Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er forlengst klart at vi ikke kan lokke Huseklepp til Nadderud/Fornebu med sjekkheftet.

Og de andre klubbene vifter såpass med sjekkheftet at punkt 1, han kommer til å tjene mer enn dobbelt så mye mange andre steder enn hos oss (og yrkeskarrieren hans er på 10 år til), og punkt 2 såpass at det ville vært idiotisk for disse klubbene å ha han som benkfyll. Når en klubb kaster millioner etter en spiller er det for å bruke ham.

Jeg tror Brann vil omrokkere midtbanen for å få plass til Huseklepp neste sesong, skulle han bli.

Men det som er så rart, er at jeg fortsatt tror det er en helt ok sjanse for at han går til oss. Vi var de eneste som trodde på ham i sommer, vi spiller en fotball han liker (og som passer han ekstremt godt med spill langs bakken og hurtige overganger), og kanskje han føler en viss forpliktelse til å følge opp det muntlige ja'et fra i sommer.

Det som er sikkert og visst, er at hvis mannen kommer til oss, skal jeg ut og kjøpe meg Huseklepp-drakt med en gang, det ville vært en av de største "prinsippfast/bein i nesa"-avgjørelsene en norsk fotballspiller har tatt på overgangsmarkedet noensinne.

Endret av blaamann
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Bytte Ygor mot IA...

Tja, hvorfor ikke???

@ringo

Men hvem skal Ygor ta plassen til? Hvis vi forutsetter at vi beholder dagens ellever, ser jeg for meg forsterkninger på Keeper (Austbø), høyre midtbane og gjerne venstre back. Forøvrig er det vel urealistisk å forsterke særlig fra dagens nivå, men vi trenger selvsagt litt mer bredde for å holde tritt med SK Hardball, VIFredriksen & co. Her har jo JJ vist seg som en kunstner til å få frem potensialet i spillerne våre (håper han kan trylle litt med Bjørnar i vinter og få Somen til å ta litt mer defensivt ansvar slik at vi kan ha en offensiv høyre kant).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra om Alan fikk seg en landsmann, Ygor kan spille både stopper og defensiv midtbane og vi har vist at våre innbyttere i dag ikke er gode nok -- Jeg ser positvt på det, heller en sånn spillertype enn en liten tekniker sentralt på midten(les strømstad)..

Greit nok å få Alan til å trives, men Ygor virker jo j***lig dyr i drift og har ikke akkurat fått Start til å skinne. Keller kan jo gå inn i midten om vi får en ny høyrekant og Henning/Somen ikke kan spille. I tillegg har vi Nystuen og Tommy som vel kan gjøre en brukbar jobb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes ygor er en bra idè..vi pleier jo tross alt å få potensialet ut av spillerene vi har i stallen...kjente eller ukjente...greia om at han har vært i Dungas planer sier vel også litt,i tillegg til at han har U21 kamper..husker jo alan første sesongen, gjorde strålene ting i blant men jeg skal innrømme at jeg var litt usikker på han..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men Ygor virker jo j***lig dyr i drift

Kan vel spare litt på driftskostnade mtp at vi har en brasilianer fra før?

Dette innebærer antakelig lønn, sign-on-fee, leilighet, tolk, agent og gratis hjemreiser.

Er det så mye å spare her, bortsett fra muligens tolk? Uten at jeg helt ser at Alans språkkunnskaper skal være gode nok for to.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det som er så rart, er at jeg fortsatt tror det er en helt ok sjanse for at han går til oss. Vi var de eneste som trodde på ham i sommer, vi spiller en fotball han liker (og som passer han ekstremt godt med spill langs bakken og hurtige overganger), og kanskje han føler en viss forpliktelse til å følge opp det muntlige ja'et fra i sommer.

Det som er sikkert og visst, er at hvis mannen kommer til oss, skal jeg ut og kjøpe meg Huseklepp-drakt med en gang, det ville vært en av de største "prinsippfast/bein i nesa"-avgjørelsene en norsk fotballspiller har tatt på overgangsmarkedet noensinne.

Det er selvsagt lov å håpe, men det har lenge vært åpenbart at det er svært lite som tyder på at han faktisk vil havne i Stabæk. Legg f.eks. merke til denne artikkelen fra fxt.no, som knapt nok bryr seg om å nevne Stabæk i forbindelse med Huseklepp. Øvrige klubber som Brann, Rosenborg, VIF og Viking i tillegg til de utenlandske HSV, Brugge og City, blir imidlertid fremhevet som høyaktuelle.

http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article1431240.ece

Spilletid er riktignok et viktig punkt for Huseklepp, men dette står nå igjen som det eneste argumentet for at han mot formodning skulle velge Stabæk. Når vi ser hvor langt øvrige klubber er villige til å strekke seg for å sikre seg hans signatur, kan jeg ikke se særlig mange grunner lenger for at han skulle havne her.

Som andre har vært inne på tidligere: Glem Huseklepp først som sist. Så får vi heller bli positivt overrasket dersom han skulle komme.

Dette er selvsagt svært synd, men desto mer sant. Huseklepp ville passet perfekt på vår høyrekant. Alt i alt er det irriterende at vi ikke strakk oss lenger økonomisk i sommer når vi hadde muligheten. Hadde Stabæk tilbudt Brann en sum tilsvarende det vi faktisk betalte for Høiland (for tre kamper), tror jeg Brann hadde vurdert ting annerledes. Det er forståelig at Brann ikke tar bud på 500 000 seriøst (eller det som etterhvert ble økt til 1,5 mill. for den saks skyld). Et bud på 5-6 mill. blir straks noe annet. Når vi ser hva som faktisk ble betalt for Høiland, er det vanskelig å se hvorfor man ikke strakk seg lenger mht. Huseklepp. Å evt. gamble på at Huseklepp uansett ville komme gratis til Stabæk etter sesongen, har i så fall vist seg å være en gedigen feilvurdering.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette innebærer antakelig lønn, sign-on-fee, leilighet, tolk, agent og gratis hjemreiser.

Er det så mye å spare her, bortsett fra muligens tolk? Uten at jeg helt ser at Alans språkkunnskaper skal være gode nok for to.

Vi sparer sannsynligvis litt på sign-on-fee og tolk. Agent betales vel av spilleren selv, vi sparer også en hjemreise for han i vinter. Så må vel noen av våre etablerte ha en kjellerleilighet til disposisjon?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er selvsagt lov å håpe, men det har lenge vært åpenbart at det er svært lite som tyder på at han faktisk vil havne i Stabæk. Legg f.eks. merke til denne artikkelen fra fxt.no, som knapt nok bryr seg om å nevne Stabæk i forbindelse med Huseklepp. Øvrige klubber som Brann, Rosenborg, VIF og Viking i tillegg til de utenlandske HSV, Brugge og City, blir imidlertid fremhevet som høyaktuelle.

http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article1431240.ece

Spilletid er riktignok et viktig punkt for Huseklepp, men dette står nå igjen som det eneste argumentet for at han mot formodning skulle velge Stabæk. Når vi ser hvor langt øvrige klubber er villige til å strekke seg for å sikre seg hans signatur, kan jeg ikke se særlig mange grunner lenger for at han skulle havne her.

Som andre har vært inne på tidligere: Glem Huseklepp først som sist. Så får vi heller bli positivt overrasket dersom han skulle komme.

Dette er selvsagt svært synd, men desto mer sant. Huseklepp ville passet perfekt på vår høyrekant. Alt i alt er det irriterende at vi ikke strakk oss lenger økonomisk i sommer når vi hadde muligheten. Hadde Stabæk tilbudt Brann en sum tilsvarende det vi faktisk betalte for Høiland (for tre kamper), tror jeg Brann hadde vurdert ting annerledes. Det er forståelig at Brann ikke tar bud på 500 000 seriøst (eller det som etterhvert ble økt til 1,5 mill. for den saks skyld). Et bud på 5-6 mill. blir straks noe annet. Når vi ser hva som faktisk ble betalt for Høiland, er det vanskelig å se hvorfor man ikke strakk seg lenger mht. Huseklepp. Å evt. gamble på at Huseklepp uansett ville komme gratis til Stabæk etter sesongen, har i så fall vist seg å være en gedigen feilvurdering.

Har det overhodet falt deg inn at andre kunne snappet Høiland dersom vi ventet til han sto uten kontrakt, eller at han kunne krevdt en sign on-fee tilsvarende det vi betalte for han? Er vel det samme vi nå ser med Huseklepp.. Vi fikk han ikke i sommer, endte med at vi måtte vente til han sto uten kontrakt, og vips er det mange andre klubber som er interessert.

Spilletid har heller ikke vært det eneste argumentet slik jeg har forstått det, at vi har Janne som trener betyr også mye. I tillegg til andre spillere, som Somen, Veigar, Alan og Daniel.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det overhodet falt deg inn at andre kunne snappet Høiland dersom vi ventet til han sto uten kontrakt, eller at han kunne krevdt en sign on-fee tilsvarende det vi betalte for han? Er vel det samme vi nå ser med Huseklepp.. Vi fikk han ikke i sommer, endte med at vi måtte vente til han sto uten kontrakt, og vips er det mange andre klubber som er interessert.

Spilletid har heller ikke vært det eneste argumentet slik jeg har forstått det, at vi har Janne som trener betyr også mye. I tillegg til andre spillere, som Somen, Veigar, Alan og Daniel.

Her misforstår du meg. Les det jeg skriver en gang til. Poenget er at 5-6 mill. for Huseklepp hadde vært bedre anvendte penger enn tilsvarende sum for Høiland.

Høiland er selvsagt kjekk å ha i stallen, men etter min oppfatning ville det likevel vært bedre å ofre Høiland, dersom hensikten var å sikre seg Huseklepp. Det beste hadde selvsagt vært å sikret seg begge, men slik er nå ikke engang virkeligheten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at sign-on-fee er inkludert i seks mill. Dette må være en artig definisjon av driftsutgifter!

Det blir spekulert i om Start har delt det opp i månedlige rater

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at sign-on-fee er inkludert i seks mill. Dette må være en artig definisjon av driftsutgifter!

Blir ikke driftsutgifter av den grunn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Her misforstår du meg. Les det jeg skriver en gang til. Poenget er at 5-6 mill. for Huseklepp hadde vært bedre anvendte penger enn tilsvarende sum for Høiland.

Høiland er selvsagt kjekk å ha i stallen, men etter min oppfatning ville det likevel vært bedre å ofre Høiland, dersom hensikten var å sikre seg Huseklepp. Det beste hadde selvsagt vært å sikret seg begge, men slik er nå ikke engang virkeligheten."

Helt uenig! Med Høiland viste vi hva vi fikk, en ferdigutviklet landslagsback (mangelvare på slike spillere med norsk pass). Høiland kan dessuten vikariere på kant. Huseklepp er fortsatt bare et talent, og ingen vet enda om han er i stand til å holde nivået over en hel sesong. Jeg mener det var utrolig mye viktigere at vi fikk Høiland, enn at vi brukte masse penger på å sikre oss Huseklepp i sommer. Håper selvfølgelig Huseklepp kommer til oss, men ikke for en hver pris.

Endret av mads82
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke driftsutgifter av den grunn.

Ikke formelt, men det er likevel hva han koster Start

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De årlige driftsutgiftene på 23-åringen er på om lag seks millioner kroner.

Jeg håper da inderlig ikke det..

Spennende spiller!

Dersom Ygor velger Stabæk, regner jeg med at han må gå kraftig ned i lønn.

Men Stabæk kan jo lokke med den mest "brasilianske" spillestilen i tippeligaen..

Lyn må være ufattelig kjedelig å spille for

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med hensyn til Ygor, må vi tenke på marginalkostnader og- inntekter. Hva tjener vi på å hente Ygor? Han kan forsterke laget, og kan bidra til at laget gjør det bra i neste års TL og UEFA-cup. Samtidig kan et så høyprofilert kjøp bidra til flere tilskuere, som bringer mer penger inn i Stabæk-kassa.

Hva er det derimot Stabæk må betale i kostnader? Det viktigste er driftskostnadene i nevnt i artikkelen. Videre kan det ramme den generelle sportlige satsingen foran neste sesong, ved at mye penger satses på Ygor og at andre mer prekære kjøp ikke blir gjennomført. Deriomt vil disse kostnadene begrenses ved at klubben kvitter seg med andre spillere som påvirkes av Ygors inngang.

Skal en summere dette, virker det ikke fra utsiden som et glimrende kjøp rasjonelt sett. Derimot har Bohinen langt bedre kunnskap enn meg om den økonomiske situasjonen i Stabæk, så hvis han mener dette kan være et godt kjøp skal jeg støtte han i det.

NB! Tenker jeg med hjertet, hadde det vært artig med Ygor i Stabæk-drakt neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med hensyn til Ygor, må vi tenke på marginalkostnader og- inntekter. Hva tjener vi på å hente Ygor? Han kan forsterke laget, og kan bidra til at laget gjør det bra i neste års TL og UEFA-cup. Samtidig kan et så høyprofilert kjøp bidra til flere tilskuere, som bringer mer penger inn i Stabæk-kassa.

Hva er det derimot Stabæk må betale i kostnader? Det viktigste er driftskostnadene i nevnt i artikkelen. Videre kan det ramme den generelle sportlige satsingen foran neste sesong, ved at mye penger satses på Ygor og at andre mer prekære kjøp ikke blir gjennomført. Deriomt vil disse kostnadene begrenses ved at klubben kvitter seg med andre spillere som påvirkes av Ygors inngang.

Skal en summere dette, virker det ikke fra utsiden som et glimrende kjøp rasjonelt sett. Derimot har Bohinen langt bedre kunnskap enn meg om den økonomiske situasjonen i Stabæk, så hvis han mener dette kan være et godt kjøp skal jeg støtte han i det.

NB! Tenker jeg med hjertet, hadde det vært artig med Ygor i Stabæk-drakt neste sesong.

Ygor er på 78. plass på VGs spillerbørs, bak 7 Stabækspillere (hele midtbanen, spissene og Mike), og på 153. plass i Dagbladet (bak hele elleveren). I Nettavisen er han bak 7 av våre. Kan ikke helt skjønne at han skal gi oss gull neste år, og være verdt hele overgangsbudsjettet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ygor er på 78. plass på VGs spillerbørs, bak 7 Stabækspillere (hele midtbanen, spissene og Mike), og på 153. plass i Dagbladet (bak hele elleveren). I Nettavisen er han bak 7 av våre. Kan ikke helt skjønne at han skal gi oss gull neste år, og være verdt hele overgangsbudsjettet.

Ikke tro alt du leser.Men å bruke hele overgangsbudsjettet på en spiller ville verdt dumt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja.. Man kan ikke bruke spillerbørser til å finne ut hvem som passer inn i laget.. Bare tenk på at:

- Petter F. Olsen var konge i allsvenskan

- Somen var på benken i Odd

- Veigar fikk ikke plass i Godset

- Janne fikk fyken i Landskrona

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel liten tvil om det sportslige potensialet til Ygor. Det er vel ikke rart at en brasiliansk forsvarsspiller trenger tid til å omstille seg seg språk og fotball den første sesongen. Eller var Alanzinho enestående i hans første sesong? For meg er det liten tvil om at han vil bli enda bedre den kommende sesongen, og at han kan styrke laget kraftig.

Men det er legitimt så spørre seg om inntektene tilsvarer kostnadene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja.. Man kan ikke bruke spillerbørser til å finne ut hvem som passer inn i laget.. Bare tenk på at:

- Petter F. Olsen var konge i allsvenskan

- Somen var på benken i Odd

- Veigar fikk ikke plass i Godset

- Janne fikk fyken i Landskrona

Joda, men det er klart at karakteren sier noe om hvor god han har vært iår. Vi er vel stort sett enige i at karakterene til Somen og Veigar gjenspeiler hvor gode de har vært iår.

Så var Somen og Veigar ikke gode nok når de var i annet spillesystem og var yngre. Sånn sett kan jo Ygor være rett hvis han passer inn i systemet vårt.

Har ingen forslag nå, men det må jo være kult å synge for IGOR!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...