Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lista er ute nå!

starter borte, 16mai borte og avslutter borte. bare meg som er litt kritisk til dette?

Det er like greit å få all møkke i 2008, slik at vi får hele pakka i 09 på Fornebu!:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registrerer at vi ikke møter lagene i samme rekkefølge i 2. halvdel som i 1.

Det virker som om oppsettet neste år er mer "tilfeldig", slik at vi ikke får samme situasjon som i år, hvor motstanderen vår møtte Brann i neste kamp gjennom hele sesongen, med de fordeler det gav for Brann med tanke på at vi påførte motstanderen vår mange karantener for gule kort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper den tidligere islandske landslagssjefen (han som visstnok hatet Stabæk) står bak dette oppsettet.

Nei

Det er nok heller en trønder ..

Rosenborg starter hjemme, spiller 16 mai hjemme og avslutter hjemme.

Forferdelig surt oppsett

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper den tidligere islandske landslagssjefen (han som visstnok hatet Stabæk) står bak dette oppsettet.

Nei

Forferdelig surt oppsett

Merket meg det jeg også. Det virker egentlig ikke som om dette er så tilfeldig. Trodde Loe var Stabæks mann i NFF jeg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rosenborg har jo "alltid" 1 runde hjemme, 16.mai hjemme og siste hjemme da.. veldig urettferdig liste i mine øyne egentlig.

Litt rask logisk tenking viser jo (hvis man sammenligner med i fjor) at vi burde åpnet borte og hatt siste serierunde hjemme. 16mai er borte og greit det pga. tidligere år, men regner med at vi får prøve oss i 09 på fornebu.

Helt tåpelig å ha to kamper hjemme etter hverandre midt i sesongen for å få det til å "gå" opp at vi begynner og slutter borte med f.eks rbk har det motsatt. skjønner ingenting jeg, det burde da bare være å putte lagene inn i et regneark og prioritere at de som startet borte året før starter hjemme nå og visa versa. Og at det er helt random hvem man møter, slik at ikke lagene går i kø etterhverandre som skaper en helt klar unaturlig fordel hvis de samme lagene krangler om toppen eller bunnen.

Menmen, man kan jo ikke forvente for mye av NFF, er jo tross alt svært sjeldent de får til noe skikkelig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr dette at sesongkort snart vil være tilgjenglig?

ja :)

apropo sesongkort, og litt off topic.. lik pris som i fjor?

Styret møtes onsdag for å legge opp arbeidsplanen framover, ikke minst med henblikk på salg av sesongkort før jul.

Prisen avhenger av avtalen vi får med Stabæk, likeså hvor mange vi kan selge.  Vi håper å få noe mer plass neste år - som blir siste på Nadderud.

Samtidig med sesongkortsalget starter også medlemsskapssalget.  Man må jo kjøpe medlemsskap for å kunne få sesongkort.

På medlemsskap er prisen den samme som for 2007 fram til årsmøte - bortsett fra at 'rabattene' flyttes med ett år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei

Forferdelig surt oppsett

Merket meg det jeg også. Det virker egentlig ikke som om dette er så tilfeldig. Trodde Loe var Stabæks mann i NFF jeg?

Jepp, har jo sørget for at ingen lag følger Stabæk slik som Brann gjorde i år. At man da må gi litt andre sider er jo helt naturlig.

Ellers er vel dette det merksnodigste serieoppsettet jeg har sett den tid Stabæk har vært i Tippeligaen, selv ikke det speilvendte oppsettet slår dette. Høst/Vår-rundene kommer ikke i samme rekkefølge, og vårrundene er heller ikke de samme som på høsten.

Eks. i 1. serierunde møter Stabæk Molde borte, mens Rosenborg møter Lyn hjemme. Stabæk møter Molde hjemme i 22. serierunde, mens Lyn møter Rosenborg hjemme i 23. serierunde. Det er tydeligvis laget et våroppsett og et høstoppsett uavhengig av hverandre (med unntak av hvilket lag som skal ha hjemme/borte).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei

Forferdelig surt oppsett

Jepp, har jo sørget for at ingen lag følger Stabæk slik som Brann gjorde i år. At man da må gi litt andre sider er jo helt naturlig.

Ellers er vel dette det merksnodigste serieoppsettet jeg har sett den tid Stabæk har vært i Tippeligaen, selv ikke det speilvendte oppsettet slår dette. Høst/Vår-rundene kommer ikke i samme rekkefølge, og vårrundene er heller ikke de samme som på høsten.

Eks. i 1. serierunde møter Stabæk Molde borte, mens Rosenborg møter Lyn hjemme. Stabæk møter Molde hjemme i 22. serierunde, mens Lyn møter Rosenborg hjemme i 23. serierunde. Det er tydeligvis laget et våroppsett og et høstoppsett uavhengig av hverandre (med unntak av hvilket lag som skal ha hjemme/borte).

Her ligger litt av forklaringen: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article95793.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker aldri at Stabæk skal møte nyopprykkede lag i noen av de første serierundene. De har ofte en selvtillitt fra Adecco-året. Poeng er godt nok (og kjempebra på Nadderud), og spillet blir deretter, baktungt og vanskelig å spille mot. Heldigvis er det bortekamp, det tvinger Molde frem på banen (selv om vi har sett at de spiller rævvafotball på Røkkeløkka også), hvilket er gunstig for gutta våre

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for en ekkel liste :angry:

hadde stor haap om 2 fine borteturer til molde og bodö (med noen dager opphold i omraadet - er jo veldig interessert i aa reise rundt steder jeg ikke kjenner)...det blir ikke noe i det hele tatt naar kampene gaar saa tidlig i sesongen :(

blir heller ikke stabaek kamp i mai fordi helgene stabaek spiller hjemme er det ogsaa st.pauli kamp *huff*

men slutten av juni og hele september ser bra ut.

og selvfölgelig de siste 2 kampene i oktober/november :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hvilke ønsker Stabæk har fått i oppfyllelse? Kan ikke se at det er mange. Lang bortetur både første og siste serierunde. Fordelen er selvsagt at man sparer gresset.

16. mai på Ullevaal er egentlig helt ok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overraskende nok skal vi spille både borte og hjemme mot ALLE lagene.

Dog er det litt merkelig at vi må avslutte borte for tredje året på rad, samt at jeg trodde på hjemmekamp i seriestarten siden Nadderud ofte fremstår som landets beste gressmatte tidlig på sesongen.

Molde i 1. runde... Kan vi håpe på vår første 3-poenger i serieåpningen siden vi slo Skeid i '99?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra stabak.no:

Vi tok en prat med Lars Bohinen om oppsettet og han er ikke overbegeistret for dette oppsettet:

”Vi hadde 2 ønsker til forbundet. Vi ønsket å starte borte, det fikk vi. Samtidig ønsket vi å avslutte hjemme. Det hadde vært veldig morsomt å få avsluttet sesongen hjemme, i den siste kampen på Nadderud kunne vi markert slutten på en Stabæk epoke samtidig som vi kunne tittet fremover til Fornebu.”

Jeg reagerer også på at vi i perioden 29/6 - 3/8, har 4 av 6 kamper hjemme. (i tillegg er den ene bortekampen mot vif) Mange potensielle tilskuere vi mister der, da mange er på ferie i den perioden. Men, ingen grunn til å dra langt på ferie i juli, med andre ord.

Men, at vi skal spille borte i Ålesund i august passer meg bra, da jeg planlegger å få lagt en tur dit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fikk med andre ord inn 50% av ønskene :) Sånt sett ser ikke jeg noe poeng i å klage. Oppsettet i år er etter min mening det mest fornuftige som er gjort mens Stabæk har vært i Tippeligaen. Spesielt begeistret for at ingen lag får noen fordel av å følge et annet (Tromsø er vel det laget som trekker "fordel" av å følge oss flest ganger).

Ser at flybilletter til Tromsø ikke er i salg ennå. For de som har tenkt seg opp dit mrk. at som i år kan siste serierunde bli flyttet til lørdag grunnet CL (forsåvidt greit for oss med lørdagskamp siden det er bortekamp i UEFA-cupen 6. november.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Terminliste - 2008
  • Opprett ny...