Håvard 3 327 Del Skrevet 28. August 2007 Del Skrevet 28. August 2007 Stabæk-FFK på Nadderud, mandag 3. sept kl 19.00. Ny mandagskamp/TV-kamp. Gutta viste at de klarte å vinne en mandagskamp, selv om resultatene gikk i vår disfavør borte mot Sandefjord og de viste at de klarte å slå et lag med arbeidsinnsats som viktigste våpen. Nå må de bevise at de kan gjenta dette. I vår disfavør før kampen: Dårlig statistikk på mandagskamper i år FFK må sies å være overgangsvinnere denne sommeren Ingen FFK-spillere med karantene FFK sugne på å revansjere det de anser som et bittert tap i vårkampen I vår favør før kampen Gutta vet at de kan slå alle Har en god hjemmestatistikk i år FFK har UEFA-cup kvalifisering på torsdag, således hadde det nok vært bedre med en søndagskamp, men vi får satse på ekstraomganger og slitne FFK-bein. FFK har aldri vunnet på Nadderud (1-1-0 (4-3), 1-0-0 i cup) Ingen Stabæk-spillere med karantene Tilbake på vinnersporet igjen FFK et tradisjonelt hjemmelag Dette er en kamp som vi normalt skal vinne, men FFK har gjort det godt på overgangsmarkedet, og har gjort det brukbart etter ferien (2-3-0, Målforskjell 6-4), vi har som kjent en litt treg start (1-2-2, Målforskjell 6-9), men vi har nok hatt noe sterkere motstand enn FFK, som tross alt har møtt både LSK og Viking. Med den nykomponerte midtbanen med Wehrmann og Gashi, som begge representerer "krigeren", en spillertype jeg gjerne skulle hatt i troppen (men som vi kanskje har fått i Espen N) kan vi nok forvente en motstander som vil forsøke å krige gutta ut av stilen, men til forskjell fra Sandefjord, har de også teknisk finesse i Tarik og Kvisvik. Håper IAO kommer inn for Mike, ellers blir det vel den normale startoppstillingen så lenge alle er skadefrie. Gutta har til gode å overbevise med flott spill og effektivitet over to omganger i år. Får håpe ketchupeffekten snart kommer. I utgangspunktet tror jeg ikke FFK er en motstander vi kan forvente å holde lekestue med, men et heltent blått lag mot slitne kælller fra Fredrikstad er det ikke helt utenkelig at vi skal klare å vinne med mer enn et mål Går for 4-1: IAO, Nanne, Veigar, Nanne Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mihawk 1 744 Del Skrevet 28. August 2007 Del Skrevet 28. August 2007 Kan jeg få leke meg med en ny forsvarsrekke? Høiland - MMS - Pontus - TOm (Bjørnar om Tom ikke blir klar). I min mening den mest lovende backrekken vår..... Med en solid backup i Inge (som sliter med lite matchtrening). Sorry to say men Mike har ikke vært veldig solid i det siste....Må nesten belage seg på å være backup i noen kamper han og... (i min mening). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Spence 0 Del Skrevet 28. August 2007 Del Skrevet 28. August 2007 Skal Stabæk vinne denne kampen er det nødvendig å nøytralisere formspilleren Gashi. Høyt ballpress vil være viktig, da han ikke må komme til skudd. Føler dette i tillegg er en kamp hvor Henning og Keller (og flere...) må stå fram som kjempere. Fredrikstad vil nok legge seg på en linje mange lag kommer til å gjøre på Nadderud denne høsten, nemlig ligge lavt og satse på kontringer. Dette betyr i tillegg at Stabæk vil måtte fokusere mye av spillet rundt kantene. Er spent på hvordan de takler det(forhåpentligvis bedre enn mot enga). Forventer at Sandefjord-seieren og en ny forsterkning vil gi en god treningsuke og danne grunnlag for seier på mandag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Dallas 0 Del Skrevet 29. August 2007 Del Skrevet 29. August 2007 Skal Stabæk vinne denne kampen er det nødvendig å nøytralisere formspilleren Gashi. Høyt ballpress vil være viktig, da han ikke må komme til skudd. Føler dette i tillegg er en kamp hvor Henning og Keller (og flere...) må stå fram som kjempere. Fredrikstad vil nok legge seg på en linje mange lag kommer til å gjøre på Nadderud denne høsten, nemlig ligge lavt og satse på kontringer. Dette betyr i tillegg at Stabæk vil måtte fokusere mye av spillet rundt kantene. Er spent på hvordan de takler det(forhåpentligvis bedre enn mot enga). Forventer at Sandefjord-seieren og en ny forsterkning vil gi en god treningsuke og danne grunnlag for seier på mandag. Håper derfor vikerlig at Alan blir frisk og rask til kampen. Han er et konstant uromoment for motstanderene, og flink til å holde på ballen. I tillegg er han og Somen de som kan avgjøre en kamp på egenhånd mot slutten. Håper to arbeidsseire nå har vist gutta at det nytter å jobbe og ikke bruke fokus og energi på dommeravgjørelser og annen irritasjon. Hadde trua før Sandefjordkampen, og har det samme før denne!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 29. August 2007 Del Skrevet 29. August 2007 Kan jeg få leke meg med en ny forsvarsrekke? Høiland - MMS - Pontus - TOm (Bjørnar om Tom ikke blir klar). I min mening den mest lovende backrekken vår..... Med en solid backup i Inge (som sliter med lite matchtrening). Sorry to say men Mike har ikke vært veldig solid i det siste....Må nesten belage seg på å være backup i noen kamper han og... (i min mening). Hvis ikke Høiland eventuelt går inn som stopper da. I likhet med stopper Mike er han en nordmann som har spilt i svensk fotball som høyreback, for så å bli midtstopper i norsk fotball. Høiland har spilt stopper før. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 29. August 2007 Del Skrevet 29. August 2007 Kan jeg få leke meg med en ny forsvarsrekke? Høiland - MMS - Pontus - TOm (Bjørnar om Tom ikke blir klar). I min mening den mest lovende backrekken vår..... Med en solid backup i Inge (som sliter med lite matchtrening). Sorry to say men Mike har ikke vært veldig solid i det siste....Må nesten belage seg på å være backup i noen kamper han og... (i min mening). Hvis ikke Høiland eventuelt går inn som stopper da. I likhet med stopper Mike er han en nordmann som har spilt i svensk fotball som høyreback, for så å bli midtstopper i norsk fotball. Høiland har spilt stopper før. Leste at Høiland har en strekkskade og vil ikke trene de første dagene og sitter på tribunen mot FFK. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Spence 0 Del Skrevet 29. August 2007 Del Skrevet 29. August 2007 Et annet viktig moment er hurtig pasningsspill. Ikke bare er det viktig at Somen og Alanzinho er gode, men at de passer i riktige tidspunkter. FFKs forsvar kan raskt falle i gjennom om de skulle greie dette. Nannskog kan fort få det morsomt mot Piiroja. Et annet interessant moment er kombinasjonen Bjørkøy-Elyounoussi. Uten førstenvnte kommer ikke Elyounoussis teknikk like mye til sin rett, og Mike og Pontus bør kunne passe på han. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 29. August 2007 Del Skrevet 29. August 2007 Å ikke slippe inn dødballmål blir minst like viktig som at pasningene times riktig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
W'zinho 2 Del Skrevet 30. August 2007 Del Skrevet 30. August 2007 Corner er mål stemmer godt mot stabæk om dagen, regner med at vi får et cornermål mot oss også mandag. Men vinner 5-1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Spence 0 Del Skrevet 30. August 2007 Del Skrevet 30. August 2007 Å ikke slippe inn dødballmål blir minst like viktig som at pasningene times riktig. Dette er selvfølgelig viktig, spesielt med tanke på Kvisvik. Men hvordan skal man unngå dette? Bjørkøy og Kvisvik må få lite plass. Spesielt førstnevnte kan bli en utfordring for Stenvoll, men Tom er rutinert og kan forhåpentligvis unngå å lage frispark rett utenfor 16-meteren. Skulle gjerne sett at Alan hadde enda noen flere defensive fibre i denne sammenheng. Skjønsberg har derimot hatt en tendens til å lage frispark i en del farlige posisjoner, og sånn sett kan det være positivt at Kvisvik ikke akkurat er den vingen i Tippeligaen som går på lange løp langs kanten. Kvisivik vil således bli en utfordring for hele forsvaret(og Henning) da han liker seg overalt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaamann 1 356 Del Skrevet 30. August 2007 Del Skrevet 30. August 2007 Håper Alan blir klar, husker fortsatt hvordan han pissa på ffk-spillerne borte i vår. Det var kanskje sesongens beste kamp av Alan. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jakob 50 Del Skrevet 30. August 2007 Del Skrevet 30. August 2007 Det mest ideelle med tanke på mandagens kamp hadde vel vært om dett ble 2-1, deretter ekstraomgenger og at FFK taper på straffekonk! *krysse fingre* Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 30. August 2007 Del Skrevet 30. August 2007 Det mest ideelle med tanke på mandagens kamp hadde vel vært om dett ble 2-1, deretter ekstraomgenger og at FFK taper på straffekonk! *krysse fingre* Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
El Stabæk 738 Del Skrevet 30. August 2007 (endret) Del Skrevet 30. August 2007 (endret) Du mener vel dagens kamp mot hammarby;) Endret 30. August 2007 av El Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 30. August 2007 Del Skrevet 30. August 2007 Du mener vel dagens kamp mot hammarby;) a-ha skjønner Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jakob 50 Del Skrevet 30. August 2007 Del Skrevet 30. August 2007 Du mener vel dagens kamp mot hammarby;) a-ha skjønner Jepp:) trykkleif Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 30. August 2007 Del Skrevet 30. August 2007 Tror JIH på høyre back blir bra, med Alan sine driblerier/Bjørnar sine innlegg på venstre kant, og Veigar, Nanne, Keller og JIH inne i boksen bør det bli headinger i mål. I påvente av at JIH skal bli klar etter strekkskade, hadde det vært spennende å se IAO på hø kant, han har tross alt spilt en del sesonger der, spørsmålet er vel om kondisen holder pr i dag. Noen som vet noe mer om Tom og Alan? Regner egentlig med at begge blir friske til FFK-kampen Jon IAO-MMS-Pontus-Bjørnar Keller-Somen-Henning-Alan Veigar-Nanne Somen og Henning må være oppmerksom på muligheten til å trekke ut mot kant og slå innlegg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 30. August 2007 Del Skrevet 30. August 2007 Tror JIH på høyre back blir bra, med Alan sine driblerier/Bjørnar sine innlegg på venstre kant, og Veigar, Nanne, Keller og JIH inne i boksen bør det bli headinger i mål. I påvente av at JIH skal bli klar etter strekkskade, hadde det vært spennende å se IAO på hø kant, han har tross alt spilt en del sesonger der, spørsmålet er vel om kondisen holder pr i dag. Noen som vet noe mer om Tom og Alan? Regner egentlig med at begge blir friske til FFK-kampen Jon IAO-MMS-Pontus-Bjørnar Keller-Somen-Henning-Alan Veigar-Nanne Somen og Henning må være oppmerksom på muligheten til å trekke ut mot kant og slå innlegg Så du vil bytte IAO og Morten vekk fra sine vanlige plasser? Ikke at Morten har spilt dårlig som midtstopper, snarere tvert imot, men IAO som høyreback? Vet at han var det før, men han må da bli rundingsbøye for en kantspiller/venstreback med en snev av fart i kroppen? Da hadde jeg heller satt IAO som stopper og Morten som høyreback.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 30. August 2007 Del Skrevet 30. August 2007 Så du vil bytte IAO og Morten vekk fra sine vanlige plasser? Ikke at Morten har spilt dårlig som midtstopper, snarere tvert imot, men IAO som høyreback? Vet at han var det før, men han må da bli rundingsbøye for en kantspiller/venstreback med en snev av fart i kroppen? Da hadde jeg heller satt IAO som stopper og Morten som høyreback.. Enig med deg Anders C. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 30. August 2007 (endret) Del Skrevet 30. August 2007 (endret) IAO-MMS-Pontus-Bjørnar Så du vil bytte IAO og Morten vekk fra sine vanlige plasser? Midtstopper er vel så fast for Morten denne sesongen som hø back, samtidig som IAOs "faste plass" dette året (desverre) har vært benken/tribunen. Jeg skulle mer enn gjerne sett IAO tilbake i toppslag som midtstopper, men er litt bekymret for hans manglende kampform. Er usikker på hvorvidt dårlig kampform er lettest å skjule, i midten eller på back, men det er vel ingen tvil om at samspill er viktig i midten, og sammen med Pontus, som nå må være å anse som fast, har MMS mest erfaring. Min tanke med å plassere IAO på back handler først og fremst om å styrke laget offensivt (!?) Morten har en del å gå på fremover, men har nok pr dags dato bedre kondis enn IAO. Det IAO vil tilføre som offensiv back er uten tvil hodestyrke. Det har vært sagt mye om manglende kantspill i årets sesong, men når alt kommer til alt, så mangler vi en typisk hodespiller i boksen når innleggene kommer, og det er her IAO kommer inn. Pallskog skal selvfølgelig ha masse ros for gode bevegelser i feltet, men for at de skal lykkes, må pasningen være av svært god kvalitet. Dersom man har IAO på løp inn i boksen, vil innlegg fra venstre bli svært mye farligere enn i dag, da innleggene både er farlige når de kommer lavt til Pallskog, og når det kommer høye baller i bakkant. Jeg tror JIH må være tiltenkt en slik rolle med sin offensive legning. Hvorfor ikke prøve ut med IAO? Edit: Så må vi vel nesten være fornøyd med at FFK sannsynligvis fikk løpt fra seg i dag, og at de fikk en skikkelig trøkk imot helt på slutten. Måtte de gå inn i en liten høstdepresjon som vedvarer en ukes tid Endret 30. August 2007 av Håvard Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 30. August 2007 (endret) Del Skrevet 30. August 2007 (endret) Min tanke med å plassere IAO på back handler først og fremst om å styrke laget offensivt (!?) Morten har en del å gå på fremover, men har nok pr dags dato bedre kondis enn IAO. Det IAO vil tilføre som offensiv back er uten tvil hodestyrke. Det har vært sagt mye om manglende kantspill i årets sesong, men når alt kommer til alt, så mangler vi en typisk hodespiller i boksen når innleggene kommer, og det er her IAO kommer inn. Pallskog skal selvfølgelig ha masse ros for gode bevegelser i feltet, men for at de skal lykkes, må pasningen være av svært god kvalitet. Dersom man har IAO på løp inn i boksen, vil innlegg fra venstre bli svært mye farligere enn i dag, da innleggene både er farlige når de kommer lavt til Pallskog, og når det kommer høye baller i bakkant. Jeg tror JIH må være tiltenkt en slik rolle med sin offensive legning. Hvorfor ikke prøve ut med IAO? Jeg tviler veldig sterkt på at IAO som høyreback vil klare å komme seg opp i boksen tidsnok til å være der når innlegget skulle komme. Og om han en sjelden gang skulle klare å nå frem kan jo FFK rekke å kontre 3 ganger og gjøre et spillerbytte innen IAO er tilbake på plassen sin. En annen ting er dog dødballene der det kunne vært interessant med IAO som en kriger både offensivt og defensivt, men da helst fra en stopper-posisjon. I dagens stall hadde jeg brukt MMS, Tom, Keller og Nystuen på høyreback før IAO. Endret 30. August 2007 av Anders C Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 30. August 2007 Del Skrevet 30. August 2007 IAO-MMS-Pontus-Bjørnar Så du vil bytte IAO og Morten vekk fra sine vanlige plasser? Midtstopper er vel så fast for Morten denne sesongen som hø back, samtidig som IAOs "faste plass" dette året (desverre) har vært benken/tribunen. Jeg skulle mer enn gjerne sett IAO tilbake i toppslag som midtstopper, men er litt bekymret for hans manglende kampform. Er usikker på hvorvidt dårlig kampform er lettest å skjule, i midten eller på back, men det er vel ingen tvil om at samspill er viktig i midten, og sammen med Pontus, som nå må være å anse som fast, har MMS mest erfaring. Min tanke med å plassere IAO på back handler først og fremst om å styrke laget offensivt (!?) Morten har en del å gå på fremover, men har nok pr dags dato bedre kondis enn IAO. Det IAO vil tilføre som offensiv back er uten tvil hodestyrke. Det har vært sagt mye om manglende kantspill i årets sesong, men når alt kommer til alt, så mangler vi en typisk hodespiller i boksen når innleggene kommer, og det er her IAO kommer inn. Pallskog skal selvfølgelig ha masse ros for gode bevegelser i feltet, men for at de skal lykkes, må pasningen være av svært god kvalitet. Dersom man har IAO på løp inn i boksen, vil innlegg fra venstre bli svært mye farligere enn i dag, da innleggene både er farlige når de kommer lavt til Pallskog, og når det kommer høye baller i bakkant. Jeg tror JIH må være tiltenkt en slik rolle med sin offensive legning. Hvorfor ikke prøve ut med IAO? Edit: Så må vi vel nesten være fornøyd med at FFK sannsynligvis fikk løpt fra seg i dag, og at de fikk en skikkelig trøkk imot helt på slutten. Måtte de gå inn i en liten høstdepresjon som vedvarer en ukes tid Her var det mye rart. Begrunnelsen din er selvsagt helt bak mål; en back er ytterst sjelden foran motstanderens mål ved innleggssituasjoner. IA bør IKKE spille back fordi han nå mangler alle de essensielle ferdighetene for en offensiv back; fart, kondisjon og pasnings-/innleggsfot. Jada, vet at han spilte back i gamle dager, men dagens IA er nok i utgangspunktet kun aktuell som stopper. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Path 413 Del Skrevet 31. August 2007 Del Skrevet 31. August 2007 FFK kommer full av revansjelyst, men dette kan sikkert slå begge veier http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=157512 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 1. September 2007 Del Skrevet 1. September 2007 Her var det mye rart. Begrunnelsen din er selvsagt helt bak mål; en back er ytterst sjelden foran motstanderens mål ved innleggssituasjoner. Dette er vel et spørsmål om fotballfilosofi. En av grunnene til at Stabæk har hatt relativt god defensiv kontroll i år, er et resultat at backfireren ofte blir stående igjen, mens man offensivt baserer seg på de kvalitetene som finnes på midten og på topp. Tidvis er backene med, men de brukes i langt mindre grad enn f.eks Brann sine backer. Som oftest blir backene involvert offensiv i form av overlapp for så å komme i innleggsposisjon. Vi vet at det blir farlig når våre sentrale midtbanespillere trekker ut mot kant og kommer i innleggsposisjon, vi vet at Alan har potensiale til å komme med gode innlegg, og Keller kommer ofte i innleggsposisjon. Et problem denne sesongen, er at det oftest bare er Nanne og Veigar i boksen, og det er relativt enkelt for rutinerte midtstoppere, med mindre innlegg/avslutning utføres perfekt. Nå sier ikke jeg at vi bør sende begge backer opp i hvert angrep, men å sende en back opp vil gi flere strenger å spille på offensivt. Hvorfor skal ikke en back kunne innta posisjon rundt 16m, når det er opplest og vedtatt og god fotball når backen kommer til dødlinja for innlegg? Det gjelder å utnytte de sterke sidene til spillerene, og dersom en av våre backer har god luftstyrke, mener jeg at det er fornuftig at vedkommende søker possisjoner for å utnytte disse. Marius Johnsen var målfarlig når han spilte på Start, selvfølgelig scorte han mest på dødball, men han var også involvert i offensivt spill. Jeg tror JIH vil gå inn som back, og jeg tror vi får se han både i boksen ved innlegg, og på dødlinja for å legge innlegg. Jeg er absolutt enig i at han ser mer ut som en back enn IAO, men JIH er desverre ute mot FFK. Det blir spennende å se hvordan back-rekken vil se ut når alle mann er friske, det er vel signalisert at JIH er mest aktuell som hø back, spørsmålet er vel da hvorvidt man skal ha Pontus/Mike, Mike/MMS eller Pontus/MMS som stoppere Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 717 Del Skrevet 1. September 2007 Del Skrevet 1. September 2007 Jeg kunne tenke meg Nystuen fra start! Han harhatt noen bra innhopp i det siste! Jeg tenker på: Jon Tom-Morten-Pontus-Bjørnar Nystuen Keller---Somen---Alan Daniel-Veigar Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 1. September 2007 Del Skrevet 1. September 2007 Jeg kunne tenke meg Nystuen fra start! Han harhatt noen bra innhopp i det siste! Jeg tenker på: Jon Tom-Morten-Pontus-Bjørnar Nystuen Keller---Somen---Alan Daniel-Veigar Nystuen er ikke i nærheten av Hauger eller Stenersen. Han mangler tempo og kreative pasninger. De kampene jeg har sett han spille går ballen alltid bakover. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jakob 50 Del Skrevet 1. September 2007 (endret) Del Skrevet 1. September 2007 (endret) Jeg kunne tenke meg Nystuen fra start! Han harhatt noen bra innhopp i det siste! Jeg tenker på: Jon Tom-Morten-Pontus-Bjørnar Nystuen Keller---Somen---Alan Daniel-Veigar Nystuen fortjener innhopp men er LANGT unna det vi får med Henning eller Somen... Kunne tenke meg han innpå hvis vi leder og vi skal trygge seieren når FFK setter innpå han stakan Hoås! Nystuen har kvaliteter ingen andre har, hvertfall nå som IA er gone, men så mangler han også en del som de fleste andre på laget har... Nystuen må brukes riktig!! Endret 1. September 2007 av Jakob Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 2. September 2007 Del Skrevet 2. September 2007 Alan trolig ute mot Fredrikstad. http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle139806.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 3. September 2007 Del Skrevet 3. September 2007 En del ting gjør meg urolig foran denn kampen. FFK har ikke vunnet på bortebane i år, og jeg føler at Stabæk er et lag som bryter statistikker, både de man ønsker å bryte og de man absolutt ikke ønsker å bryte. Alan ute....FFk kommer antakelig til å spille tett i forsvar og satse på kontringer, i så tilfellet er vi nesten avhengig av kreativiteten til Alan for å bryte gjennom, der det for andre ikke er plass. Stabæk har endelig mulighet til å rykke fra Viking og de andre rett bak medaljene, og opp i gullkampen. I slike tilfeller har Stabæk ofte røket på en smell. MEN... jeg håper mine ord blir gjort til skamme. Stabæk alltid og uansett. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 3. September 2007 Del Skrevet 3. September 2007 Og forresten..HAUGER MÅ SPILLE... :angry: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå