Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå må det komme andre inn!! Kan ikke bare slippe så viktige spillere rett før innspurten!! Hvem har vi på benken som kan overta kriger-rollen??

Øii vi er en liten klubb med begrensede midler og første 11'ern er untouched. Hvis så er status også kl. 00.01 i morgen er jeg happy..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Eirik lånes ut tipper jeg Rogne tas opp i A-stallen og vips så er det 22. Synes forøvrig en Rogne i topp fysisk form er bedre enn en skrantende IA...

Helt enig! Rogne har imponert meg de gangene jeg har sett han. Stemmer det at han er født i 90'? I såfall har han en imponerende fysikk!!

Øii vi er en liten klubb med begrensede midler og første 11'ern er untouched. Hvis så er status også kl. 00.01 i morgen er jeg happy..

Du er en mann etter mitt hjerte Color Blue. Vi har da ikke mistet noen som pdd er faste på laget? IAO var knallgod i fjor, i år har han vært skadet og langt unna fjoråret de gangene han har spilt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...men det er selvfølgelig ikke noe som blir aktuelt noen gang.
Jeg har nå prøvd å forstå tankegangen som ligger bak argumentene om at IA bør byttes mot Huseklepp og Andresen. Derimot er det fremdeles tre argumeneter som stikker ut i mitt hode. Det første er at en slik handel er like usannsynlig som at Tomas Finstad skyter Godset til serigull neste sesong. Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan en kan seriøst mene at dette er et virkelig alternativ; det har rett og slett ikke rot i virkeligheten.

...

NB! Ser at IA blir borte resten av sesongen. Personlig håper jeg at han er på Nadderud igjen neste sesong.

Det var jeg som tok opp bytte med både Martin og Huseklepp - aldri fordi jeg trodde det var eller kom til å bli aktuelt noen gang, men som en del av diskusjonen på hvor mye IA er verdt for oss.

Nå har jeg "spammet" denne tråden nok med dette, vi burde kanskje hatt en egen tråd "for ville spekulasjoner, sammenligninger og samrøre"

Men til slutt: Ja, jeg håper også at IA kommer tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start spekulerer i om Håland går til oss etter sesongen. Kun spekulasjone (tror jeg), man han (Rooland) som spekulerer sitter på meget gode kilder i Start.

Kilde

Ingenting mer en spekulasjoner, å de spekulasjonene er ikke før etter sesongen, vi har akurat fått en spiller fra STABÆK på lån ut sesongen, en spiller som gjerne vil spille for oss grunnet familie og føleser!!

Så har vi en kvindøl uten føleser(MK?), som er lei...

Å stabæk kjenner til han sine fedrigheter....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start spekulerer i om Håland går til oss etter sesongen. Kun spekulasjone (tror jeg), man han (Rooland) som spekulerer sitter på meget gode kilder i Start.

Kilde

Ingenting mer en spekulasjoner, å de spekulasjonene er ikke før etter sesongen, vi har akurat fått en spiller fra STABÆK på lån ut sesongen, en spiller som gjerne vil spille for oss grunnet familie og føleser!!

Så har vi en kvindøl uten føleser(MK?), som er lei...

Å stabæk kjenner til han sine fedrigheter....

Det var vel han som først lanserte teorien om at det var en låneavtale med IA på gang også..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinduet er lukket og låst, tid for å legge tråden brakk en stund. Synes Stabæk har gjort det brukbart i dette vinduet, men det var synd med de som forsvant. Virker som om Stabæk har strukket seg langt økonomisk, og at salg og utlån siste døgn kanskje var nødvendig av økonimiske hensyn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er med gylfi einarsson? selv om vinduet er stengt kan vi hente han. i dag kom det fram at han bestemte seg for å forlate leeds (kilde: www.fotbolti.net). han er uten kontrakt og arbeidsledig.

husker at han var en kanonbra spiller da han spilte for lsk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er med gylfi einarsson? selv om vinduet er stengt kan vi hente han. i dag kom det fram at han bestemte seg for å forlate leeds (kilde: www.fotbolti.net). han er uten kontrakt og arbeidsledig.

husker at han var en kanonbra spiller da han spilte for lsk.

Hepp,

I 433 ja... i 442 fant han seg aldri helt til rette...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm, er du sikkert paa at han ikke klarer üü spille i 422? han er jo blitt eldre og har sikkert laert noe de siste aarene ;)

lyn skal vaere interessert i han. spiller de 433? eller ble de bare interessert fordi de har en islending (indridi sigurdsson) fra för?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm, er du sikkert paa at han ikke klarer üü spille i 422? han er jo blitt eldre og har sikkert laert noe de siste aarene ;)

lyn skal vaere interessert i han. spiller de 433? eller ble de bare interessert fordi de har en islending (indridi sigurdsson) fra för?

lyn kan vel ikke akkurat skryte av innkjøpspolitikken sin..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp fordi de har en islending fra før. De har forøvrig noen svensker og nigerianere, og en hel flokk av nordmenn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Catcha ikke den. Blir man interessert i spillere fordi man har en fra samme nasjonalitet? Mulig, de kjøpte jo akkurat en ny nigerianer (selv om de har et av de største talentetene i Nigeria på benken..) Var noen her som påpekte at lyns innkjøpspolitikk ikke akkurat er noe å juble for. Takk for at vi har fornuftige ledere som ikke kjøper hva som helst i desperasjon. Mulig Einarson kan gå inn på midtbanen til Lyn, men jeg foretrekker Somen og Henning ti av ti dager!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe det er vel kjent at islendinger tipser hverandre om "gode" klubber - og saerlig islendinger (ikke alle men mesteparten) lar seg friste av en klubb som allerede har en islending. ellers kan jeg ikke forklare at brann, viking, tromsö, aalesund, lyn og en god del europeiske klubber har mer enn 1 islending ;)

(og nei det er ikke tullprat, det fikk jeg höre av en islandsk landslagspiller)

samme gjelder kanskje stabaek som har hentet flere svensker, og selv om du ikke vil höre det, jeg ser en forbindelse mellom spillerkjöp og trenervalg (heldigvis en bra forbindelse :) )

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe det er vel kjent at islendinger tipser hverandre om "gode" klubber - og saerlig islendinger (ikke alle men mesteparten) lar seg friste av en klubb som allerede har en islending. ellers kan jeg ikke forklare at brann, viking, tromsö, aalesund, lyn og en god del europeiske klubber har mer enn 1 islending ;)

(og nei det er ikke tullprat, det fikk jeg höre av en islandsk landslagspiller)

samme gjelder kanskje stabaek som har hentet flere svensker, og selv om du ikke vil höre det, jeg ser en forbindelse mellom spillerkjöp og trenervalg (heldigvis en bra forbindelse :) )

Det er vel ikke noe mer mystisk enn at folk som kjenner hverandre snakker sammen? Og islandske toppspillere pleier å gå på fylla sammen i Reykjavik, så de har kontakt med hverandre ja. For Einarson del så ville jeg kanskje tro at han har god oversikt over norsk fotball fra før, og skal han av en eller annen grunn velge Lyn, så er det kanskje fordi han snakket med tidligere lillestrømspiller Sigurdsson, ikke etter prat med landsmannen Sigurdsson? Eller forsåvidt Bjarmann, Powell eller Tommy Berntsen som han trolig også kjenner fra LSK-tiden.

Men hvorfor skulle Indiri Sigurdsson tipse Einarsson om at Lyn er en bra klubb? Er det sånn at islendinger mener klubben de er i er bra uansett?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke alle spillere at klubben de er i er bra ;)

ang. islendinger: jeg tror de tipser hverandre litt mer om klubbene enn andre nasjoner - få innbyggere, alle i slekt med hverandre osv.

hehe...joa...skal skjekke om de gaar rundt i fylla i reykjavik - er jo snart lanskamp mot spania :)

beste eksempel at det faktisk skjer at 1 islending snakker andre islendinger til klubben var vel lokeren...de begynte med 1, saa endte de opp med 4 + noen paa pröve.

uansett, dette handler om nye spillere og ikke hvordan islendinger rekruterer hverandre.

og gylfi var bare en ide jeg kom paa da jeg leste at han er uten kontrakt naa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinduet er lukket og låst, tid for å legge tråden brakk en stund. Synes Stabæk har gjort det brukbart i dette vinduet, men det var synd med de som forsvant. Virker som om Stabæk har strukket seg langt økonomisk, og at salg og utlån siste døgn kanskje var nødvendig av økonimiske hensyn.

Enig, det viktigste var å holde på førsteelleveren. Bra å få inn en back up spiss, og jeg tror Høiland gir forsvaret fleksibilitet og luftstyrke. Synd med IA, men han har tross alt ikke vært noen sentral spiller for oss i år. Jeg synes vi bygger sten for sten, og blir bedre for hvert overgangsvindu. Når Blue Dream Arena åpner, kommer vi til å ha et lag som kjemper om gullet helt inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke alle spillere at klubben de er i er bra ;)

ang. islendinger: jeg tror de tipser hverandre litt mer om klubbene enn andre nasjoner - få innbyggere, alle i slekt med hverandre osv.

hehe...joa...skal skjekke om de gaar rundt i fylla i reykjavik - er jo snart lanskamp mot spania :)

beste eksempel at det faktisk skjer at 1 islending snakker andre islendinger til klubben var vel lokeren...de begynte med 1, saa endte de opp med 4 + noen paa pröve.

uansett, dette handler om nye spillere og ikke hvordan islendinger rekruterer hverandre.

og gylfi var bare en ide jeg kom paa da jeg leste at han er uten kontrakt naa.

Selvsagt; med kun litt over 300 000 innbyggere er det klart at alle kjenner alle. Er det ikke litt rart at islendinger prøver å få andre islendinger til Lokern når du tidligere har fortalt oss at klubben ødelegger islendinger? Kanskje de vil ha noen å spise fisk sammen med? Alle islendinger spiser jo masse fisk, det er sikkert derfor de er knallgode alle sammen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brann vil beholde Huseklepp. Huseklepp vil ikke kommentere...

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen...icle1320206.ece

han er dum hvis han fortsetter i Brann, JJ vil utvikle han til en landslagspiller hvis han kommer til Stabæk og det tror jeg han gjør

Nei, jj vil utvikle han til en spiller som holder landslagskvalitet, men som aldri vil bli tatt ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi vi kjøpte Pontus Segerström i stedet? Dårlig vurdering? Ja vel... Eller kanskje fordi Håkon Skogseid måtte få iallfall et minimum av mulighet til spilletid? Vet ikke helt jeg, når vi har eller har hatt egne talenter som Ulrik Arneberg, Håkon Skogseid og Thomas Rogne, er ikke en spiller som Vadim Demidov en veldig naturlig signering. Talenter bør vi i størst mulig grad sørge for selv, så får heller toppspillerne hentes utenfra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi vi kjøpte Pontus Segerström i stedet? Dårlig vurdering? Ja vel... Eller kanskje fordi Håkon Skogseid måtte få iallfall et minimum av mulighet til spilletid? Vet ikke helt jeg, når vi har eller har hatt egne talenter som Ulrik Arneberg, Håkon Skogseid og Thomas Rogne, er ikke en spiller som Vadim Demidov en veldig naturlig signering. Talenter bør vi i størst mulig grad sørge for selv, så får heller toppspillerne hentes utenfra.

Ut i fra artikkelen spilt han bra på midtbanen. Hva har Pontus eller alle forsvarsspillerne våre med saken i gjøre da? Hvor spiller han på banen, hvilken klubb?

Utenfor tema, men hva gjør Kevin Larsen på et landslag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut i fra artikkelen spilt han bra på midtbanen. Hva har Pontus eller alle forsvarsspillerne våre med saken i gjøre da? Hvor spiller han på banen, hvilken klubb?

Utenfor tema, men hva gjør Kevin Larsen på et landslag?

Han spiller ihvertfall sentral midt på landslaget. Men det er vel sånn at han kan brukes som midtstopper også. Jeg så selv kampen mot Nederland, og han imponerte meg stort. Veldig god med kula og god defensivt, samt offensivt. En anvendelig spiller med andre ord.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da han var aktuell for oss var det vel først og fremst som midtstopper, og om jeg ikke tar helt feil er det i den posisjonen han har spilt mest. At Hønefoss har valgt å bruke han på midtbanen har ikke all verdens betydning. Midtbane eller midtstopper, like lite ville han fått spilletid på førstelaget vårt. Dersom han hadde kommet hit hadde han kanskje ikke vært på U21-landslaget i det hele tatt nå. Å være fast på et bunnlag i Adeccoligaen gjør han ikke automatisk til en utfordrer til førsteelleveren vår, men det er fort gjort å få ungdomslandslagskamper med mye spilletid i førstedivisjon, for mange av konkurrentene spiller for andrelagene til eliteserieklubber.

Det er mange spillere vi kunne kjøpt. At noen av dem gjør det godt i i andre klubber betyr ikke at vi burde kjøpt dem eller at de helt sikkert ville markert seg i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...