Haakin 18 Del Skrevet 15. Oktober 2007 Del Skrevet 15. Oktober 2007 Apropo talenter, så hentet jo stabæk Christoffer Jensen elns som keeper fra Arendal, istedet for å satse på egne Christian Bjerke, som da dro til Vålerenga.Har også hørt at Bjerke var/er en bedre spiller enn han de hentet og det er bare 1 års forskjell mellom dem.. Hvorfor tror du Stabæk satser på Jensen hvis de mener at Bjerke er bedre? Mulig han er talentfull.. Men for å dra det langt, om du suger som keeper men har potensiale.. så er det en lang vei å gå! Og at Bjerke kom inn på vif jr sier vel sitt om at han faktisk var god? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 15. Oktober 2007 Del Skrevet 15. Oktober 2007 Apropo talenter, så hentet jo stabæk Christoffer Jensen elns som keeper fra Arendal, istedet for å satse på egne Christian Bjerke, som da dro til Vålerenga.Har også hørt at Bjerke var/er en bedre spiller enn han de hentet og det er bare 1 års forskjell mellom dem.. Hvorfor tror du Stabæk satser på Jensen hvis de mener at Bjerke er bedre? Mulig han er talentfull.. Men for å dra det langt, om du suger som keeper men har potensiale.. så er det en lang vei å gå! Og at Bjerke kom inn på vif jr sier vel sitt om at han faktisk var god? Simen Waagsether gjorde også det... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haakin 18 Del Skrevet 15. Oktober 2007 (endret) Del Skrevet 15. Oktober 2007 (endret) Apropo talenter, så hentet jo stabæk Christoffer Jensen elns som keeper fra Arendal, istedet for å satse på egne Christian Bjerke, som da dro til Vålerenga.Har også hørt at Bjerke var/er en bedre spiller enn han de hentet og det er bare 1 års forskjell mellom dem.. Hvorfor tror du Stabæk satser på Jensen hvis de mener at Bjerke er bedre? Mulig han er talentfull.. Men for å dra det langt, om du suger som keeper men har potensiale.. så er det en lang vei å gå! Og at Bjerke kom inn på vif jr sier vel sitt om at han faktisk var god? Simen Waagsether gjorde også det... Nå aner ikke jeg hvem Simen Waagsether er, men bare antyder til at jeg syntes det er rart at unge talenter går fra Stabæk til Vålerenga.. At rogne har fått debutert er jo et tegn på at stabæk prøver, men vi har enda lenge igjen før vi kan kalle oss en talent satsende klubb Endret 15. Oktober 2007 av Haakin Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 15. Oktober 2007 (endret) Del Skrevet 15. Oktober 2007 (endret) Nå aner ikke jeg hvem Simen Waagsether er, men bare antyder til at jeg syntes det er rart at unge talenter går fra Stabæk til Vålerenga..At rogne har fått debutert er jo et tegn på at stabæk prøver, men vi har enda lenge igjen før vi kan kalle oss en talent satsende klubb Og godt er det.. Se på et av de senere års mest varierende lag i Tippeligaen Lyn, som jo bruker en hel haug med ungutter om gangen, og som derfor ligger betydelig lavere enn oss på tabellen. (Ja, jeg vet at de slo oss sist, men det bør kunne karakteriseres som et arbeidsuhell fra vår side). Jeg er helt enig i at talenter skal pleies og gjerne dyrkes frem til storhet, men for å være litt realistisk er det tydeligvis uhyre sjeldent at de store talentene har den tålmodigheten og seriøsiteten som skal til for å etablere seg. Og da bør man ikke ofre sportslige resultater for så i ettertid å kunne si at " jaja, vi satser hvertfall på de unge". Hva gjelder flere av de tidligere stortalentene til Stabæk kan og bør det nevnes at veldig mange av dem var og er vel så store helter på fylla som på fotballbanen. Da blir man sjelden proff med de kravene dagens toppfotball stiller. Man ser det også i "min" idrett, bandy. Der er det flere strålende juniorspillere som har valgt å leve livet i helgene og derfor ikke slår igjennom på et høyere nivå. Uten noen sammenligning forøvrig. Endret 15. Oktober 2007 av Anders C Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 15. Oktober 2007 (endret) Del Skrevet 15. Oktober 2007 (endret) problemet i liin er vel at det er for mange juniorer der, de får for mye ansvar for tidlig, så de ikke får den naturlige utviklingen. i tillegg har jeg en følelse av at det er en veldig gjennomtrekk av juniorer på alaget der, mange som er innom, men få som klarer å etablere seg.. det er nok viktig for juniorene å få utvikle seg i stt tempo, at de får det ansvaret de er modne for, og at de kan bruke litt tid på å komme seg inn på laget, ikke bare bli kastet inn og debutere fra start fordi man sliter med skader o.l. Endret 15. Oktober 2007 av msp Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 15. Oktober 2007 Del Skrevet 15. Oktober 2007 problemet i liin er vel at det er for mange juniorer der problemet (evt. fordelen for oss) til lyn er at henning berg er trener. Jeg kan ikke fordra den karen. Han virker rett og slett .. .. ja .. .. litt dum.. Men enig med deg msp: Lyn lider sannsynligvis av for lite rutine i stallen. Skjønner ikke hva folk klager på juniorsatsingen i Stabæk. Det vil alltid være slik at de færreste av juniorspillerene kommer inn på førstelaget. Det holder ikke at du er god (da kan du spille for Lyn eller no), du må være skitgod om du skal komme inn på A-laget til Stabæk. Det er slik det må være. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haakin 18 Del Skrevet 15. Oktober 2007 Del Skrevet 15. Oktober 2007 Nå aner ikke jeg hvem Simen Waagsether er, men bare antyder til at jeg syntes det er rart at unge talenter går fra Stabæk til Vålerenga..At rogne har fått debutert er jo et tegn på at stabæk prøver, men vi har enda lenge igjen før vi kan kalle oss en talent satsende klubb Og godt er det.. Se på et av de senere års mest varierende lag i Tippeligaen Lyn, som jo bruker en hel haug med ungutter om gangen, og som derfor ligger betydelig lavere enn oss på tabellen. (Ja, jeg vet at de slo oss sist, men det bør kunne karakteriseres som et arbeidsuhell fra vår side). Jeg er helt enig i at talenter skal pleies og gjerne dyrkes frem til storhet, men for å være litt realistisk er det tydeligvis uhyre sjeldent at de store talentene har den tålmodigheten og seriøsiteten som skal til for å etablere seg. Og da bør man ikke ofre sportslige resultater for så i ettertid å kunne si at " jaja, vi satser hvertfall på de unge". Hva gjelder flere av de tidligere stortalentene til Stabæk kan og bør det nevnes at veldig mange av dem var og er vel så store helter på fylla som på fotballbanen. Da blir man sjelden proff med de kravene dagens toppfotball stiller. Man ser det også i "min" idrett, bandy. Der er det flere strålende juniorspillere som har valgt å leve livet i helgene og derfor ikke slår igjennom på et høyere nivå. Uten noen sammenligning forøvrig. Det er jeg helt enig i, har hørt mange historier om at mange av de tidligere talentene i Stabæk har vært noen skikkelig festløver og da har de seg selv å takke. Er også enig med mathias om at Lyn gjør satsningen feil, altfor mange unggutter samtidig også blir de kastet inn når laget sliter med skade. Ved å sette innpå unge spillere, hvor vi har sikret seieren. (som mot odd) så vil det motivere spilleren ekstra til videre satsning. I Rogne sitt tilfelle er det litt værre å bli byttet inn som stopper i en kamp hvor det f.eks er 2-1 til Stabæk og 20 minutter igjen, men hvor man på en annen side kanskje kunne puttet inn en ung spiss? Samt er det vanskelig å forutse dagen før at vi leder 2-1 , 20 minutter før slutt.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Del Skrevet 16. Oktober 2007 problemet (evt. fordelen for oss) til lyn er at henning berg er trener. Jeg kan ikke fordra den karen. Han virker rett og slett .. .. ja .. .. litt dum..Men enig med deg msp: Lyn lider sannsynligvis av for lite rutine i stallen. Skjønner ikke hva folk klager på juniorsatsingen i Stabæk. Det vil alltid være slik at de færreste av juniorspillerene kommer inn på førstelaget. Det holder ikke at du er god (da kan du spille for Lyn eller no), du må være skitgod om du skal komme inn på A-laget til Stabæk. Det er slik det må være. Uenig. Jeg synes at Berg virker, unnskyld uttrykket, litt smart. Mulig han kommer litt uheldig ut i media av og til. Men dum tviler jeg på at han her. Mulig du forveksler Berg med Pia Haraldsen. Jeg gjør det stadig vekk selv. Han Berg gjør imidlertid en ting forskjellig fra JJ. Han sier at de spillerne som til enhver tid er best skal få spille. Og det er klart at det er en motivasjon for yngre spillere som vil prestere på treningene. Men det gir jo også litt mindre rutine. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Del Skrevet 16. Oktober 2007 problemet i liin er vel at det er for mange juniorer der problemet (evt. fordelen for oss) til lyn er at henning berg er trener. Jeg kan ikke fordra den karen. Han virker rett og slett .. .. ja .. .. litt dum.. Tror ikke Lyn ser det som et problem at du ikke liker Henning Berg. Kjenner flere i Lyn, og de skryter veldig av han. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Del Skrevet 16. Oktober 2007 problemet i liin er vel at det er for mange juniorer der problemet (evt. fordelen for oss) til lyn er at henning berg er trener. Jeg kan ikke fordra den karen. Han virker rett og slett .. .. ja .. .. litt dum.. Tror ikke Lyn ser det som et problem at du ikke liker Henning Berg. Kjenner flere i Lyn, og de skryter veldig av han. Lyn presterer vel som ventet, hverken mer eller mindre. Det er vel strengt tatt bare Rosenborg som gjør det dårligere enn forventet, og heller ikke der er det så enkelt som at det bare er trenerens skyld. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Supert om vi heller kan diskutere nye spillere i denne tråden:=) Jeg kaster inn forslag om Christer George hvis de rykker ned eller Hulsker hvis Start går ned og han ikke er keen på å returnere til sverige.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Del Skrevet 16. Oktober 2007 http://www.rbnett.no/apps/pbcs.dll/artikke...6004&Ref=AR kan han vaere noe for oss? eller er han for gammel? vet ikke om han kommer til aa like molde "by" og omegn naar han er kjent med livet i bergen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Del Skrevet 16. Oktober 2007 http://www.rbnett.no/apps/pbcs.dll/artikke...6004&Ref=ARkan han vaere noe for oss? eller er han for gammel? vet ikke om han kommer til aa like molde "by" og omegn naar han er kjent med livet i bergen Går ut i fra at du mener islendingen, ikke singsaas. Jo, han er interessant. 32 nå og midtstopper. Holder vel hvertfall 2-3 gode sesonger til. Christer George er jeg ikke like begeistret for. Synest stabæk heller bør gjøre et nytt forsøk på Huseklepp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
EspenKS 42 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Enig! Selvom det ser ut som Huseklepp gå i vasken, så syntes jeg vi skal satse på andre en George. føler at det blir en ny Ohr... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Del Skrevet 16. Oktober 2007 http://www.rbnett.no/apps/pbcs.dll/artikke...6004&Ref=ARkan han vaere noe for oss? eller er han for gammel? vet ikke om han kommer til aa like molde "by" og omegn naar han er kjent med livet i bergen Går ut i fra at du mener islendingen, ikke singsaas. Jo, han er interessant. 32 nå og midtstopper. Holder vel hvertfall 2-3 gode sesonger til. Christer George er jeg ikke like begeistret for. Synest stabæk heller bør gjøre et nytt forsøk på Huseklepp. Selvsagt mener hun Bjarnason. Singsaas er jo ikke fra Island. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMats 0 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Del Skrevet 16. Oktober 2007 La oss hente Tommy Svindal Larsen, Stian Ohr, Christer Basma og såklart Petter Furuseth Olsen. Dette var selvsagt en spøk! Av lagene som ser ut til å ta veien ned(Altså Odd og Sandefjord som er klare) er det vel maks 2-3 spillere vi kan hente som vil forsterke oss! Og de tre er Jarstein, Ruud og Knarvik. Jarstein blir nok for dyr, Ruud kan vi greie å ro i land, men det kan bli vanskelig. Og Knarvik har vi vel strengt tatt ikke bruk for. Men alt kan skje, og ja kanskje vi sitter med Ruud, Andresen og en til god spiller før neste sesong! Til Andresen saken, jeg tror egentlig at Andresen forlater Brann etter sesong og da kanskje setter nesa hjemover mot Nadderud for å være med på å spille som konger på Fornebu. Men vis han skal velge oss må Stabæk skreddesy et opplegg for han. Hva med å være en mentor/trener for yngre lag, eller en rolle som sentral rolle. Til Christer Georg, han vil jeg ikke ha! Syntes ikke han er god nok! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Til Christer Georg, han vil jeg ikke ha! Syntes ikke han er god nok! Christer George var veldig nær en kontrakt med Stabæk, men valgte å gå til Strømsgodset. Dermed har han etter min oppfatning forspilt alle sine sjanser. (Vi tar gjerne spillere fra Strømsgodset, men en som har valgt Godset fremfor Stabæk? Neppe...) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Til Christer Georg, han vil jeg ikke ha! Syntes ikke han er god nok! Christer George var veldig nær en kontrakt med Stabæk, men valgte å gå til Strømsgodset. Dermed har han etter min oppfatning forspilt alle sine sjanser. (Vi tar gjerne spillere fra Strømsgodset, men en som har valgt Godset fremfor Stabæk? Neppe...) Er dette en "regel" som gjelder i forhold til alle klubber, eller er det spesielt for Godset? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Path 413 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Del Skrevet 16. Oktober 2007 Til Christer Georg, han vil jeg ikke ha! Syntes ikke han er god nok! Christer George var veldig nær en kontrakt med Stabæk, men valgte å gå til Strømsgodset. Dermed har han etter min oppfatning forspilt alle sine sjanser. (Vi tar gjerne spillere fra Strømsgodset, men en som har valgt Godset fremfor Stabæk? Neppe...) Er dette en "regel" som gjelder i forhold til alle klubber, eller er det spesielt for Godset? Når det gjelder akkurat den historien har jeg litt "inside" fra George's side, han var positiv til å gå til Stabæk, de ventet og ventet på et utspill fra Stabæk, men det kom ikke.... til slutt måtte han ta til takke med Godset.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Enig! Selvom det ser ut som Huseklepp gå i vasken, så syntes jeg vi skal satse på andre en George. føler at det blir en ny Ohr... Huseklepp ser ut til å ha gått i vasken, men man skal aldri være for sikker...han har forlenget sin tid i Brann ut UEFA- cupen og tror ikke han har lukket alle dører selvom det ser mørkt ut...Hvem ville ikke gjort det han gjør nå?? Europa cup, seriemesterskap og en sjanse på å virkelig vise seg fram..Tror det uansett blir tungt å skyve Vaagan Moen eller Solli til Benken...Så Bohinen, vis hva du er god for... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Eneste jeg kunne tenke meg fra de evt. nedrykkslagene er Birger Madsen eller Sohna. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Hva med Godsets Matthias Andersson og Starts Geir Ludvig Fevang og Morten Hæstad? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Andersson ville vært konge hvis Huseklepp ikke kommer men spørs hva SIF er keen på her - han var jo konge i Adecco i fjor og etter og ha vært skadet i hele år kan det tenkes han vil spille seg opp igjen neste sesong.. - men ja:=) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Del Skrevet 17. Oktober 2007 http://www.fxt.no/tippeligaen/viking/article1391215.ece Nå henter viking enda en islending. Hvorfor kan ikke vi hente flere islendinger?!? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Hvorfor kan ikke vi hente flere islendinger?!? Maren, er det deg? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pingo 0 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Litt søkt, men hvis atte Daniel Braaten ikke er interessant for den nye treneren i Bolton, så hadde han passet fint inn på høyrekanten hos oss. Synes Bohinen godt kunne vært litt på hugget og tatt en telefon og betrygge ham med at vi er interessert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Litt søkt, men hvis atte Daniel Braaten ikke er interessant for den nye treneren i Bolton, så hadde han passet fint inn på høyrekanten hos oss. Synes Bohinen godt kunne vært litt på hugget og tatt en telefon og betrygge ham med at vi er interessert Jeg synes faktisk vi bør sparke han om vi ikke gjør det. Seriøst, jeg tror nok han går tilbake til RBK om han går tilbake til TL. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMats 0 Del Skrevet 17. Oktober 2007 (endret) Del Skrevet 17. Oktober 2007 (endret) http://www.fxt.no/tippeligaen/viking/article1391215.eceNå henter viking enda en islending. Hvorfor kan ikke vi hente flere islendinger?!? Muligens fordi vi ikke har så gode kontakter der(lenger?). Kan være positiv til å hente islendinger jeg, emn hadde vi ikke en på prøvespill i mai/juni? Mener å huske han spilte for Charlton eller noe sånt, ung var han vel også. Tror han spilte spiss. Så han kunne jo vært et team. Men nå er ikke Island så stort, og det er begrenset hvor mange gode spillere som er der. Men som sagt, jeg vil være svært positivt til å hente en spillere fra Island! EDIT: Nå er ikke den spilleren klar for Viking da. Skal vel på prøvespill og litt sånt. Så vi kan jo kaste oss inn i diskusjonen også. Tror ikke spilleren ser så negativt på det. Endret 17. Oktober 2007 av StabækMats Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMats 0 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Litt søkt, men hvis atte Daniel Braaten ikke er interessant for den nye treneren i Bolton, så hadde han passet fint inn på høyrekanten hos oss. Synes Bohinen godt kunne vært litt på hugget og tatt en telefon og betrygge ham med at vi er interessert Nja, skeptisk! Tror eventult Brann plukker han opp! Tror nok Braathen blir fordyr for oss! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Del Skrevet 17. Oktober 2007 Fra SS.no: Espen Hoff? Ja takk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå