Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For å komme videre nå må vi hente spillere ala DFH som er like gode eller hakket rett under Veigar osv slik at vi har flere spillere å spille på.. Noen som kan komme inn og snu kamper eller som kan bytte på å starte kamper med Nanne eller VPG..

Dette kan selvfølgelig skape misnøye og dårlig miljø innad i spillergruppa. Det er ikke alltid lurt å ha mange hunder om beinet! Vi må være forsiktige med da miljø og trivsel har vært en av våre beste styrker gjennom de siste årene. Det har vært en stor faktor i utviklingen vi har sett i flere av spillerene våre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å komme videre nå må vi hente spillere ala DFH som er like gode eller hakket rett under Veigar osv slik at vi har flere spillere å spille på.. Noen som kan komme inn og snu kamper eller som kan bytte på å starte kamper med Nanne eller VPG..

Dette kan selvfølgelig skape misnøye og dårlig miljø innad i spillergruppa. Det er ikke alltid lurt å ha mange hunder om beinet! Vi må være forsiktige med da miljø og trivsel har vært en av våre beste styrker gjennom de siste årene. Det har vært en stor faktor i utviklingen vi har sett i flere av spillerene våre.

hva skjer da hvis nannskog, somen eller alan blir skadet 2 mnd.... Uff, liker ikke tanken..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skjer da hvis nannskog, somen eller alan blir skadet 2 mnd.... Uff, liker ikke tanken..

Da har vi spillere som Espen Olsen, Stenersen eller Holmvik. Ikke missforstå meg, men jeg vil heller ha unge talenter eller uforløst potensial enn etablerte tippeligaspillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spillerne må ha noe å strekke seg etter, noe å kjempe om. Funker ikke å bare ha det hyggelig og koselig på trening om man skal være en toppklubb... Det er bare hell og lykke at våre spisser/kantspillere/etc har vært gode nok til at de har vært mer eller mindre selvskrevne valg i de ulike posisjonene.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spillerne må ha noe å strekke seg etter, noe å kjempe om. Funker ikke å bare ha det hyggelig og koselig på trening om man skal være en toppklubb... Det er bare hell og lykke at våre spisser/kantspillere/etc har vært gode nok til at de har vært mer eller mindre selvskrevne valg i de ulike posisjonene.

I utgangspunktet er dette sant. Men det avhenger veldig av kvaliteten på spillerne som hentes inn. En spiller som DFH (som er god nok til å spille fra start for de fleste TL-lag) vil nok skape mer ubalanse enn nytte. Han er såpass nær Veigar og Nannskog i kvalitet og status at den av de tre som blir satt ut, vil forsure spillergruppen. Han vil raskt ønske seg vekk, da han vet det er mange andre klubber som vil ha han. For eksempel, se på Helstad i Rosenborg. Han fikk ikke nok spilletid til å kunne prestere, og ble siden lei av situasjonen. Dette problemet er mindre i England, hvor klubbene spiller flere kamper og dermed har større mulighet til rotasjon.

"Problemet" til Stabæk er dermed at de bør holde seg til forsterkninger(vel og merke på posisjoner hvor vi har en solid førstekandidat som er blant de beste i TL i sin posisjon) som holder godt TL- nivå, men som ikke presser førstevalget ut av laget med mindre sistnevnte ikke er i klubbens planer lenger. Klar over at det høres dumt ut, forøvrig.. Poenget mitt er i bunn og grunn at tanken om at økt konkurranse gir bedre resultater er god, men at den slettes ikke er uproblematisk. I enkelte tilfeller kan den svekke førsteelveren. I henhold til denne tankegangen er ikke nødvendigvis DFH et godt kjøp, mens kjøpet av Espen Olsen kan vise seg bedre. Videre bør man fokusere på plasser hvor laget ikke har førstekandidater som holder topp TL- standard.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var benken som skilte oss og brann i år. Det er bredden i stallen (eller mangelen på bredde) som er konsekvensen av vårt lave budsjett. Vi har en fantastisk startellever takket være smarte kjøp og gode trenere, men om vi skal hevde oss i toppen over noen år nå, er vi avhengige av å ta steget opp. Dette er nå en mulighet, takket være Fornebu Arena og en god start ville være DFH. Det har blitt nevnt mange ganger at vi ikke har råd til å kjøpe noen som går rett inn på laget, det er nok ikke så langt fra sannheten, så å kjøpe en ung spiller med stort potensiale, som vil være superreserve en stund før han trer inn i startelleveren må jo være akkurat det vi trenger. Hvor mange sesonger har Daniel igjen i kroppen? Hvor lenge får vi beholde Alan og Somen? DFH vil nå kunne komme inn i en meget sterk og dyktig spillergruppe med god moral og mye erfaring, under nordens beste trener... Hva mer er det å si?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var benken som skilte oss og brann i år. Det er bredden i stallen (eller mangelen på bredde) som er konsekvensen av vårt lave budsjett. Vi har en fantastisk startellever takket være smarte kjøp og gode trenere, men om vi skal hevde oss i toppen over noen år nå, er vi avhengige av å ta steget opp. Dette er nå en mulighet, takket være Fornebu Arena og en god start ville være DFH. Det har blitt nevnt mange ganger at vi ikke har råd til å kjøpe noen som går rett inn på laget, det er nok ikke så langt fra sannheten, så å kjøpe en ung spiller med stort potensiale, som vil være superreserve en stund før han trer inn i startelleveren må jo være akkurat det vi trenger. Hvor mange sesonger har Daniel igjen i kroppen? Hvor lenge får vi beholde Alan og Somen? DFH vil nå kunne komme inn i en meget sterk og dyktig spillergruppe med god moral og mye erfaring, under nordens beste trener... Hva mer er det å si?

My point exactly. At en god spiller kommer inn er en bra ting, uansett hvordan man vrir og vender på det (med unntak av rotter og andre sosiale avvikere da). Man kan ikke la være å kjøpe etablerte spillere fordi man er redd for at det blir kjip stemning når eksisterende spillere må kjempe for plassen sin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

My point exactly. At en god spiller kommer inn er en bra ting, uansett hvordan man vrir og vender på det (med unntak av rotter og andre sosiale avvikere da). Man kan ikke la være å kjøpe etablerte spillere fordi man er redd for at det blir kjip stemning når eksisterende spillere må kjempe for plassen sin.

Si ikke det. Koseklubben Stabæk kan tenke i de baner..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som ikke ønsker DFH: Hva synes dere om signeringen av Austbø?

Det var kjempe teit!!!

neia, fra spøk til revolver så trenger vi bredde.. Fredheim Holm var god i sin tid i skeid, selvom jeg syntes at Braaten markerte seg bedre.. husker jeg tenkte "hvem faen er du?" da han gikk til vif..

Men Jönsson klarer jo å gjøre stein til gull, så hvorfor ikke? Han er vel en bedre tilvekst på benken, enn hva markegård var..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var kjempe teit!!!

neia, fra spøk til revolver så trenger vi bredde.. Fredheim Holm var god i sin tid i skeid, selvom jeg syntes at Braaten markerte seg bedre.. husker jeg tenkte "hvem faen er du?" da han gikk til vif..

Men Jönsson klarer jo å gjøre stein til gull, så hvorfor ikke? Han er vel en bedre tilvekst på benken, enn hva markegård var..

Er DFH gråstein??? Hvor har du befunnet deg de siste årene :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er så slitsomt å lese gjennom disse superlange postene for å finne ut at om det har noe med potensielle nye spillere for de Blaa, så er det i hvertfall ikke navngitt.

Jeg synes ikke dette er noe problem da off-season er betimelig tid til å diskutere slike ting, som strengt tatt også har noe med emne å gjøre, selv om det er et lite sidesprang. For meg, satt litt på spissen, er det såvel like diskuterbart som kamptråder med trehundre ulike formasjonsforslag og one-linersinnlegg. Det virker som at folk tar seg mer tid til refleksjoner utenfor sesong - iallfall er det min subjektive oppfatning. Det som henimot er slitsomt er one-linere med svært lite meningsinnhold, som man også finner i denne tråden: Saklighet er presisjon og redelighet ved bruk og gjengivelse av andres argumentasjon. Slike ting bør nedlates. Noen upartiske sidebemerkninger om noe litt annet enn hovedemne bør det ikke.

Min oppfatning av Fredheim Holm er at han har et større navn enn kvalitet, på samme måte som mange av forslagene som har kommet opp. Jevnheten i toppfotballen er mindre enn mange tenker over og slik det ofte fremstilles i meida. Husker for eksempel Koren alltid ble pralt opp i skyene etter kampene - sågar i de han var svært lite involvert i - men akk fullrost på grunn av noen få gode prestasjoner, selv om det ofte var temmelig unyansert. Koren er god, men ikke så god som mange skal ha det til og slik media gjengidde. Som alle andre kan man både ha gode og dårlige dager, og nivået varierer deretter (i Korens tilfelle var det som sådan ofte). Slik sett kan man også trekke noen svake parareller til Fredheim Holm.

Jeg er usikker på om ham er den riktige og nødvendige forsterkningen, selv om han naturligvis kan få ut potensialet i større grad under JJs kyndige ledelse. I Vålerenga virker det ikke som han får ut sitt potensial, til tross for, eller snarere på grunn av, at den gemene hop hvert år tror Fredheim Holm vil "ta steget". Det ble med floskelen i år òg...

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var kjempe teit!!!

Er DFH gråstein??? Hvor har du befunnet deg de siste årene :D

Om ikke gråstein så ihvertfall ikke gull heller. Sølvstein kanskje? Personlig kunne jeg godt ønske meg DFH. Syns han har mange spennende kvaliteter og fin alder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

I følge en snubbe på forumet til vål'enga på nett er DFH tilgjengelig for alle som er villige til å betale den rette prisen...

En ting til med DFH han har veldig god spenst og er dermed ganske god i lufta. Det er noe vi mangler over hele banen!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva i alle dager er sammenhengen?

Sammenhengen er vel at Austbø skal konkurrere om plassen til en veldig etablert spiller i Stabæk. Tilsvarende vil evt DFH ha potensiale til å skvise ut Veigar eller Daniel. Det er jo et interessant spørsmål i grunn, når man er så negativ til DFH fordi han kan ta plassen fra etablerte spillere, hva synes man da om signeringen av Austbø?

Det er rart å argumentere for forsterkninger, men likevel være mot benking av noen av de som spilte i år. Da må vi søke NFF om å få stille med flere enn 11 spillere på banen. Vi har allerede plenty med spillere på benken som ikke kan ta plasser i førsteelveren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sammenhengen er vel at Austbø skal konkurrere om plassen til en veldig etablert spiller i Stabæk. Tilsvarende vil evt DFH ha potensiale til å skvise ut Veigar eller Daniel. Det er jo et interessant spørsmål i grunn, når man er så negativ til DFH fordi han kan ta plassen fra etablerte spillere, hva synes man da om signeringen av Austbø?

Det er rart å argumentere for forsterkninger, men likevel være mot benking av noen av de som spilte i år. Da må vi søke NFF om å få stille med flere enn 11 spillere på banen. Vi har allerede plenty med spillere på benken som ikke kan ta plasser i førsteelveren.

Ser ikke sammenhengen. Austbø ER talentfull og på vei opp. DFH VAR taltentfull og er på vei inn i skyggens dal

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke sammenhengen. Austbø ER talentfull og på vei opp. DFH VAR taltentfull og er på vei inn i skyggens dal

Nja, hvis man får definere sine egne premisser som tolkningsgrunnlag for andres utsagn kan man jo gjøre enhver ytring absurd. Jeg skal ikke krangle på din sammenligning av de to, men jeg vil tro islendingen siktet mer til at argumentet om at vi ikke kan ha DFH fordi en av de tre (daniel, veigar, DFH) vil bli sur av å sitte på benken bør settes opp mot signeringen av Austbø (vil ikke jon/iven bli like sure av å måtte slite benken?). Logisk sett følger det av dette argumentet mot DFH at man også er mot signeringen av Iven, og jeg vil tro islendingen ønsker å få folk til å reflektere over dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, hvis man får definere sine egne premisser som tolkningsgrunnlag for andres utsagn kan man jo gjøre enhver ytring absurd. Jeg skal ikke krangle på din sammenligning av de to, men jeg vil tro islendingen siktet mer til at argumentet om at vi ikke kan ha DFH fordi en av de tre (daniel, veigar, DFH) vil bli sur av å sitte på benken bør settes opp mot signeringen av Austbø (vil ikke jon/iven bli like sure av å måtte slite benken?). Logisk sett følger det av dette argumentet mot DFH at man også er mot signeringen av Iven, og jeg vil tro islendingen ønsker å få folk til å reflektere over dette.

Det er et godt poeng

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen er at Austbø går rett inn på laget, mens jeg ikke kan se hvem DFH skal danke ut. Hadde han vært bedre enn Veigar/Alan hadde det så klart ikke vært noe problem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen er at Austbø går rett inn på laget, mens jeg ikke kan se hvem DFH skal danke ut. Hadde han vært bedre enn Veigar/Alan hadde det så klart ikke vært noe problem.

Det er sikkert mange forskjeller på Austbø og DFH. Du og Rich har nå nevnt to. Men hva det ble siktet til var likheten mellom signering av DFH og signeringen av Austbø. At dere peker på forskjeller mellom dem beviser ikke at det ikke er likheter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen er at Austbø går rett inn på laget

:blink:

Janne Jönsson, er det deg?

Det må vel nesten være det, men jeg liker ikke helt utalelsen. Virker som han har tenkt å gi Austbø klippekort :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har du glemt at Perfect 7 har fortalt oss at spillere er like gode som da de var 20 resten av livet, og DFH var bra da :D

Men seriøst. Om vi skal trekke frem disse hyllene igjen, så vet vi at vi ikke har råd til å betale for spillere som denne sesongen har prestert på et nivå som tilsier at de starter for oss. Vi må heller satse på spillere som har et visst potensial. Det er det da ingen som skal kunne ta fra DFH.

Problemet er igjen pris. Han var innom landslaget denne sesongen, og er anerkjent som en talentfull fyr. Tipper 8-10 millioner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi mot all formodning får tak i DFH, er det bare å sprette champagnen. Det vil jo åpenbart styrke stallen og laget masse. Veigar er jo i dag helt uten konkurranse på sin plass (jeg mener Espen Olsen mer kjemper mot Daniel), og DFH kan gjøre en jobb i den posisjonen. I tillegg kan han evt vikariere for Alan hvis han blir slaktet av en eller annen back.

Diskusjonen her er jo litt rar, det virker som om mange er "redde" for å få inn spillere som med rette kan forvente en plass i førsteelleveren. Ingenting er jo bedre enn det! Hvis de vi har blir redde og mister gløden pga konkurranse, er det noe galt. Hvis pris ikke er noe tema, ville jeg f.eks. gjerne tatt Messi selv om vi har Veigar (for å sette det på spissen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi mot all formodning får tak i DFH, er det bare å sprette champagnen. Det vil jo åpenbart styrke stallen og laget masse. Veigar er jo i dag helt uten konkurranse på sin plass (jeg mener Espen Olsen mer kjemper mot Daniel), og DFH kan gjøre en jobb i den posisjonen. I tillegg kan han evt vikariere for Alan hvis han blir slaktet av en eller annen back.

Diskusjonen her er jo litt rar, det virker som om mange er "redde" for å få inn spillere som med rette kan forvente en plass i førsteelleveren. Ingenting er jo bedre enn det! Hvis de vi har blir redde og mister gløden pga konkurranse, er det noe galt. Hvis pris ikke er noe tema, ville jeg f.eks. gjerne tatt Messi selv om vi har Veigar (for å sette det på spissen).

Helt enig! Men diskusjonen starten med et ønske om en som kunne gå rett bak veigar. Ser ikke helt grunnen til å ha en som nesten styrker startelveren og samtidig risikere sutrete spillere...

Sitat:

Endret av nalle
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...