Gamlegutta 70 Del Skrevet 12. August 2007 Del Skrevet 12. August 2007 Huseklepp ikke engang byttet inn mot RBK. Forståelig nok ettersom kampen gikk slik Brann ville det, men ser ikke ut til at Mjelde vil bruke han noe særlig mer enn han gjorde i vårsesongen. Du har ikke noe mer gossip hdaniels? Mjelde holder igjen Huseklepp som hevn for at Stabæk ifølge Mjelde og Brann ødela den overgangen. Men jeg har en bitte liten tro på at Huseklepp kommer om ikke lenge. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 12. August 2007 Del Skrevet 12. August 2007 Huseklepp ikke engang byttet inn mot RBK. Forståelig nok ettersom kampen gikk slik Brann ville det, men ser ikke ut til at Mjelde vil bruke han noe særlig mer enn han gjorde i vårsesongen. Du har ikke noe mer gossip hdaniels? Mjelde holder igjen Huseklepp som hevn for at Stabæk ifølge Mjelde og Brann ødela den overgangen. Men jeg har en bitte liten tro på at Huseklepp kommer om ikke lenge. Nytt Stabæk-bud på Huseklepp Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 12. August 2007 Del Skrevet 12. August 2007 Huseklepp ikke engang byttet inn mot RBK. Forståelig nok ettersom kampen gikk slik Brann ville det, men ser ikke ut til at Mjelde vil bruke han noe særlig mer enn han gjorde i vårsesongen. Du har ikke noe mer gossip hdaniels? Jeg skal høre med han om jeg ser han senere i dag, evt høre med kompisene hans. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 12. August 2007 (endret) Del Skrevet 12. August 2007 (endret) Tipper han kommer siste dag i overgangsvinduet, da har brann bare 7 kamper igjen, og da tar de muligheten til å cashe inn. De har jo vist at de ikke vil satse på han når t.o.m høyrebacken står foran han i køen på vingen. Endret 12. August 2007 av jokke Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stolt 0 Del Skrevet 12. August 2007 Del Skrevet 12. August 2007 Tipper han kommer siste dag i overgangsvinduet, da har brann bare 7 kamper igjen, og da tar de muligheten til å cashe inn.De har jo vist at de ikke vil satse på han når t.o.m høyrebacken står foran han i køen på vingen. Håper du har rett . Høres ut som en bra plan. Vi er veldig sårbare nå med såpass tynn stall. Blir spennende å se kveldens oppgjør! Måtte det gå vår vei Så må vi selv gjøre vår jobb i morgen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hebbe 168 Del Skrevet 12. August 2007 (endret) Del Skrevet 12. August 2007 (endret) Så lenge vi har en reell mulighet til å hente inn Brann er jeg redd han ikke kommer før evt etter sesongen. Og de stadige henvendelsene med små økninger i budet får oss til å virke desperate på denne signingen, og da gosser jo selvfølgelig bergenserne seg bare mer. Synes dessverre dette får det til å se ut som at Kleppen er det eneste kortet vi har igjen å satse på i stokken.. Endret 12. August 2007 av hebbe Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 12. August 2007 Del Skrevet 12. August 2007 At Brann ikke vil selge er forsåvidt en ting, men at han ikke vil skrive under for oss bekymrer meg egentlig mer. Det er vel ingen juridiske problemer med at han signerer for oss nå, og først kommer etter sesongen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
booi 1 Del Skrevet 12. August 2007 Del Skrevet 12. August 2007 Bare kjas og mas med denne Fana gutten as... Finnes det ingen kantspillere i f.eks Sverige som har lyst til å bli Norsk Seriemester a? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 13. August 2007 Del Skrevet 13. August 2007 At Brann ikke vil selge er forsåvidt en ting, men at han ikke vil skrive under for oss bekymrer meg egentlig mer. Det er vel ingen juridiske problemer med at han signerer for oss nå, og først kommer etter sesongen? Det er svært lite som tyder på at han kommer i dette vinduet. Brann er klar på at de ikke ønsker å selge, og da nytter det ikke å prøve seg med budene vi her snakker om. Bohinen har også vært inne på at det virker som det ikke er noen hensikt. Selvsagt kan dette dreie seg om taktikkeri fra Branns side, men jeg tror det uansett skal mye til nå for at han kommer i løpet av august. Vi kan håpe på at han virkelig signerer etter sesongen, men selv det ser jeg på som høyst usikkert. Jeg håper virkelig for vår del at det jobbes seriøst med å hente andre spillere. Vi må ha forsterkninger skal vi holde oss i toppen. En spiss og/eller en kantspiller er helt prekært å få inn. Glem alle tanker om at "førsteeleveren er så god at det er vanskelig å få gode spillere til å sitte på benken". I klubber med medaljeambisjoner må alle spillere finne seg i at det er konkurranse om plassene. Er de gode nok får de uansett muligheten. Det vil også åpne seg muligheter når karantener og skader melder seg i løpet av sesongen. Får vi ikke inn noen troverdige forsterkninger i dette vinduet, er dette et tegn på at vi rett og slett ikke evner å satse tilstrekkelig. I så fall har vi ingenting i toppen å gjøre. Tidvis ja, men som stabilt topplag - åpenbart nei. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
STB-Alltid 0 Del Skrevet 13. August 2007 Del Skrevet 13. August 2007 At Brann ikke vil selge er forsåvidt en ting, men at han ikke vil skrive under for oss bekymrer meg egentlig mer. Det er vel ingen juridiske problemer med at han signerer for oss nå, og først kommer etter sesongen? Det er svært lite som tyder på at han kommer i dette vinduet. Brann er klar på at de ikke ønsker å selge, og da nytter det ikke å prøve seg med budene vi her snakker om. Bohinen har også vært inne på at det virker som det ikke er noen hensikt. Selvsagt kan dette dreie seg om taktikkeri fra Branns side, men jeg tror det uansett skal mye til nå for at han kommer i løpet av august. Vi kan håpe på at han virkelig signerer etter sesongen, men selv det ser jeg på som høyst usikkert. Jeg håper virkelig for vår del at det jobbes seriøst med å hente andre spillere. Vi må ha forsterkninger skal vi holde oss i toppen. En spiss og/eller en kantspiller er helt prekært å få inn. Glem alle tanker om at "førsteeleveren er så god at det er vanskelig å få gode spillere til å sitte på benken". I klubber med medaljeambisjoner må alle spillere finne seg i at det er konkurranse om plassene. Er de gode nok får de uansett muligheten. Det vil også åpne seg muligheter når karantener og skader melder seg i løpet av sesongen. Får vi ikke inn noen troverdige forsterkninger i dette vinduet, er dette et tegn på at vi rett og slett ikke evner å satse tilstrekkelig. I så fall har vi ingenting i toppen å gjøre. Tidvis ja, men som stabilt topplag - åpenbart nei. Enig i det du sier om førsteeleveren. Det er i grunn bare å bruke Pontus som et eksempel! Sikkert ikke mange som hadde trodd han skulle spille seg til fast plass i forsvarsrekka. Er klar over at det var pga skader på andre nøkkelspillere, men han holder plassen fremdeles! Pontus har uansett imponert meg iår med innsatsen sin, og viser vel til andre at det er håp - selv med den førsteeleveren vi har! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 13. August 2007 Del Skrevet 13. August 2007 Glem alle tanker om at "førsteeleveren er så god at det er vanskelig å få gode spillere til å sitte på benken". I klubber med medaljeambisjoner må alle spillere finne seg i at det er konkurranse om plassene. Er de gode nok får de uansett muligheten. Vås. Spissplassen er kanskje der vi sårest trenger backup. Jeg våger påstanden om at unntatt i Rosenborg vil en hver spiller som seriøst konkurrerer om en plass fra start i Stabæk gå inn på laget i Tippeligaen. Samtidig vet vi at alle klubber i Tippeligaen er på konstant utkikk etter gode spisser. Brann? Med fulle hus, en by som elsker laget og solid grep om gullet og Champions League? Lillestrøm? Med Kanarifansen og gulljakt og etablert som topplag i norsk fotball? Viking? Med gode rammevilkår og etablert som topplag i norsk fotball? Vålerenga? Med en skuffende sesong, men mulighet til å oppleve det største man kan gjøre i norsk fotball; å vinne serien for Enga? Eller Stabæk som har vært et topplag i en halv sesong og realistisk sett er uten fotballtradisjoner? Jada, jeg vet jeg er negativ, men folk må jo for F innse at vi ikke er drømmeklubben for alle spillere i verden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 13. August 2007 Del Skrevet 13. August 2007 Glem alle tanker om at "førsteeleveren er så god at det er vanskelig å få gode spillere til å sitte på benken". I klubber med medaljeambisjoner må alle spillere finne seg i at det er konkurranse om plassene. Er de gode nok får de uansett muligheten. Vås. Spissplassen er kanskje der vi sårest trenger backup. Jeg våger påstanden om at unntatt i Rosenborg vil en hver spiller som seriøst konkurrerer om en plass fra start i Stabæk gå inn på laget i Tippeligaen. Samtidig vet vi at alle klubber i Tippeligaen er på konstant utkikk etter gode spisser. Brann? Med fulle hus, en by som elsker laget og solid grep om gullet og Champions League? Lillestrøm? Med Kanarifansen og gulljakt og etablert som topplag i norsk fotball? Viking? Med gode rammevilkår og etablert som topplag i norsk fotball? Vålerenga? Med en skuffende sesong, men mulighet til å oppleve det største man kan gjøre i norsk fotball; å vinne serien for Enga? Eller Stabæk som har vært et topplag i en halv sesong og realistisk sett er uten fotballtradisjoner? Jada, jeg vet jeg er negativ, men folk må jo for F innse at vi ikke er drømmeklubben for alle spillere i verden. Enten har det rablet for deg, eller så har du et alvorlig holdningsproblem. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 13. August 2007 Del Skrevet 13. August 2007 Et par konkrete forslag til forsterkninger offensivt: 1) Ezekiel Bala, Lyn Bala kan brukes både på topp og kant. Har absolutt null tillit i Lyn der han de siste kampene ikke har vært på benken engang. Var en av de beste spillerne i sommerens U20-vm, og det sier ikke rent lite! Etter min mening perfekt for oss. Ung (20 år), enormt rask og kan spille på de plassene vi mest trenger spillere. Med tanke på at Henning Berg ikke liker han burde han også være svært billig. 2) Erling Knudtzon, Lyn Regner med de fleste kjenner til denne spilleren. Rask og teknisk høyrekant. 18 år gammel og allerede fast i TL vitner om kvalitet. På et ekstremt tragisk Lyn-lag i går var Knudtzon den eneste som la ned en ærlig arbeidsinnsats og klarte å skape litt uro på egen hånd. Et problem kan være at Lyn trolig er motvillige til å selge. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 13. August 2007 Del Skrevet 13. August 2007 Glem alle tanker om at "førsteeleveren er så god at det er vanskelig å få gode spillere til å sitte på benken". I klubber med medaljeambisjoner må alle spillere finne seg i at det er konkurranse om plassene. Er de gode nok får de uansett muligheten. Vås. Spissplassen er kanskje der vi sårest trenger backup. Jeg våger påstanden om at unntatt i Rosenborg vil en hver spiller som seriøst konkurrerer om en plass fra start i Stabæk gå inn på laget i Tippeligaen. Samtidig vet vi at alle klubber i Tippeligaen er på konstant utkikk etter gode spisser. Brann? Med fulle hus, en by som elsker laget og solid grep om gullet og Champions League? Lillestrøm? Med Kanarifansen og gulljakt og etablert som topplag i norsk fotball? Viking? Med gode rammevilkår og etablert som topplag i norsk fotball? Vålerenga? Med en skuffende sesong, men mulighet til å oppleve det største man kan gjøre i norsk fotball; å vinne serien for Enga? Eller Stabæk som har vært et topplag i en halv sesong og realistisk sett er uten fotballtradisjoner? Jada, jeg vet jeg er negativ, men folk må jo for F innse at vi ikke er drømmeklubben for alle spillere i verden. Enten har det rablet for deg, eller så har du et alvorlig holdningsproblem. Jeg vet, supportere som også er realister har holdningsproblemer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 13. August 2007 Del Skrevet 13. August 2007 Jeg vet, supportere som også er realister har holdningsproblemer. Er du full? Hvor mye har du drukket i dag? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sebulba 3 Del Skrevet 14. August 2007 Del Skrevet 14. August 2007 Noen som kjenner til denne kroppen? http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle137607.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 14. August 2007 Del Skrevet 14. August 2007 Noen som kjenner til denne kroppen? http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle137607.ece Hepp, Ja, han er en bakromsspiss omtrent som Daniel, men bare ikke like god. Han er 28-29 år og har vært reserve på Ham-Kam i år. Men da skal vi huske på at ham-kam er meget godt forspent med spisser og Arne Erlandsen har en forkjærlighet for å spille med to store og sterke typer på topp. Han fikk en omgang mot Bodø Glimt i helga. Jeg talte 12 innvolveringer 10 var nøytrale eller gode (hvilket må sies å være bra). Han scoret ett mål. Jeg har alltid hadd veldig sansen for Espen Olsen som spillertype. Han har også hatt perioder hvor han har vært veldig god. Men skader har satt ham litt tilbake. Han har vel 2 A-landskamper også... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 14. August 2007 Del Skrevet 14. August 2007 Et par konkrete forslag til forsterkninger offensivt: 1) Ezekiel Bala, Lyn Bala kan brukes både på topp og kant. Har absolutt null tillit i Lyn der han de siste kampene ikke har vært på benken engang. Var en av de beste spillerne i sommerens U20-vm, og det sier ikke rent lite! Etter min mening perfekt for oss. Ung (20 år), enormt rask og kan spille på de plassene vi mest trenger spillere. Med tanke på at Henning Berg ikke liker han burde han også være svært billig. Han er også blant de som blir sendt ut av landet hvis han ikke får flere kamper. Det er noe EØS-regelverk som sier at han må spille i hvert fall 50% av kampene for å få godkjent opphold i Norge. Hos oss, men vår anorektiske stall burde det være mulig for en god spiller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 14. August 2007 (endret) Del Skrevet 14. August 2007 (endret) Noen som kjenner til denne kroppen? http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle137607.ece http://www.briskebybanden.com/kamma/spille...ll/espen-olsen/ Han var vel for det meste klar for Lyn i fjor, men de trakk seg. FFK har også vært på nippet til å kjøpe. Kontrakten hans går ut etter sesongen, men Stabæk vil ha Olsen nå. edit: lagt til link Endret 14. August 2007 av boie Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 14. August 2007 Del Skrevet 14. August 2007 Espen Olsen er en av de som har vært lengst i klubben. Kom til Kamma foran 2002-sesongen Ooo... Imponerende. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 14. August 2007 Del Skrevet 14. August 2007 Får vi ikke inn noen troverdige forsterkninger i dette vinduet, er dette et tegn på at vi rett og slett ikke evner å satse tilstrekkelig. I så fall har vi ingenting i toppen å gjøre. Tidvis ja, men som stabilt topplag - åpenbart nei. http://www.fxt.no/tippeligaen/article1284735.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 14. August 2007 Del Skrevet 14. August 2007 Får vi ikke inn noen troverdige forsterkninger i dette vinduet, er dette et tegn på at vi rett og slett ikke evner å satse tilstrekkelig. I så fall har vi ingenting i toppen å gjøre. Tidvis ja, men som stabilt topplag - åpenbart nei. http://www.fxt.no/tippeligaen/article1284735.ece Hyggelig at det vi skriver her er interessant nok til at det siteres i andre medier. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 14. August 2007 Del Skrevet 14. August 2007 Noen som kjenner til denne kroppen? http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle137607.ece http://www.briskebybanden.com/kamma/spille...ll/espen-olsen/ Han var vel for det meste klar for Lyn i fjor, men de trakk seg. FFK har også vært på nippet til å kjøpe. Kontrakten hans går ut etter sesongen, men Stabæk vil ha Olsen nå. edit: lagt til link Positivt å se at det faktisk jobbes med konkrete spillere. Jeg er likevel skeptisk til å hente en spiller som sliter med spilletid på et HamKam-lag som vi er betydelig bedre enn. Er Espen Olsen egentlig bedre enn eksempelvis Eirik Markegård? Men alt er selvsagt bedre enn ingenting. Kommer Olsen med det første har vi i hvert fall ikke gått tomhendt ut av dette vinduet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 14. August 2007 Del Skrevet 14. August 2007 Hepp, Vi kan jo sette opp en ønskeliste til Janne nå rett før jul!!? Her er mine navn: Daniel Nannskog Gabriel Ucar David Hanssen Samuel Isaksen Flere navn? @ringo Skal vi sette opp en ny ønskeliste? Jon Midtun Lie. Husker han fra tiden i Sandefjord. Kjapp vingspiller, med gode basisferdighetene. Banens beste igår iflg. TV2. Har deler av slekta bosatt i Bærum. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 14. August 2007 Del Skrevet 14. August 2007 Men alt er selvsagt bedre enn ingenting. Kommer Olsen med det første har vi i hvert fall ikke gått tomhendt ut av dette vinduet. Klarer vi ikke å kjøpe en spiller som går rett inn i førsteelleveren føler jeg at vi har gått tomhendt ut av dette overgangsvinduet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 14. August 2007 Del Skrevet 14. August 2007 Det er noe EØS-regelverk som sier at han må spille i hvert fall 50% av kampene for å få godkjent opphold i Norge. Det er faktisk UDI som sier at en spiller utenfor EØS skal være uunværlig for virksomheten desom arbeidstillatelse skal innvilges. I praksis har UDI bestemt at grensen for hva som skal defineres som uunværlig er 50% av kampene. Så nå er dere litt rikere på kunnskap. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 14. August 2007 Del Skrevet 14. August 2007 Men alt er selvsagt bedre enn ingenting. Kommer Olsen med det første har vi i hvert fall ikke gått tomhendt ut av dette vinduet. Klarer vi ikke å kjøpe en spiller som går rett inn i førsteelleveren føler jeg at vi har gått tomhendt ut av dette overgangsvinduet. Er for så vidt enig i dette, men som sagt - alt er bedre enn ingenting. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 14. August 2007 Del Skrevet 14. August 2007 Men alt er selvsagt bedre enn ingenting. Kommer Olsen med det første har vi i hvert fall ikke gått tomhendt ut av dette vinduet. Klarer vi ikke å kjøpe en spiller som går rett inn i førsteelleveren føler jeg at vi har gått tomhendt ut av dette overgangsvinduet. Er for så vidt enig i dette, men som sagt - alt er bedre enn ingenting. Ja. Kanskje vi bør høre med Viborg om vi kan få tilbake PFO? Han er hvertfall noe annet enn ingenting. Lenge siden jeg ga opp å tenke så mye på overgangsvinduene. Vi kommer til å gå på en kjempesmell når det plutselig blir slik at vi må skifte ut store deler av laget samtidig fordi rekrutteringen har vært for svak. Men derfra til å rekruttere for rekrutteringens skyld blir feil. Vi har ikke råd til altfor mye stallfyll heller. Jeg ser ikke det store i Bala, det er sikkert en grunn til at han sliter med spilletid i Lyn. Knudtzon er en spennende spiller som har hatt tatt nivået fra 3. div til eliten bemerkelsesverdig bra i år. Men nepp billig. Tipper han ligger godt utenfor Stabæks rekkevidde. Espen Olsen, tja... Slik markegård var i går tror jeg ikke Espen Olsen er vel anvendte penger. Tror ikke han vil være noe bedre reserve enn Markegård. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 14. August 2007 Del Skrevet 14. August 2007 Det er noe EØS-regelverk som sier at han må spille i hvert fall 50% av kampene for å få godkjent opphold i Norge. Det er faktisk UDI som sier at en spiller utenfor EØS skal være uunværlig for virksomheten desom arbeidstillatelse skal innvilges. I praksis har UDI bestemt at grensen for hva som skal defineres som uunværlig er 50% av kampene. Så nå er dere litt rikere på kunnskap. Det stemmer. Og selv om han ikke kan få arbeidstillatelse fra Lyn kan han få det for Stabæk siden vurderingen er hvor viktig spilleren er for den aktuelle klubben. Som en av verdens beste u20-spillere, hvertfall i u20-vm, bør det være en god sjanse for at han kan få arbeidstillatelse hos oss. Den andre spilleren jeg foreslo i går (Erling Knudtzon) ble forresten tatt ut på u21-landslaget i dag. Yngste spilleren i troppen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 14. August 2007 Del Skrevet 14. August 2007 Ja. Kanskje vi bør høre med Viborg om vi kan få tilbake PFO? Han er hvertfall noe annet enn ingenting. hehe...husker at noen her på forumet skrev at så lenge laget hadde pfo (og dermed noen å hate/gjør narr av ) så lenge spilte guttene bra og vant. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå