@ringo 22 162 Del Skrevet 28. Februar 2008 Del Skrevet 28. Februar 2008 Hepp, Skal ikke mene for mye om dette temaet (ennå ), men når det gjelder styrkeforholdet Molde/Glimt så holder jeg foreløpig en liten knapp på sistnevnte. Først og fremst med bakgrunn i at Glimt i fjor hadde et langt høyere høyestenivå enn Molde. Molde var rett nok jevnere over 30 kamper i Adeccoligaen, og ble belønnet for det på tabellen. Jeg mener dog at Glimt i sine gode stunder holder et godt tippeliganivå (de var rimlig mye bedre enn Odd i kvalikken) og Ingebrigtsens oppgave blir å stabilisere det høye nivået. Jonevret må nok i større grad løfte hele laget, og det tror jeg er en langt tøffere oppgave. Molde har spesielt vondt for å score mål. De slet med det i eliteserien før nedrykket, de slet med det i Adeccoligaen og de sliter fremdeles med det i treningskampene. Mot høyst overkommelig motstand atpåtil. Det smitter over på resten av klubben, og det er en kjennsgjerning at stemningen fort blir sur på Aker Stadion. Det ligger på en måte litt i veggene der oppe. Molde har, som et selskap i Aker konsernet, muilighet for å få tilført konsernbidrag og derigjennom skaffe penger til spillerkjøp. Utfordringen er å finne noen som vil bo i Molde... Tror faktisk det er lettere å lokke spillere til Bodø enn Molde. Uansett, slik det ser ut per i dag tror jeg at vi får se begge disse i TL i 2009 også. Det er andre klubber det ser verre ut for. Ihvertfall sett fra mitt ståsted. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haakin 18 Del Skrevet 28. Februar 2008 Del Skrevet 28. Februar 2008 1. Stabæk (Her tippes det med hjertet, vanskelig å plassere Stabæk) 2. Viking 3. Brann 4. Tromsø 5. Rosenborg 6. LSK 7. Vålerenga 8. Lyn 9. Strømsgodset 10. Molde 11. Fredrikstad 12. Aalesund 13. Ham Kam 14. Bodø/Glimt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 1. Mars 2008 Del Skrevet 1. Mars 2008 Min tur! 1 - Stabæk 2 - Vålerenga 3 - Brann 4 - LSK 5 - Viking 6 - RBK 7 - Tromsø 8 - Fredrikstad 9 - Godset 10 - Lyn 11 - Ålesund 12 - Hamkam 13 - Molde 14 - Bodøglimt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 10. Mars 2008 Del Skrevet 10. Mars 2008 SS-TVs superdupre tabelltips for 2008 er igang Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 10. Mars 2008 Del Skrevet 10. Mars 2008 Flott! Ser fram til det bare er igjen direkte nedrykk og seriegull. For vi er vel alle enige da? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Robinho 1 150 Del Skrevet 10. Mars 2008 (endret) Del Skrevet 10. Mars 2008 (endret) 1. Lillestrøm 2. Viking 3. Brann 4. Rosenborg 5. Vålerenga 6. Stabæk 7. Fredrikstad 8. Tromsø 9. Molde 10. Lyn 11. Aalesund 12. Strømsgodset 13. Ham-Kam 14. Bodø/glimt desverre... Endret 10. Mars 2008 av Robinho Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 10. Mars 2008 Del Skrevet 10. Mars 2008 1. Viking 2. Brann 3. Stabæk 4. Lillestrøm 5. Rosenborg 6. Vålerenga 7. Tromsø 8. Fredrikstad 9. Aalesund 10. Lyn 11. Molde 12. Ham-Kam 13. Strømsgodset 14. Bodø/Glimt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Notrac 16 Del Skrevet 10. Mars 2008 Del Skrevet 10. Mars 2008 Tabelltips 2008 Viking Stabæk Rosenborg Brann Lillestrøm Vålerenga Lyn Tromsø Strømsgodset Fredrikstad Aalesund Bodø Glimt Ham-Kam Molde Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eskil Indregard 0 Del Skrevet 10. Mars 2008 Del Skrevet 10. Mars 2008 Tabelltips 2008 1. Brann 2. Viking 3. Stabæk 4. Rosenborg 5. Lillestrøm 6. Vålerenga 7. Fredrikstad 8. Tromsø 9. Lyn 10.Aalesund 11.Ham-Kam 12.Strømsgodset 13.Molde 14.Bodø/Glimt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 10. Mars 2008 Del Skrevet 10. Mars 2008 SS-TVs superdupre tabelltips for 2008 er igang Dødsbra opplegg! Reflektert, avslappet og bra innslag. Selv tror jeg B/G blir en av 3-4 som må kjempe for livet hele sesongen, men om de klarer seg eller ei for tiden vise. En plassering over 10. plass ville overraske enormt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Aspmyra 64 Del Skrevet 10. Mars 2008 Del Skrevet 10. Mars 2008 Forbered deg på å bli overrasket Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 11. Mars 2008 Del Skrevet 11. Mars 2008 Igjen en fin analyse av Hamkam. Omtrent det samme som jeg tror. Ingen overaskelse at nyopprykkede gjerne tippes nederst, men denne gang velbegrunnet. Lite spørsmål: Er det mulig å ikke oppdatere tabellen under før neste dag, så man slipper å se hvor dere har plassert laget dere prater om? Muligens en snål greie, men jeg synes nå det er litt spennende å vente til dere kommer fram til konklusjonen på filmsnutten... :-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 11. Mars 2008 Del Skrevet 11. Mars 2008 Igjen en fin analyse av Hamkam. Omtrent det samme som jeg tror. Ingen overaskelse at nyopprykkede gjerne tippes nederst, men denne gang velbegrunnet. Lite spørsmål: Er det mulig å ikke oppdatere tabellen under før neste dag, så man slipper å se hvor dere har plassert laget dere prater om? Muligens en snål greie, men jeg synes nå det er litt spennende å vente til dere kommer fram til konklusjonen på filmsnutten... :-) Det er tatt til etterretning. Jeg er helt enig med deg. Noe av spenningen blir borte. Fra nå av fjerner vi plasseringen på dagens lag Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 12. Mars 2008 Del Skrevet 12. Mars 2008 Molde såpass høyt var i overkant, mener jeg da, men man skal aldri si aldri. Det eneste jeg reagerer på er at Molde som sted blir brukt som negativt poeng. Molde har vel tross alt mer å by på enn andre steder med topp-fotball her til lands, og at det skulle være noe poeng ser jeg ikke. Hvordan klarer da Sogndal, Ham-Kam, Bodø eller Moss klart å skaffe spillere? Hvis dette skulle vært noe annet enn en fotnote, så betyr det i praksis at kun lag i eller rundt storbyene kan klare å skaffe spillere, og jeg mener bestemt at iallefall både RBK og Brann betaler høyere lønn i forhold til kvalitet enn Molde. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 162 Del Skrevet 12. Mars 2008 Del Skrevet 12. Mars 2008 Molde såpass høyt var i overkant, mener jeg da, men man skal aldri si aldri. Det eneste jeg reagerer på er at Molde som sted blir brukt som negativt poeng. Molde har vel tross alt mer å by på enn andre steder med topp-fotball her til lands, og at det skulle være noe poeng ser jeg ikke. Hvordan klarer da Sogndal, Ham-Kam, Bodø eller Moss klart å skaffe spillere? Hvis dette skulle vært noe annet enn en fotnote, så betyr det i praksis at kun lag i eller rundt storbyene kan klare å skaffe spillere, og jeg mener bestemt at iallefall både RBK og Brann betaler høyere lønn i forhold til kvalitet enn Molde. Hepp, Uten at jeg skal gjøre for vane av å kommentere innholdet i tipsene våre. Jeg er enig med deg i at det i utgangspunktet ikke burde være værre for Molde enn det er for andre grisgrendte strøk å hente spillere, men det ser tilsynelatende ut til å være det. Moss er det kanskje litt urettferdig å trekke med i denne sammenhengen, de ligger kun en kort kjøretur unna Oslo og har akkurat fått egen flyplass med vekstambisjoner. Men hva gjelder Bodø, Tromsø og Hamar burde det være tilsvarende problemer, men det ser altså ikke ut til å være det. AaFK har dog erfart litt av det samme problemet, men ikke i samme grad som Molde. Sogndal henter spillere på et annet nivå enn MFK. Det har forsåvidt vært en trend en stund at de beste spillerne trekker seg mot større befolkningsentra og hva gjelder Molde så er vel de beste spillerne deres, som Hoseth og Berg Hestad local lads og da blir historien en litt annen. Ikke vet vi hva det er galt med Molde, men noe er det tydeligvis... Stabæk hadde ikke hatt en sjanse i havet til å hente spillere hadde vi ikke hatt nærheten til Oslo. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 13. Mars 2008 Del Skrevet 13. Mars 2008 I dag, Aafk. Nok en fin reportasje. Nedre midten av tabellen er gjort klar for dere! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 13. Mars 2008 Del Skrevet 13. Mars 2008 1 Rosenborg 2 Viking 3 Brann 4 Lillestrøm 5 Vålerenga 6 Tromsø 7 Stabæk 8 Fredrikstad 9 Strømsgodset 10 Aalesund 11 Lyn 12 Ham Kam 13 Bodø/Glimt 14 Molde Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pjalle Nøtt 66 Del Skrevet 14. Mars 2008 Del Skrevet 14. Mars 2008 1 Viking 2 Rosenborg 3 Stabæk 4 Brann 5 Tromsø 6 Lillestrøm 7 Fredrikstad 8 Strømsgodset 9 Lyn 10 Vålerengen 11 Ålesund 12 Molde 13 Ham Kam 14 Bodø/Glimt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 14. Mars 2008 Del Skrevet 14. Mars 2008 Haha! Genialt at Bergdølmo ble med på dette! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blå Armé 0 Del Skrevet 14. Mars 2008 Del Skrevet 14. Mars 2008 1 Lillestrøm 2 Viking 3 Stabæk 4 Rosenborg 5 Brann 6 Godset 7 Enga 8 Fredrikstad 9 Tromsø 10 Molde 11 Lyn 12 Ham Kam 13 Bodø/Glimt 14 Aalesund Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 19. Mars 2008 Del Skrevet 19. Mars 2008 Aftenposten: Stabæk på 6. plass Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 19. Mars 2008 Del Skrevet 19. Mars 2008 Er alltid optimistisk: 1. Stabæk 2. Viking 3. Lillestrøm 4. Brann 5. Tromsø 6. Rosenborg 7. Fredrikstad 8. Vålrengen 9. Lyn 10.Godset 11. Molde 12. Ham Kam 13. Bodø/Glimt 14. Aalesund Skal jeg være noe mer realistisk, kommer Stabæk på sin "vanlige" 5. plass: 1. Viking 2. Lillestrøm 3. Brann 4. Tromsø 5. Stabæk 6.-14. som optimistisk tabell Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 19. Mars 2008 Del Skrevet 19. Mars 2008 Aftenposten:Stabæk på 6. plass For en utrolig trist gjennomgang av Aftenposten... Det er jo neste bedre å se på malig tørke. Ingen analyser i det hele tatt. Ingen begrunnelser, bare gammelt oppgulp Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 19. Mars 2008 Del Skrevet 19. Mars 2008 Aftenposten:Stabæk på 6. plass Flott. Får håpe vi stort sett blir tippet rundt midten. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stormare 80 Del Skrevet 19. Mars 2008 Del Skrevet 19. Mars 2008 Dagbladets tips er viktigst, det er bare å ta det + legge på 8 plasser, så har vi fasiten.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaapaatur 297 Del Skrevet 19. Mars 2008 Del Skrevet 19. Mars 2008 Aftenposten:Stabæk på 6. plass For en utrolig trist gjennomgang av Aftenposten... Det er jo neste bedre å se på malig tørke. Ingen analyser i det hele tatt. Ingen begrunnelser, bare gammelt oppgulp Selve analysen ligger her: http://fotball.aftenposten.no/ap/article102909.ece I og for seg ikke allverden Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 23. Mars 2008 Del Skrevet 23. Mars 2008 Takk til alle som har bidratt til årets tabell-tips på SS.TV! Imponert!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HOFFA 6 Del Skrevet 23. Mars 2008 Del Skrevet 23. Mars 2008 Aftenposten:Stabæk på 6. plass For en utrolig trist gjennomgang av Aftenposten... Det er jo neste bedre å se på malig tørke. Ingen analyser i det hele tatt. Ingen begrunnelser, bare gammelt oppgulp nå har du pussa opp for mye!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gamlegutta 70 Del Skrevet 25. Mars 2008 Del Skrevet 25. Mars 2008 1. Viking 2. Brann 3. Lillestrøm 4. Stabæk 5. Rosenborg 6. Tromsø 7. Vålerenga 8. Fredrikstad 9. Strømsgodset 10.Lyn 11. Ham Kam 12. Molde 13. Bodø/Glimt 14. Aalesund Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 25. Mars 2008 Del Skrevet 25. Mars 2008 1.Brann 2.Viking 3.Rosenborg 4.Lillestrøm 5.Stabæk 6.Vålerenga 7.Fredrikstad 8.Tromsø 9.Lyn 10.Aalesund 11.Strømsgodset 12.Ham-Kam 13.Molde 14.Bodø/Glimt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå