Gå til innhold

Anbefalte innlegg

høiland var jo strengt tatt med i fjor, austbø er en kvalitetsspiller, men ikke en som kan gå direkte inn å forsterke laget, jon er jo fortsatt en bedre keeper, hvertfall i mine øyne. Jeg tenker jo på noen som faktisk kan gå rett inn på laget eller forsterke laget fra en innbytterposisjon. Når vi nå må bytte bruker vi jo espen nystuen og espen olsen f.eks, klart dårligere spillere en første 11'ern!

Nå må du faen slutte å sutre. JIH spilte 3-4 kamper i fjor, så å si at han var med i fjor er på grensen til feil. Samtidig er det en relativt generell oppfatning at Stabæk har tilnærmet den beste startoppstillingen i serien, problemet vårt har vært reservene. Men at vi nå trolig har seriens beste andrekeeper, jeg vet ikke hvem av dem det blir, er ikke en god nok forsterkning for deg? Hva er det egentlig du forventer deg?

Er veldig enig med Andersblaa..Å hente så og si Norges beste høyreback, noen lovende talenter og til slutt Iven som er et av de bedre keepertalentene norge har er veldig bra.

Vi er fortsatt en klubb i fremgang og det var overraskene at vi tok sølv med tanke på ressursene vi har. Vi har hatt en god sesong uten betydlige skader, men det var jo ikke logisk at vi skulle ende der vi gjorde så det er viktig å ikke ta denne sesongen for seriøst. Målsetninger er bra, men å overdrive de er ikke fullt så bra. Synes det er viktigere å beholde Alan (hvis han vil være her). For så å se seg rundt når pengene kommer.

Om E.olsen og nystuen synes jeg de gjorde en ok jobb som innbyttere i fjor. Er jo ikke så rart man ikke er på høyde med 11'rn når man spiller 2 div en hel sesong. La de slippe til litt mer blir de bedre og bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høiland var jo strengt tatt med i fjor, austbø er en kvalitetsspiller, men ikke en som kan gå direkte inn å forsterke laget, jon er jo fortsatt en bedre keeper, hvertfall i mine øyne. Jeg tenker jo på noen som faktisk kan gå rett inn på laget eller forsterke laget fra en innbytterposisjon. Når vi nå må bytte bruker vi jo espen nystuen og espen olsen f.eks, klart dårligere spillere en første 11'ern!

Nå må du faen slutte å sutre. JIH spilte 3-4 kamper i fjor, så å si at han var med i fjor er på grensen til feil. Samtidig er det en relativt generell oppfatning at Stabæk har tilnærmet den beste startoppstillingen i serien, problemet vårt har vært reservene. Men at vi nå trolig har seriens beste andrekeeper, jeg vet ikke hvem av dem det blir, er ikke en god nok forsterkning for deg? Hva er det egentlig du forventer deg?

Slapp av litt nå, og se hva han faktisk skriver. Knutta har et ønske om en forsterkning som kan forsterke laget direkte, eller fra en innbytterposisjon. Sett i lys av at landets fotballeksperter mener at stallen er tynn og laget er sårbart for skader, og at Janne er enig, har jeg tungt for å se det Knutta skriver som sutring.

Stallen har blitt forsterket, ja det er sant. Den har gått fra farlig tynn til skummelt tynn. At førsteelveren er førsteklasses og at vi muligens er det best forspente laget på keeperplass bestrides ikke. Men midtbanen er tynn. Fire glimrende førstevalg jeg ikke ville byttet med noen annen norsk klubb, og ingenting på benken. Hvis Alan selges eller skades (vi møter LSK tidlig i sesongen), hvem har vi som backup da? Henning har blitt en glimrende spiller, men hva om han skades for et par måneder? Nystuen kan gjøre en innsats hva gjelder å vinne dueller, men er ikke i nærheten av å fylle tomrommet en skade på henning vil skape. Vi kunne trengt forsterkninger av typen Knutta snakker om på venstrekant og sentral midtbane.

Fjorårssesongen synes jeg forteller mye om laget vi har. Vårsesongen viser hva førstelaget kan få til, høstsesongen hva som skjer om vi må slite med skader. Det er ikke lenger noen krise om Jon blir skadet, men problemet på de fleste andre plasser er der fortsatt.

Vi har pr. nå 2,5 spillere (tar med Espen Olsen halvveis) mer som er aktuelle for førstelaget enn det som tok sølv. Alan kan forsvinne, eller han kan bli. Har du og Knutta tenkt på hvor lett det er å hente inn en venstrekant sålenge Alan er i klubben? Litt det samme som for spissene. Med Daniel og Veigar var Espen Olsen kanskje det beste vi kunne håpe på. Han var på samme landslagssamling som Henning i USA, og har hatt en down. Men noe bedre får vi rett og slett ikke tak i. En spiss som kan utkonkurrere dem, eller en kant som kan sette ut Alan blir betalt det tredobbelte i Brann eller Enga. Og om Stabæk skaffer en spiller som innstilt på å være på benken (Nystuen og Espen Olsen) så er dere faen ikke fornæyde da heller.

Hvem konkurrerer vi egentlig mot? Brann kan kjøpe halve Norge om de vil, og har en bred stall, ingen tvil om det. Nummer tre i fjor ble Viking. De hadde denne midtbanen (4-3-3, så trengs ikke like mange)

Midtbane :

19 Trygve Nygaard

99 Jone Samuelsen

14 André Danielsen

8 Vidar Nisja

(kjøpt fra Bryne jul/07 )

6 Allan Gaarde

28 Birkir Bjarnason

7 Nicolai Stokholm

18 Andreas Ulland Andersen

(kjøpt fra Vard Haugesund jan/07 )

26 Höskuldur Eiriksson

(på utlån fra Vikingur mar/07 )

Så Knutta og Blablabla, er det noen fra den benken dere tror vil være bra backup i Stabæk? Eller forventer dere at spillere skal gå fra fast plass på Viking til benken vår?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slapp av litt nå, og se hva han faktisk skriver. Knutta har et ønske om en forsterkning som kan forsterke laget direkte, eller fra en innbytterposisjon. Sett i lys av at landets fotballeksperter mener at stallen er tynn og laget er sårbart for skader, og at Janne er enig, har jeg tungt for å se det Knutta skriver som sutring.

Stallen har blitt forsterket, ja det er sant. Den har gått fra farlig tynn til skummelt tynn. At førsteelveren er førsteklasses og at vi muligens er det best forspente laget på keeperplass bestrides ikke. Men midtbanen er tynn. Fire glimrende førstevalg jeg ikke ville byttet med noen annen norsk klubb, og ingenting på benken. Hvis Alan selges eller skades (vi møter LSK tidlig i sesongen), hvem har vi som backup da? Henning har blitt en glimrende spiller, men hva om han skades for et par måneder? Nystuen kan gjøre en innsats hva gjelder å vinne dueller, men er ikke i nærheten av å fylle tomrommet en skade på henning vil skape. Vi kunne trengt forsterkninger av typen Knutta snakker om på venstrekant og sentral midtbane.

Fjorårssesongen synes jeg forteller mye om laget vi har. Vårsesongen viser hva førstelaget kan få til, høstsesongen hva som skjer om vi må slite med skader. Det er ikke lenger noen krise om Jon blir skadet, men problemet på de fleste andre plasser er der fortsatt.

takker, snakk om å treffe spikeren på hodet!

Hva er vitsen med å skrike etter ny venstrekant før det er avklart om førstevalget vi har blir i klubben eller ikke? Det hentes selvsagt ingen erstatter for Alan dersom han blir.

Men alle på plass har vi som dere sier kanskje Norges beste 11er. Likevel er det sutring over at Stabæk ikke henter klassespillere som kan sitte på benken i tilfelle skader. Tar gjerne imot noen kandidater til klassespillere som drømmer om benken i Stabæk?

Stabæk har dessuten et budsjett å forholde seg til. Spillerne vi har skal ha lønn; en utgift som blir høyere for hvert år ettersom de spiller bedre og bedre.

At JIH strengt tatt var med i fjor er en påstand som er så latterlig at den ikke er verdt å kommentere.

Men nå gleder jeg meg til å høre hvilke back-ups BlaaBlaaBlaa og knutta kan tenke seg på sentral midtbane og venstre kant som går under betegnelsen klassespillere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blaa og Andersblaa:

Det er selvsagt lett å få rett i en diskusjon der man får lov til å definere hva motparten mener. Desverre er det sett på som litt uredelig, og blir sett på som å "legge ord i munnen på folk". Det er lite pent.

Erstatte Alan før vi vet om han blir eller ikke? Det var jo ikke det jeg sa. Hva jeg sa er at vi burde ha en backup som kan gjøre en brukbar innsats på venstrekant. Per i dag har vi ikke det. Og andersblaa, det er ikke for meg et krav om dette skal være en toppklasse spiller, ei heller en spiller av et kaliber som forventer å starte hver kamp. Reell konkurranse på alle plasser er vel utenfor de rammer stabæk har å forholde seg til. Men et talent som det er rimelig å forvente skal kunne levere en godkjent innsats allerede til kommende sesong er ikke så umulig. Klubben hentet jo tross alt inn Tømmernes, en i mine øyne utmerket signering som backup på spissplass. Gromstad, Aase og Hedenstad er tre spennende spillere, men som det ikke forventes skal gjøre stort på a-laget før om tidligst to-tre år.

Det er ikke, slik dere prøver å late som, et krav om nye klassespillere. Dere framstiller det som krisemaksimering og urealistiske forhåpninger om hva klubben skal hente. Det er en total forvrengning av hva som faktisk har blitt sagt. Og dere hopper pent bukk over det faktum at fotballeksperter i Norge alle er enige om at Stabæks stall er veldig tynn. Knutta og jeg har ikke gjort annet enn å si vi deler bekymringen.

Ingen vits å forstørre hva som blir sagt, på et tekstbasert forum er det ingen vanskeligheter med å påvise uredelig framstilling av andre brukeres utsagn.

Og andersblaa: Her er litt lesestoff om debatteknikk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_ridicule

http://en.wikipedia.org/wiki/Principle_of_charity

Den første er hvordan du diskuterer, den andre er en tilnærming til diskusjon jeg vil anbefale deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blaa og Andersblaa:

Jeg håper det ikke registrerer seg nye brukere med ordet "blaa" i brukernavnet. Det er så forvirrende å huske/vite hvem man diskuterer med...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blaa og Andersblaa:

Det er selvsagt lett å få rett i en diskusjon der man får lov til å definere hva motparten mener. Desverre er det sett på som litt uredelig, og blir sett på som å "legge ord i munnen på folk". Det er lite pent.

Erstatte Alan før vi vet om han blir eller ikke? Det var jo ikke det jeg sa. Hva jeg sa er at vi burde ha en backup som kan gjøre en brukbar innsats på venstrekant. Per i dag har vi ikke det. Og andersblaa, det er ikke for meg et krav om dette skal være en toppklasse spiller, ei heller en spiller av et kaliber som forventer å starte hver kamp. Reell konkurranse på alle plasser er vel utenfor de rammer stabæk har å forholde seg til. Men et talent som det er rimelig å forvente skal kunne levere en godkjent innsats allerede til kommende sesong er ikke så umulig. Klubben hentet jo tross alt inn Tømmernes, en i mine øyne utmerket signering som backup på spissplass. Gromstad, Aase og Hedenstad er tre spennende spillere, men som det ikke forventes skal gjøre stort på a-laget før om tidligst to-tre år.

Det er ikke, slik dere prøver å late som, et krav om nye klassespillere. Dere framstiller det som krisemaksimering og urealistiske forhåpninger om hva klubben skal hente. Det er en total forvrengning av hva som faktisk har blitt sagt. Og dere hopper pent bukk over det faktum at fotballeksperter i Norge alle er enige om at Stabæks stall er veldig tynn. Knutta og jeg har ikke gjort annet enn å si vi deler bekymringen.

Ingen vits å forstørre hva som blir sagt, på et tekstbasert forum er det ingen vanskeligheter med å påvise uredelig framstilling av andre brukeres utsagn.

Og andersblaa: Her er litt lesestoff om debatteknikk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_ridicule

http://en.wikipedia.org/wiki/Principle_of_charity

Den første er hvordan du diskuterer, den andre er en tilnærming til diskusjon jeg vil anbefale deg.

Jeg har ikke lagt ord i munnen på noen, mine innspill knytter seg til knuttas innlegg tidligere i dag der det sto:

"er det ikke på tide at vi henter noen kvalitetsspillere snart?????"

For meg fremstår det som en forventning om at Stabæk skal hente klassespillere, men aksepterer at du mener det motsatte.

Jeg mener fortsatt at vi bør vente og se hva som skjer med Alan før vi gjør noe med venstrekanten. Forsvinner han vil vi ha økonomi til (og behov for) en bedre back-up enn dersom han blir. Dessuten vil det være mulig å skaffe bedre spillere når de spiller å konkurrere med Alan. Pr. nå kan jeg ikke se at Stabæk kan få veldig mye bedre back-up enn Bjørnar, en spiller du tydeligvis ikke mener "kan gjøre en brukbar innsats på venstrekant".

De såkalte ekspertene mener at stallen er tynn når man sammenligner med klubber med to og tre ganger så mye penger som Stabæk. Dette med den tynne stallen kommer alltid opp ved spørsmål om hva som skiller Stabæk og de andre topplagene. Den sportslige ledelsen i Stabæk har økonomiske rammer å holde seg innenfor, og det tatt i betraktning synes jeg bredden er tilfredsstillende. Som sagt vil det ikke være mulig for en klubb som Stabæk å holde spillere som ligger tett opp mot våre beste på benken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn stallen er nå, er det vel urealistisk å håpe på noe mer enn å beholde de vi har og evt få inn en til på midtbanen.

Keeperplassen (2 i toppklasse), forsvaret (6-7 i toppklasse, og god fleksibilitet) og angrepet (Norges beste par, og to gode spillere på benken) er til dels meget bra dekket, så jeg er ikke ubetinget enig i at stallen er så tynn. på midten er erstatterne kanskje dårligere, men Tommy har tidligere vist at han duger og Nystuen gjorde en del bra i fjor. I tillegg kan Bjørnar ta venstre kant. Vi har også spillere som dekker flere plasser (HH kan ta venstre kant, Somen kan ta høyre kant, Keller kan spille i midten etc.)

I alle tilfelle er det urealistisk å ha fullgod erstatning for Veigar, Daniel, Alan og Somen i en norsk stall. Brann uten Helstad er heller ikke det samme (for ikke å snakke om Viking uten Ijeh/Gaarde eller RævBK uten Iversen/Kone/Skjelbred). Alle lag har spillere som er "uerstattelige", og jeg kan ikke se at vi er så mye dårligere stilt enn andre. Spørsmålet er heller hvordan man takler at noen er borte, og der synes jeg JJ gjorde mye bra i fjor, f eks da både Mike og IAO ble skadet.

Får vi en midtbanespiller som er bedre enn Tommy/ Nystuen, er det bra. Får vi det ikke skal vi likevel hevde oss og være blant de 5-6 som kjemper om medalje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ta ett skritt av gangen her:

Mener jo selvfølgelig ikke at vi skal ta oss vann over hodet og kjøpe til alle penger borte.

Men faktum er, i mine øyne og jeg blir glad om det viser seg å ikke være sant, at Alan er på vei bort. Da mener jeg at man må få tak i en spiller som kan overta plassen hans ganske direkt, ikke være i "talent"-katogorien. der har vi hentet 3 også har vi hentet Jan som spiss. De tre kan ikke forventes å bidra med mye på en stund, alt vi kan håpe på er at de er talenter som blomstrer som Henning og ikke forsvinner som så mange har gjort før dem. time will show!

Jan er en ypperlig reserve på topp for oss, hans evner på kanten er jeg litt mer tvilsom til.

Derfor er konklusjonen:

En spiller som kan gå rett inn på kanten er, etter min mening, gryende nødvendig.

Og som ble sagt her, "vi har tippeligaens beste start 11'er", derfor min mening om at dette da må være en klassespiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men faktum er, i mine øyne og jeg blir glad om det viser seg å ikke være sant, at Alan er på vei bort. Da mener jeg at man må få tak i en spiller som kan overta plassen hans ganske direkt,

Og det kan du regne med at absolutt alle er enige med deg i. Men faktum er at det ikke er avklart om Alan blir eller ikke, jfr. uttalelser fra begge parter. Det vil jo være helt høl i hue å kjøpe en spiller av Alans kaliber nå. Hva da hvis Alan bestemmer seg for å bli? Da sitter klubben med utgifter den ikke er i nærheten av å kunne bære. Skal vi hente en erstatter må vi også vite hvilken pris vi får for Alan, da det bestemmer hva vi kan gi for erstatteren.

Og tro ikke at klubben sitter i sin egen verden og ikke gjør noe før Alan evt forsvinner. Tipper de har kartlagt evt erstattere rimelig godt allerede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke lagt ord i munnen på noen, mine innspill knytter seg til knuttas innlegg tidligere i dag der det sto:

"er det ikke på tide at vi henter noen kvalitetsspillere snart?????"

For meg fremstår det som en forventning om at Stabæk skal hente klassespillere, men aksepterer at du mener det motsatte.

Det er et helt annet utsagn, og ikke noe jeg svarte på. Jeg svarte på knuttas utsagn om:

Jeg tenker jo på noen som faktisk kan gå rett inn på laget eller forsterke laget fra en innbytterposisjon

Følger du min videre argumentasjon om tema ser du at det er først og fremst den siste biten, om å forsterke laget fra innbytterposisjon, jeg er opptatt av. Derfra til at jeg krever klassespiller vil jeg si er en lang vei å gå, og en lite redelig framstilling av hva jeg sagt. Jeg har ikke sagt, og jeg mener heller ikke, at stabæk skal hente flere klassespillere. Klubben har allerede alle de klassespillerer klubben har økonomiske rammer til å ha, noe som også ligger litt mellom linjene i det jeg har skrevet.

Jeg har brukt tømmernes som et eksempel på hva slags signeringer jeg snakker om. Jeg tror ikke at en "tømmernes"-variant er så umulig for stabæk på venstrekant/sentral-midtbane. For sentral kan vi selvsagt diskutere om vi har en slik løsning i form av Nystuen, men jeg mener hvertfall at han er litt for spisset på duellspill, og mangler en del allsidighet vis a vis Henning.

Hvis du, og andersblaa, ønsker å referere til gamle utsagn fra Knutta så gjør det, men ikke forvent at jeg støtter andre brukeres utsagn utover de jeg konkret svarer på og gir min støtte, så hold meg da utenfor. JEg har ikke støttet opp under noe krav om flere klassespillere.

Angående Holmvik hadde jeg tro på han som backup på venstrekant i 2006, men mener han har stagnert og jeg har ikke den samme tilliten til han i den rollen nå. Forhåpentligvis tar jeg feil og du har rett.

Som sagt vil det ikke være mulig for en klubb som Stabæk å holde spillere som ligger tett opp mot våre beste på benken.

Jeg skrev:" Reell konkurranse på alle plasser er vel utenfor de rammer stabæk har å forholde seg til."

Du kan jo reflektere litt over hvor langt unna dette standpunktet er det du har.

Endret av BlaaBlaaBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at det hadde vært fint med en forsterkning på midten, men få spillere i Stabæks prisklasse som kan gå rett inn for Alan.

Nærmeste måtte være E. Hoff, men han blir vel for dyr, mulig til sommeren når lyn sliter, og han har 6mnd igjen?

Skulle Alan gå synes jeg (med fare for å gjenta meg selv) at Bjørnar bør få sjansen, er jo bedre defensivt enn Alan. Og kan bidra med andre kvaliteter som også er nyttige, eks. innlegg fra kant osv. Vil heller satse på Bjørnar en f. eks Kari Arkivu fra SF.

Tror Bjørnar kan, hvis han får tillit, overraske.

Ett spørsmål i denne debatten som ikke er særlig belyst er imidlertid, om disse ekspertene faktisk har rett?

Jeg synes ikke stallen er så dramatisk tynn som man får inntrykk av.

Det er liten tvil om vi er godt besatt bakover.

Hvis man ser litt forbi navnene er man også godt stilt med Kammara, Tømmernes og Olsen som backup til Nannskog og Pall.

Spørsmålet er midtbanen, Nystuen og Steners er greie nok. Steners kan jo desuten glimte til, og hvem skal da ut av i forhold til de som startet i 07?

Når man er så godt satt bakover, bør ikke Stenvoll vurderes som backup på midten? Samme gjelder Bjørnar. De som startet kamper i 07, kan desuten bekle flere roller. Kamara gjorde også en grei figur som kant i Brasil? JIH kan flyttes opp til kant.

Kanskje kan en av ungguttene til Bohinen imponere?

Summa summarum er jeg ikke spesiellt bekymret for stallen 08. Så får det heller bare være at vi ikke har 6 landslagsspillere på benken.

Når det er sagt, er det selvfølgelig ikke meg imot med en kjempesigning til midtbanen, ser bare ikke helt hvem det skulle være...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som husker Lyn-Stabæk på Ullevåll 2006-sesongen altså? Bjørnar var jo strålende i den kampen som kant....

I do

Men hvis han allerede prøvespiller andre steder betyr vel det at ledelsen har funnet han for lett?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forsvaret (6-7 i toppklasse, og god fleksibilitet) og angrepet (Norges beste par, og to gode spillere på benken) e

Nåja, her går det vel litt vel fort i svingen. Å si at vi har 6-7 forsvarsspillere i toppklasse er vel å legge til 3-4 ekstra, og spissreservene våre er forsatt blanke ark.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forsvaret (6-7 i toppklasse, og god fleksibilitet) og angrepet (Norges beste par, og to gode spillere på benken) e

Nåja, her går det vel litt vel fort i svingen. Å si at vi har 6-7 forsvarsspillere i toppklasse er vel å legge til 3-4 ekstra, og spissreservene våre er forsatt blanke ark.

Jeg mener i hvertfall JIH, IAO, Pontus, MMS, Mike og Tom S fortjener betegnelsen toppklasse, dvs (i min verden) god tippeligastandard og oppover til landslagsklasse. Bjørnar og T Rogne kan også kjempe om plassene. Synes også E Olsen fortjener å bli betegnet som "god" (han var jo B-landslagstroppen for et par år siden). At han ikke har spilt noe særlig skyldes jo at VPG og DN "alltid" er i form og "aldri" er skadet. Tømmernes er mer ubeskrevet, men ut fra det jeg har hørt er vel han også en grei mann å ha på benken.

Men for all del; jeg er åpen for alle forsterkninger av stallen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Jeg er forsåvidt enig med Knutta. Det er bedre å hente en spiller som er selvskreven i startoppstillingen enn å bruke penger på nok et par spillere av "Nystuen kvalitet". Skal Stabæk bli bedre må vi ikke være redd for å ofre noen i startoppstillingen. Hvis vi bare henter spillere som er litt dårligere enn de vi har så blir det vanskeligere å bli bedre...

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å si at vi har 6-7 forsvarsspillere i toppklasse er vel å legge til 3-4 ekstra...

...så du mener vi bør kjøpe flere forsvarsspillere i toppklasse?

Venstreback! JIH, MMS og Pontus er selvsagte, men Tom og Bjørnar er alt for svake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne Kevin Larsen vært et alternativ? Etter det jeg har iaktta har han en god venstrefot og kan både spille ving og back på venstresida. Han har en bråte kamper for U-21-landslaget. Et miljøskifte kan således slå positivt ut. Lavestenivået har vært dårlig, men når han er i form - som i 2005 - kan han bidra med viktige ferdigheter. Han har iallfall vært i blikkfanget til Tromsø, og de kan i hvert fall å forvalte pengene - det har vi sett i "kjøp" som Haugen og Molskred for å nevne noen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er at vi kanskje har en liten stall som endel "eksperter" sier, men sånn jeg ser det er det like mye et problem at vi ikke rullerer like mye som andre lag. Første elvern er spilt inn og sånn er det. Hadde ikke hatt endritt om vi hadde Ronaldinho i stallen så lenge han sitter på benken. (Tror ikke Ronaldinho hadde kommet til oss for å sitte på benken heller)

Hvis vi kan la spillerene på benken komme til i flere kamper, når vi leder med et par mål, får de kamptrening som gjør at de er mye mer klare når vi får skader på viktige spillere. Når vi leder 4-0 over Odd kan f.eks Rogne komme inn før det 85 minutt. Tviler på at vi hadde tapt kampen om han hadde fått 15-20 min.

Jeg er stolt over det Stabæk presterte i 2007. Med tanke på budsjkettet til Brann, så er det mye bedre og spille seg til en andre plass enn å kjøpe seg til gull. Gled dere til november når Brann, Lsk, Rævbk og engen må rykke direkte ned fordi de har gått konk og vi feirer seriegull med stolthet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi kan la spillerene på benken komme til i flere kamper, når vi leder med et par mål, får de kamptrening som gjør at de er mye mer klare når vi får skader på viktige spillere. Når vi leder 4-0 over Odd kan f.eks Rogne komme inn før det 85 minutt. Tviler på at vi hadde tapt kampen om han hadde fått 15-20 min.

Veldig godt poeng. Kjøp av nye spillere, er ikke den eneste måten å jobbe for bedre bredde i stallen. Ta Nystuen som eksempel. Skulle vel egentlig bare mangle at innhoppene hans ikke påvirker kampene, når han får sjansen så sjeldent. Leder laget med to mål, må det være mulig å gjøre et par bytter mellom 60- 70 minutter. Så lenge man ikke hiver inn alle unngutta på samme tidspunkt, rakner nok ikke laget. Dette vil også gjøre spillerne mer kapable til å utfordre om en plass i førsteelleveren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...Og dessuten kan friske ben på banen ha en positiv effekt på kampen, selv når man ligger under. Da har de større kappasitet til å løpe hjem igjen.

Synes at Steners burde være førsteinnbytter på sental midtbane iallefall. Holmvik er en annen god innbytter, og Kjølø vil jeg heller se som en som gjør innhopp enn en spiller fast.

Likevel liker jeg alltid nye fjes som kan komme inn på start 11ern, som Høiland.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er at vi kanskje har en liten stall som endel "eksperter" sier, men sånn jeg ser det er det like mye et problem at vi ikke rullerer like mye som andre lag.

Det ser jeg på som en ubetinget fordel. Da Rosenborg var på sitt beste brukte de knapt mer enn 15 spillere på en sesong. At startoppstillingen får mest mulig tid sammen er bare positivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt tømmernes som et eksempel på hva slags signeringer jeg snakker om. Jeg tror ikke at en "tømmernes"-variant er så umulig for stabæk på venstrekant/sentral-midtbane. For sentral kan vi selvsagt diskutere om vi har en slik løsning i form av Nystuen, men jeg mener hvertfall at han er litt for spisset på duellspill, og mangler en del allsidighet vis a vis Henning.

Da er vi ihvertfall enige om hva slags typer spillere som er realistiske å hente. Tømmernes var en god 2. divisjonsspiller. Nystuen var en god Adecco-spiller. Du får ikke "tømmernes-varianter" som kan sammenliknes med Henning. Det er derfor de spiller i lavere divisjoner. Jeg skrev inn en liste over vikingspillere. Var det noe der du synes fristet?

Forøvrig er regel nummer en i debatter å passe på å anklage motparten for å ikke følge god debattskikk. En schläger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig godt poeng. Kjøp av nye spillere, er ikke den eneste måten å jobbe for bedre bredde i stallen. Ta Nystuen som eksempel. Skulle vel egentlig bare mangle at innhoppene hans ikke påvirker kampene, når han får sjansen så sjeldent. Leder laget med to mål, må det være mulig å gjøre et par bytter mellom 60- 70 minutter. Så lenge man ikke hiver inn alle unngutta på samme tidspunkt, rakner nok ikke laget. Dette vil også gjøre spillerne mer kapable til å utfordre om en plass i førsteelleveren.

Jeg kan ikke huske så mange tidlig avgjorte kamper fra forrige sesong. Mandagslengden på fingerneglene mine fortalte som regel at søndagens kamp var nervepirrende til siste slutt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, han er kjøpt av Tromsø.

Sorry for den - nå i ettertid ser jeg at han naturligvis har signert for TIL allerede.

Tror nok vi må ut for å få kvalitet, aller helst ha kjennskap til spillermarkedet utenfor Norge som en skikkelig force. Her står ikke prislappen og den tilhørende gasjen i stil til ferdighetene. Hva var det Lyn krevde for at Sandefjord skulle fått leie Larsen ut sesongen? 3 millioner? I alle fall alfor mye - vi snakker om et "talent" med flere svake sesonger bak seg. Larsen var vel heller råtten på backplass, i alle fall det jeg så av han så han hadde lell vært en usikker signering...

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er at vi kanskje har en liten stall som endel "eksperter" sier, men sånn jeg ser det er det like mye et problem at vi ikke rullerer like mye som andre lag.

Det ser jeg på som en ubetinget fordel. Da Rosenborg var på sitt beste brukte de knapt mer enn 15 spillere på en sesong. At startoppstillingen får mest mulig tid sammen er bare positivt.

Ja, så ser vi hvordan det gikk med dem når hele første 11'rn passerte 40 og ingen andre hadde sluppet til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...