Gå til innhold

Viking vs. De Blaa

gsk
 Del

Anbefalte innlegg

• Svar 292
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, jeg har nå kjøpt flybillett og hotell. Flere som skal?

Hvilket hotell har du kjøpt? :)

Du vet hvordan det er så slitsomt å bo på forskjellige hoteller hele tiden, det er bedre å kjøpe opp noen faste...

Bor på Skansen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søndag til tirsdag for min del. Bor også på Skansen. Dyrt på hverdager, billig i helgen som alle andre hoteller. 690,- søndag til mandag og 1030,- mandag til tirsdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det satt opp buss?

Som alltid er det avhengig av hvor mange som melder seg på, problemet er selvsagt at det er en mandagskamp. Vi kommer til å stikke ut noen følere, og da er det viktig at folk sier at de blir med, ikke bare kanskje.

Avreise mandag 22. okt. kl. 0900 fra Bekkestua til Stavanger og tilbake. Pris 500,- (mulighet for lavere hvis mange melder seg på) Hjemme igjen rundt kl. 06.00 på Bekkestua.

Da rekker du akkurat å komme deg hjem, dusje og spise frokost før du reiser på jobb eller skole.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med seier i denne kampen, er medaljen mer eller mindre sikret (har ikke nilest oppsettet mtp innbyrdes oppgjør bak oss), og med evt 4p forsprang på Viking skal det gå veldig galt om ikke sølvet havner på Nadderud.

Vi må forvente knallhard motstand, mot et Vikinglag som så gulldrømmen gå i oppløsning på kunstgresset i nord. Dersom de skulle tape denne kampen, begynner det å se mørkt ut for medaljene deres også. De har ingen karantener før kampen (håpet på gult til Ijeh i dag). Dersom vi skulle være heldige å få hjelp av Lyn i morgen og Aalesund neste runde, er neste gavepakke til Brann mulig karantene på Ijeh, Sigurdson, Ross, Ødegaard, Samuelsen, Soma og Stokholm. Det vil være utopi å tro at alle disse kan spille påfølgende kamp mot Brann, og Ross er vel mer eller mindre ute allerede.

JJ får hodebry med laguttaket til denne kampen i og med at Keller må sone. Heldigvis har han 2 uker på å drille ny oppstilling. Er spent på hva løsningen blir, imens kan vi kose oss med nye potensielle oppstillinger (eller pleier jo laget å være gitt på forhånd).

Etter å ha sett på JJ sin prioritering så langt, har jeg tro på et av følgende:

1. JIH rett inn på Keller sin plass (gir lite endringer av laget ellers)

2. Veigar ned på kant, Olsen inn som spiss (mtp forventet press i mot, og sjanser på kontringer kan to raske/gj.bruddshissige spisser være et godt alternativ, men kanskje dristig defensivt sett)

3. Bjørnar inn på ve back, Tom på hø kant

4. Somen ut på kant, Espen eller Tommy inn sentralt.

Tror mest på alt. 1, under forutsetning av at JIH blir friskmeldt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det satt opp buss?

Som alltid er det avhengig av hvor mange som melder seg på, problemet er selvsagt at det er en mandagskamp. Vi kommer til å stikke ut noen følere, og da er det viktig at folk sier at de blir med, ikke bare kanskje.

Avreise mandag 22. okt. kl. 0900 fra Bekkestua til Stavanger og tilbake. Pris 500,- (mulighet for lavere hvis mange melder seg på) Hjemme igjen rundt kl. 06.00 på Bekkestua.

Da rekker du akkurat å komme deg hjem, dusje og spise frokost før du reiser på jobb eller skole.

Jeg er med på en eventuell buss. Da mangler vi bare 14 stykker

Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Tror Bjørnar inn , og Tom på høyrekant.

-Er litt usikker på om JIH får sin debut fra start, men vil heller ikke se bort ifra det. Om han skulle få starte tror jeg han vil komme inn som høyre fors. og heller ta MS på venstre og Tom høyre ving. Eller så kan han jo hoppe rett til venstresida

-Er jo også en mulighet med Espen Olsen på Kellers plass, for tror ikke Nystuen eller Stenersen vil bekle høyrevingen så godt.

blir ikke lett :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som vanlig føler jeg at dette er årets sikreste tap.

Prove me wrong!

Nå har vi tapt både i Trondheim og Bergen allerede. På tide at gutta viser at de kan ta poeng på bortebane mot god motstand. Men, jeg har lenge sagt at gulldrømmen vår kom til å ende på Stavanger stadion, det blir en tøff kamp. Verdt å merke seg er at vi også utligner Viking sin målforskjell med en etmålsseier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sett på JJ sin prioritering så langt, har jeg tro på et av følgende:

1. JIH rett inn på Keller sin plass (gir lite endringer av laget ellers)

2. Veigar ned på kant, Olsen inn som spiss (mtp forventet press i mot, og sjanser på kontringer kan to raske/gj.bruddshissige spisser være et godt alternativ, men kanskje dristig defensivt sett)

3. Bjørnar inn på ve back, Tom på hø kant

4. Somen ut på kant, Espen eller Tommy inn sentralt.

Tror mest på alt. 1, under forutsetning av at JIH blir friskmeldt

Hva med Bjørnar inn på venstre, og Alan på høyre? Alan spiller ofte på høyrekant uansett, så det vil i så fall kun medføre et bytte på vanlig 11'er.

Jeg tror ikke Olsen starter, men Bjørnar eller JIH. Espen og Tommy som outsidere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Bjørnar inn på venstre, og Alan på høyre? Alan spiller ofte på høyrekant uansett, så det vil i så fall kun medføre et bytte på vanlig 11'er.

Jeg tror ikke Olsen starter, men Bjørnar eller JIH. Espen og Tommy som outsidere.

Er JIH frisk igjen???

Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Tror Bjørnar inn , og Tom på høyrekant.

Dette er nok den varianten som er minst ulik oppstillingen med Keller på banen. Tom og Keller er relativt like spillertyper, med full innsats som sitt varemerke. Nystuen er også en spillertype som preges av at han alltid gir jernet, og han har betraktelig bedre luftstyrke enn Tom. Close race. En viktig nøkkel mot Viking blir uansett å stoppe Gaarde, så backer/kanter får en tøff oppgave. Ellers støtter jeg det elaang skriver - dette er en kamp det er lett å få rosinpung av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er JIH frisk igjen???

Det er litt bob-bob, men med 2 uker til Viking-kampen er det godt håp.

Han jogget rundt banen sammen med fysio-Tor på lørdagstreningen. Såvidt jeg kunne høre, sa han til Tor at han kjente skaden (eller ihvertfall "noe" i beinet).

Endret av Langemann
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil (nær sagt uansett) se MMS og Pontus i midtforsvaret igjen. Synes dessverre Mike har vært direkte svak i høst, og taper alt for mange dueller. Kan kanskje være på tide å gi Nystuen tillit på høyrekant. Det gir hodestyrke og duellkraft, som er viktig mot Gaarde. Det gir følgende lag:

Jon

JIH-MMS-Pontus-Tom (Hvis JIH ikke er klar, tar Tom høyre- og Bjørnar venstraback)

Nystuen-Henning-Somen-Alan

Veigar-Nannskog

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikker på om dette er kampen JIH bør debutere fra start. Ødegaard kommer garantert til å by på mange problemer. Tviler litt på at en kamprusten JIH er god nok defensivt på det nåværende tidspunktet, og at MMS dermed er et bedre alternativ. Videre må midtforsvaret utøvde godt press på Ijeh. Det kommer utvilsomt til å bli mye arbeid på Stabæk-forsvaret i denne kampen, og jeg synes at Mike bør spille denne kampen. Han må stige fram som leder i denne kampen, noe jeg har tro på at han kommer til å gjøre.

Synes forresten det er et godt forslag å prøve Nystuen på høyrekanten. I tillegg til han vil gjøre det bra mot Gaarde, kan han også gjøre stor nytte offensivt.

Er positiv og mistenker at Stabæk kommer til å stikke unna med minst ett poeng. Synd det er så lenge til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det satt opp buss?

Jeg er med på en eventuell buss. Da mangler vi bare 14 stykker

Marthe og jeg er også med på buss... da mangler vi to mindre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er også med om det blir buss. Har vi noen mulighet for minibuss hvis vi blir få påmeldte?

Sjekka med minibuss før jeg bestilte tog (!). Det er i praksis like dyrt som storbuss. Hadde de hatt minibussen de reklamerer med på Rent-A-Wreck så hadde det vært en god deal. Det er kilometerkostnadene som gjør det så himla dyrt. Dessuten er jeg usikker på om jeg ville ha meldt meg som sjåfør til Stavanger i slutten av oktober...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Viking vs. De Blaa
  • Opprett ny...