@ringo 21 966 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 Hassan el Fakiri er ledig som bosman spiller. Back og midtbanespiller! ville vært en god tilvekst Enig. Han kunne vært en spennende tilvekst. Problemet er vel at han nok vil tilbake til Brann eller Lyn om/når han kommer hjem, men jeg sier ja takk. Han vil nok være en spiller som er høyaktuell for første 11eren Hepp, Men gud hjelpe meg så morro det hadde vært å snytt fjortisfansen til Lyn for El Fakiri... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 Hassan el Fakiri er ledig som bosman spiller. Back og midtbanespiller! ville vært en god tilvekst Enig. Han kunne vært en spennende tilvekst. Problemet er vel at han nok vil tilbake til Brann eller Lyn om/når han kommer hjem, men jeg sier ja takk. Han vil nok være en spiller som er høyaktuell for første 11eren Hepp, Men gud hjelpe meg så morro det hadde vært å snytt fjortisfansen til Lyn for El Fakiri... @ringo Ut fra skriveriene på forumet til Bataljonen hadde det vært vel så moro å snyte de for El Fakiri.. Der prates det annenhver dag om at Brann er det selvsagte valget for han dersom han returnerer til Tippeligaen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 369 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 Gromstad klar for stabæk: http://www.fotballtips.no/default.asp?u_ac...&u_log=2366 Tor Marius Gromstad: Er dette første kampen hans? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 401 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 Gromstad klar for stabæk: http://www.fotballtips.no/default.asp?u_ac...&u_log=2366 Tor Marius Gromstad: Er dette første kampen hans? Ja, litt overrasket over at han er blitt plassert på midtbanen da.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
janzinho 0 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 http://aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1115610,00.html få tillbaks chippen. måste va någe fel på prislappen bara 6,8 miljoner verkar ju väldigt lite. han spela ju trots allt rätt br i roma Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Langemann 7 Del Skrevet 9. Juli 2007 (endret) Del Skrevet 9. Juli 2007 (endret) Vi prøver å signe Jon Inge Høiland: http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.2928865 Neste stopp kan bli Stabæk - som er svært interessert i Malmös høyreback. ....NRK vet at serielederen ønsker å forsterke laget med den offensive høyrebacken ... Stabæks sportsdirektør Lars Bohinen vil ikke kommentere interessen for Høiland, men sier han håper å få inn to nye spillere i sommer. Videre: Spillere som Alanzinho og Somen A. Tchoyi har vært åpenbaringer i norsk fotball denne våren. Men: På Stabæk-kontoret har man ikke merket noe pågang fra utenlandske klubber av den grunn. - Vi har ikke fått en eneste mail eller henvendelse, sier Lars Bohinen. Endret 9. Juli 2007 av Langemann Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hushovd 1 590 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 Vi prøver å signe Jon Inge Høiland: http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.2928865 Neste stopp kan bli Stabæk - som er svært interessert i Malmös høyreback. ....NRK vet at serielederen ønsker å forsterke laget med den offensive høyrebacken ... Stabæks sportsdirektør Lars Bohinen vil ikke kommentere interessen for Høiland, men sier han håper å få inn to nye spillere i sommer. Videre: Spillere som Alanzinho og Somen A. Tchoyi har vært åpenbaringer i norsk fotball denne våren. Men: På Stabæk-kontoret har man ikke merket noe pågang fra utenlandske klubber av den grunn. - Vi har ikke fått en eneste mail eller henvendelse, sier Lars Bohinen. http://www.fxt.no/tippeligaen/stabaek/article1209722.ece Tv2 henger seg på.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Langemann 7 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 Om Høiland-Stabæk på Dagsrevyen: http://www1.nrk.no/nyhetsspiller/type/loop/tab/sport Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magnuss 0 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 http://www.nrksport.no/fotball/1.2875186 står ikke så mye om stabæk, men nederst står det at fakiri er klubbløs.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alexinho 0 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 er litt skeptisk, har vist seg at vi har god dekning bak hvor vi har bra backer i stenvoll og holmvik, og skjønsberg har vært en bra stopper. Pontus har vært såpass god at Mike skal slite med å få tilbake plassen sin. Er det en plass vi må investere er det backup til spisser og keeper, samt muligens en kantspiller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hebbe 168 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 Enig. Må si jeg blir litt nysjerrig på kilden til Nrk, når både spiller og Stabæk nekter å uttale seg om konkrete klubber/spillere, er dette kun basert på at Høiland vil til Norge og at Stabæk en gang var interesserte? Føler ihvertfall at per i dag er forsvaret det siste vi trenger å forsterke, selv om jeg kanskje ser at det er rom for litt mer offensiv slagkraft på høyrebekk.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 966 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 Enig.Må si jeg blir litt nysjerrig på kilden til Nrk, når både spiller og Stabæk nekter å uttale seg om konkrete klubber/spillere, er dette kun basert på at Høiland vil til Norge og at Stabæk en gang var interesserte? Føler ihvertfall at per i dag er forsvaret det siste vi trenger å forsterke, selv om jeg kanskje ser at det er rom for litt mer offensiv slagkraft på høyrebekk.. Hepp, Stabæks interesse for Høiland og visa versa er ganske gammelt nytt. Det er dog interessant å se at det blusser opp igjen. Høiland er en defensiv allroundspiller som kan spille både sentralt og på høyresiden, både i forsvar og på midtbanen. Morten ser ut til å ha funnet seg veldig godt til rette på stopperplassen og da er det slett ikke dumt med et alternativ til på høyrebacken. Men vi har jo ikke akkurat voldsomt til god erfaring med "etablerte" norske som returnerer hjem over kjølen... Selv om Høiland nok er en helt annen person enn rotta, så er jeg usikker på hvilket nivå han holder om dagen. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 Mer om Høiland (Verden Gang) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hebbe 168 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 Enig.Må si jeg blir litt nysjerrig på kilden til Nrk, når både spiller og Stabæk nekter å uttale seg om konkrete klubber/spillere, er dette kun basert på at Høiland vil til Norge og at Stabæk en gang var interesserte? Føler ihvertfall at per i dag er forsvaret det siste vi trenger å forsterke, selv om jeg kanskje ser at det er rom for litt mer offensiv slagkraft på høyrebekk.. Hepp, Stabæks interesse for Høiland og visa versa er ganske gammelt nytt. Det er dog interessant å se at det blusser opp igjen. Høiland er en defensiv allroundspiller som kan spille både sentralt og på høyresiden, både i forsvar og på midtbanen. Morten ser ut til å ha funnet seg veldig godt til rette på stopperplassen og da er det slett ikke dumt med et alternativ til på høyrebacken. Men vi har jo ikke akkurat voldsomt til god erfaring med "etablerte" norske som returnerer hjem over kjølen... Selv om Høiland nok er en helt annen person enn rotta, så er jeg usikker på hvilket nivå han holder om dagen. @ringo Morten og Pontus har virkelig påført Janne noe å bryne seg på nå i sommerpausen, never change a winning team heter det, men kan han virkelig holde både Mike og IA, henholdsvis kaptein og visekaptein på benken når de er 100% friskmeldte? Jeg tror det går mot en splitting av Pontus og Morten, der sistnevnte skyves ut på kanten igjen, til tross for vanvittig stopperspill. Eneste grunn jeg kan se til å forsterke forsvaret er dersom IA og Mike trenger mer tid på å komme tilbake. Som vi så i bl.a. Fredrikstad-matchen er Keller en god nødløsning på høyrebekk, og tar man med Håkon som et alternativ bak har vi faktisk 8 meget habile spillere til å gi minimum dobbel dekning på samtlige plasser bak. Ser man på Høiland sin erfaring og allsidighet som så verdifull, ville jeg mye heller hatt en spiller som El Fakiri (f.eks) som kan bekle ihvertfall like mange roller, men som offensivt er mye bedre. Nei, har veldig mye mer lyst på forsterkinger på midtbane og noen bedre backup-løsninger i angrep. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 Høiland vil være en solid tilvekst i troppen, dersom han kommer opp på sitt toppnivå. Selv om konkurransen på landslaget ikke er all verden på høyre back, har han i hvertfall landskamper, hvilket burde tilsi kvalitet. I Tom og Bjørnar har vi spillere som kan bekle både back og kant, selv om Bjørnar i år er klart svakere enn Alan (men hvem er vel ikke det?). I en skadefri tropp, har vi med i dag 14 spillere som i første rekke vil kjempe om en plass på laget: Keeper: Jon Forsvar: Mike, Pontus, IAO, MMS Forsvar/Midtbane: Tom, Bjørnar Midtbane: Keller, Somen, Tommy, Henning, Alan Spiss: Daniel, Veigar Et kjøp av Høiland vil i første rekke forsterke forsvaret, men vil også gi større valgfrihet på midtbanen, da Bjørnar og Tom kan vurderes på midtbanen i steden for å være "nødt" til å spille back. Dersom vi i tillegg får en spiller som kan bekle kant og spiss har vi en spillergruppe som burde være stor nok til å dekke opp for de fleste skader. Stort større spillergruppe med store ambisjoner tror jeg ikke er heldig, se f.eks på surmuligen i Brann og RBK. Da RBK var på sitt beste, var det vel kun 14-15 spillere på banen i serien. Dersom Rurik og Høiland skulle bli kjøpt i løpet av dette vinduet, skulle stallen være meget godt rustet til høsten. Kanskje med unntak av på keeperplass, men jeg vet ikke hvor realistisk det er å få inn en keeper på Jon sitt nivå som kun blir sittende på benken. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
LudaKris 108 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 Hva om Mike evt. legger opp etter sesongen? Jeg tenker da at et stopperpar vil være Morten og IA, med Høiland på høyre og tom/bjørnar på venstre... Eller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 493 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 Pontus har jo vært konge i år! Forestiller meg denne forsvarsfireren vis IA kommer tilbake i toppform: MMS---IA---Pontus---Tom og eventuelt Høiland inn for Morten vis han kommer, men personlig så håper jeg ikke! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alexinho 0 Del Skrevet 9. Juli 2007 Del Skrevet 9. Juli 2007 Hva om Mike evt. legger opp etter sesongen? Jeg tenker da at et stopperpar vil være Morten og IA, med Høiland på høyre og tom/bjørnar på venstre... Eller? Kjølø har skrevet kontrakt ut neste sesong, så han legge neppe opp til vinteren Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 10. Juli 2007 Del Skrevet 10. Juli 2007 Et tenkelig scenario kan være at Mike likevel velger å legge opp som en konsekvens av at han føler kroppen har fått nok og at han ser at klubben har fått en fullgod erstatter i Pontus. Men uansett om så skulle skje har vi ikke dårlig dekning i forsvaret. Iallfall ikke så dårlig at det er mer nødvendig å signere Høiland enn en kant/spiss. Når Mike og IA er tilbake for fullt, vil mest sannsynlig Pontus og IA danne stopperparet, forutsatt at IA er i bedre form enn Mike. Pontus kan umulig bli satt ut av laget uansett, all den tid han har vært vår klart beste midtstopper i år. Med det blir Morten ledig for backplassen igjen - jeg tar det da for gitt at ikke både IA og Mike benkes, begge er tross alt bedre stoppere enn Morten enn så lenge - og vi får konkurranse mellom Morten og Tom på backplassen. To høyrebacker som absolutt holder godt Tippeliga-nivå. I tillegg har vi Keller som et fullt brukbart tredje alternativ og Skogseid som et fjerde (pluss Rogne?). Vi har altså henholdsvis to og fire fullt brukbare spillere i de posisjonene Høiland mest naturlig konkurrerer om, i tillegg til "nødløsninger" i form av Christian og Håkon (og Rogne?) bak disse. Høiland er i beste fall hårfint bedre enn backene våre, mer trolig kun en mer offensiv type enn en bedre spiller. I kampen om midtstopperplass blir han i beste fall et tredjevalg, og vi har fullgode tredje- og fjerdevalg i midtforsvaret fra før. Andre posisjoner og spillere bør prioriteres fremfor en marginal forsterkning av bredden i et forsvar som allerede har både god topp og rimelig bredde. Sånn som situasjonen er i forsvarsleddet, gjelder det å sikre utviklingsmulighetene til de unge talentene. Det gjør vi ikke ved å kjøpe en halvgod, halvgammel spiller som tilfeldigvis har blitt gitt et par muligheter til å spille dårlig på landslaget. Feilprioritering og sløsing med ressurser vil jeg kalle noe sånt. Men forhåpentlig er ikke dette noe mer enn rykter som henger igjen fra tidligere år. Høiland havner nok i Viking eller Lillestrøm. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 115 Del Skrevet 10. Juli 2007 Del Skrevet 10. Juli 2007 Når Mike og IA er tilbake for fullt, vil mest sannsynlig Pontus og IA danne stopperparet, forutsatt at IA er i bedre form enn Mike. Pontus kan umulig bli satt ut av laget uansett, all den tid han har vært vår klart beste midtstopper i år. Med det blir Morten ledig for backplassen igjen - jeg tar det da for gitt at ikke både IA og Mike benkes, begge er tross alt bedre stoppere enn Morten enn så lenge - og vi får konkurranse mellom Morten og Tom på backplassen. To høyrebacker som absolutt holder godt Tippeliga-nivå. I tillegg har vi Keller som et fullt brukbart tredje alternativ og Skogseid som et fjerde (pluss Rogne?). Tom går nok tilbake som venstre-back. Han har vært best der og fortjener å få "sin egen" plass - ikke bli flyttet rundt hele tiden med mindre det er absolutt nødvendig. Jeg mener Bjørnar pr dags dato ikke er like god som Tom, og at ingen er like god som Morten på høyre back. Dermed har vi ingen konkurranse om back-plassene, og der er vel i praksis bare sentral midtbane og stopper-plassene vi har konkurranse pr i dag. Hvis Høiland kan spille både høyre back og kant ville det vært en kjærkommen økning av bredden, selv om det ikke er der vi er desperate etter backup... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 10. Juli 2007 Del Skrevet 10. Juli 2007 Det er jo konkurranse om backplassene når Tom konkurrerer med både Morten og Bjørnar om en plass på laget. Jeg mener som deg at Morten bør ta høyrebacken og Tom venstre, men Bjørnar har hevet seg i år, viser fremgang og er en reell utfordrer til en plass i førsteelleveren også når Mike og IA er tilbake. Mer konkurranse på høyrekanten er nødvendig, men det løses neppe av en back. Ja da, Høiland kan sikkert prestere helt greit som kantspiller, men hva er poenget med å bruke penger på en spiller som verken er ung og har utviklingspotensiale eller er bedre enn de vi allerede har? En forsterkning i den posisjonen bør heller være en som kan spille på begge kanter og i angrep. Skal vi forsterke forsvaret, må det være fordi det dukker opp en eller annen usannsynlig god mulighet som vi ikke kan la være å gripe. Sånn som forsvaret ser ut nå - absolutt bra nok for denne sesongen - gjelder det å tenke langsiktig utvikling. Høiland løser ingenting. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 10. Juli 2007 Del Skrevet 10. Juli 2007 Kan dette bety at Stabæk eller Lsk er favoritter til å hente Huseklepp under eller etter sesongen? http://fotball.bt.no/eliteserien/article85233.ece Til informasjon har Rurik signert for taperklubben Viborg, så det er bare å puste lettet ut. En mann som henfaller til noe slikt er jeg glad for at Stabæk ikke tilbyr kontrakt... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 10. Juli 2007 Del Skrevet 10. Juli 2007 Kan dette bety at Stabæk eller Lsk er favoritter til å hente Huseklepp under eller etter sesongen? http://fotball.bt.no/eliteserien/article85233.ece Til informasjon har Rurik signert for taperklubben Viborg, så det er bare å puste lettet ut. En mann som henfaller til noe slikt er jeg glad for at Stabæk ikke tilbyr kontrakt... Dette er jo knallbra!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 10. Juli 2007 Del Skrevet 10. Juli 2007 Kan dette bety at Stabæk eller Lsk er favoritter til å hente Huseklepp under eller etter sesongen? http://fotball.bt.no/eliteserien/article85233.ece Jeg kan jo alltids høre med han, samt legge inn noen godord.. I perioder bor han i etasjen over meg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 369 Del Skrevet 10. Juli 2007 Del Skrevet 10. Juli 2007 Kan dette bety at Stabæk eller Lsk er favoritter til å hente Huseklepp under eller etter sesongen? http://fotball.bt.no/eliteserien/article85233.ece Til informasjon har Rurik signert for taperklubben Viborg, så det er bare å puste lettet ut. En mann som henfaller til noe slikt er jeg glad for at Stabæk ikke tilbyr kontrakt... Dette er jo knallbra!!!! Sjekk kommentarene under artikkelen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 10. Juli 2007 Del Skrevet 10. Juli 2007 Det er jo konkurranse om backplassene når Tom konkurrerer med både Morten og Bjørnar om en plass på laget. Jeg mener som deg at Morten bør ta høyrebacken og Tom venstre, men Bjørnar har hevet seg i år, viser fremgang og er en reell utfordrer til en plass i førsteelleveren også når Mike og IA er tilbake. Mer konkurranse på høyrekanten er nødvendig, men det løses neppe av en back. Ja da, Høiland kan sikkert prestere helt greit som kantspiller, men hva er poenget med å bruke penger på en spiller som verken er ung og har utviklingspotensiale eller er bedre enn de vi allerede har? En forsterkning i den posisjonen bør heller være en som kan spille på begge kanter og i angrep. Skal vi forsterke forsvaret, må det være fordi det dukker opp en eller annen usannsynlig god mulighet som vi ikke kan la være å gripe. Sånn som forsvaret ser ut nå - absolutt bra nok for denne sesongen - gjelder det å tenke langsiktig utvikling. Høiland løser ingenting. Jeg synes MMS har vært en åpenbaring som midtstopper. Der får han brukt lederegenskapene og fotballforståelsen mye bedre enn som back. Pontus har i tillegg vært helt kanongod - det er digg med en spiller som har en mening med klareringene ut over å banke ballen lengst mulig vekk. Med tanke på alle skadene Mike og IAO pådrar seg, tror jeg ikke det er så dumt å få inn en spiller som Høiland som gir troppen bedre bredde og mye fleksibilitet i forsvars- og midtbaneleddet. Får vi i tillegg en kantspiller som kan spille spiss, må vi være fornøyde. Nesten synd vi leder så Brann ikke vil selge Huseklepp Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaapaatur 297 Del Skrevet 10. Juli 2007 Del Skrevet 10. Juli 2007 Stabæk enig med Huseklepp http://www.fxt.no/tippeligaen/stabaek/article1211046.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sebulba 3 Del Skrevet 10. Juli 2007 Del Skrevet 10. Juli 2007 Da er han klar!!! http://www.fxt.no/tippeligaen/stabaek/article1211046.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 10. Juli 2007 Del Skrevet 10. Juli 2007 Enige med Huseklepp Enige om en avtale ut 2010 sesongen. Stabæk ønsker han over umiddelbart, og vil ha han klar til kamp etter ferien, men Brann er litt vanskelige i forhandlingene Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 10. Juli 2007 Del Skrevet 10. Juli 2007 Da er han klar!!!http://www.fxt.no/tippeligaen/stabaek/article1211046.ece Konge, gleder meg, og håper han kommer nå, og ikke når sesongen er ferdig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå