Gå til innhold

$$ setter opp gratis busser til Drammen siste seriekamp - meld deg på!

Anbefalte innlegg

Kan ikke slippe inn en 15åring på en pub en lørdagskveld, da ryker skjenkebevilgninga.. 18åringer derimot, burde vel gå greit? Blir det sølv, er det sikkert like stor fest utenfor blaa som inne..:)

Hjelper lite å eie 7% av sjappa når skjenkeloven bestemmer. Det er 20 års grense på steder som serverer sprit, og det gjør Onkel Blaa.

Point taken, hva med å få til en annen løsning for de under 20? Ett telt som noen foreslo her?

Vil ihvertfall være bar for vår rekruttering om flest mulig får delta på feiringen og ikke må gå slukøret hjem fordi de ikke er gamle nok..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan ikke slippe inn en 15åring på en pub en lørdagskveld, da ryker skjenkebevilgninga.. 18åringer derimot, burde vel gå greit? Blir det sølv, er det sikkert like stor fest utenfor blaa som inne.. :)

Hjelper lite å eie 7% av sjappa når skjenkeloven bestemmer. Det er 20 års grense på steder som serverer sprit, og det gjør Onkel Blaa.

Point taken, hva med å få til en annen løsning for de under 20? Ett telt som noen foreslo her?

Vil ihvertfall være bar for vår rekruttering om flest mulig får delta på feiringen og ikke må gå slukøret hjem fordi de ikke er gamle nok..

Enig! Sikkert gøy å feire sølv tittende på tv2 i en kjellerstue med et par kompiser.. hurra

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke slippe inn en 15åring på en pub en lørdagskveld, da ryker skjenkebevilgninga.. 18åringer derimot, burde vel gå greit? Blir det sølv, er det sikkert like stor fest utenfor blaa som inne.. :)

Enig! Sikkert gøy å feire sølv tittende på tv2 i en kjellerstue med et par kompiser.. hurra

Håper dette løser seg ass.. Blir litt trist å sitte i en kjellerstue på den slik kveld

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke slippe inn en 15åring på en pub en lørdagskveld, da ryker skjenkebevilgninga.. 18åringer derimot, burde vel gå greit? Blir det sølv, er det sikkert like stor fest utenfor blaa som inne..:)

Dette er en intr. diskusjon. SS har forsøkt tidligere å få de som er yngre enn at de har adgang på Onkel Blaa til å komme opp med forslag, bidra til noe, si hva de vil ha. Resultat INGENTING! De vil rett og slett bli gamle nok fort som F.... Skjønner det godt, det er kjedelig å ikke komme inn, men det er svært lite SS kan gjøre med det.

Husk at den egentlige festen tross alt skjer på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en intr. diskusjon. SS har forsøkt tidligere å få de som er yngre enn at de har adgang på Onkel Blaa til å komme opp med forslag, bidra til noe, si hva de vil ha. Resultat INGENTING! De vil rett og slett bli gamle nok fort som F.... Skjønner det godt, det er kjedelig å ikke komme inn, men det er svært lite SS kan gjøre med det.

Husk at den egentlige festen tross alt skjer på banen.

Men blir det noe telt eller lignende? Er jo ikke plass til mange prosentene av de mange tusen som vil inn på OB NÅR det blir sølv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe da skal jeg trekke likestillingen inn i denne diskusjonen, som så mange andre gjorde da vi pratet om "bærumsbrødre" banneret.. hvor er likestillingene ved å utelukke de under 20 ved en fest kveld?

party telt for alle penga!

ellers kan mortimer jo invitere nannskog og co hjem til kåken :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor er likestillingene ved å utelukke de under 20 ved en fest kveld?

Mulig dette kommer som et sjokk på deg, men så lenge aldersgrensene er de de er i Norge vil det bli noe "diskriminering", om det er det du velger å kalle det. Om det skal være fri aldersgrense på Blaa blir det et helvete å få noe i baren for oss som faktisk er gamle nok til å drikke det vi vil, det blir komplett kaos inne på Blaa, Blaa risikerer å miste bevillingen (glipper kan skje, og vil sannsynligvis skje når det er så jævlig mange folk der). Er det riktig at så mange mennesker skal få svi for at noen få ikke er gamle nok?

Edit: Misforstå meg rett, det burde definitivt vært et opplegg for de som ikke er gamle nok, men så lenge det ikke er det tror jeg neppe løsningen er å ha fri aldersgrense på Blaa (fri aldersgrense og f.eks 16års grense er i prinsippet det samme).

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor er likestillingene ved å utelukke de under 20 ved en fest kveld?

Mulig dette kommer som et sjokk på deg, men så lenge aldersgrensene er de de er i Norge vil det bli noe "diskriminering", om det er det du velger å kalle det. Om det skal være fri aldersgrense på Blaa blir det et helvete å få noe i baren for oss som faktisk er gamle nok til å drikke det vi vil, det blir komplett kaos inne på Blaa, Blaa risikerer å miste bevillingen (glipper kan skje, og vil sannsynligvis skje når det er så jævlig mange folk der). Er det riktig at så mange mennesker skal få svi for at noen få ikke er gamle nok?

Edit: Misforstå meg rett, det burde definitivt vært et opplegg for de som ikke er gamle nok, men så lenge det ikke er det tror jeg neppe løsningen er å ha fri aldersgrense på Blaa (fri aldersgrense og f.eks 16års grense er i prinsippet det samme).

Selvfølgelig skal ikke 17 åringer som meg sjenkes der, men jeg syntes det burde være et alternativ med f.eks et partytelt hvor også de yngre kan delta og være med på festen!

så vidt jeg vet er vel store deler av support yngre enn 20 år!

Skjønner tegninga, men syntes det blir feil å eksludere de under 20

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det ikke vært mulig å gjøre noe alla -98. Da var det stort telt utenfor på plassen forran Blaa. Det var mulig å kjøpe øl og vanlig mat (pølser og lignende) her. Det var 18 års grense fra klokken 22 (mener jeg å huske (jeg var 15)). Det var og fest inne på blaa hvor det var 20-års grense som vanlig. Da kom spillerne og tok imot hyllest ute først og gikk inn på blaa i løpet av kvelden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner tegninga, men syntes det blir feil å eksludere de under 20

Er du seriøs?

Nei jeg skriver masse innlegg for å få gjort noe lignende det armando prater om som de gjorde i 98 bare for tull..

Ja jeg er serriøs, men om det blir slik at vi under 20 ikke får være rundt området på blaa, så mister vel support mange folk som gjerne ville tatt imot spillerne

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har meldt på meg og noen kompiser med visse "kriterier" :P

Av ren nysgjerrighet, hvilke kriterier er det?

At vi, vis vi "må", kan melde oss av i dag, at to stykker får medlemskort på Bekkestua og gir 50 kr. i hånden (de er 94-modell). + At vi kan sitte på en buss hvor ingen drikker som også er en rolig-busss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At vi, vis vi "må", kan melde oss av i dag, at to stykker får medlemskort på Bekkestua og gir 50 kr. i hånden (de er 94-modell). + At vi kan sitte på en buss hvor ingen drikker som også er en rolig-busss.

en buss hvor ingen drikker kan du se langt etter..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en buss hvor ingen drikker kan du se langt etter..

Tror det samme gjelder en rolig buss.. Vi er da supportere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om å samle de som kommer fra togturen på SS-buss tilbake for å hindre bråk i Drammen sentrum. Det er uklart nøyaktig hvor mange som kommer. Men foreløpige tall er underkant av 40 sikre, og 20 som kanskje kommer. Plutselig kan vi være færre også. Vi ses på Marienlyst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når foreldrene til oss som skulle dra så ordene "Party Buss" lot de oss ikke dra med bussen...

Det værste av alt er at de tror det blir skikkelig fylle-stemning og at det er farlig og være i Drammen, så de gidder ikke å kjøre oss heller!!!

F@en!

(PS: VI KOMMER IKKE PÅ BUSSEN, TIL DERE I STYRET)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når foreldrene til oss som skulle dra så ordene "Party Buss" lot de oss ikke dra med bussen...

Det værste av alt er at de tror det blir skikkelig fylle-stemning og at det er farlig og være i Drammen, så de gidder ikke å kjøre oss heller!!!

F@en!

Vi kan se på muligheten til å lage noe SSU greier igjen. Det kan være løsningen. Derimot så blir det vanskelig å tilfredstille dine foreldre og de som ønsker å ta en dram samtidig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F@en!

Sier mer om foreldrene deres, enn de som bestemmer i SS!

Som andre har påpekt burde det vært et alternativ til kun å være inne på Blaa etter kampen, feks telt som i 98. Inne blir det helt sikkert veldig trangt om plassen og mange vil ikke komme inn. Kjedelig hvis man etter å hyllet gutta i Drammen kommer tilbake til et fullt Blaa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
$$ setter opp gratis busser til Drammen siste seriekamp - meld deg på!
  • Opprett ny...