Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Stabæk har visstnok kontaktet Viking ang Iven Austbø

http://www.fxt.no/tippeligaen/viking/article1398521.ece

Det ville ihvertfall gitt Jon reell konkurranse. Men frykter prisen Viking vil sette på denne karen, til tross for at han sliter benken.

Håper det går i boks, Iven Austbø er noe så sjeldent som mann for fremtiden, som i tillegg er norsk og god nok for 11`ern.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skjønner at gutta er i ferd med å bygge opp et storlag nå..... Iven, Huseklepp, Martin etc etc.... OM ikke gull i år så tror jeg det sitter neste år.... :D

Skal vi få et storlag er det alfaomega å få IA tilbake!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle med litt sunn fornuft forstår at den gutten ikke kommer tilbake til Stabæk.... Nå må vi bare sørge for å få 6-7mill for han...

jeg vil vel si at det er større sjanse for at han kommer tilbake enn Martin som du nevner..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skjønner at gutta er i ferd med å bygge opp et storlag nå..... Iven, Huseklepp, Martin etc etc.... OM ikke gull i år så tror jeg det sitter neste år.... :D

Skal vi få et storlag er det alfaomega å få IA tilbake!

Pøh, noe storlag får vi ikke uansett før vi sparker Bohinen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen av dem havner nok hos oss neste sesong, med Austbø & Huseklepp hadde vært good.... To spiller for fremtiden & som går rett inn i første 11`n.....

Det hadde jo selvfølgelig vært fint med begge to, men jeg er mer usikker om vi har råd til dem begge. Vi har allerede erfart at det er vanskelig å få Huseklepp, og spotsdirektøren i Viking, Egil Østendstad har kommentert følgende: Går Iven til en eliteserieklubb som førstekeeper har han sin pris.

I rest my case...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen av dem havner nok hos oss neste sesong, med Austbø & Huseklepp hadde vært good.... To spiller for fremtiden & som går rett inn i første 11`n.....

Det hadde jo selvfølgelig vært fint med begge to, men jeg er mer usikker om vi har råd til dem begge. Vi har allerede erfart at det er vanskelig å få Huseklepp, og spotsdirektøren i Viking, Egil Østendstad har kommentert følgende: Går Iven til en eliteserieklubb som førstekeeper har han sin pris.

I rest my case...

Huseklepp går gratis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I rest my case...

Huseklepp går gratis.

Hørt om sign on-fee og lønn? Selv om vi muligens har råd til å hente flere klassespillere er det greit å ha råd til å betale de lønn også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I rest my case...

Huseklepp går gratis.

Hørt om sign on-fee og lønn? Selv om vi muligens har råd til å hente flere klassespillere er det greit å ha råd til å betale de lønn også.

Yupp.. furuset olsen fks... han kom gratis men var dyr for stabæk.. at en spiller går gratis gjør det bare enklere for spillern å være grådig under kontrakts forhandlinger... austbø blir nok for dyr desverre..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle med litt sunn fornuft forstår at den gutten ikke kommer tilbake til Stabæk.... Nå må vi bare sørge for å få 6-7mill for han...

Personlig tror jeg IA kommer tilbake! Han skrev ny kontrakt for et år siden! Men selvsagt jeg kan tro grådig feil. Men vis IA vil til Start på permanent status så syntes jeg at Stabæk skal la han gå! Han har tross alt gjort sinnsykt mye for klubben gjennom årene!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I rest my case...

Huseklepp går gratis.

Yupp.. furuset olsen fks... han kom gratis men var dyr for stabæk.. at en spiller går gratis gjør det bare enklere for spillern å være grådig under kontrakts forhandlinger... austbø blir nok for dyr desverre..

Det er klart jeg har hørt om sign-on fee og lønn. Men å kjøpe Huseklepp til "full pris" ville sikkert kostet over 5mill. Vi har da økonomi til å betale 1-2 mill i sign on fee + lønn for Huseklepp OG betale for austbø? sliter benken i viking. kan umulig bli så voldsomt dyr.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kanskje vise seg å bli avgjørende om Huseklepp/Austbø kommer avhengig om IAO blir solgt eller ikke tror nå jeg. Har vel allerede gått en del penger til kjøpet av Høiland.

Endret av ØyvindW
Lenke til innlegg
Del på andre sider

I rest my case...

Huseklepp går gratis.

Det er klart jeg har hørt om sign-on fee og lønn. Men å kjøpe Huseklepp til "full pris" ville sikkert kostet over 5mill. Vi har da økonomi til å betale 1-2 mill i sign on fee + lønn for Huseklepp OG betale for austbø? sliter benken i viking. kan umulig bli så voldsomt dyr.

Nå var vel greia at vi ikke hadde 5 mill til Puseklepp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I rest my case...

Huseklepp går gratis.

Nå var vel greia at vi ikke hadde 5 mill til Puseklepp?

Mulig det. Klart det bare blir spekulasjoner men så fryktelig dårlig økonomi har vi vel ikke lengre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at denne ble litt lang, men jeg klarte visst å si få ting, med mange ord. Sa noen kort og konsist? :blink:

Silly-season er det som, sammen med treningskamper (samt Milan-kamper), gjør at tiden fra sesongslutt, til seriestart, ikke fører til vinterdepresjoner. Selv om vi teoretisk sett har sjans på gullet, så føles det som vi må forsterke laget ytterligere, for å kunne få den samme sjansen til neste år.

For Stabæk sin del, så er det vel snakk om at klubben beveger seg inn i et farvann som krever enda mer, enn hva tilfellet har vært de to-tre siste årene. Jeg husker følelsen fra foran 2004 sesongen, hvor Martin hadde blitt utleid til Blackburn, mens Mads Jørgensen, Samuel Wowoah og Veigar var hentet inn for å fylle hullene etter Martin, Chippen og Trygvi (Ohr ble vel hentet inn i sommerpausen, da Chippen forsvant). Det var mye usikkerhet knyttet til disse innkjøpene (Sammy var innleid?), og ingen av dem kunne vel sies å prestere på et nivå som trioen de skulle erstatte gjorde årene før. Poenget mitt er at klubben kom fra en kanonsesong, hvor Martin Andresen presterer det som fortsatt er den største enkeltsesongen av en Stabækspiller, med bronsemedalje og mye positivisme. I stedet for å forsterke laget, og flyte videre på den gode trenden, så mistet vi tre utrolig viktige spillere, som i utgangspunktet gjorde det umulig å ta et steg videre (ingen innkjøp ville være bra nok til å forsterke laget). Sesongen som fulgte, ble en gedigen nedtur som endte med nedrykk.

Siden den gang har klubben kunne handle spillere i sjiktet under topp TL-klasse, og i fred og ro har spillerne fått tid til å utvikle seg, tilpasse seg spillestil og tempo i TL, og spille på seg selvtillit. I tur og orden har Vegiar, Alanzinho, Somen og Pontus blitt svært sentrale spillere i laget. Samtidig har IA, Morten, Henning, Bjørnar og Tommy, tatt mer eller mindre store skritt fremover.

Foran sesongen i 1999, hadde vi litt av det samme scenarioet. Bronse i serien og NM-gull sesongen før, og en allerede sterk tropp ble forsterket med Petur Marteinson og Tobias Linderoth- VG tippet at Stabæk var laget som kunne vippe RBK ned fra tronen (tips: 2.plass). Laget så vel ca. ut som dette:

Frode Olsen -

Inge Andre Olsen, Andre Flem, Petur Marteinsson, Tommy Stenersen -

Martin Andresen, Jesper Jansson, Tommy Svindal Larsen, Tobias Linderoth -

Petter Belsvik, Helgi Sigurdsson

(Mange sentrale midtbanespillere!!!)

Vi endte på en skuffende femte plass, forsterkninger og foregående sesong tatt i betraktning.

Så, hva bringer 2008?

Vi kjemper mot klubber som er langt mer bemidlede enn hva Stabæk er, og som i utgangspunktet bør legge oss bak seg på tabellen. Dette gjelder Brann, RBK, Viking og Vif, samtidig som både Start og FFK er i kategorien flere tilskuere, ny stadion og derav i det økonomiske siget. Vi går inn i en fase hvor vi og skal etablere oss i samme kategori (forhåpentligvis), og da vil også kravene til resultater bli mye høyere enn hva de er nå, og fallhøyden like så. Klubben flyter fortsatt på den nyvunnende optimismen som kom med opprykket i 2005, og den sportslige fremgangen har vært kontinuerlig siden nedrykket i 2004. Om vi så ender med sølv eller bronse i år, så er følelsen av at det å oppnå ytterligere fremgang, kommer til tøffere foran 2008 sesongen, enn hva det var foran den inneværende.

Spillere som blir knyttet til en mulig overgang til Stabæk, er generelt spillere av antatt bedre kvalitet enn hva vi har vært vant med de seneste årene. Huseklepp og Austbø er begge spennende unge spillere, som begge kan etablere seg på topp TL-nivå i løpet av kort tid. Vi har hentet inn PFO og JIH i løpet av det siste året, og det sier mye om hvilken kvalitet vi søker (ta utgangspunktet PFO, fremfor hva det faktisk ble til). Hva jeg er spent på, er om antatt bedre spillere gir bedre resultater på kort og lang sikt. Flere klubber har de seneste sesongene brukt store summer på nye spillere, uten å vinne serien (ja, det er bare et lag som kan vinne). Vikings fjorårssesong er et eksempel, et annet er Engas innkjøpspolitikk, som riktignok gav 3 medaljer, men som nå føles kortsiktig og dyr. LSK skal nå bruke 15 millioner på innkjøp av opptil 5 norske spillere, og FFK har gjorde flere innkjøp i sommervinduet.

For Stabæks del, så har mye av suksessen vært tuftet på at vi har kjørt en fast stamme i laget over lang tid. Dette beror selvsagt på liten bredde i stallen, noe som igjen skyldes små ressurser. Når ressursene øker, vil muligheten til større bredde i stallen øke, og derav får vi flere varisjonsmuligheter (om JJ våger...). Enn så lenge får klubben gjøre få, men gode kjøp, og deretter fylle opp stallen med spennende talenter.

Spørsmålet blir om vi likevel kommer til å få ha en større sjanse på gullet i nær fremtid, enn hva vi hadde denne sesongen?

:huh:

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

I rest my case...

Føler "førstekeeper" er nøkkelordet her. Kjøp ham i år, mens Jon fortsatt er førstekeeper...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han kan vel signere for oss når som helst, så lenge vi er enige med Viking. Men han kan ikke komme til oss før overgangsvinduet åpner.

Endret av elaang
fjerna quoting.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han kan vel signere for oss når som helst, så lenge vi er enige med Viking. Men han kan ikke komme til oss før overgangsvinduet åpner.

Hmm.. Mon tro hvor jeg har det med 6 mnd fra da. Bosmann-spillere kanskje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Mon tro hvor jeg har det med 6 mnd fra da. Bosmann-spillere kanskje.

Ganske riktig. Når en spiller har under 6 mnd igjen av kontrakten kan han signere for en hvilken som helst annen klubb uten at de to klubbene er enig, men han må da vente til kontrakten har utløpt før han kan starte å trene med og spille sammen med det nye laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min mening er det tre plasser i start 11ern som trenger utskiftning: keeper, en midtstopper og venstreback.

Kommer IAO tilbake så er vi vel dekket på midtstopperplassen. Bjørnar må virkelig skjerpes. Når han er i form er han god, men jeg syntes han er for dårlig altfor ofte. Får håpe han motbeviser meg mot Tromsø(for Tom er vel suspendert?) viss ikke så burde vi se oss etter en Venstreback..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min mening er det tre plasser i start 11ern som trenger utskiftning: keeper, en midtstopper og venstreback.

Kommer IAO tilbake så er vi vel dekket på midtstopperplassen. Bjørnar må virkelig skjerpes. Når han er i form er han god, men jeg syntes han er for dårlig altfor ofte. Får håpe han motbeviser meg mot Tromsø(for Tom er vel suspendert?) viss ikke så burde vi se oss etter en Venstreback..

Morten er vel kanskje tenkt en rolle i midtforsvaret også nå som Høiland er hentet inn...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...