janzinho 0 Del Skrevet 19. Juni 2007 Del Skrevet 19. Juni 2007 kunde inte Stabæk låna almeyda från Lyn. han lär ju aldrig få spela i dödgrävargänget LYN. Berg borde nog för övrigt ta sig en titt på hur scandinaviens mest underhållande fotboll(Stabæk) också kan vara vinstgivande. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Langemann 7 Del Skrevet 19. Juni 2007 Del Skrevet 19. Juni 2007 Aftenpostens sak om ca det samme, + at Rogne vurderes tatt opp i A-stallen!http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article83830.ece Og i Budstikka: http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle133742.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 19. Juni 2007 Del Skrevet 19. Juni 2007 Aftenpostens sak om ca det samme, + at Rogne vurderes tatt opp i A-stallen!http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article83830.ece Og i Budstikka: http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle133742.ece Hepp, Espen Næss Lund er jeg litt skeptisk til... Han var ganske sutrete angående mangel på spilletid når han var i VIF. Mener å huske at han var ganske seg i steget også... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Nok en god kamp av gutta igår men vi må nok fortsatt ha noen offensive forsterkninger.. Håper på noen spennende svensker, noen som harnoen andre favoritter?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Nok en god kamp av gutta igår men vi må nok fortsatt ha noen offensive forsterkninger.. Håper på noen spennende svensker, noen som harnoen andre favoritter?? Helge Haugen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Nok en god kamp av gutta igår men vi må nok fortsatt ha noen offensive forsterkninger.. Håper på noen spennende svensker, noen som harnoen andre favoritter?? Helge Haugen Ser ikke helt hva vi skal med helge haugen. stiller bak både henning og tommy i køen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ZUMO 11 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Nok en god kamp av gutta igår men vi må nok fortsatt ha noen offensive forsterkninger.. Håper på noen spennende svensker, noen som harnoen andre favoritter?? Helge Haugen NEI NEI NEI. way to defencive Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Ser ikke helt hva vi skal med helge haugen. stiller bak både henning og tommy i køen. Vet ikke åssen det er med deg, men jeg har ihvertfall bakkekontakt nok til å innse at vi neppe kjøper inn en sentral midtbanespiller som er bedre enn Somen eller Henning. Helge Haugen er vel på nivå med Tommy, men en annen spilletype. En sliter som kan påta seg litt det vi har sett av Henning i det siste, nemlig å løpe konstant og over alt. Men for all del, jeg tar gjerne Pelle Nilsson, Martin Andresen eller Robert Koren (sic!). Helge Haugen er for tiden ganske langt unna førstelaget til Brann og tilsvarende billig. Men husk at sist Brann var Norges beste lag for en stund, så var det med Haugen på banen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 NEI NEI NEI. way to defencive Enig i at det er feigt med å spille med defensive spillere. Vet ikke hva du tenkte da Viking kjørte oss mot slutten, men jeg ville ihvertfall heller hatt inn på en spiller som kunne gått i krigen og løpt i stykker det kjøret Viking startet. Istedet ble det Tommy, som forsåvidt er flink til å slå cornere og løpeballer til Daniel. Men mot Viking hadde vi hatt bruk for noe annet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Ser ikke helt hva vi skal med helge haugen. stiller bak både henning og tommy i køen. Vet ikke åssen det er med deg, men jeg har ihvertfall bakkekontakt nok til å innse at vi neppe kjøper inn en sentral midtbanespiller som er bedre enn Somen eller Henning. Helge Haugen er vel på nivå med Tommy, men en annen spilletype. En sliter som kan påta seg litt det vi har sett av Henning i det siste, nemlig å løpe konstant og over alt. Men for all del, jeg tar gjerne Pelle Nilsson, Martin Andresen eller Robert Koren (sic!). Helge Haugen er for tiden ganske langt unna førstelaget til Brann og tilsvarende billig. Men husk at sist Brann var Norges beste lag for en stund, så var det med Haugen på banen. Når du først snakker om bakkekontakt, hvorfor skulle haugen ville dra hit, når alt han kan regne med å spille er de siste 10 minuttene når alan har løpt fra seg og vi skal drepe kampen? Men ikke misforstå meg, jeg skulle gjerne hatt haugen i troppen, jeg kan rett og slett ikke se at sentral midtbane er der vi trenger mest å forsterke nå. I mine øyne er det vår sterkeste lagdel. Da vil jeg mye heller ha huseklepp som kan vikareiere både for alan og som spiss. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magnuss 0 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 vil ha rurik! vi trenger mer stallfyll, det hadde vært perfekt med en god spiller som kunne bekle alle midtbane roller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaSeier 83 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Synes ikke vi trenger flere spillere nå. Ihvertfall ikke noe mer stallfyll. Synes troppen vi har nå er betydlig sterkere enn det jeg syntes før sesongen. Når vi ser Rogne, Eirik, Rygg og Branimir spille slik de gjør i 2. divisjon, så virker de hvertfall ikke å svekke førstelleveren våres, når vi ser bl.a. Stenersen, som har vært en del av førsteelleveren lenge, spille langt svakere kamper enn de tre nevnte, i de samme kampene i 2. divisjon. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 115 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 vil ha rurik! vi trenger mer stallfyll, det hadde vært perfekt med en god spiller som kunne bekle alle midtbane roller. Han KAN bli veldig god, men vil også være svindyr. La oss heller kjøpe billig og bra som vi pleier Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 vil ha rurik! vi trenger mer stallfyll, det hadde vært perfekt med en god spiller som kunne bekle alle midtbane roller. Han KAN bli veldig god, men vil også være svindyr. La oss heller kjøpe billig og bra som vi pleier Du har sett Rurik Gislasson mye? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 21. Juni 2007 (endret) Del Skrevet 21. Juni 2007 (endret) vil ha rurik! vi trenger mer stallfyll, det hadde vært perfekt med en god spiller som kunne bekle alle midtbane roller. Edit: Ser at noen hadde spurt før. Er det noen her som har sett denne Rurik? Eller er det bare fantastisk å få mulighet til å få en spiller som har sittet på benken i selveste Charlton, og i tillegg er islandsk og har et kult navn? Endret 21. Juni 2007 av AndersBlaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Ser ikke helt hva vi skal med helge haugen. stiller bak både henning og tommy i køen. Vet ikke åssen det er med deg, men jeg har ihvertfall bakkekontakt nok til å innse at vi neppe kjøper inn en sentral midtbanespiller som er bedre enn Somen eller Henning. Helge Haugen er vel på nivå med Tommy, men en annen spilletype. En sliter som kan påta seg litt det vi har sett av Henning i det siste, nemlig å løpe konstant og over alt. Men for all del, jeg tar gjerne Pelle Nilsson, Martin Andresen eller Robert Koren (sic!). Helge Haugen er for tiden ganske langt unna førstelaget til Brann og tilsvarende billig. Men husk at sist Brann var Norges beste lag for en stund, så var det med Haugen på banen. Enig med AndersBlaa. Haugen hadde vært en fin type å få inn, først og fremst fordi han har litt andre ferdigheter enn de vi allerede har. Defensive spillere er så klart kjempekjedelig, og det er teit at vi ikke spiller med 11xAlan. Men kanskje det kan være lurt å være tenke litt helhet en gang i blant? Spørsmålet er vel heller om Brann vil selge og om Haugen vil flytte til en annen klubb uten å være sikker på plass i XI... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Spørsmålet er vel heller om Brann vil selge og om Haugen vil flytte til en annen klubb uten å være sikker på plass i XI... Hvis du har fulgt med litt så er både Tromsø og Aalesund klare til å kjøpe han, så har nok ikke noe i mot å flytte. Men han får vel sikkert spille der. Det kan jo bli et problem, ja. Samtidig tror jeg han kan spille seg til å være et klart 3. valg sentralt, og kandidat på begge kantene ved skader eller i kamper som mot Viking. Med litt Jönsson magi kan han fort bli virkelig bra. Burde jo være en ting å tenke på når valger er å få Per Joar Hansen som trener eller JJ! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Spørsmålet er vel heller om Brann vil selge og om Haugen vil flytte til en annen klubb uten å være sikker på plass i XI... Hvis du har fulgt med litt så er både Tromsø og Aalesund klare til å kjøpe han, så har nok ikke noe i mot å flytte. Men han får vel sikkert spille der. Det kan jo bli et problem, ja. Samtidig tror jeg han kan spille seg til å være et klart 3. valg sentralt, og kandidat på begge kantene ved skader eller i kamper som mot Viking. Med litt Jönsson magi kan han fort bli virkelig bra. Burde jo være en ting å tenke på når valger er å få Per Joar Hansen som trener eller JJ! Jeg har faktisk fulgt så mye med at jeg vet at spillere gjerne vil spille så mye som mulig. De er sære på den måten. Derfor jeg sier at han kanskje ikke vil flytte uten å være sikker på plass. Hva du trekker inn AaFK og TIL for vet ikke jeg... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Jeg har faktisk fulgt så mye med at jeg vet at spillere gjerne vil spille så mye som mulig. De er sære på den måten. Derfor jeg sier at han kanskje ikke vil flytte uten å være sikker på plass. Hva du trekker inn AaFK og TIL for vet ikke jeg... Aner ikke hvor du følger med, men på norske aviser de siste ukene kunne du lest flere artikler som denne: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeliga...icle1140543.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Ser for øvrig at det islandske stjernespilleren Kjartan Finnbogason er på prøvespill i Brann. Han kan kanskje være noe for oss som et alternativ på topp. Bosmanspiller fra Celtic som de vil ha med videre... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Jeg har faktisk fulgt så mye med at jeg vet at spillere gjerne vil spille så mye som mulig. De er sære på den måten. Derfor jeg sier at han kanskje ikke vil flytte uten å være sikker på plass. Hva du trekker inn AaFK og TIL for vet ikke jeg... Aner ikke hvor du følger med, men på norske aviser de siste ukene kunne du lest flere artikler som denne: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeliga...icle1140543.ece Ja, og hva så??? Du skjønner vel at han går inn i elleveren i begge de klubbene og at det derfor ikke er sammenlignbart. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Ser for øvrig at det islandske stjernespilleren Kjartan Finnbogason er på prøvespill i Brann. Han kan kanskje være noe for oss som et alternativ på topp. Bosmanspiller fra Celtic som de vil ha med videre... Oh my.. Da du tok opp det at trolig ingen her har sett Rurik spille en eneste kamp trodde jeg faktisk du forsto noe. Men hva er det du har gravd opp her?? Må innrømme at jeg aldri har hørt om denne karen, og langt mindre sett han spille. Og såvidt jeg klarte å finne ut spilte han aldri for Celtic heller. Og aldri da han var på utlån i skotske Queens Park... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Ja, og hva så??? Du skjønner vel at han går inn i elleveren i begge de klubbene og at det derfor ikke er sammenlignbart. Hvis du leste sammenhengen så nevnte jeg de klubbene for å vise at han var tilgjengelig. Spørsmålet er vel heller om Brann vil selge Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Ja, og hva så??? Du skjønner vel at han går inn i elleveren i begge de klubbene og at det derfor ikke er sammenlignbart. Hvis du leste sammenhengen så nevnte jeg de klubbene for å vise at han var tilgjengelig. Spørsmålet er vel heller om Brann vil selge Haha, er dette definisjonen på å fossro? For å sitere deg: Hvis du har fulgt med litt så er både Tromsø og Aalesund klare til å kjøpe han, så har nok ikke noe i mot å flytte. Men han får vel sikkert spille der. Ikke mye tvil om at du snakket om spiller og ikke om klubb hvertfall... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 21. Juni 2007 (endret) Del Skrevet 21. Juni 2007 (endret) Interesse for en spiller er ikke nødvendigvis det samme som tilgjengelighet. Brann vil avvente og se hvilke spillere som forlenger kontraktene sine (Andresen, Bakke?). De selger så klart ikke Haugen hvis de risikerer å plutselig stå igjen med kun et par sentrale midtbanespillere etter sesongen. Men jeg er enig med deg i at Haugen er en interessant spiller, antagelig på et akkurat passe nivå både pris- og kvalitetsmessig, i tillegg til å være den spillertypen vi eventuelt trenger for å styrke bredden sentralt på midten. Haugen og Huseklepp, som begge to helt fint kunne spilt fast på Brann uten å svekke laget, hadde vært to gode forsterkninger, etter min mening. Vi har ikke noe behov for å forsterke sentral midtbane med spillere som går rett inn i elleveren, og det vil heller ikke være hensiktsmessig med tanke på samarbeidet og utviklingen til Henning og Somen, men bak de to har vi kun Tommy. Tre mann til å dekke to plasser er selvsagt ikke nok. Haugen er nær sagt en optimal løsning hvis vi skal handle i Norge. Huseklepp på sin side vil forsterke begge kantene pluss angrepet, også han bortimot så ideelt som vi kan få det ved å handle innenfor landegrensene. Spørsmålet er om ikke prisen skrus litt opp etter at flere klubber har gått ut og meldt sin interesse for disse to, og ikke minst hvordan de vurderer Stabæk i forhold til andre interessenter. Uansett, forutsatt at vi ikke mister noen fra førsteelleveren i løpet av sommerpausen er det dette nivået vi bør handle på. Endret 21. Juni 2007 av Perfect 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 22. Juni 2007 Del Skrevet 22. Juni 2007 Hvem er egentlig denne Helge Haugen? Aldri hørt om han... En ny spiss og/eller keeper er det som først må forsterkes mener nå jeg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 22. Juni 2007 Del Skrevet 22. Juni 2007 25-årig balansespiller av gjennomsnittlig størrelse. Stor løpskapasitet og defensivt god, men med en noe begrenset teknikk, som helt sikkert er mye av grunnen til at han ikke har fast plass. En lagspiller som dekker rom og gjør andre bedre. Som det vel ble nevnt tidligere hadde Martin Andresen sin kanskje beste periode i Brann da Helge Haugen var hans midtbanemakker. Ypperlig alternativ til Tommy som backup for Henning, en mer "riktig" spillertype med tanke på å dekke rom for Alan og Somen. Tommy ser jeg egentlig ikke som et alternativ til Henning, da de er så forskjellige typer at de heller representerer alternative taktiske valg. Hvis vi later som at Tommy er en Pirlo-type, er Helge Haugen mer en Gattuso-type, for å gi en litt upresis forklaring på hvorfor Helge Haugen kan være en "nødvendig" forsterkning selv om vi har Tommy. Og bare for å ha det klart: Helge Haugen holder Tippeliga-nivå, i motsetning til Espen Nystuen, så det har noe for seg å gjøre en sånn utskiftning. Tom (og Christian) kunne sikkert også fungert som backup i en slik rolle, men et sted går grensen for hvor mange posisjoner en spiller skal dekke opp, dessuten styrker ikke det stallen vår. I tillegg gjør jo Tom det så bra som back at han bør beholde den posisjonen, ikke flyttes for mye rundt i andre posisjoner ved eventuelle skader og karantener. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 22. Juni 2007 Del Skrevet 22. Juni 2007 Ja, og hva så??? Du skjønner vel at han går inn i elleveren i begge de klubbene og at det derfor ikke er sammenlignbart. Hvis du leste sammenhengen så nevnte jeg de klubbene for å vise at han var tilgjengelig. Spørsmålet er vel heller om Brann vil selge Haha, er dette definisjonen på å fossro? For å sitere deg: Hvis du har fulgt med litt så er både Tromsø og Aalesund klare til å kjøpe han, så har nok ikke noe i mot å flytte. Men han får vel sikkert spille der. Ikke mye tvil om at du snakket om spiller og ikke om klubb hvertfall... Å gud som dere kjater.... Helge Haugen er interessant han. Undervurdert spiller i fotballnorge, sannsynligvis fordi han har et temmelig allminnelig navn og ikke et like vanvittig stort ego som spillere på brann typisk har. Arbeidsjernet man ikke tenker over. Tror ikke det var tilfeldig at Brann fikk trøbbel i fjor da de satte Haugen ut for å få inn nok en "stjerne" på midtbanen sin. Når det er sagt, tviler på at han kan ta plassen fra henning eller somen. Men skulle Somen ble solgt, og Somen er et hett salgsobjekt nå, kan haugen være en god arvtaker for Somen som stabiliserende kraft på midten. Men en sentral midtbane bestående av hauger og haugen, høres tørt ut.... Kjartan Finnbogason har jeg aldri hørt om. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 22. Juni 2007 Del Skrevet 22. Juni 2007 Jeg har faktisk aldri vært så lite opptatt av nye spillere noen gang. Jeg sitter bare å håper at vi klarer å holde på de vi har, ville ikke ha byttet ut noen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magnuss 0 Del Skrevet 22. Juni 2007 Del Skrevet 22. Juni 2007 Ser for øvrig at det islandske stjernespilleren Kjartan Finnbogason er på prøvespill i Brann. Han kan kanskje være noe for oss som et alternativ på topp. Bosmanspiller fra Celtic som de vil ha med videre... han slutter jo i celtic fordi han fårlite spilletid, tror ikke han drar til en dårligere klubb for å få like lite spilletid. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå