Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Espen Olsen er bedre en ingenting, selv om det beste hadde vel vært en mere anvendelig spiller. Han har slitt med skader i år og har dermed ikke funnet formen, men i toppform er han fast på Kamma og han har jo trossalt vært innom landslaget også. Som spillertype er han vel ganske lik Helstad og Nannskog. Det vil si ingen dårlig spiller.

Han har aldri vært innom U-landslags fotball noe som kanskje tyder på at dette er en fyr med gode holdninger og god treningsmoral. Bedre enn en sutre PFO hvertfall som tydeligvis bare vil ha alt på sølvfat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser desverre ikke det store i Espen Olsen. At han sliter benken i Ham Kam er en ting, at vi har like gode alternativer allerede er en annen. Skal vi først jage en benkesliter, bør Andreas Tegstrøm være mannen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser desverre ikke det store i Espen Olsen. At han sliter benken i Ham Kam er en ting, at vi har like gode alternativer allerede er en annen. Skal vi først jage en benkesliter, bør Andreas Tegstrøm være mannen.

Her lukter jeg en ny Andreas Strand. Jeg menber det er bedre om Stabæk sparer de pengene og bruker de på en yngre og bedre spiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorvidt Espen Olsen er en fornuftig signing eller ikke er for meg helt avhengig av hvor mye pæng vi må ut med. Han bør ikke koste mye som benkesliter i Adecco og kort tid igjen av kontrakten. Men han har vist at han kan før, og det er jo ikke helt utypisk at en sånn spiller kan få en liten renessanse i Stabæk. Er uansett ikke altfor trangt på Stabæk-benken om dagen, så plass har vi vel..

Jeg sier kjør på dersom prisen er lav og så håper jeg på en litt råere signing i tillegg (uten å egentlig ha noe særlig tro på dette)

Endret av hebbe
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Jeg er enig med de som sier at vi nok burde se oss om etter en litt mer anvendelig spillertype enn Espen Olsen. Men når det er sagt så har Espen Olsen tidligere vist at han kan levere godt over tid på dette nivået tidligere. Høsten 2005 var han veldig bra i Kamma.JJ er mannen, om noen, som kan få ham til å finne tilbake til den formen han hadde da.

Han er dessuten ganske lik Daniel Nannskog i spillestilen, om enn ikke en like notorisk måljeger. Men han er 4-5 år yngre enn Daniel. Stabæk hadde aldri lagt inn et bud dersom de ikke trodde de kunne hjelpe Espen tilbake til toppform. Lykkes man med det så er han faktisk en potensiell arvtager til Daniel Nannskog den dagen Daniel legger tøflene på hylla (Måtte det bli lenge til!).

Men det er en lang og humpete vei frem dit og jeg tror uansett ikke at vi skal forvente oss alt for mye av Romerikingen med en gang, på litt lengre sikt KAN, og jeg understreker KAN det vise seg å være en veldig smart verving.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Jeg er enig med de som sier at vi nok burde se oss om etter en litt mer anvendelig spillertype enn Espen Olsen. Men når det er sagt så har Espen Olsen tidligere vist at han kan levere godt over tid på dette nivået tidligere. Høsten 2005 var han veldig bra i Kamma.JJ er mannen, om noen, som kan få ham til å finne tilbake til den formen han hadde da.

Han er dessuten ganske lik Daniel Nannskog i spillestilen, om enn ikke en like notorisk måljeger. Men han er 4-5 år yngre enn Daniel. Stabæk hadde aldri lagt inn et bud dersom de ikke trodde de kunne hjelpe Espen tilbake til toppform. Lykkes man med det så er han faktisk en potensiell arvtager til Daniel Nannskog den dagen Daniel legger tøflene på hylla (Måtte det bli lenge til!).

Men det er en lang og humpete vei frem dit og jeg tror uansett ikke at vi skal forvente oss alt for mye av Romerikingen med en gang, på litt lengre sikt KAN, og jeg understreker KAN det vise seg å være en veldig smart verving.

@ringo

Godt poeng, men det er vel sagt fra ledelsen at forsterkninger skal rett inn i startoppstillingen. Dette er som du sier et kjøp for fremtiden.

Noen som vet hva som skjedde med J.I Høiland spekulasjonene??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så det er sagt, jeg vet nada om Espen Olsen.

Men det at han er benke-sliter i Adecco, gjør meg mere en skeptisk.. Markegård eller Poljac er vel gode nok for benken i Adecco?

..og der var han klar for oss? :huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når spillte han på landslaget, hvis det var under drillo så lover vel dette ikke så bra??

Olsen kom til Ham-Kam foran 2002-sesongen, og ble året etter toppskårer i klubben, da laget rykket opp til Eliteserien. Han hadde ikke like stor suksess etter opprykket, og slet med å skåre mål, selv om han spilte de fleste kampene på topp sammen med Geir Frigård. Vårsesongen 2005 gikk heller ikke bra, med bare ett mål. Men da Ham-Kam kjøpte Markus Ringberg utviklet de to spissene et godt samarbeid, som for Olsens del resulterte i syv mål i løpet av høstsesongen. Med åtte mål ble han igjen lagets toppskårer, og han ble også kåret til årets spiller av lagets supportere.

Etter den positive høstsesongen i 2005 ble Espen Olsen den største overraskelsen da Åge Hareide tok ut troppen til landslagets årlige januar-tur. Olsen hadde aldri tidligere spilt landslagsfotball, heller ikke på aldersbestemt nivå. Laget dro til California i USA for å møte Mexico og USA i to treningskamper. Han fikk spille i begge kampene, men klarte ikke å utmerke seg nevneverdig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han var med i samme landslagstropp som Henning, den som spilte privatkamper i USA i januar i fjor.

Mulig jeg husker feil, men Espen Olsen er vel ikke akkurat en bakromsspiss av samme type som Daniel. Innbiller meg at han heller er en slags mellomting mellom Veigar og Daniel og gjerne utfordrer rettvendt mann mot mann i front av angrepet. Litt av Veigars ferdigheter med ball og litt av Daniels ferdigheter uten ball, uten at han har samme spisskompetanse som de to på noen av områdene.

Espen Olsen kan knapt kalles en drømmesignering, men noen dårlig spiller er han ikke. Skal vi ha en ny backup i angrep, kan Olsen være et ålreit valg. Tror faktisk ikke han er noe dårligere alternativ enn nevnte Tegström, i hvert fall ikke når pris tas med i vurderingen.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må være noe av det mest tragiske panikk-kjøp jeg noen gang har sett... Sorry. Må gjerne "prove me wrong" men det har jeg forferdelig liten tro på.

Bor på hamar, og plutselig renner det inn meldinger av lykkelige ham-kam supportere.

Han er veldig rask de første meterne, men det er og det eneste.

Sitter som skrevet på benken i ham-kam, har vel stort sett gjort det siden dette landslagsoppholdet.

Han er også forsøkt som kantspiller i ham-kam uten særlig hell.... Og der er det faktisk ikke all verdens konkurranse om plassene.

Uff.... Dette var ikke det jeg ventet meg ass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mange mål tror dere Daniel hadde scoret vis han hadde spilt på ham kam? Ikke rart en kjapp spiller som helst vil ha ballen langs bakken sliter med den luftfotballen de spiller der borte. Måtte Espen Olsen få et løft med miljøskifte :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper virkelig han får ett løft ved ett miljøskifte ja....

Men ballen langs bakken? Med en ballbehandling som Finstad på sitt verste... Vet ikke jeg :)

Sorry - men synes dette var ett fryktelig dårlig alternativ - så kan man håpe jeg tar feil.

For å være litt positiv. Jeg tror han er en utrolig fin type å ha i troppen. Har inntrykk av at han er en hardtarbeidende, ærlig fyr, som setter laget foran seg selv. Har en følelse av at han har kommet dit han har gjennom hardt arbeid, og ikke nødvendigvis masse talent. Og det kan jo hvertfall være en god egenskap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både tror og håper at Espen vil være et positivt tilskudd til stallen. Selvom han ikke er av samme klasse som verken Veigar eller nanne, så vil han være fin backup, og en fin spiller å sette innpå når stillingen er 1-1 og det er 10 minutter igjen på klokken.

At han har vært innom landsen vitner uansett om at det er et potensiale der. Hareide tar ikke ut folk for moroskyld, men får å se dem i trening og kampsituasjon.

Velkommen til Stabæk, og måtte du putte mange avgjørende scoringer på tampen av kampene, når nanne har løpt fra seg ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ballen langs bakken? Med en ballbehandling som Finstad på sitt verste... Vet ikke jeg :)
Det der er så totalt skivebom at det blir vanskelig å ta resten av skepsisen din seriøst. Supportere har en tendens til å være påtatt "glade" når spillere som ikke er åpenbart en av de aller beste drar, og overdriver gjerne kritikken noe vanvitt for å minimere tapsfølelsen. Kan ikke nødvendigvis ta hva Briskebybanden sier for god fisk heller. Espen Olsen er ikke tiltenkt noen større rolle enn å være backup, og det er han god nok til å være. Kunne vel ikke akkurat forvente å få Erik Nevland til å fylle opp benken vår...
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig er han god nok til å fylle opp benken.... Har da ikke sagt annet heller jeg :)

Men ønsker meg andre alternativer å sette inn på banen.

Du kan ta det jeg sier så seriøst du bare vil - men vil tro jeg har sett denne spiller en del mer enn gjennomsnittet her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er så totalt skivebom at det blir vanskelig å ta resten av skepsisen din seriøst. Supportere har en tendens til å være påtatt "glade" når spillere som ikke er åpenbart en av de aller beste drar, og overdriver gjerne kritikken noe vanvitt for å minimere tapsfølelsen. Kan ikke nødvendigvis ta hva Briskebybanden sier for god fisk heller. Espen Olsen er ikke tiltenkt noen større rolle enn å være backup, og det er han god nok til å være. Kunne vel ikke akkurat forvente å få Erik Nevland til å fylle opp benken vår...

Trodde aldri jeg skulle si det, men her er jeg 100% enig med Perfect 7.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, dette kan jeg godta!

Ikke rart det har vært vanskelig for styret å hente inn spillere, når de åpenbart har hatt en spesiell hang til å selge/kjøpe spillere ved navn Espen. Pass opp! Vi kan ende opp med overskirften "Overaskende overgang til Stabæk; Espen Johnsen solgt i rekordfart". Surpompen!

Espen Olsen... Espen Nystuen... Espen Hoff...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espen Olsen... Espen Nystuen... Espen Hoff...

IA Olsen... PF Olsen... Espen Olsen.... Håper han har mer til felles mtp innsats med IA enn PF

Edit: Stabæk gir opp Huseklepp (iBergen), men bare i denne omgang. Fornuftig å ikke bruke mer tid på han nå i høst. Vi tar han gratis når det nærmer seg jul

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Stabæk gir opp Huseklepp (iBergen), men bare i denne omgang. Fornuftig å ikke bruke mer tid på han nå i høst. Vi tar han gratis når det nærmer seg jul

Selv om jeg jo i og for seg kan forstå Brann må jeg bare si at dette håper jeg ikke Stabæk kommer til å glemme, hadde vært utrolig deilig om situasjonen engang ble snudd og vi kunne si takk for sist ved å nekte å slippe en spiller de gjerne ville ha.... <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IA Olsen... PF Olsen... Espen Olsen.... Håper han har mer til felles mtp innsats med IA enn PF

det var akkurat det jeg tenkte!

jeg vet ikke noe om han og er litt kritiske overfor dette kjöpet (en fra hamkam som vi sendte ned i 2006 skal hjelpe oss naa?) - men jeg lover aa gi ham en sjanse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han var med i samme landslagstropp som Henning, den som spilte privatkamper i USA i januar i fjor.

Mulig jeg husker feil, men Espen Olsen er vel ikke akkurat en bakromsspiss av samme type som Daniel. Innbiller meg at han heller er en slags mellomting mellom Veigar og Daniel og gjerne utfordrer rettvendt mann mot mann i front av angrepet. Litt av Veigars ferdigheter med ball og litt av Daniels ferdigheter uten ball, uten at han har samme spisskompetanse som de to på noen av områdene.

Espen Olsen kan knapt kalles en drømmesignering, men noen dårlig spiller er han ikke. Skal vi ha en ny backup i angrep, kan Olsen være et ålreit valg. Tror faktisk ikke han er noe dårligere alternativ enn nevnte Tegström, i hvert fall ikke når pris tas med i vurderingen.

Hepp,

Det kan også være en konsekvens av hvordan Ham-Kam spiller. De slår ofte opp på en hodesterk spiss som enten legger igjen, eller stusser ballen videre med hodet. Derfor ligger Olsen litt dypere i banen for å angripe andreballen og komme rettvendt mot mål.

Jeg skjønner at det er litt skepsis til denne spilleren. Det er vel igrunn bare de ekstra interesserte som har koll på hvem han er og en reserve fra Ham-Kam er ikke akkurat det som får hjertet til å slå fortere. Men han hadde i allefall et positivt innhopp mot Bodø Glimt i helga, selv om laget forøvrig slet veldig. Han scoret et fint mål og hadde stort sett bare positive innvolveringer. Nå var det lite bakrom å angripe for et Kamma lag som presset Glimt bakover, men fikk skikkelig pisk fra de gule på overganger. Slik at gjennombruddskrafta og bakromsløpene til Olsen fikk vi se lite til. Men generelt synes jeg han var flink til å posisjonere seg, og å spille enkelt. Han scoret ett fint mål og hadde en avslutning til (på hodet) som var ganske close. Noen ballvirituos er han dog ikke og jeg tror ikke han har playmaker egenskapene til Veigar.

Uansett, det er på dette nivået vi kan hente spillere, og skulle vi først plukke opp en spiss fra Adeccoligaen så mener jeg dette er noe av det beste vi kunne håpe på. Han har prestert godt på toppnivå tidligere og han er vel først og fremst påtenkt en rolle som cover i angrepet (Han vil dessuten forsterke Stabæk2 ganske kraftig!) og som nevnt tidligere på sikt kan han bli en arvtager for Nannskog.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...