Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

Hva med Kongsvingers juvel John Pelu? Han herjer i Adecco..

sånn som Andreas Strand gjorde?

Eller Daniel Nannskog, Veigar Pall Gunnarson og Andreas Tegstöm for å balansere litt.

Eller Nystuen da.....var ikke han også Kongsvingers juvel???

Hva må egentlig til for å bli til en juvel inni granskauen oppi der......?

:rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Kongsvingers juvel John Pelu? Han herjer i Adecco..

sånn som Andreas Strand gjorde?

Eller Daniel Nannskog, Veigar Pall Gunnarson og Andreas Tegstöm for å balansere litt.

Eller Nystuen da.....var ikke han også Kongsvingers juvel???

Hva må egentlig til for å bli til en juvel inni granskauen oppi der......?

:rolleyes:

Hehe, ikke godt å si. Poenget var dog bare å balansere litt og at ikke alle som dominerer i første div. blir dårlige med engang de kommer i tippeligaen. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OM han skulle finne på å returnere fortjener han faen meg en byste utenfor Fornebu samt en stjerne på fortauet utenfor Onkel Blaa.

Spesielt hvis han kommer gratis.

(Slike regnestykker ser alltid mye penere ut dersom man skipper trivialiteter som lønn, sign-on-fee osv.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går vel ikke an å beskrive hvor stort det ville være hvis Andresen skulle returnere. Skal en tro på bildet vi får gjennom media, kan det virke som muligheten for trenerstilling i VIF frister han. Den sportslige ledelsen i Stabæk må da kunne opprette en eller annen stilling i det sportslige apparatet for Martin, for å styrke sine kort i forhandlingene.

NB! Andresen blir nok i Brann en stund til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OM han skulle finne på å returnere fortjener han faen meg en byste utenfor Fornebu samt en stjerne på fortauet utenfor Onkel Blaa.

(Slike regnestykker ser alltid mye penere ut dersom man skipper trivialiteter som lønn, sign-on-fee osv.)

Det er vel ikke lønn som er det viktigste for den karen. Sportslig opplegg, fremtidig rolle i origanisasjonen osv er vel viktigere. OM han skulle komme tilbake, så ønsker jeg ham hjertlig velkommen dersom han kommer uten altfor store primadonnanykker og uten samarbeidsproblemer med våre nye stjerner som har kommet mens han har vært vestpå. SKULLE Martin komme til Stabæk for 3dje gang tror jeg han er nærmere en heltestatus hos oss enn hos Vaalerengen. Skulle han bli værende i Brann eller begynne i Hafslunds bedriftsidrettslag, er det vel egentlig mer synd på ham enn oss....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke lønn som er det viktigste for den karen. Sportslig opplegg, fremtidig rolle i origanisasjonen osv er vel viktigere. OM han skulle komme tilbake, så ønsker jeg ham hjertlig velkommen dersom han kommer uten altfor store primadonnanykker og uten samarbeidsproblemer med våre nye stjerner som har kommet mens han har vært vestpå. SKULLE Martin komme til Stabæk for 3dje gang tror jeg han er nærmere en heltestatus hos oss enn hos Vaalerengen. Skulle han bli værende i Brann eller begynne i Hafslunds bedriftsidrettslag, er det vel egentlig mer synd på ham enn oss....

Martin har vel aldri vært noen primadonna. Primadonnanykker er vel fobundet med ustabilitet og selvopptatthet. Martin er vel en av dem er hardtarbeidene, jevne og selvoppofrende spillerne vi har hatt.

Du har rett i at lønn ikke er det viktigste for Martin, og jeg tror nok han kan være veldig fristet av mulighetene for å bli hovedtrener i Enga. Å dikte opp en stilling til han i stabæk tror jeg ikke han lar seg lure av. Og stillingstittel er vel ikke det Martin har vist seg mest opptatt av. Kaptein blir han, enten han fortsetter i Brann, eller går til Stabæk eller Vålerenga, så der har vi heller ikke så mye mer å tilby. Det som taler mest for oss er at Martin har hatt det bra i Stabæk tidligere og han har et godt forhold til mange i Stabæk. Martin vet han vil trives i Stabæk, mens Vålerenga er mer usikkert. Dessuten har vel enga en policy at de ikke skal ha samme trener mer enn en sesong av gangen, sånn sett blir det vel litt kortsiktig å velge den trenerjobben i Enga. I stabæk kan han ha 3-4 gode sesonger til som spiller, og i løpet av den tiden er det ikke utenkelig at Janne er trener for en større klubb i Europa. Tenker Martin langsiktig er Stabæk et godt alternativ. Trenere blir ikke gamle, hverken i Brann eller Enga.

Jeg synes Bohinen så raskt som mulig bør ta en prat med Martin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Austbø blir for dyr! Tror vi kan regne med at han blir minst like dyr som JIH, pluss en million kanskje ;) Mulig mer.(Nå husker jeg ikke helt prisen på JIH!)

Martin tar jeg gjerne imot med åpene armer! Men så er det da! Brann har vunnet seriegullet, kan kvalifisere seg for CL neste år osv. Hva kan vi tilby? Jo, et lag som har blitt bedere og bedere etter at Janne tok over! En klubb han har vært i før, og vet hvordan fungerer! Skandinavia sin beste trener! Sikkert mer! Men tror at valget mellom Brann og CL eller Stabæk blir vanskelig. Pluss at Vålerenga er intressert! Men jeg tror ikke han vil ditt! VIF er VIF, de sparker en trener hver sesong!

Jeg tror derfor han velger å skrive en kort liten kontrakt med Brann.

Endret av StabækMats
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Austbø blir for dyr! Tror vi kan regne med at han blir minst like dyr som JIH, pluss en million kanskje ;) Mulig mer.(Nå husker jeg ikke helt prisen på JIH!)

Martin tar jeg gjerne imot med åpene armer! Men så er det da! Brann har vunnet seriegullet, kan kvalifisere seg for CL neste år osv. Hva kan vi tilby? Jo, et lag som har blitt bedere og bedere etter at Janne tok over! En klubb han har vært i før, og vet hvordan fungerer! Skandinavia sin beste trener! Sikkert mer! Men tror at valget mellom Brann og CL eller Stabæk blir vanskelig. Pluss at Vålerenga er intressert! Men jeg tror ikke han vil ditt! VIF er VIF, de sparker en trener hver sesong!

Jeg tror derfor han velger å skrive en kort liten kontrakt med Brann.

Igjen; det er ikke nødvendig å skrike.

Ellers stusser jeg litt over at du ikke vet hvor mye JIH kostet, men har regnet ut at Austbø koster 1 mill mer. Hvordan kom du frem til dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Positivt at Bohinen står frem på TV2 med ønske om å få MA til Stabæk

Skulle bare mangle, MA har tross har gjort store ting for Stbk. Bohinen, med liten fartstid i Stbk (i forhold til MA) bør ønske ham velkommen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler at det vi først og fremst trenger er at alle vi har blir til neste sesong, og at IA forblir blaa. Får vi til det, er mye gjort. Deretter ønsker jeg meg i prioritert rekkefølge en ny keeper (gjerne Austbø), en kantspiller (gjerne Huseklepp, evt Storflor eller en kompis av Alan) og en spiss til erstatning for Markegård (Trond Olsen?). Dekningen i forsvar bør være mer enn bra nok hvis IA blir.

Tar selvsagt gjerne MA, men mener at det ikke er der vi har mest behov slik stallen er nå. Somen og Henning er meget gode sammen, og langt yngre og mindre skadeutsatt enn MA, i tillegg kan Tommy, Nystuen og Keller gjøre en jobb sentralt hvis det blir nødvendig.

Spørsmålet er om vi har midler til å hente noen fra øverste hylle, eller om vi må satse på at JJ tryller videre og at vi ikke får særlig med skader eller karantener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar selvsagt gjerne MA, men mener at det ikke er der vi har mest behov slik stallen er nå. Somen og Henning er meget gode sammen, og langt yngre og mindre skadeutsatt enn MA, i tillegg kan Tommy, Nystuen og Keller gjøre en jobb sentralt hvis det blir nødvendig.

Martin sentralt frigjør Somen til høyrekanten igjen. Ser vi på hvor vi får bruk for fraten og rykket hans er det oftest når han drar ut på en kant. Med Martin og Henning sentralt har vi en midtbane som ikke mister ballen, og som nesten ikke slår feilpasninger. I tillegg har vi to iltre terriere som blir vanskelig å løpe gjennom, og Martin har det blikket som gjorde Tommys pasningsfot gull verdt. Somen har ikke vært veldig god på å spille gjennom Daniel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes egentlig ikke Henning har vært så god i høst. Han har etterhvert blitt veldig ballsikker, men synes han bruker veldig lang tid med ballen, og slår få bra gjennombruddspasninger, mye bakover og på tvers. Men at han bare er 22, norsk og stabæk-gutt gjør at jeg gjerne ser han får mere tillit og sjanser til å utvikle seg videre, men synes ikke den faste plassen i første-11ern han har innehatt siste tiden har gjort ham noe bedre. Kanskje Tommy kan ta han i presisjonsskole.. Evt. få en spiller som Martin eller andre å konkurrere med plassen om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes egentlig ikke Henning har vært så god i høst.

Unnskyld meg, men Henning har vært en av våre beste spillere i høst. Stabil er han å, i motsetning til det noen spillere har vist i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld meg, men Henning har vært en av våre beste spillere i høst. Stabil er han å, i motsetning til det noen spillere har vist i år.

Du er unnskyldt. Ja, han er stabil, men stabil på et lavere nivå enn jeg skulle ønske han var på ved fylte 22. Som sagt, håper han tar ytterligere noen steg framover snart, særlig offensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er unnskyldt. Ja, han er stabil, men stabil på et lavere nivå enn jeg skulle ønske han var på ved fylte 22. Som sagt, håper han tar ytterligere noen steg framover snart, særlig offensivt.

Stemmer, Henning har ikke scoret mer enn ett (?) mål i år. Møkkaspiller. For ikke å snakke om Jon Knutsen. Hva bidrar egentlig han med offensivt?

Hennings oppgave på midten er å sope opp alt som kommer mot oss når Somen, Alan og Keller er brutt offensivt. Om du ikke er istand til å forstå en så enkel sak ved fotballen burde du kanskje starte med å lære deg litt før du kritiserer den spillern vi har som er nærmest landslaget.

At han utvikler seg håper vel forsåvidt alle. De sitter sikkert nede i Barcelona og spekulerer i hva som skjer når Messi utvikler seg videre også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...