Blaa 1 Del Skrevet 30. September 2007 Del Skrevet 30. September 2007 Hadde vi bare hatt IAO på banen idag tror jeg jammen meg vi hadde vunnet klart! Nå må bohinen gå! Hehe Vel talt, Anders! Bohinen er skikkelig dum, ass. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 30. September 2007 Del Skrevet 30. September 2007 hva han har gjort før hjalp vel strengt tatt greit lite idag, eller? Han ble jo byttet ut, hva klager du over? Poenget er at 1-2 dårlige prestasjoner ikke er nok til å sette spillere ut av laget. Med mindre vi vil ha et lag som er livredde for å gjøre feil? Tror du virkelig det? Hadde håpet veigar da ville jobbet hardere for å komme tilbake på banen jeg da.. Er farlig at spillere og spillemåte gror fast. Benitez i l'pool er jo et godt eksempel.. han roterer jo som en gærning av den grunn. Jeg tror ikke, jeg vet. Veigar var dårlig i dag, men det finnes andre virkemidler enn å sette folk ut av laget. Tro det eller ei, men trenerne snakker nok med spillerne mellom kampene. Er helt sikker på at Veigar får tydelig beskjed av Janne og viser seg fra en helt annen side neste helg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 30. September 2007 (endret) Del Skrevet 30. September 2007 (endret) Da satser vi på at du vet;) Endret 30. September 2007 av Berdiin Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 30. September 2007 Del Skrevet 30. September 2007 Det sier seg selv at man ikke nødvendigvis setter ut en spiller som har hatt et par dårlige kamper på rad, særlig ikke en spiller som Veigar som er så viktig for vårt spill. Dog tror jeg argumentet om at han blir redd for å gjøre feil ikke holder helt i denne sammenhengen.. Veigar vet nok utmerket godt at han skal få lov til å prøve og feile. Men den dagen han slutter å jobbe og i tillegg opptrer som en 4-åring som ikke får viljen sin overfor medspillere, da bør noen signaler sendes om at slik oppførsel ikke aksepteres. Både av hensyn til han selv, og av hensyn til de andre på laget. Veigar kommer bankers til å spille neste kamp. Men vi må ikke frede ham bare fordi han heter Veigar og den snille klubben Stabæk ikke vil skremme spillerne fra å prøve på ting.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alltid_Uansett 0 Del Skrevet 30. September 2007 Del Skrevet 30. September 2007 jeg fatter og begriper ikke hvordan noen kan ønske espen olsen i start 11'ren.. fatter ikke at noen vil ha han på benken engang.. fyren er jo ræva!! han holder jo knapt følge i 2.div.. og iallefall ikke i TL.. nei.. slipp til markegård.. syns det er latterlig at det ikke gir spor av avkastning og prestere på 2.laget.. ikke rart markegård til tider kan virke som han sliter med motivasjon når det ikke hjelper samma hvor mye mål han bøtter inn på 2.laget.. Til dels enig. Det jeg stusser mest på er at Olsen kommer inn for Veigar. Da har vi null og niks med oppspillspunkter på banen. Selvom Markegoal sin kontrakt går ut etter sesongen, skal ikke Olsen for en hver pris prioriteres foran Markegoal. Da går det utover laget... Og jeg nevner, Olsen skal bevise mye før jeg blir overbevist om at det var riktig å kjøpe han. Men, for all del, håper han kan motbevise meg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 30. September 2007 Del Skrevet 30. September 2007 Det sier seg selv at man ikke nødvendigvis setter ut en spiller som har hatt et par dårlige kamper på rad, særlig ikke en spiller som Veigar som er så viktig for vårt spill. Dog tror jeg argumentet om at han blir redd for å gjøre feil ikke holder helt i denne sammenhengen.. Veigar vet nok utmerket godt at han skal få lov til å prøve og feile. Men den dagen han slutter å jobbe og i tillegg opptrer som en 4-åring som ikke får viljen sin overfor medspillere, da bør noen signaler sendes om at slik oppførsel ikke aksepteres. Både av hensyn til han selv, og av hensyn til de andre på laget. Veigar kommer bankers til å spille neste kamp. Men vi må ikke frede ham bare fordi han heter Veigar og den snille klubben Stabæk ikke vil skremme spillerne fra å prøve på ting.. Godt oppsummert. Når problemet er dårlige holdninger er ikke prestasjonsangst noen fare dersom en spiller settes ut av laget. Jeg oppfatter det som om misnøyen først og fremst går på dårlig spill, og er det et relevant argument. Jeg synes ikke Veigar generelt har vist holdninger som gjør at han bør settes ut, selv om han sikkert får noen velvalgte ord fra Janne. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Nå scorer veigar neppe 10-15 mål (han har vel rundt 10 i serien så langt?) Da er vel sannsynligheten for at han scorer 10-15 mål overveiende stor? Jeg tar det veddemålet når som helst. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 hva han har gjort før hjalp vel strengt tatt greit lite idag, eller? Han ble jo byttet ut, hva klager du over? Poenget er at 1-2 dårlige prestasjoner ikke er nok til å sette spillere ut av laget. Med mindre vi vil ha et lag som er livredde for å gjøre feil? Tror du virkelig det? Hadde håpet veigar da ville jobbet hardere for å komme tilbake på banen jeg da.. Er farlig at spillere og spillemåte gror fast. Benitez i l'pool er jo et godt eksempel.. han roterer jo som en gærning av den grunn. Og snakk med en Liverpool-supporter og svaret er at Benitez er en kødd som ikke bruker Torres i alle kampene... Det er også en viss forskjell på å rotere mellom fire toppspisser i et tett kampprogram og å bytte inn Espen Olsen en hel uke etter en dårlig kamp. Om du husker hvordan Rosenborgs storhetstid begynte så var det en fasit: ca 14 spillere brukt totalt i hele sesongen. Men men. Du høres jo ut som du er født etter at Rosenborg begynte å vinne.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 hva han har gjort før hjalp vel strengt tatt greit lite idag, eller? Han ble jo byttet ut, hva klager du over? Poenget er at 1-2 dårlige prestasjoner ikke er nok til å sette spillere ut av laget. Med mindre vi vil ha et lag som er livredde for å gjøre feil? Tror du virkelig det? Hadde håpet veigar da ville jobbet hardere for å komme tilbake på banen jeg da.. Er farlig at spillere og spillemåte gror fast. Benitez i l'pool er jo et godt eksempel.. han roterer jo som en gærning av den grunn. Og snakk med en Liverpool-supporter og svaret er at Benitez er en kødd som ikke bruker Torres i alle kampene... Det er også en viss forskjell på å rotere mellom fire toppspisser i et tett kampprogram og å bytte inn Espen Olsen en hel uke etter en dårlig kamp. Om du husker hvordan Rosenborgs storhetstid begynte så var det en fasit: ca 14 spillere brukt totalt i hele sesongen. Men men. Du høres jo ut som du er født etter at Rosenborg begynte å vinne.. Har det noen gang hendt at du har postet et innlegg som ikke baserer deler av argumentasjonen på personangrep? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Hadde vi bare hatt IAO på banen idag tror jeg jammen meg vi hadde vunnet klart! Nå må bohinen gå! Rart ingen har nevnet det der, ja. Tenk deg IA på backen, han hadde jo drilla dem opp og ned og headet inn den ene ballen etter den andre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Har det noen gang hendt at du har postet et innlegg som ikke baserer deler av argumentasjonen på personangrep? Har hatt et par der jeg har forsvart en stuttkjukk islending nå i det siste. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Synes Espen olsen var 10 ganger bedre enn Veigar i dag og han hadde jo flikken før innlegget til Bjørnar - hadde han satt sin mega-sjanse i 2 omgang hadde han nok vært helt:=) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 1. Oktober 2007 (endret) Del Skrevet 1. Oktober 2007 (endret) Nå scorer veigar neppe 10-15 mål (han har vel rundt 10 i serien så langt?) Da er vel sannsynligheten for at han scorer 10-15 mål overveiende stor? Jeg tar det veddemålet når som helst. Skjerp deg, du tar bort deler av det jeg sa jo.. jeg begrunnet det med at vi har nesten bare matcher som ligner på lyn-kampen igjen. Altså tette og harde.. kamper der jeg ikke tror veigar kommer til å briljere.. men for all del, han må gjerne motbevise meg Endret 1. Oktober 2007 av Berdiin Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Har det noen gang hendt at du har postet et innlegg som ikke baserer deler av argumentasjonen på personangrep? Har hatt et par der jeg har forsvart en stuttkjukk islending nå i det siste. Så bra å lese deg igjen AndersBlaa, begynte å bli litt for servilt og hyggelig her inne. Det er klart at å sette Veigar av igår var det eneste rette, Espen gjorde et godt inntrykk. Synes han viser stor forståelse for hvordan vi spiller, ryktene sier også at han skal være veldig rask uten at jeg så det igår. Vi tapte fortjent igår, ferdig med den saken. Hadde vi fått bekkfireren vår til å stå mer samlet så hadde vi sikkert stoppet to av de tre målene som kom, men med årsverste av forsvarspill (etter min oppfatning) så var det ikke rart at litt dårlige mål felles oss i denne kampen. Eneste gleden å se i den kampen var at Lyn ikke var spesiellt gode de heller, så hvis det snører seg til i bunnen kan de fortsatt ende i nedrykksøla. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pedagogen 15 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Mange lavpanna diskusjoner her inne, men en ting kan vi helt sikkert enes om, og det er at første omgang mot Lyn var noe av det flaueste et Stabæklag har fremvist på lang, lang tid. Og hva er grunnene til det? Selvfølgelig mange og sammensatte. To tøffe oppgjør mot Lillestrøm kan ta noe av skylden. Enkeltspillere som ikke presterer kan være en annen årsak. Et kollektiv som ikke presterer en tredje. Osv, osv. En ting som imidlertid fremstod som helt klart var at ingen av de ute på banen var "påtent" til kamp. Et element som ikke er nevnt, men som jeg nå mener det er betimelig å sette fingeren på er hvordan man forbereder seg til kamp. Spillerne som enkeltindivider har selvfølgelig et visst ansvar for sitt eget tenningsnivå, men for kollektivet ser jeg kun en ansvarlig, og han heter Janne. Missforstå meg rett. Janne har bragt dette laget fra Adeccoligaen til å bli ett av Norges mest velspillende og underholdende lag. Men når prestasjonene, og tenningsnivået har svingt så åpenbart som det har gjort de siste ukene, ja da mener jeg det er på tide å se på hva man gjør frem mot kampstart. Er det slik at vi ser noe av Janne`s begrensninger, eller skal vi fortsette å gi Veigar eller andre enkeltspillere skylden for at det kollektive ikke fungerer? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Nå scorer veigar neppe 10-15 mål (han har vel rundt 10 i serien så langt?) Da er vel sannsynligheten for at han scorer 10-15 mål overveiende stor? Jeg tar det veddemålet når som helst. Skjerp deg, du tar bort deler av det jeg sa jo.. jeg begrunnet det med at vi har nesten bare matcher som ligner på lyn-kampen igjen. Altså tette og harde.. kamper der jeg ikke tror veigar kommer til å briljere.. men for all del, han må gjerne motbevise meg Jeg fjernet det jeg mente ikke var relevant. Jeg beklager om du føler det stiller deg i et dårlig lys, det var ikke meningen. Uansett, tatt i betraktning at Veigar allerede har scoret 10 mål er jeg villig til å sette en del penger på at han klarer å score 10-15 mål i år. 10 mål er forøvrig Veigar sin målsetning for i år. Altså har han gitt oss hva han lovet. Enig i at Veigar var elendig i går, og at han viste dårlige holdninger. Han mugner desverre fort. Men la oss holde kritikken av han på et saklig nivå. Han har tross alt levert nok en meget god sesong. at ikke alle kampene hans er gode er ikke mer enn man kan forvente. Benke Veigar? Jeg vil si det går mest på hvordan Veigar vurderer seg selv. Sutring og klaging på andre: Gi Espen en sjangse. "jeg var ræva"- la han få rette opp en dårlig kamp. Vi har ikke stall nok til å vrake alle som gjør en dårlig kamp til neste runde. Da blir det juniorlaget mot Aafk, og det gjør ikke saken bedre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Hepp, Det er i motgang det går oppover er det ikke? Vi har vært ustabile i høst og den tabloide løsningen er å peke på en for tynn spillerstall. Jeg synes det blir litt for enkelt. Vi har ikke bredden til Brann, men det er da vitterlig ikke så mange klubber i Eliten som har så fantastisk mye bedre benk enn oss heller. Derimot føler jeg at JJ bidrar til å forsterke oppfatningen av Stabæk som et lag med smal spillerstall gjennom sine disponeringen inn mot og under kamp. Han velger nok utvilsomt ut de 11 spillerne han mener er best, men når det blir de samme 11 hver gang uansett hvordan laget presterer kan det, oppstå en oppfatning blandt spiller 12 og utover at det ikke nytter å komme på laget uansett hva de presterer på trening. Samtidig blir det fort komfortabelt for de 11 utvalgte da de vet de spiller uansett hva de presterer. Det er ikke vanskelig å tenke seg at en slik situasjon får en marginal innvirkning på kvaliteten på treningene, som igjen får en innvirkning på kvaliteten på kampene og så fortsetter dette som en ond spiral til vi slutter å prestere som et lag. Jeg skulle gjerne sett en mer aktiv bruk av spillerstallen enn det vi ser nå. Et par eksempler: Hvor mange baklengsmål skal Tom Stenvoll være innvolvert i før det får en konsekvens for plassen? Nå igjen var han innvolvert når han assisterte Lyn og Berntsen med sin klarering før 1-0? Bjørnar hadde etter hva jeg forstår nok et bra innhopp? (Rakk ikke kampen takket være bagasje kaos på Gardemoen, takk, takk OSL) Espen Nystuen kom inn og bidro sterkt til å sikre cup avansement mot Godset. Han er sentral midtbanespiller og må få sjansen der og ikke på flanken på midtbanen, i angrep eller i forsvar. Han gjorde også et godt innhopp mot Sandefjord om jeg minnes riktig? Men så var det bråslutt... Nå kom Espen Olsen inn og viste at han kan bidra. Han har tidligere vist at han holder bra Eliteseriestandart som spiss. Men er det noen som tror at han får sjansen igjen med det første...??? Det er ikke nødvendigvis slik at vi skal rokkere på hele laget fra kamp til kamp, men jeg mener JJ bør benytte mer av stallen, holde de som er inne i varmen på tå hev og sørge for at de som står utenfor ser at det er en mulighet til å få spilletid. Det handler ikke minst om å foreta bytter underveis. Nå har reservene våre ikke nok kamperfaring til å kunne komme inn og bidra når det butter i mot for første 11'eren. Når det gjelder gårsdagens kamp så må vi ikke glemme at Lyn i de 4 neste kampene møter Brann, VIF, RBK og et Start i poengnød. Dette var kampen de bare MÅTTE vinne for ikke å havne helt uti hengemyra. Dere som så kampen så vel at Lyn, om de ikke spillte så veldig bra fotball, spilte med skikkelig innsats. Dermed reddet de nok også plassen. Ser man isolert på spillestallen til Lyn så er den ikke god nok for å holde klubben i Eliteserien, men innsats bøter bra for manglende kvalitet i fotball og mot et litt ustablit Stabæklag så holder det i massevis. @ringo 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Bra reflektert det Ringo, men jeg er likevel ikke helt overbevist. Nystuen har hatt noen bra innhopp, og det hadde vært veldig gledelig om han virkelig slo igjennom. Derimot har han stort sett vært et nummer for liten når han har spilt. Espen Olsen kom inn og gjorde et bra innhopp mot Lyn. Så bra at jeg gjerne ser han får prøve seg mer. Men samtidig, som du selv skriver, Lyn gikk til denne kampen med en fenomanal innsats, og Espen fikk prøve seg med friske ben mot et lynlag som hadde gitt alt de hadde i ca 60 minutter. Motstanden var dertil svakere enn hva Daniel og Veigar hadde spilt mot fra start. Bjørnar Holmvik vs Tom Stenvoll: Jeg mener Holmvik har sine styrker mer framover enn bakover. det beste Bjørnar gjør er fortsatt framover på banen. Jeg tror ikke han hadde gjort så mye fra eller til på de målene som Tom må ta ansvar for. Bjørnar er en spiller jeg har stor tro på, men tror ikke det er så enkelt som at alt hadde vært så mye bedre på venstreback med han i stedetfor Tom. Tom gjør en del teite feil, men det gjør nok Bjørnar også. Stallen er tynn. Tabloid eller ikke, den er temmelig tynn. Espen Olsen kan fort være en supersub, men det er en grunn til at han slet med spilletid i Ham Kam. Jeg tror ikke han blir noe mer enn en god innbytter på topp. Bak Henning og Somen er det tynt. Når da henning ryker uklar med Morten har vi et problem. Tommy viser når han får sjangsen at han ikke er et alternativ. Somen kan fort bli solgt. Keller er førsteelverens svakeste spiller, og hvem er egentlig alternativet på hans plass? Stopperplass er vel egentlig den eneste vi har god dekning på, med Pontus, IA, Mike, Morten og Rogne. Framover mener jeg janne bør gi rogne sjangsen når kamper ser avgjort ut. Han trenger matchingen. Før sesongen ble vi lovet en forsterkning i hvert ledd. Så langt har vi bare fått en forsterkning i backrekka. Vi trenger altså to spillere til. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Bra reflektert det Ringo, men jeg er likevel ikke helt overbevist. Nystuen har hatt noen bra innhopp, og det hadde vært veldig gledelig om han virkelig slo igjennom. Derimot har han stort sett vært et nummer for liten når han har spilt. Espen Olsen kom inn og gjorde et bra innhopp mot Lyn. Så bra at jeg gjerne ser han får prøve seg mer. Men samtidig, som du selv skriver, Lyn gikk til denne kampen med en fenomanal innsats, og Espen fikk prøve seg med friske ben mot et lynlag som hadde gitt alt de hadde i ca 60 minutter. Motstanden var dertil svakere enn hva Daniel og Veigar hadde spilt mot fra start. Bjørnar Holmvik vs Tom Stenvoll: Jeg mener Holmvik har sine styrker mer framover enn bakover. det beste Bjørnar gjør er fortsatt framover på banen. Jeg tror ikke han hadde gjort så mye fra eller til på de målene som Tom må ta ansvar for. Bjørnar er en spiller jeg har stor tro på, men tror ikke det er så enkelt som at alt hadde vært så mye bedre på venstreback med han i stedetfor Tom. Tom gjør en del teite feil, men det gjør nok Bjørnar også. Stallen er tynn. Tabloid eller ikke, den er temmelig tynn. Espen Olsen kan fort være en supersub, men det er en grunn til at han slet med spilletid i Ham Kam. Jeg tror ikke han blir noe mer enn en god innbytter på topp. Bak Henning og Somen er det tynt. Når da henning ryker uklar med Morten har vi et problem. Tommy viser når han får sjangsen at han ikke er et alternativ. Somen kan fort bli solgt. Keller er førsteelverens svakeste spiller, og hvem er egentlig alternativet på hans plass? Stopperplass er vel egentlig den eneste vi har god dekning på, med Pontus, IA, Mike, Morten og Rogne. Framover mener jeg janne bør gi rogne sjangsen når kamper ser avgjort ut. Han trenger matchingen. Før sesongen ble vi lovet en forsterkning i hvert ledd. Så langt har vi bare fått en forsterkning i backrekka. Vi trenger altså to spillere til. Har Henning og Morten røket uklar? (med forbehold for at jeg ikke har lest alle aviser og nettsteder idag) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Har Henning og Morten røket uklar? (med forbehold for at jeg ikke har lest alle aviser og nettsteder idag) De kranglet kraftig under Lyn-kampen hvertfall. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Spence 0 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Er det slik at vi ser noe av Janne`s begrensninger, eller skal vi fortsette å gi Veigar eller andre enkeltspillere skylden for at det kollektive ikke fungerer? Viktig debatt du forsøker å starte her. Utvilsomt var de to kampene mot LSK både fysiske og mentale utladninger. All oppmerksomhet ble rettet mot disse kampene, og faktum er at de var avgjørende for resten av sesongen. Parallellt med dette, kommer også ekstra press mot spilerne fra omgivelsene enn i forhold til "vanlige" kamper. Psykologisk er det et vanlig fenomen at utøvere kan oppleve en slags tomhetsfølelse etter slike utladninger, og således slite med motivasjonen kort tid etterpå. Derimot snakker vi om toppidrettsutøvere her, som har en viss grad av profesjonalitet. På denne måten bør de kunne motivere seg når de er med i gullkampen. På en annen side er det trenerens oppgave å motivere spillerne også når de har ting å forsvare, ikke bare når de er i angrepsposisjon. Med det mener jeg at Stabæk har vært i anrepsposisjon siden de rykket opp igjen, men nå begynner de å komme i forsvarsposisjon. Stabæk er ikke lenger noen overraskelse, og alle er klar over deres styrker. Jeg vil påpeke at jeg ikke kritiserer Janne, men at jeg poengterer at dette er en situasjon både spillerne og treneren har ansvar for. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Path 413 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Når vi spiller så ustabilt med fast første-11er, så må det nesten uansett benk være riktig å gi noen andre spilletid, kan være at det er det som trengs for å få opp tenningsnivået på enkelte spillere. All ære til Nannskog, men han blir jo helt borte når våre oppspillere blir tatt ut eller ikke har tilstrekkelig presisjon, da er det jo nesten som å spille med en mann mindre på banen.... Nei , gi Espen Olsen, Holmvik og Stenersen mere spilletid, Tommy har vist mange ganger tidligere at han kan når det kreves. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Når vi spiller så ustabilt med fast første-11er, så må det nesten uansett benk være riktig å gi noen andre spilletid, kan være at det er det som trengs for å få opp tenningsnivået på enkelte spillere. All ære til Nannskog, men han blir jo helt borte når våre oppspillere blir tatt ut eller ikke har tilstrekkelig presisjon, da er det jo nesten som å spille med en mann mindre på banen.... Nei , gi Espen Olsen, Holmvik og Stenersen mere spilletid, Tommy har vist mange ganger tidligere at han kan når det kreves. Jeg synes hovedproblemet når vi ikke fungerer er at vi ikke kommer nok rundt på kantene, men tvinges til å pumpe lange baller inn i midten. Det blir jo stort sett enkel match for forsvaret. Synd vi ikke fikk tak i Huseklepp, og jeg håper intenst at vi får tak i ham til neste sesong. Synes også forsvaret er blitt markert dårligere med Mike tilbake (kan være tilfeldig, og falle sammen med en generelt dårligere form). Vil gjerne se MMS i midten sammen med Pontus og Homvik fra start. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haakin 18 Del Skrevet 1. Oktober 2007 (endret) Del Skrevet 1. Oktober 2007 (endret) Etter mye om å men i den diskusjonen her er jeg faktisk litt enig med berdiin, holdningene han har visst de to siste kampen, sette seg ned på rumpa og furte holder ikke.. Ja han har gjort det bra tidligere i sesongen, men det går jo ann å komme ut av form? Hva skal vi med spisser som er klare for kamp vis vi hele tiden skal tenke, Veigar var god for 3 kamper siden. Mitt poeng er at det kanskje kan være lurt å la Markegård/Olsen få sjangsen, slik at også de blir motiverte, samtidig burde det å bli "fratatt" plassen være en stor nok motivasjon for å komme tilbake og være i god form igjen. Også over til kampen, gjentatte ganger så ser jeg at Stabæk starter opp med samme oppspillsmønstre gang etter gang! Ruller opp, keller får ball utpå kant, slår en pasning i nesten lengderetning mot Nannskog/Veigar i hodehøyde, i går skjedde det minst 5-6 ganger i 2 omgangen. Syntes det virker som vi er stresset når vi går i angrep, om å score fortest! Endret 1. Oktober 2007 av Haakin Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Har Henning og Morten røket uklar? (med forbehold for at jeg ikke har lest alle aviser og nettsteder idag) De kranglet kraftig under Lyn-kampen hvertfall. Hva skjedde? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Er det slik at vi ser noe av Janne`s begrensninger, eller skal vi fortsette å gi Veigar eller andre enkeltspillere skylden for at det kollektive ikke fungerer? Viktig debatt du forsøker å starte her. Utvilsomt var de to kampene mot LSK både fysiske og mentale utladninger. All oppmerksomhet ble rettet mot disse kampene, og faktum er at de var avgjørende for resten av sesongen. Parallellt med dette, kommer også ekstra press mot spilerne fra omgivelsene enn i forhold til "vanlige" kamper. Psykologisk er det et vanlig fenomen at utøvere kan oppleve en slags tomhetsfølelse etter slike utladninger, og således slite med motivasjonen kort tid etterpå. Derimot snakker vi om toppidrettsutøvere her, som har en viss grad av profesjonalitet. På denne måten bør de kunne motivere seg når de er med i gullkampen. På en annen side er det trenerens oppgave å motivere spillerne også når de har ting å forsvare, ikke bare når de er i angrepsposisjon. Med det mener jeg at Stabæk har vært i anrepsposisjon siden de rykket opp igjen, men nå begynner de å komme i forsvarsposisjon. Stabæk er ikke lenger noen overraskelse, og alle er klar over deres styrker. Jeg vil påpeke at jeg ikke kritiserer Janne, men at jeg poengterer at dette er en situasjon både spillerne og treneren har ansvar for. Meget godt poeng om en down-time etter periode med stress/høyt fokus. Dette gjelder ikke bare idrett men mye annet. Fks. etter lengre reiser er det veldig vanlig at folk går litt "i kjelleren" noen uker etter at de kommer hjem. God diskusjon, men burde den kanskje vært postet i nedrykkstråden? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tommy_Bob 0 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Når vi spiller så ustabilt med fast første-11er, så må det nesten uansett benk være riktig å gi noen andre spilletid, kan være at det er det som trengs for å få opp tenningsnivået på enkelte spillere. All ære til Nannskog, men han blir jo helt borte når våre oppspillere blir tatt ut eller ikke har tilstrekkelig presisjon, da er det jo nesten som å spille med en mann mindre på banen.... Nei , gi Espen Olsen, Holmvik og Stenersen mere spilletid, Tommy har vist mange ganger tidligere at han kan når det kreves. Tommy var vel ganske langt fra å vise at han er klar for førstelagsspill i kampen mot Lyn hvertfall. Var ikke veldig fornøyd med det han gjorde der. Og på spiss plassen har vi jo også Ola. Han kommer til å stagnere hvis han ikke får noe matching på førstlaget snart. Her har vi en gutt som takket nei til diverse andre klubber fordi han selv er Stabæk supporter. Stabæk har jo hatt et godt rykte for å bringe frem talenter. Jeg er redd vi kan miste endel av disse hvis ikke talentene for prøve seg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
luftens baron 9 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Del Skrevet 1. Oktober 2007 Hellu alle sammen.Har klart et genuint kunststykke å få med min mor på kamp i kveld. I og forseg ikke så fantastisk synes du, men her kommer saken. Hun er på besøk i 3 dager, bor i Alta , er 62 år OG HAR ALDRI VÆRT PÅ EN FOTBALLKAMP. Et spørsmål: Hvor er det best å sitte for oss, hun kan ikke stå hele tiden, men samtidig ønsker jeg at hun oplever det å være på fortballkamp hos oss som noe meget positivt. Skal sørge for at hun har Stabækskjerf og positiv attitude Når bør vi være der, har ikke biletter. PS. HAr også fått med mine 2 døtre for første gang også. Nå må Stabæk vinne!!!!!!!!!!! Javel. Nå ble det vel ikke akkurat noe å skryte av dette her. Men midt i all elendigheten skal jeg trekke frem noe positivt. 1. Min mor, som nå er hjemme igjen, skal heretter følge meg, og heie på Stabæk, hun synes supporterne var flinke 2. Yngste datter fikk lyst til å se på flere kamper. Selv om Veigar er syk, håper han er tilbake på søndag, tror jeg på skjerpings og morsom kamp på søndag. Forza Stabæk!!!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 2. Oktober 2007 Del Skrevet 2. Oktober 2007 Har Henning og Morten røket uklar? (med forbehold for at jeg ikke har lest alle aviser og nettsteder idag) De kranglet kraftig under Lyn-kampen hvertfall. Hva skjedde? Vet ikke. De gikk i tottene på hverandre. Det var kort tid etter at MMS var oppgitt over at han ikke hadde noen å kaste ballen til, men vet ikke om det hadde noe med det å gjøre. Har aldri sett henning så sint før. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 2. Oktober 2007 Del Skrevet 2. Oktober 2007 Har Henning og Morten røket uklar? (med forbehold for at jeg ikke har lest alle aviser og nettsteder idag) De kranglet kraftig under Lyn-kampen hvertfall. Hva skjedde? Vet ikke. De gikk i tottene på hverandre. Det var kort tid etter at MMS var oppgitt over at han ikke hadde noen å kaste ballen til, men vet ikke om det hadde noe med det å gjøre. Har aldri sett henning så sint før. Ok, har aldri sett hverken Morten eller Henning sinte før jeg heller. Håper det bare var et tilfelle der å og da. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå