilket gir oss god mulighet til å slå nedenfra. Nedsiden er at gutta kan føle et enormt press siden alle andre i toppstriden har vunnet kampene sine (dog før Brann har spilt)., men SF er nok minst like desperate, de ligger ikke noe trivelig til på tabellen for å si det sånn...

Edit: Og der spilte Brann uavgjort, så vi har en fin mulighet til å knappe inn på 1-plass med 2 poeng. Brann viser seg veldig avhengige av Helstad, og det blir neppe bedre for dem i neste kamp med Martin ute hvis ikke Helstad har blitt frisk igen.

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har gjort det dårlig i TV-kamper både i år og i fjor, vi har dårlig stat. mot Sandefjord, spes. borte og vi har startet høsten katastrofalt dårlig. Alt ligger dermed tilrette for Sandefjord-poeng, hvilket gir oss god mulighet til å slå nedenfra. Nedsiden er at gutta kan føle et enormt press siden alle andre i toppstriden har vunnet kampene sine (dog før Brann har spilt)., men SF er nok minst like desperate, de ligger ikke noe trivelig til på tabellen for å si det sånn...

Det er symptomatisk for situasjonen at vi utrolig nok ser det positive i å slå nedenfra mot laget som ligger sist på tabellen.

At vi ikke kunne forvente å ha samme flyt hele tiden er så sin sak, men det som har skjedd hittill i høstsesongen er faktisk dårligere enn hva noen kunne forvente.

Seier blir utrolig viktig, og ikke bare for å henge med i toppen. Med tap er vi på god vei på å bli hentet inn av lag som Fredrikstad o.l. Etter å ha ledet serien til sommerpausen begynner dette å ligne på en gedigen nedtur.

Historien gjentar seg hvert år. Vår- og høstsesongen i tippeligaen er to forskjellige verdener. Årsaken til dette er selvsagt i stor grad overgangsvinduet. Og når vi i sedvanlig stil ikke henter spillere i samme grad som andre klubber vi ønsker å være på nivå med, blir det fort nedtur.

Med den formen LSK tydeligvis er i nå, kan vi heller ikke fovente noen trøst i semifinalen i cupen heller. Jeg liker overhode ikke den situasjonen vi er kommet i. La oss håpe at vi får en etterlengtet opptur i morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Apropos overgangsvinduet. Det er jo unektelig posetivt at ingen av gutta har forsvunnet idenn perioden. For Stabæks del er det mye viktigere enn å få nye toppfolk hit.

Uansett, tar det alltid tid å finne seg tilrette i en ny klubb. Så å hevde at høstens nedtur skyldes mangel på nye spillere, er jeg ikke enig i. Vi har spilt jevne kamper, uten å få utelling, i tillegg til at Somen har slitt med virus.

Men ja, jeg frykter morgendagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange av dere er utrolig kritiske her; påstår at vi er i fritt fall, at det bare er cupen er positivt etter ferien osv.

Ja, om visjonen er å gå ubeseiret gjennom serien har vi ikke gjort det bra. Men om vi analyserer hvilke lag vi har spilt mot og sammenligner med tilsvarende kamper i fjor, er det faktisk bare borte mot Rosenborg vi har gjort det dårligere enn i fjor.

Og den måten å vurdere på gjør faktisk at tap mot Sandefjord er OK. Sammenlignet med i fjor mener jeg.

Men det er klart - vi satser på å komme høyere på tabellen i år enn i fjor, og da bør vi ta poeng mot Sandefjord.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange av dere er utrolig kritiske her; påstår at vi er i fritt fall, at det bare er cupen er positivt etter ferien osv.

Ja, om visjonen er å gå ubeseiret gjennom serien har vi ikke gjort det bra. Men om vi analyserer hvilke lag vi har spilt mot og sammenligner med tilsvarende kamper i fjor, er det faktisk bare borte mot Rosenborg vi har gjort det dårligere enn i fjor.

Og den måten å vurdere på gjør faktisk at tap mot Sandefjord er OK. Sammenlignet med i fjor mener jeg.

Men det er klart - vi satser på å komme høyere på tabellen i år enn i fjor, og da bør vi ta poeng mot Sandefjord.

og hvis folk tar en titt på tv2 nå ser man at 1-1 mot start ikke er så veldig ille. alt ligger til rette for en fin fotballkveld i morgen og jeg tror på 3 poeng til det motsatte er bevist!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Apropos overgangsvinduet. Det er jo unektelig posetivt at ingen av gutta har forsvunnet idenn perioden. For Stabæks del er det mye viktigere enn å få nye toppfolk hit.

Uansett, tar det alltid tid å finne seg tilrette i en ny klubb. Så å hevde at høstens nedtur skyldes mangel på nye spillere, er jeg ikke enig i. Vi har spilt jevne kamper, uten å få utelling, i tillegg til at Somen har slitt med virus.

Men ja, jeg frykter morgendagen.

Det er opplagt positivt at vi ikke har mistet spillere, men også dette er litt symtomatisk for situasjonen at vi er nødt til å glede oss over dette av mangel på noe annet.

Jeg har heller ikke hevdet at høstens nedtur skyldes mangel på nye spillere alene, men forsterkninger bidrar likevel til at vi har alternativer når de etablerte ikke fungerer optimalt. Det er åpenbart at vi sliter stort når et par av nøkkelspillerne ikke helt har dagen.

Rent spillemessig har vi ikke vært i nærheten i høst. Kampen mot Start var eksempelvis grusom, og at den endte uavgjort skyldtes at Start var minst like dårlige som oss. Det er for øvrig ikke tilfeldig at vi knapt nok har tatt poeng hittil. Selv om 3-0 tapene mot Brann og RBK lyver litt med tanke på styrkeforholdet, kan de uansett ikke bortforklares. At vi heller ikke klarer å avgjøre hjemme mot Enga og Start, skyldes mer enn bare marginer i mot.

Vi er blitt for forutsigbare og nettopp derfor blir det ekstra viktig å ha alternative kort å spille på. Oppskriften mot oss er å legge seg lavt og nekte oss rom. Det er nå blitt allmen viten. Det verste er at vi ikke har noen mottrekk og er helt avhengig av at enkeltspillere gjør det helt store på egenhånd, som eksempelvis Somen. En klassisk kantspiller hadde vært gull verdt når vi tenderer mot å gå oss fast på midten.

Thodesen er en luring, og nettopp han vet meget godt hvordan vi skal tas. Jeg tipper vi kommer til å bli kjørt hardt fra start i morgen, med aggresivt press på ballfører og hurtige kontringer i mot. Får SF det første målet blir det tøft.

Jeg vet det er noen her som liker å tenke positivt uansett, og gjerne blir provosert av enhver negativ tanke rundt laget. Jeg er heller av de som liker å forholde meg til realitetene, og vurdere situasjonen i forhold til dette. Vi er inne i en blindgate og forsterkninger, ikke minst for alternativenes og variasjonens skyld, ville vært gull verdt.

Uansett hvordan man vrir og vender på det, har vi en alt for tynn stall. Hva gjør vi egentlig ved skader på våre viktigste spillere? Alt dårligere enn RL-plass og dermed også europacuplass vil nå være en gedigen nedtur. Lista må derfor legges deretter. Vi kan lett ende opp med å gjøre det tabellmessig dårligere enn i fjor. DET ville vært nedtur.

Skal vi tro Bohinen finnes det penger i systemet forutsatt at det er de rette spillerne. La oss håpe at vi blir overrasket i løpet av neste uke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kunne selvsagt vært mye verre. Vi kunne sågar vært i nedrykkstriden. Men vi bæringer er ikke småborgerlig, er vi det? Vi har større ambisjoner enn å være middelshavsfarere, innenfor realismens grenser selvsagt.

Jeg mener vi bør være enige om at alt dårligere enn 4. plass i år vil være en nedtur. Det er mye som tyder på at vi i årets sesong kan gjøre det poengmessig bedre enn i fjor, men likevel ikke gjøre det bedre på tabellen.

At folk er kritiske betyr ikke at man ønsker å rakke ned på laget eller klubben. Vi ønsker bare så inderlig at Stabæk og Bærum kan få ut sitt fulle potensiale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå blir vi bare 3p bak Brann med seier i morgen, og selv om det ikke er typisk for Stabæk siste 2 år å gjøre det bra i slike typer kamper der andre resultat går i vår favær, håper og tror jeg på seier i morgen.

Vår mangel på klassiske kantspillere blir ofte nevnt, men dette kan kompenseres ved at Somen og Henning i større grad trekker ut mot sidelinjen enn de vanligvis gjør. De har gjort dette flere ganger tidligere i år, og dette har skapt farlige situasjoner, senest i Start-kampen.

Vår dårlige uttelling på dødballer og mange innslupne mål imot på dødball trekkes også frem som magler. Det er egentlig ikke annet å forvente, når vår beste hodespiller er satt ut pga skader. Vi har noen brukbare spillere igjen i Pontus, Somen, Keller og Nanne, men ingen av disse har sin styrke på hodet, og det blir lett å ta ut disse på våre dødballer. Når vi har flere sterke hodespillere, blir det vanskligere å forsvare seg, og våre "nest beste" får større sjanse til å lykkes om de slipper å møte motstanderens beste hodespiller. Jeg vil gjerne ha IAO innpå så snart som mulig, selv om han kanskje bare holder i 70min og har noen % igjen på toppformen.

Håper på:

Jon

MMS-Pontus-IAO-Tom

Keller-Somen-Henning-Alan

Pall-Nanne

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 poeng på 4 kamper er for dårlig uansett hvordan du vrir og vender på det. 2 poeng på 5 kamper ville vært enda dårligere, og snøen som falt i fjor er av akademisk interesse når det gjelder å bedømme det som har skjedd i år. Det er for dårlig og ikke klare seier hjemme mot hverken VIF eller Start, 2 bunnlag i årets serie. Slår vi derimot SF borte (som jeg har trua på) ser alt straks mye lysere ut.

Jeg drømmer om gull, men vil være fornøyd med medalje i årets serie og RL + UEAFA-cup spill neste år. Det vil i så fall fordre forsterkninger av stallen, men om det ikke kommer flere enn Espen Olsen (som kan bidra på A-laget i år) depper ikke jeg av den grunn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med at det ikke blir utsolgt for billetter hvis man kommer med s-bussen og kjøper i boden der?! hva er prisen for billettene? hvor mange er det plass til på bortefeltet?

Endret av magnuss
Lenke til innlegg
Del på andre sider

I våres er det også RBK kampen som var forskjellen mellom høst og vår, om vi vinner imorgen har vi kun 1 poeng mindre enn i vår sesongen etter disse kampene, og da ledet vi serien med to, så om vi gjør det bra fra nå av så vinner vi serien med 3 ;)

Er egentlig fornøyd med topp-4 i år jeg, for da viser det seg at det hjalp og gi Janne Sparken...

CStromme

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens tropp:

Jon Knutsen, Mike Kjølø, Pontus Segerström, Tom Stenvoll, Henning Hauger, Christian Keller, Veigar Pall Gunnarson, Daniel Nannskog, Somen A Tchoyi, Morten M. Skjønsberg, Espen Olsen, IA Olsen, Tommy Stenersen, Espen Nystuen, Alanzinhio, Bjørnar Holmvik, Eirik Markegård og Jens W. Sørensen.

Dette ifølge sms fra Stabæk fotball. Moro at Espen Olsen er med i troppen, håper at han får litt spilletid.

Endret av Blå_i_eksil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å ta bilen oppover, hvordan får man egentlig billetter til kampen??

Selges på komplett.no - altså på arenaen (og ikke internettadressen som er forbløffende lik).

Så langt jeg har forstått er det en egen billettluke/boks for bortesupporterne utenfor felt N. Prisen er 140kr + avgift.

Sees!

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å ta bilen oppover, hvordan får man egentlig billetter til kampen??

Selges på komplett.no - altså på arenaen (og ikke internettadressen som er forbløffende lik).

Så langt jeg har forstått er det en egen billettluke/boks for bortesupporterne utenfor felt N. Prisen er 140kr + avgift.

Sees!

Se etter disse :)

P8180202-2.jpg

Foto: Alltidblaa

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Sandefjord - Stabæk 27. august
  • Opprett ny...