Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når bestemmer Rurik seg for hvor han vil a?

Jeg så han var og trente med Viborg i går..... Stakkars mann..

Klubben får vel ikke de beste skussmål fra han fyren som var innom her, tenker jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet om stabæk kan sikre seg Høiland? Han vil vel heller spille for oss en Malmø nå som vi leder serien

Var vel før seriestart i 2006 at Stabæk jaktet denne spilleren. Jeg regner med at de fortsatt jakter etter ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når Aalesund rykker ned burde vi vurdere å prøve oss på Joakim Austnes, synes han har vært bra når jeg har sett ham, og vi trenger mer bredde i angrepet.

Helt klar en god spiller, selv om han ikke han nubbsjans mot Tom på color line. Ena annen høyreving vi bør prøve oss på er Adem Guven fra Raufoss. Bra teknikk, bra fart og et meget presist høyreben. Utrulig at han fortsatt spiller i Raufoss. Ellers merker jeg Pelu i Kongsvinger. Et godt spissalternativ for Daniel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper bare ikke Stabæk synker på samme lavnivå som Lyn og henter inn avdanka brasser og argentinere, jeg ler av møkka laget Lyn som er så utrolig useriøse, når edu forsvinner rykker de ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper bare ikke Stabæk synker på samme lavnivå som Lyn og henter inn avdanka brasser og argentinere, jeg ler av møkka laget Lyn som er så utrolig useriøse, når edu forsvinner rykker de ned.

Eller at vi henter inn teite nigerianere som vi senere kan selge for 50 mill hver. Nei, Lyn er useriøse og lavmål ass!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Back-up for Alan?

Knallgod på FM hvertfall...

Og dritdårlig i Tippeligaen. Thodesen har helt rett i at 1,3 milloner kroner er en ubegripelig høy pris for Kevin Larsen. Om han så var gratis, ville det fremdeles vært for dyrt. Bruke penger på å lønne noe sånt da gitt...

Håper vi har lagt fra oss Høiland-interessen nå. Bør ha lært av PFO-overgangen at det ikke er noen god idé å henge seg opp i middelmådige nordmenn med moderat suksess i Allsvenskan.

Aldri hørt om Adem Guven, men Raufoss har ofte vært flinke til å finne talenter som senere har markert seg på høyere nivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi får sikra oss et par av de unggutta det har blitt snakka om tidligere, i tillegg til Kristoffer Jensen, tror jeg vi får det vi trenger til i sommer. Men sleng gjerne på Rurik eller Pavol i tillegg!

Forøvrig ser det ut som om Moss har et par spennende spillere for tida. Amin Askar bl.a.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper vi har lagt fra oss Høiland-interessen nå. Bør ha lært av PFO-overgangen at det ikke er noen god idé å henge seg opp i middelmådige nordmenn med moderat suksess i Allsvenskan.

Ja, det burde vi lært allerede da vi kjøpte Kjølø. :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At betegnelsen "middelmådig" passer til Kjølø får stå for deres regning. Min vurdering av Høiland er den samme som jeg hadde av Furuseth Olsen - en middelmådighet vi ikke bør henge oss opp i. Snart er IA og Mike med og kjemper om midtstopperplassene igjen, som medfører at Morten og Tom konkurrerer om høyrebacken. Etter at Høiland knapt har spilt fotball det siste året, er han neppe noe bedre enn de to. Morten er i utvikling, Høiland er i forfall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det burde vi lært allerede da vi kjøpte Kjølø. :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At betegnelsen "middelmådig" passer til Kjølø får stå for deres regning. Min vurdering av Høiland er den samme som jeg hadde av Furuseth Olsen - en middelmådighet vi ikke bør henge oss opp i. Snart er IA og Mike med og kjemper om midtstopperplassene igjen, som medfører at Morten og Tom konkurrerer om høyrebacken. Etter at Høiland knapt har spilt fotball det siste året, er han neppe noe bedre enn de to. Morten er i utvikling, Høiland er i forfall.

Blir vel det samme med PFO og Høiland. At de er middelmådige får stå på din regning. Både PFO, Høiland og Kjølø har gjort det bra i Allsvenskan. Blir litt galt å definere alle norske spillere fra allsvenskan som dårlige fordi PFO er en mental midget.

Så langt stabæk hentet en av sine beste forsterkninger og en av sine dårligste blant nordmenn i Allsvenskan. Tenker vi sier 1-1 og uavgjort der. Altfor tynt grunnlag til å si at norske spillere i allsvenskan ikke kan tilføre oss noe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trekker så klart ikke den parallellen kun fordi begge er norske og har spilt i Sverige, poenget er at begge to er overvurderte og sikkert koster langt mer enn de smaker. Har du noen gang sett Høiland spille en god kamp? Det har i hvert fall ikke jeg. Men han har et navn, som gjør at han vil kreve høy lønn - en lønn som neppe vil stå i forhold til hva han har å tilføre laget. Bruke penger på en middelmådig, aldrende, ekstremt skadeutsatt høyreback når vi allerede har minst to alternativer i den posisjonen som absolutt holder mål, hvorav den ene til og med fremdeles er i utvikling og trenger fast plass for å utvikle det som trengs, det mener jeg er et meget dårlig forslag og helt feil tankegang for langsiktig bygging av et stabilt topplag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trekker så klart ikke den parallellen kun fordi begge er norske og har spilt i Sverige, poenget er at begge to er overvurderte og sikkert koster langt mer enn de smaker. Har du noen gang sett Høiland spille en god kamp? Det har i hvert fall ikke jeg. Men han har et navn, som gjør at han vil kreve høy lønn - en lønn som neppe vil stå i forhold til hva han har å tilføre laget. Bruke penger på en middelmådig, aldrende, ekstremt skadeutsatt høyreback når vi allerede har minst to alternativer i den posisjonen som absolutt holder mål, hvorav den ene til og med fremdeles er i utvikling og trenger fast plass for å utvikle det som trengs, det mener jeg er et meget dårlig forslag og helt feil tankegang for langsiktig bygging av et stabilt topplag.

Er enig i at Høiland ikke er et scoop, hans alder tatt i betraktning. Men han er ingen dårlig spiller.

Når jeg tenker over det, hva med Erling Knudtzon på Lyn. Han kan fungere som backup for Morten og være en reell utfordrer til Keller. Ung og svært lovende spiller. Han kostet ikke Lyn stort, så prisen er neppe høy, og han har vel heller ikke så vanvittige lønnskrav. Han har heller aldri spilt i allsvenskan.

Endret av BlaaBlaaBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi skal ha noen, kan jeg ikke skjønne at forsvaret er den lagdelen vi trenger å fylle opp. Der ha vi jo Mike, IAO, MMS, Pontus, Bjørnar, Tom og Håkon. I tillegg kan Keller og Tommy bekle hver sin back. Også midtbanen har brukbar dekning, selv om vi kanskje burde ha inn en kantspiller til. Skal vi ha noen, bør det være enten en back up spiss som også kan spille kant (eller omvendt) eller en ny keeper (Jon er uerstattelig). Hadde ikke gjort noe med en Chippen type på høyre kant, men de vokser kanskje ikke på trær?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller at vi henter inn teite nigerianere som vi senere kan selge for 50 mill hver. Nei, Lyn er useriøse og lavmål ass!

Jeg ser at Berg er ute og signaliserer at Edu ikke selges for mindre enn 50 mill - hva er da Somen og Alan verdt? :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom folk ser på benken vår, så har vi faktisk kun to spillere som er reelle utfordrere til startelleveren idag, og det er Tommy og Mike/Pontus. Vi har for dårlig dekning på spissplass, og for dårlig dekning på midtbanen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter og ser på Malmø FF mot Kalmar FF på Canal+ nå og, som jeg har lagt merke til tidligere i år; César Santin på Kalmar er dritgod. Rask, kommer alltid til avslutninger og jobber steinhardt. Absolut en interessant spiller.

Jon Inge Høiland spiller også kampen og gjør en grei jobb på høyrekanten for Malmø.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at Berg er ute og signaliserer at Edu ikke selges for mindre enn 50 mill - hva er da Somen og Alan verdt? :blink:

10-15 mill kanskje...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de er nok verdt mer enn som så.. i hvert fall somen. om jeg ikke tar helt feil har begge et par år igjen av kontrakten sin med stabæk.. det spiller også en viktig faktor i salgsprisen. jeg vil si somen er verdt et sted over 20 mill.. alan er jeg mer usikker på. er nok ikke mange som er på jakt etter en poike som ikke rekker lagkameratene til knærna.. hehe:P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per Nilsson aktuell for andre norske klubber.

Tror Pelle Nilsson hadde vært en god forsterkning for oss. De vi har er selvsagt gode, men både Mike og IA begynner å trekke på årene. Jeg synes vi bør prøve oss her...

vil ikke akkurat si meg enig i at IA begynner å trekke på årene. han er vel i sin beste alder.. mike derimot. men for all del! pelle er velkommen!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Pelle Nilsson hadde vært en god forsterkning for oss. De vi har er selvsagt gode, men både Mike og IA begynner å trekke på årene. Jeg synes vi bør prøve oss her...

vil ikke akkurat si meg enig i at IA begynner å trekke på årene. han er vel i sin beste alder.. mike derimot. men for all del! pelle er velkommen!!

Odd krever minimum 12 mil. Glem det med en eneste gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og RævBK har kommet med bud på 8 mill. Har nok ikke nok midler til å matche dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og RævBK har kommet med bud på 8 mill. Har nok ikke nok midler til å matche dette.

Det er naturligvis mye penger. Men vi har ikke en nevneverdig overgangssum på lang tid, og ved PFOs exit bør det være penger tilgjengelig. Dessuten er det et alternativ å sende en spiller til Odd som del av avtalen. Spillere som spiller lite hos oss vil kunne bli sentrale for Odd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...