nr.25 1 Del Skrevet 13. Februar 2008 Del Skrevet 13. Februar 2008 Stabæk styret gjør ingenting, ogher sitter vi og skriver på side 571 på Nye spillere tråden. Også skjer det ikke noe? hehe.. Nei det skjer jo ingenting. Jeg er helt enig med Daniel. Eh. Denne tråden ble startet 14. Dec 2004, 12:42. Vi har fått inn ganske mange spillere siden den tid. Ja, vi har kanskje ikke skaffet så mange, sånn i forhold til andre lag slik som Brann, VIF og Viking. Men de vi har skaffet har stort sett vært til berikelse for stallen. Slik som Daniel selv. Dessuten så er det vel ikke styret sin oppgave å skaffe spillere, er det vel? Det var ment som en spøk.! Unnskyld.. Spøk, ironi og satire er ikke noe vi tillater i dette forumet! Herregud, neivel(hrmpfff) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Spence 0 Del Skrevet 13. Februar 2008 Del Skrevet 13. Februar 2008 Tror dere journalistene (i mangel på bedre ord) i fxt hadde et veddemål om hvem som først kunne få daniel til å uttale seg, etter det forrige intervjuet hvor han sa at han ikke orket å rase mer? Han raser jo ikke akkurat her, men de har supplert med et bide hvor han raser, så kanskje Marius Vik tok potten likevel? Nå er du drøy... FXTs stab er blant Norges beste journalister. Egentlig synes jeg at Marius Vik er på høyde med Åsne Seiestad. As good as it gets. Forøvrig var det helt sikkert en vinflaske i potten. For å være litt seriøs, så er det positivt at Daniel tar opp dette. Han er en meget seriøs spiller, og dette trenger vi i norsk fotball (og selvfølgelig Stabæk). Bruk av media kan være greit når det er til lagets (og ikke enkeltpersoners) beste. Når det er sagt, synes jeg det er bra at Daniel ikke kommer med slike uttalelser for ofte. I tillegg er jeg ikke helt tilfreds med at han tar i bruk ord som "gambler" for å forklare styrets handlinger. Dette kan tolkes som at han ikke har full tillit til styret. Skulle ønske han kunne formulert seg mer kompromissvennlig (noe han sikkert har gjort, men Nettavisen har tatt det ut av sammenheng). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 13. Februar 2008 Del Skrevet 13. Februar 2008 Tror dere journalistene (i mangel på bedre ord) i fxt hadde et veddemål om hvem som først kunne få daniel til å uttale seg, etter det forrige intervjuet hvor han sa at han ikke orket å rase mer? Han raser jo ikke akkurat her, men de har supplert med et bide hvor han raser, så kanskje Marius Vik tok potten likevel? Nå er du drøy... FXTs stab er blant Norges beste journalister. Egentlig synes jeg at Marius Vik er på høyde med Åsne Seiestad. As good as it gets. Forøvrig var det helt sikkert en vinflaske i potten. For å være litt seriøs, så er det positivt at Daniel tar opp dette. Han er en meget seriøs spiller, og dette trenger vi i norsk fotball (og selvfølgelig Stabæk). Bruk av media kan være greit når det er til lagets (og ikke enkeltpersoners) beste. Når det er sagt, synes jeg det er bra at Daniel ikke kommer med slike uttalelser for ofte. I tillegg er jeg ikke helt tilfreds med at han tar i bruk ord som "gambler" for å forklare styrets handlinger. Dette kan tolkes som at han ikke har full tillit til styret. Skulle ønske han kunne formulert seg mer kompromissvennlig (noe han sikkert har gjort, men Nettavisen har tatt det ut av sammenheng). Antatt referat fra intervjuet: Skribler: Ha tror du om den kommende sesongen? Daniel: Bla bla bla, god første omgang i går, bla bla Skribler: Rogne ble skadet i dag. Daniel: Er det et spørsmål? Skribler: Nei Daniel: Ålreit. Skribler: Hvor mange skader tåler stabæk? Daniel: Det er klart at vi med en tynn tropp står i fare for å tape poeng om v får flere skader på nøkkelspillere. Skribler: Kommer Alan til å signere? Daniel: Oi, hvor kom det fra? Skribler: Beklager, jeg ville bare ha noe i bakhånd i tilfelle jeg ikke fikk noe ut av deg. Alansaken kan vi trykke uten nytt innhold, to-tre ganger om dagen. Daniel: Skjønner. Skribler: Anyway... ...jo! Skader! Viking og vålerenga har jo hentet flere spillere før denne sesongen, Stabæk har kun hentet Austbø, er dette bra nok? Daniel: Det er klart at vi med vårt budsjett ikke kan gå ut og handle alt vi ønsker oss. Det blir en prioriteringssak, hvor man vil bruke pengene. Skribler: Så du mener stabækstyret nedprioriterer bredden i stallen? Daniel: Man har gått hardt inn for å skaffe seg den beste førsteelleveren, fremfor å ha to tre middelmådige spillere på hver plass. Med den taktikken utsetter man seg for mere risiko, men det lar oss hevde oss i toppen. Risikovurdering... Skribler: Altså gambling Daniel: Du mener hasardspill? Skribler: Whatever, det der er flisespikkeri! Daniel: Hehe.. beklager. Ja man kan vel si det. Alle lag må gjøre det. Skribler: Takk for praten, Daniel. Dette ble omfattende. Daniel: Selv takk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatter 5 Del Skrevet 13. Februar 2008 Del Skrevet 13. Februar 2008 ..Bra Jævla islending..;-) (morsom sak) Men, det skjer jo veldig lite da. Tror vi er naive hvis vi håper på like bra utteling som ifjor, med noenlunde tilsvarende tropp.... Jeg mener vi maks blir en middlehavsfarere. Vi har noen nøkkelspillere som vi er rimelig avhengig av. Bak de er det heller tynt. Jeg kjenner ikke veldig godt til Tømmernes, men han er vel ikke god tippeligaklasse allerede.. Det samme er vel situasjonen på midtbanen også... Venstreback ernevnt en rekke ganger her. Jeg tror ikke det er lett og skaffe gode nok spillere billig nok, men jeg blir bare så jævla utålmodig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 13. Februar 2008 Del Skrevet 13. Februar 2008 Jeg mener vi maks blir en middlehavsfarere. Vi har noen nøkkelspillere som vi er rimelig avhengig av.Nevn et Tippeliga-lag som ikke er avhengig av 2-3 nøkkelspillere for å være noe mer enn middelhavsfarere. Nøkkelspillerne er alle lag avhengige av, det er vel derfor de kalles nøkkelspillere. De lagene som ikke blir betydelig svekket av å miste sine beste, bør være bekymret over at de mangler noen riktige toppspillere. For meg blir det litt meningsløst om vi skal se det som et problem at vi ikke har noen som helt åpenbart er fullgode erstattere for eksempelvis Veigar og Daniel. Det er ikke et problem at Espen Olsen og Jan Tømmernes ikke er like gode som dem. Vi har seriens beste angrepsduo, det kan neppe kalles et problem. Jo da, det er tynt på midtbanen vår, men har vi mer å klage over enn det? Får vi inn en god nok fortserkning i midtbaneleddet, ser det brått riktig så bra ut, spør du meg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 13. Februar 2008 Del Skrevet 13. Februar 2008 Når deler av angrepsspillet er avhengig av individuelle egenskaper, fremfor kollektive, så kan en kjapt bli ekstra sårbare for skader. Angrepsspillet vårt er ofte litt tilfeldig (samspillet mellom DN og VPG ekskludert), og svært ofte er det flotte enkeltmannsprestasjoner fra Alan, Somen eller Veigar, som skaper målsjanser. Nå er disse tre av fire angrepsspillere på laget, så det skulle bare mangle at det er disse som skaper sjanser, men samtidig er kanskje ikke det kollektive mønsteret helt på plass. Jeg sier ikke at det er noe galt i det, for jeg elsker måten vi spiller fotball på, men samtidig så synes jeg at det gjør oss litt ekstra sårbare ved skader. Muligens er det bare jeg som ikke klarer å lese mønsteret. Hvem vet. Samtidig er det jo viktig å være realistiske. Satt og så på Milan i kveld, og med Kaka og Seedorf ute, så blir midtbaneleddet der svært lite kreativt. Da har Milan en spiller som Gourcuff, som mange anser som en slags arvtaker for Zidane (så ikke slik ut i kveld). Jeg diskuterte det med en kompis, og det er kanskje bare Barcelona som kan holde toppnivå selv med skader på to-tre nøkkelspillere, og det er bare såvidt. Jeg er enig med P7 i at det ser bra ut, spesielt om vi får inn en midtbanespiller av bra kaliber. Vi har tross alt en Somen som gruser de fleste, vi har Alan som triller ball i hatt med hele sulamitten, vi har Henning på fortsatt oppadgående kurve, og vi har stabile Keller. Men, vi trenger noe bedre enn Nystuen og Tommy bak dem, en toveisspiller med gjennombruddskraft? Kom igjen a Larsern, gi oss noe å glede oss over. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 13. Februar 2008 Del Skrevet 13. Februar 2008 Trodde vi hadde blitt enige alle sammen for noen sider siden at styret gambler nøyaktig på samme måte som etter bronse og vi rykket ned så det sang. Mye kan sies om de som er hentet, men faktum er jo egentlig at vi har null dekning på de offensive plassene når skader kommer, noe som daniel sier, det kommer jo før eller siden. Men vi får se. som de gode gamle engelskmennene sier: Time will show! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 13. Februar 2008 Del Skrevet 13. Februar 2008 Trodde vi hadde blitt enige alle sammen for noen sider siden at styret gambler nøyaktig på samme måte som etter bronse og vi rykket ned så det sang.Mye kan sies om de som er hentet, men faktum er jo egentlig at vi har null dekning på de offensive plassene når skader kommer, noe som daniel sier, det kommer jo før eller siden. Men vi får se. som de gode gamle engelskmennene sier: Time will show! Kom deg i seng, junior . Det er jo bare et lag som rykker ned, og så lenge vi holder oss foran Vif, så går dette fint. Ingen gambler med noe som helst, men det er nå en gang et regnestykke som skal gå i hop. Vi har små ressurser i dag, men samtidig så smeller vi opp den blideste staddan i hele Skandinavia. Det er klart det koster, og det er klart det krever prioriteringer. Vi er et topp 6 lag, sammen med Brann, Viking, RBK, LSK og Vif, og om vi holder oss skadefrie, så kan vi ta medalje. Vi hadde flyt i fjor, og tok sølv. Det skal mye til å gjenta dette, men vi kommer ikke til å bli en dumpekandidat. Før 2004 mistet vi Chippen og Martin, mens vi fikk inn Woawoah og Jørgensen, noe som ble sørgelige erstattere. Nå har vi ikke mistet noen, og vi har en landslagsback ekstra i forhold til fjoråret. Det muliggjør at vi kan spille med det beste stopperparet vårt, noe som også er en glede. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Spettet 45 Del Skrevet 13. Februar 2008 Del Skrevet 13. Februar 2008 Klarer vi topp 4 gjerne medalje viser vi for alvor at vi har blitt ett stabilt topplag. Gull er for tidlig, men etter noen sesonger på FA er vi der. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 13. Februar 2008 Del Skrevet 13. Februar 2008 Ja, vi gambler. Som Daniel sa i det fiktive intervjuet over, spiller vi høyt. Vi har budsjett på størelse med FRPs kulturbudsjett og kan velge å sikte på stjernene, med mulighet for en Columbialanding, eller vi kan gå for å sikre plassen i tippeligaen. Jeg for min del, som enda ikke har blitt påtvunget blodtrykksmåling, er fornøyd med satsingen. Om man er enig eller ikke, er man nødt til å innse fakta. Vi har ikke råd til å ha spillere i både pose og benk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Trodde vi hadde blitt enige alle sammen for noen sider siden at styret gambler nøyaktig på samme måte som etter bronse og vi rykket ned så det sang.Mye kan sies om de som er hentet, men faktum er jo egentlig at vi har null dekning på de offensive plassene når skader kommer, noe som daniel sier, det kommer jo før eller siden. Men vi får se. som de gode gamle engelskmennene sier: Time will show! Kom deg i seng, junior . Det er jo bare et lag som rykker ned, og så lenge vi holder oss foran Vif, så går dette fint. Ingen gambler med noe som helst, men det er nå en gang et regnestykke som skal gå i hop. Vi har små ressurser i dag, men samtidig så smeller vi opp den blideste staddan i hele Skandinavia. Det er klart det koster, og det er klart det krever prioriteringer. Vi er et topp 6 lag, sammen med Brann, Viking, RBK, LSK og Vif, og om vi holder oss skadefrie, så kan vi ta medalje. Vi hadde flyt i fjor, og tok sølv. Det skal mye til å gjenta dette, men vi kommer ikke til å bli en dumpekandidat. Før 2004 mistet vi Chippen og Martin, mens vi fikk inn Woawoah og Jørgensen, noe som ble sørgelige erstattere. Nå har vi ikke mistet noen, og vi har en landslagsback ekstra i forhold til fjoråret. Det muliggjør at vi kan spille med det beste stopperparet vårt, noe som også er en glede. jaja, ikke bare meg med forum på senga altså? Men uansett.... Ja,bare ett lag som rykker ned, noe som skulle tilsvare at man er trygg med ca 15 poeng eller noe. Sannsynligheten for at det er oss er jo svært,svært,svært liten, så det blir tippeligaspill på FA så lenge ikke noe veldig spesielt skjer. Mitt poeng er bare det at for å bli bedre til den påfølgende sesongen til enhver tid trenger man å hente 1spiller som går direkte inn på laget og sørge for å faktisk ha en reell (aner ikke hvordan det skrives) dekning på disse plassene. og ja, jeg vet om tømmernes,olsen,nystuen ++. Gode spillere, vesentlig bedre enn snittet, men kan tømmernes og olsen erstatte daniel\veigar? ikke enda i beste fall. Nystuen erstatte somen,henning? aldri. Holmvik erstatte Alan's raid eller Kellers danske galskap? tvilsomt. Derfor mener jeg som jeg gjør=) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Birkir Bjarnason Et spennende alternativ på kant? Han er islandsk også, og som alle skjønner betyr det at han må være god... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Trodde vi hadde blitt enige alle sammen for noen sider siden at styret gambler nøyaktig på samme måte som etter bronse og vi rykket ned så det sang.Mye kan sies om de som er hentet, men faktum er jo egentlig at vi har null dekning på de offensive plassene når skader kommer, noe som daniel sier, det kommer jo før eller siden. Men vi får se. som de gode gamle engelskmennene sier: Time will show! I motsetning til da vi gamblet etter forrige opprykk og holdt på å gå konkurs. Det er ofte sånn i virkeligheten at man ikke bare kan gå til pappa og be om penger, men faktisk trenger å ha pengene før man bruker dem. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Knutta: Har ikke Stabæk hentet en spiller som potensiellt kan gå rett inn på laget i Iven Austbø? Og som gir god dekning på keeperplassen? Holmvik kan neppe bli en LIK spiller som Alan, men tilfører laget andre gode egenskaper. Synes også at Kammara gjorde en god figur i Brasil på høyrekanten, og ser gjerne at han får prøve det igjen. Men enig at Steners / Nystuen ikke er like gode som Somen / Henning har blitt. Videre er det ikke akkurat enkelt å hente en spiss, som scorer 10-15 mål iløpet av en sesong, til å sitte på benken. Eller vil du benke Daniel / Veigar? I så henseende er Olsen en god backup, Tømmernes en mann for fremtiden, begge betraktelig bedre en Markegård. Ut av ren nysgjerrighet, hvem ville du hente? Selv ville jeg hentet Espen Hoff, men er lite trolig, gitt Lyn spillerstall / Øk. krav.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Spence 0 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Birkir Bjarnason Et spennende alternativ på kant? Han er islandsk også, og som alle skjønner betyr det at han må være god... Hadde vært en spennende spiller i Stabæk-drakten, men.... .... det er to viktige faktorer: 1) Er han god nok? Det er ikke jeg kvalifisert til å bedømme, men jeg konstaterer at han fikk seks(en fra start, fem som innbytter) kamper for Viking forrige sesong. Skal være et stort talent(noen engelske PL-klubber har tidligere snust på han mener jeg å huske), men det spørs om han vil forsterke laget. 2) Vil han komme til Stabæk? Dette er mer tvilsomt, da han sier i artikkelen at han trenger mye spilletid denne sesongen. Jeg kan ikke se hvordan han bli noe mer enn et backup-alternativ, og det er nok ikke han interessert i. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Birkir Bjarnason Et spennende alternativ på kant? Han er islandsk også, og som alle skjønner betyr det at han må være god... Hadde vært en spennende spiller i Stabæk-drakten, men.... .... det er to viktige faktorer: 1) Er han god nok? Det er ikke jeg kvalifisert til å bedømme, men jeg konstaterer at han fikk seks(en fra start, fem som innbytter) kamper for Viking forrige sesong. Skal være et stort talent(noen engelske PL-klubber har tidligere snust på han mener jeg å huske), men det spørs om han vil forsterke laget. 2) Vil han komme til Stabæk? Dette er mer tvilsomt, da han sier i artikkelen at han trenger mye spilletid denne sesongen. Jeg kan ikke se hvordan han bli noe mer enn et backup-alternativ, og det er nok ikke han interessert i. Om han er god nok får Jönsson vurdere, men han er annerkjent som et stort talent. Jeg tror ikke det er realistisk å få noe bedre mtp økonomi. Jeg tror han vil ha kortere vei til laget i Stabæk da vi har relativt få alternativer på kant. Selv om han ikke vil være førstevalg vil han kanskje kunne fristes av muligheten til mye spill i toppen av TL. En annen sak er at Viking utfra artikkelen virker lite interesserte i å la han gå permanent. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Lån til Stabæk er vel uaktuellt? For det første er for Viking: ved å styrke en potensiell konkurrent. Og for det annet for Stabæk, ved å være farmerlag for Viking? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Birkir Bjarnason Et spennende alternativ på kant? Han er islandsk også, og som alle skjønner betyr det at han må være god... Han er hvertfall helt rå for meg på FM08. Men det trenger såklart ikke å bety så mye. Viktigere er det at han regnes som et stort talent for Island. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Spence 0 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Jeg tror han vil ha kortere vei til laget i Stabæk da vi har relativt få alternativer på kant. Selv om han ikke vil være førstevalg vil han kanskje kunne fristes av muligheten til mye spill i toppen av TL. En annen sak er at Viking utfra artikkelen virker lite interesserte i å la han gå permanent. Dette kan selvfølgelig diskuteres i det uendelige. Men det er to faktorer som gjør at han sannsynligvis vil få relativt lite spilletid i Stabæk. For det første har man at Stabæk er flinke til å forebygge skader, og dermed er sjeldent deler av førsteelleveren ute. For det andre spilles det relativt få kamper i Norge, så noe særlig rotasjon er det ikke tid til(se på forrige sesong og hvilke sjanser back-up spillere som Holmvik, Stenersen, Nystuen og Maregård fikk). Videre er Stabæk så tynt besatt, at om de skal kjempe om det edlere metallet må de toppe laget i enhver kamp(grunnet at det er relativt få kamper, har man ikke råd til å gå på unødvendige poengtap). Dette har også vært en viktig suksessfaktor for laget. Men jeg tar høyde for at argumentet mitt er overfødig, og at Bjarnason kanskje er god nok til å kjempe om en plass i førsteelleveren. I så tilfelle kan jeg bare legge meg flat. Jeg legger bare merke til at dette er en spiller Glimt kan komme til å bruke. Stabæk og Glimt har helt andre ambisjoner for sesongen, samt en helt annen midtbane. Jeg presiserer at Bjarnason sikkert hadde vært en fin tilvekst, men jeg stiller meg kun kritisk til hvorfor han skulle gå til Stabæk på det nåværende tidspunkt. Grunnet en svakere midtbane, kan han nok få en del sjanser i Glimt kommende sesong. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Høiland var så mye skadet i fjor, at han må regnes som ny i forhold til troppen som tok sølv i fjor, Austbø er også en spiller som burde være svært aktuell for start 11eren. Ergo er laget blitt forsterket i forhold til i fjor. Det er mye snakk om tynn stall, avhengighet av individuelle ferdigheter, og nødvendigheten av å erstatte 2-3 nøkkelspillere på en gang. Det største problemet jeg ser i dette, er at angrepsspillet til tider blir for avhengig av individuelle ferdigheter og samspillet til Veigar og Daniel (hvordan gikk det i kampene der en av våre "4 store" ikke spilte i fjor? Tror det var mager uttelling). Skader må man alltid medregne, men med et godt kollektiv kan fraværet av en enkeltspiller bli minimalt. Når RBK var på sitt beste, hadde de en kjerne på ca 15 spillere som stort sett spilte, men samspillet satt så godt, at man nesten ikke merket det om en av de faste var ute. Problemet oppstår om flere av nøkkelspillerene er skadet samtidig, men da vil alle få problemer. Jeg tror troppen er god nok til å tåle enkeltskader, og for å matche våre nest beste forsikig mener jeg også at det er viktig at de unge lovende får nok spilletid til å kjenne tempoet og nivået (altså litt mer enn et par min). På keeperplassen og i forsvaret tåler vi 1 skade og på midten tror jeg vi tåler 1 skade uten å bli vesentlig svekket, men jeg er svært skeptisk til om vi tåler skader på Veigar og Daniel (vi vant vel ikke i fjor når de ikke spilte på topp?). Kanskje vil vi tåle en skade på Daniel bedre enn Veigar, men er det 2 spillere som bør/(må?) være skadefrie i år, setter jeg knappene på Veigar og Daniel (Ja, jeg vet at knappen er forbeholdt Rote, men det finnes flere) Når det er sagt, vi har ikke økonomi til å hente en toppspiss som kan være superreserve (selv om jeg gjerne skulle hatt Ijeh på benken), så får vi bare håpe at Pallskog holder seg friske, og at EO, OK og JT viser seg tillitten verdig når de får sjansen. Skal vi ha inn en spiller som kan løse opp fastkjørte mønstre når vi sliter, stiller jeg meg bak de som ønsker seg en ny ving/offensiv midtbanespiller. (må gjerne være ung og lovende, så lenge han har fart og teknikk er det nok til å pådra seg oppmerksomhet, slik at det kan bli mer rom for våre andre spillere) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 005 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Varsler spillerkjøp. Og mulig noen ut, og blablabla og what else is new. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 og blablabla og what else is new. Haha, akkurat det samme jeg tenkte. Den her har vi ikke lest før, nei. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Nå som det blir CL-kvallik i steden for UEFA-kvallik, må vi i hvertfall forsterke litt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 14. Februar 2008 (endret) Del Skrevet 14. Februar 2008 (endret) Høiland var så mye skadet i fjor, at han må regnes som ny i forhold til troppen som tok sølv i fjor, Austbø er også en spiller som burde være svært aktuell for start 11eren. Ergo er laget blitt forsterket i forhold til i fjor. Det er mye snakk om tynn stall, avhengighet av individuelle ferdigheter, og nødvendigheten av å erstatte 2-3 nøkkelspillere på en gang. Det største problemet jeg ser i dette, er at angrepsspillet til tider blir for avhengig av individuelle ferdigheter og samspillet til Veigar og Daniel (hvordan gikk det i kampene der en av våre "4 store" ikke spilte i fjor? Tror det var mager uttelling). Skader må man alltid medregne, men med et godt kollektiv kan fraværet av en enkeltspiller bli minimalt. Når RBK var på sitt beste, hadde de en kjerne på ca 15 spillere som stort sett spilte, men samspillet satt så godt, at man nesten ikke merket det om en av de faste var ute. Problemet oppstår om flere av nøkkelspillerene er skadet samtidig, men da vil alle få problemer. Jeg tror troppen er god nok til å tåle enkeltskader, og for å matche våre nest beste forsikig mener jeg også at det er viktig at de unge lovende får nok spilletid til å kjenne tempoet og nivået (altså litt mer enn et par min). På keeperplassen og i forsvaret tåler vi 1 skade og på midten tror jeg vi tåler 1 skade uten å bli vesentlig svekket, men jeg er svært skeptisk til om vi tåler skader på Veigar og Daniel (vi vant vel ikke i fjor når de ikke spilte på topp?). Kanskje vil vi tåle en skade på Daniel bedre enn Veigar, men er det 2 spillere som bør/(må?) være skadefrie i år, setter jeg knappene på Veigar og Daniel (Ja, jeg vet at knappen er forbeholdt Rote, men det finnes flere) Når det er sagt, vi har ikke økonomi til å hente en toppspiss som kan være superreserve (selv om jeg gjerne skulle hatt Ijeh på benken), så får vi bare håpe at Pallskog holder seg friske, og at EO, OK og JT viser seg tillitten verdig når de får sjansen. Skal vi ha inn en spiller som kan løse opp fastkjørte mønstre når vi sliter, stiller jeg meg bak de som ønsker seg en ny ving/offensiv midtbanespiller. (må gjerne være ung og lovende, så lenge han har fart og teknikk er det nok til å pådra seg oppmerksomhet, slik at det kan bli mer rom for våre andre spillere) Jeg vil si vi er vesentlig styrket siden sesongstart i fjor. JIH er jo en kjempesigning, og tilfører hodestyrke, fart og duellkraft bakover. I tillegg er han rimelig god fremover. Han vil bidra sterkt på det vi var svakest på i fjor; defensive dødballer. I tillegg er Austbø et kvantesprang fra Jens WS. Espen Olsen og Jan Tømmernes er langt bedre enn Markegård, og Olsen har fått tid til å bli kjent med laget og systemet. Vi er sårbare på midtbanen, men har en del fleksibilitet slik at én skade tåles rimelig greit. Den som er helt uerstattelig er Veigar. Han er helt utrolig god som oppspillspunkt, tilrettelegger og scorer jo også bra med mål. Blir han ute lenge, må hele spillestilen legges om. Oppsummert; får vi inn en offensiv midtbanespiller som kan spille på høyresiden og sentralt, har vi gode sjanser. Jeg tror imidlertid det blir jevnt som f... i år, og flyt, skader, karantener etc vil avgjøre hvem som vinner. Vi har likevel gode sjanser til å bli blandt de fire beste, men kan også bli nr 8 om alt går galt. Endret 14. Februar 2008 av Eiko Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Armando 5 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Nå som det blir CL-kvallik i steden for UEFA-kvallik, må vi i hvertfall forsterke litt det tør jeg ikke håpe på engang Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Varsler spillerkjøp. Og mulig noen ut, og blablabla og what else is new. Journalistene fortsetter å forbløffe ved sine kunstnersike håndteringer av det norske språk. Dette er ingressen: Flere spillere kan forsvinne inn og ut fra Nadderud. Jeg lurer på hva 'forsvinne inn' egentlig betyr... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Varsler spillerkjøp. Og mulig noen ut, og blablabla og what else is new. Journalistene fortsetter å forbløffe ved sine kunstnersike håndteringer av det norske språk. Dette er ingressen: Flere spillere kan forsvinne inn og ut fra Nadderud. Jeg lurer på hva 'forsvinne inn' egentlig betyr... Det er de som entrer kontoret til Lasse Bo for aldri noensinne å komme ut igjen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Lars Bohinen observert på tribunen med Nordskjællands spiss (som scora to sist kamp) på La Manga for få sekunder siden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Lars Bohinen observert på tribunen med xx på La Manga for få sekunder siden. Flott at du varsler pressen.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 14. Februar 2008 Del Skrevet 14. Februar 2008 Lars Bohinen observert på tribunen med xx på La Manga for få sekunder siden. Flott at du varsler pressen.. Det står om han at han kan også brukes på kanten. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå