Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt en titt på programmet til hhv Brann, LSK, Stabæk, Viking og RBK

Brann:

SF H

FFK B

Odd H

LSK B

Lyn H

Aa B

Viking H

TIL

LSK:

Viking B

TIL H

Stabæk B

Brann H

VIF B

RBK H

Start B

SF H

Stabæk:

FFK H

Odd B

LSK H

Lyn B

Aa H

Viking B

TIL H

Godset B

Viking:

LSK H

Lyn B

Aa H

Godset H

TIL B

Stabæk H

Brann B

VIK H

RBK:

Godset B

Start B

SH H

FFK B

Odd H

LSK B

Lyn H

Aa B

En nærmere titt på lagenes hjemme- og bortekamper.

Rosenborg har altså , som eneste av disse lagene igjen kun 3 hjemmekaper, -SF Odd og Lyn. Dersom vi skal karakterisere kamper som enkle, middels og vanskelige vil jeg si at RBK har igjen 3 enkle hjemmekamper.

RBK har igjen 5 bortekamper - Godset, Start, FFK, LSK og Aalesund.

Det finnes vel ingen enkle bortekamper, så jeg vil si at RBK har igjen 2 middels (Godset Aa) og 3 vanskelige bortekamper.

Viking har som eneste av disse lagene igjen 5 hjemmekamper - LSK, Aa, Godset, Stabæk og VIF . Man kan vel karakterisere dette som 3 vanskelige (LSK, Stabæk og VIF) 1 middels (Godset) og 1 lett.

Viking har da kun 3 bortekamper igjen - Lyn, TIL og Brann. Her vil jeg si 2 middels og en vanskelig bortekamp.

Stabæk har hjemme - FFK, LSK, Aa og TIL. LSK hjemme må karakteriseres som vanskelig, FFK og TIL som middels vanskelige og Aa som lett.

Borte har vi - Odd, Lyn, Viking og Godset. Viking er selvsagt en vanskelig bortekamp, mens Odd, Lyn og Godset borte vil jeg karakterisere som middels vanskelige.

LSK har igjen hjemme: TIL, Brann, RBK og SF. Brann og RBK er jo to vanskelige hjemmekamper, SF må vel sies å være en enkel hjemmekap (har kun 2 poeng borte) mens TIL oppgraderer jeg til middels vanskelig.

LSK her et meget tøft program igjen borte- Viking, Stabæk, VIF og Start. Jeg vil karakterisere alle disse kampene som vanskelige.

Brann hjemme - SF, Odd, Lyn og Viking. 1 vanskelig (Viking), 2 middels (Odd og Lyn) og 1 enkel.

Brann borte - FFK, LSK, Aa og TIL. FFK og LSK er vanskelige bortekamper, TIL og Aalesund middels.

En liten oppsumering etter alt dette:

Rosenborg vil jeg for min del avskrive som en gullkandidat (kanskje ikke så radikalt). De har et forholdsvis lett program hjemme, men har altså hele 5 bortekamper igjen.

Viking ser derimot skumle ut på bakgrunn av det gjenstående programmet. De har, som nevnt, 5 hjemmekamper igjen, og er vel i stand til å vinne alle disse. 2 av de 3 bortekampene ser overkommelige ut (Lyn og TIL) mens Brann borte jo er vrien. Men alt i alt, Viking kan sanke mange poeng fremover. Det var vel også i siste halvdel av vårsesongen de virkelig kom.

Vi er vel også i stand til å vinne våre hjemmekamper. LSK kampen er den vanskeligste på papiret. Desverre har vi kun 4 kamper igjen hjemme, mot Vikings 5.

Med unntak av Viking har vi ikke de mest skremmende bortekampene igjen. Dette gjør at høstsesongen kan blir VELDIG spennende for vår del.

Brann har etter min mening gode muligheter for å sanke full pott i de resterende hjemmekampene. Viking kampen er på papiret den klart vanskeligste.

Borte kan både FFK og LSK gi dem trøbbel. Det er lov å håpe at Aalesund gir dem kamp i sin desperasjon for å unngå nedrykk (kampen spilles 3 runder før slutt), mens TIL kanskje ikke har mye å spille for i siste serierunde

Har følgende ville tips til sluttabell:

1. Brann 54p (3p mot SF, Odd, Lyn Aa og TIL, 1p mot Viking, FFK, og LSK

2. Stabæk 51p (3p mot FFK, Aa, TIL, Lyn og Godset, 1p mot LSK og Odd, 0p mot Viking

3. Viking 49p (3p mot Aa, Godset, Stabæk, Lyn og TIL, 1p mot LSK, VIF og Brann

4. LSK 45p (3p mot TIL og SF, 1p mot Brann, RBK Viking og Stabæk, 0p mot VIF og Start

5. RBK 45p (3p mot SF, Odd, Lyn Godset og Aa, 1p mot Start og LSK, 0p mot FFK.

Endret av trond
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan jo legge til at både Martin og Helstad er strekkskadet, noe som svekker Brann enormt (synd vi er ferdig med dem for i år). Tror derfor LSK blir farligst.

Men dersom man ser på hvem LSK har igjen å møte, møter de alle de 4 andre gullkandidatene. Dvs at av totalt 24 mulige gjenværende poeng er 12 av disse mot gullrivalene, det tror jeg blir tøft for dem. RBK møter kun LSK av topp 5, så man må fortsatt se opp for dem. Brann har kun 2 gullrivaler de må "stjele" poeng fra, og med 8 poeng foran RBK, ville jeg fortsatt holdt en liten knapp på dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan trådtittelen forandres til Gullkandidatenes... i ett ord?

Vet det er en liten ting, men får helt fnatt av ord delings feil.

Da bør du kanskje begynne med å feie for egen dør... ?

Så vidt jeg vet heter det vel : Orddeling......

Nå er jeg riktignok dyslektisk... men føler at det er mer riktig en ord delings feil....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg riktignok dyslektisk... men føler at det er mer riktig en ord delings feil....

Sitter med en vag følelse av at blaamann bevisst skrev orddelingsfeil feil for å understreke poenget sitt om hvor ille orddelingsfeil ser ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter med en vag følelse av at blaamann bevisst skrev orddelingsfeil feil for å understreke poenget sitt om hvor ille orddelingsfeil ser ut.

Tvilsomt..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tvilsomt..

Jeg synes det ser ut som om det er helt opplagt at han har gjort det med vilje. Men samme faen, uansett ikke dette tråden skal brukes til.

For å få tråden tilbake i rett spor kommer jeg med mitt tips til hvordan det ender. Lsk og brann kjemper om gullet og det blir avgjort i siste serierunde. Viking, rbk og stabæk kjemper om 3-5 plassen.

Endret av jokke
Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting som jeg klart legger merke til er LSKs vanskelige program. 5 av deres 8 kamper kan gå begge veier (Viking, Stabæk, Brann, Enga, Rosenborg). Dessuten skal vi ikke se bort ifra at Start borte kan bli en vanskelig nøtt. Brann skiller seg vel ut i andre enden ved at de på papiret har muligens det letteste.

Derimot er det nok farlig å legge for mye tid i analyse av terminlisten. Det er 8 kamper igjen, og minst ett av topplagene kommer etter all sannsynlighet til å gå på en smell. Når Stabæk har spilt mot Lyn, blir lista derimot viktig.

Forhåpentligvis henger Stabæk ennå godt med ved kampen i Stavanger, som kan bli en kamp for århundret(å ja da).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve å tallfeste de forskjellige lagenes motstand ut sesongen, og har gradert vansklighetsgraden i de forskjellige motstanderne fra 1 til 10. Etter mitt skjønn vel og merke. Desto høyere tall, desto vanskeligere motstand.

Brann:

SF H - 1

FFK B - 7

Odd H - 2

LSK B - 9

Lyn H - 3

Aa B - 3

Viking H - 6

TIL B - 5

= 36

LSK:

Viking B - 8

TIL H - 3

Stabæk B - 8

Brann H - 7

VIF B - 6

RBK H - 7

Start B - 5

SF H - 1

= 45

Stabæk:

FFK H - 5

Odd B - 4

LSK H - 7

Lyn B - 6

Aa H - 2

Viking B - 8

TIL H - 3

Godset B - 4

= 39

Viking:

LSK H - 7

Lyn B - 6

Aa H - 2

Godset H - 4

TIL B - 5

Stabæk H - 7

Brann B - 10

VIF H - 5

= 46

RBK:

Godset B - 4

Start B - 5

SF H - 1

FFK B - 7

Odd H - 2

LSK B - 9

Lyn H - 3

Aa B - 3

= 34

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Gullkandidatenes kampprogram
  • Opprett ny...