Gå til innhold

Anbefalte innlegg

moro med TV kamp i januar! Ikke på topp hverken Stabæk, eller kommentatorene på TV 2, men det er et stort forbedringspotensiale for begge.... Greit å møte høyt nivå med en gang for å legge listen.

Enig, spesielt Alsaker ble plagsom utover, men det var ikke noe nytt. Jeg så i det minste noe positivt av Stabæk, nemlig at vi har mye å jobbe med. Det ville vært trist om toppformen var inne nå. :lol:

Ellers var det greit for første kamp i nytt land i nytt år osv. 2 mål i mot var faktisk mindre enn ventet, synd vi ikke fikk til noe særlig selv.......Somen... :rolleyes:

Hoveddommeren var i det minste bedre enn det Viking hadde tidligere i dag og han virket også mer nøytral.

Jeg regner med at Austbø starter neste kamp samt at vi ellers kan toppe litt mindre og dermed gi bredden i troppen en sjanse til å hevde seg fra start.

Kos dere alle sammen der borte. Hilsen misunnelig.... :rolleyes:

Endret av LittleBlueAlien
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydelig at laget ikke trives å spille mot lag som legger seg lavt og ikke tar nevneverdig mange sjanser fremover. I oppbyggningsfasen var det mye upresistheter og gåfotball. Det blir det verken overtall eller gjennombrudd av. Hadde følgelig sett av vi hadde gjenerobret ballen høyere på banen. Allikevel så ser man hvor effektivt lag som fortinnsvis satser på pasningskvalitet framfor den aborme vektleggingen på løpsstyrke og slike ant-fotballøvesler som man for eksempel finner i Norge, kan drepe kampen bare ved å hvile med ballen - for så å "eksplodere" når vi blir for umedgjørlige i presset. Stabæk er således et eksempel til følge når det gjelder for eksempel spillestil med klare definerte roller og yver. Allikevel hadde nok vår spilletid passet bedre til typiske britiske "tippelag" der tempoet er for høyt i forhold til ferdighetene, og kontringsmulighetene større.

Denne kampen kan settes på januar-kontoen, på samme måte som i hvert fall ett av baklengsmålene. Når det gjelder Alsaker er det vel en grunn til at LSK har hatt dette hige etter TV2, selv om det nok er en aldri så liten overdrivelse. I alle fall er det veldig bra å kuppe lørdagskvelden i beste sendetid - selv om kampen ikke var spesielt splendid.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydelig at laget ikke trives å spille mot lag som legger seg lavt og ikke tar nevneverdig mange sjanser fremover. I oppbyggningsfasen var det mye upresistheter og gåfotball. Det blir det verken overtall eller gjennombrudd av. Hadde følgelig sett av vi hadde gjenerobret ballen høyere på banen. Allikevel så ser man hvor effektivt lag som fortinnsvis satser på pasningskvalitet framfor den aborme vektleggingen på løpsstyrke og slike ant-fotballøvesler som man for eksempel finner i Norge, kan drepe kampen bare ved å hvile med ballen - for så å "eksplodere" når vi blir for umedgjørlige i presset.

Eller kanskje det er et eksempel når to sånne lag møtes så vinner det beste? Så om du er det dårligste laget kan du ikke vinne ved å spille på de samme tingene som det beste, men ved å gjøre ting på andre måter. Norge på 90-tallet var et møkkadårlig landslag, men spillestil, løpsstyrke og til tider veldig høyt press gjorde sitt til to seire mot Brasil iløpet av et år.

Men som du observerer selv, når det andre laget (stabæk) heller ikke er i stand til å gjøre noe med at de triller ball blir det så klart effektivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk ble nok tatt på senga av det høye ballpresset hos Botafago. Kombinert med meget gode tekniske ferdigheter og direkte pasningsspill, er dette veldig ulikt den type fotball Stabæks vanlige motstandere spiller. I starten av kampen taklet ikke spillerne dette, og enkeltespillerne klarte ikke å roe seg ned med ballen. Resultatet ble fantastisk mange feilpasninger, og fryktelig slurvete spill. Derimot virker det som spillerne ble mer komfortable med dette utover kampen. Lover bra for resten av turnerningen, da den antatt tøffeste motstanderen er unnagjort.

Som flere har nevnt, var Somen god i denne kampen. Som vanlig står han fram med tæl og innsats når resten av laget sliter. Hadde flere nydelige pasninger, spesielt i første omgang. Videre synes jeg forsvaret hadde en god altoppofrende innstilling, selv om evnene til tider var variable. På den negative siden utpekte Nystuen seg for min del. Dette har nok noe med at han spilte i feil posisjon, samt at han ikke er en samkjørt del av laget. Videre var Alan skuffende, selv om han kom seg noe i løpet av kampen.

Trøster meg med at resultatet ikke teller, men at det viktigste er lærdommen og erfaringen enkeltspillerne og laget tar med seg videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare si at jeg er meget imponert over hvor mange supportere som var paa denne kampen, og hvor mye liv de lagde. Tviler paa at min egen klubb (Vaalerenga) hadde hatt saa mange flere hvis det var vi som spillte her nede. Start hadde ingen supportere, hvis ikke man regner med spillerene fra Floy og familien til Bruno Rato.

Silencio en la favela!

Enrique

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk - Botafogo
  • Opprett ny...