Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp,

Skal ikke mene for mye om dette temaet (ennå :) ), men når det gjelder styrkeforholdet Molde/Glimt så holder jeg foreløpig en liten knapp på sistnevnte. Først og fremst med bakgrunn i at Glimt i fjor hadde et langt høyere høyestenivå enn Molde. Molde var rett nok jevnere over 30 kamper i Adeccoligaen, og ble belønnet for det på tabellen.

Jeg mener dog at Glimt i sine gode stunder holder et godt tippeliganivå (de var rimlig mye bedre enn Odd i kvalikken) og Ingebrigtsens oppgave blir å stabilisere det høye nivået. Jonevret må nok i større grad løfte hele laget, og det tror jeg er en langt tøffere oppgave. Molde har spesielt vondt for å score mål. De slet med det i eliteserien før nedrykket, de slet med det i Adeccoligaen og de sliter fremdeles med det i treningskampene. Mot høyst overkommelig motstand atpåtil. Det smitter over på resten av klubben, og det er en kjennsgjerning at stemningen fort blir sur på Aker Stadion. Det ligger på en måte litt i veggene der oppe.

Molde har, som et selskap i Aker konsernet, muilighet for å få tilført konsernbidrag og derigjennom skaffe penger til spillerkjøp. Utfordringen er å finne noen som vil bo i Molde... Tror faktisk det er lettere å lokke spillere til Bodø enn Molde.

Uansett, slik det ser ut per i dag tror jeg at vi får se begge disse i TL i 2009 også. Det er andre klubber det ser verre ut for. Ihvertfall sett fra mitt ståsted.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1. Stabæk (Her tippes det med hjertet, vanskelig å plassere Stabæk)

2. Viking

3. Brann

4. Tromsø

5. Rosenborg

6. LSK

7. Vålerenga

8. Lyn

9. Strømsgodset

10. Molde

11. Fredrikstad

12. Aalesund

13. Ham Kam

14. Bodø/Glimt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

1. Lillestrøm

2. Viking

3. Brann

4. Rosenborg

5. Vålerenga

6. Stabæk

7. Fredrikstad

8. Tromsø

9. Molde

10. Lyn

11. Aalesund

12. Strømsgodset

13. Ham-Kam

14. Bodø/glimt

desverre...

Endret av Robinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen en fin analyse av Hamkam. Omtrent det samme som jeg tror. Ingen overaskelse at nyopprykkede gjerne tippes nederst, men denne gang velbegrunnet.

Lite spørsmål: Er det mulig å ikke oppdatere tabellen under før neste dag, så man slipper å se hvor dere har plassert laget dere prater om? Muligens en snål greie, men jeg synes nå det er litt spennende å vente til dere kommer fram til konklusjonen på filmsnutten... :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen en fin analyse av Hamkam. Omtrent det samme som jeg tror. Ingen overaskelse at nyopprykkede gjerne tippes nederst, men denne gang velbegrunnet.

Lite spørsmål: Er det mulig å ikke oppdatere tabellen under før neste dag, så man slipper å se hvor dere har plassert laget dere prater om? Muligens en snål greie, men jeg synes nå det er litt spennende å vente til dere kommer fram til konklusjonen på filmsnutten... :-)

Det er tatt til etterretning. Jeg er helt enig med deg. Noe av spenningen blir borte. Fra nå av fjerner vi plasseringen på dagens lag

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde såpass høyt var i overkant, mener jeg da, men man skal aldri si aldri. Det eneste jeg reagerer på er at Molde som sted blir brukt som negativt poeng. Molde har vel tross alt mer å by på enn andre steder med topp-fotball her til lands, og at det skulle være noe poeng ser jeg ikke. Hvordan klarer da Sogndal, Ham-Kam, Bodø eller Moss klart å skaffe spillere? Hvis dette skulle vært noe annet enn en fotnote, så betyr det i praksis at kun lag i eller rundt storbyene kan klare å skaffe spillere, og jeg mener bestemt at iallefall både RBK og Brann betaler høyere lønn i forhold til kvalitet enn Molde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde såpass høyt var i overkant, mener jeg da, men man skal aldri si aldri. Det eneste jeg reagerer på er at Molde som sted blir brukt som negativt poeng. Molde har vel tross alt mer å by på enn andre steder med topp-fotball her til lands, og at det skulle være noe poeng ser jeg ikke. Hvordan klarer da Sogndal, Ham-Kam, Bodø eller Moss klart å skaffe spillere? Hvis dette skulle vært noe annet enn en fotnote, så betyr det i praksis at kun lag i eller rundt storbyene kan klare å skaffe spillere, og jeg mener bestemt at iallefall både RBK og Brann betaler høyere lønn i forhold til kvalitet enn Molde.

Hepp,

Uten at jeg skal gjøre for vane av å kommentere innholdet i tipsene våre. Jeg er enig med deg i at det i utgangspunktet ikke burde være værre for Molde enn det er for andre grisgrendte strøk å hente spillere, men det ser tilsynelatende ut til å være det.

Moss er det kanskje litt urettferdig å trekke med i denne sammenhengen, de ligger kun en kort kjøretur unna Oslo og har akkurat fått egen flyplass med vekstambisjoner. Men hva gjelder Bodø, Tromsø og Hamar burde det være tilsvarende problemer, men det ser altså ikke ut til å være det. AaFK har dog erfart litt av det samme problemet, men ikke i samme grad som Molde. Sogndal henter spillere på et annet nivå enn MFK.

Det har forsåvidt vært en trend en stund at de beste spillerne trekker seg mot større befolkningsentra og hva gjelder Molde så er vel de beste spillerne deres, som Hoseth og Berg Hestad local lads og da blir historien en litt annen.

Ikke vet vi hva det er galt med Molde, men noe er det tydeligvis...

Stabæk hadde ikke hatt en sjanse i havet til å hente spillere hadde vi ikke hatt nærheten til Oslo.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er alltid optimistisk:

1. Stabæk

2. Viking

3. Lillestrøm

4. Brann

5. Tromsø

6. Rosenborg

7. Fredrikstad

8. Vålrengen

9. Lyn

10.Godset

11. Molde

12. Ham Kam

13. Bodø/Glimt

14. Aalesund

Skal jeg være noe mer realistisk, kommer Stabæk på sin "vanlige" 5. plass:

1. Viking

2. Lillestrøm

3. Brann

4. Tromsø

5. Stabæk

6.-14. som optimistisk tabell

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Tabelltips 2008
  • Opprett ny...