Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Selv om han nettopp har kommet til Enga og ikke akkurat bevist hva han visstnok er god for, så kunne jeg tenke meg å se Luten Shelton som en kandidat dersom Nannskog skulle forsvinne.

Ganske enig der. Tror nok han kunne blitt god hos oss, men når Enga kjøpte han for rundt 20 mill så er det neppe akktuelt å hente han for Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om han nettopp har kommet til Enga og ikke akkurat bevist hva han visstnok er god for, så kunne jeg tenke meg å se Luten Shelton som en kandidat dersom Nannskog skulle forsvinne.

Ganske enig der. Tror nok han kunne blitt god hos oss, men når Enga kjøpte han for rundt 20 mill så er det neppe akktuelt å hente han for Stabæk.

Han har ikke spilleforståelsen og timingen. Han er heller ingen leder, som Daniel tror vi må lete lenge etter erstatter ingen i norsk fotball er i nærheten av daniel!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har ikke spilleforståelsen og timingen. Han er heller ingen leder, som Daniel tror vi må lete lenge etter erstatter ingen i norsk fotball er i nærheten av daniel!

bare å innse at vi finner ikke en "ny" Daniel. Vi kan finne en måltyv men aldri en Daniel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på ny back, hva med FCNs Johnny Lundberg? 26 år, har en fortid som nøkkelspiller i Landskrona Bois. Say no more..... 1 år igjen av kontrakten(tror jeg). MHT lønn tror jeg da ikke han kan ha så altfor høy lønn, og vi har vel ikke like stramt budsjett som før? Spørsmålet er om han er en forsterkning god nok til CL...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roy Miller er iallefall en venstreback som er til salg. Hvor god han er/kan bli er en annen sak. Han gikk til RBK fra Glimt før denne sesongen for 3,5 mill (kunne vokse til hele 10 mill) I år har han slitt med en kneskade og fått en god konkurrent i Dorsin.

LINK

Hepp,

Miller har vel ikke levd opp til forventnigene i Rosenborg, selv om det alltid er vrient å vurdere med skadede spillere. Jeg har imidlertid fremdeles trua på Miller, men om han er Blaadt materiale handler vel om til slutt om pris.

Stabæk hadde Miller på blokka før han gikk til RBK - men det spørs vel om interessen har økt det siste året... 3,5 MNOK er det nok uansett uaktuellt å betale.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Jeg har aldri sett en så dårlig back på lerkendal før som roy miller, ikke på hjemmelag eller bortelag."

Sitat fra en kompis med sesongkort på lerkendal.

Nå har det vel ikke vært mye å juble for i bartebyen i år? og Miller er vel ikke den første som spiller dårlig i den vite drakta. Var det ikke en benka spiller i Rbk som ble stjerne i Spania?

Husker jeg så Miller i en del kamper i fjor og han var god.

Leser spillet bra og er offansiv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem har sagt at en spiss på død og liv må være en leder??? :blink:

Jeg vil heller sette pengene mine på at Enga som klubb er blottet for flere fotballfaglige sider, enn at Luton er totalt uten spilleforståelse og timing. Han har bevist gjennom spill i Sverige at han ihvertfall vet hvor målet står.

Men dersom man skal ha en bakromsspiller, så er både spilleren og resten av laget avhengig av at man kjenner hverandre og kan lese hverandres oppførsel på banen. Hjelper ikke å ha rask spiss hvis de som skal spille ham fri slår for tidlig eller for sent.

Og for Luton, så har han desverre havnet på lag med en gjeng med skeivbente apekatter med en hissig struts som går foran og er fus i alt :P

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roy Miller er iallefall en venstreback som er til salg. Hvor god han er/kan bli er en annen sak. Han gikk til RBK fra Glimt før denne sesongen for 3,5 mill (kunne vokse til hele 10 mill) I år har han slitt med en kneskade og fått en god konkurrent i Dorsin.

LINK

I de kampene han spilte klarte han iallfall å markere seg som seriens desidert dårligste venstreback. Han var så elendig at det er vanskelig å forstå at den samme spilleren etter sigende var en av Bodø/Glimts beste året før og at RBK i det hele tatt så noe i han. Noe må være veldig, veldig galt med kombinasjonen Roy Miller og Rosenborg.

Eventuelt fikk han uforholdsvis mye skryt i fjor, spilte over evne eller fremstår som god i et topplag i førstedivisjon mens han faller helt igjennom på toppnivå. Ut i fra det jeg har sett av Miller, som begrenser seg til noen kamper for Rosenborg i år, er jeg svært skeptisk til om han duger på et høyere nivå en Adecco-ligaen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LINK

I de kampene han spilte klarte han iallfall å markere seg som seriens desidert dårligste venstreback. Han var så elendig at det er vanskelig å forstå at den samme spilleren etter sigende var en av Bodø/Glimts beste året før og at RBK i det hele tatt så noe i han. Noe må være veldig, veldig galt med kombinasjonen Roy Miller og Rosenborg.

Eventuelt fikk han uforholdsvis mye skryt i fjor, spilte over evne eller fremstår som god i et topplag i førstedivisjon mens han faller helt igjennom på toppnivå. Ut i fra det jeg har sett av Miller, som begrenser seg til noen kamper for Rosenborg i år, er jeg svært skeptisk til om han duger på et høyere nivå en Adecco-ligaen.

Han var bra for Glimt. Vet ikke hvor mye du har sett av han, men han har potensiale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En beskrivelse av Harrison Afful

This guy is really smart with decent passes and good touches on the field...he reminds me of Frank Amankwa, Roberto Carlos...and most right and left fullbacks who overlaps and have good speed."

(Tatt fra Asante Kokotofcforum)

Asante Kotoko om at Afful prøvespiller i Stabaek

La forøvrig merke til at AE har 13 forsvarspillere i stallen!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En beskrivelse av Harrison Afful

This guy is really smart with decent passes and good touches on the field...he reminds me of Frank Amankwa, Roberto Carlos...and most right and left fullbacks who overlaps and have good speed."

(Tatt fra Asante Kokotofcforum)

Asante Kotoko om at Afful prøvespiller i Stabaek

La forøvrig merke til at AE har 13 forsvarspillere i stallen!!

En er vel over middels inntr når man klarer og komme over slike sider på internett.

Bra jobba

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IAO har kontrakt med oss 1 sesong til!! Og vi trenger han på benken;)

Han kommer ikke til å sitte på benken i Stabæk. Han blir solgt.

Hvis han ikke vil spille for oss kan vi jo bytte han med en spiller vi trenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken rolle skal "Mix" formes til?

Vil Kamara fortsette som utfordrer til spissplassene neste sesong?

Vil Tømmernes fortsette som utfordrer til spissplassene neste sesong?

Hvem av dem vil først få "gjennombruddet"?

Hva er sannsynligheten for at NOEN av de yngre spillerne, eller forsåvidt de etablerte, følger med Belsvik til LSK?

(han har vel hatt hovedfokuset på flere av dem) :o

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LINK

Jeg mener Miller er en veldig oppskryt spiller. han er rett og slett dårlig. ikke spesielt rask, sliter en mot en og ser generelt keitete ut når han går fremover. Ser ut som et dyrt :lol: bom-kjøp fra rbk. de var desperate på en venstreback før sesongen og spytte ut 3,5 mill den eneste backen de kunne få tak i. tror nok glimt gned seg godt i hendene når de fikk denne dealen på plass! heldigvis tviler jeg strerkt på at stabækledelsen er så dumme at de kjøper denne spillere.......

Her tar du feil. Jeg har vært så heldig å bli kjent med Roy Miller gjennom tre sesonger i Bodø/Glimt.

Desverre fikk han prøve seg lite mot Tippeligamotstand. Men i Adeccoligaen gjorde Roy Miller skikkelig inntrykk og stjal plassen på Glimts venstreback fra U21-spilleren Ruben Imingen. Hvis jeg ikke husker feil ble Miller kåret til årets spiller i 2007. Som vi vet har ikke Roy lykkes i Trondheim. Kan være av flere grunner. Spillestil, medspillere osv. Men kan med sikkerhet si at Miller innehar kvalitetene som skal til for å bli en etablert Tippeligaspiller. Han har spilt for landslaget til Costa Rica. Han har duellstyrke, god fart, aggresivitet, ballkontroll og pasningsfot som mange bare kan drømme om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Nannskog stikker bør vi anskaffe følgende i løpet av vinteren:

1. Ny spiss - tror det er vanskelig å finne noen kopi, men vi bør prøve å finne en spiss som oppsøker bakrom men som kanskje har supplerende ferdigheter. F.eks. en litt mer hodesterk spiller enn det Daniel er.

2. En venstrebent forsvarsspiller. Dette kan gjerne være et ungt talent da vi har ryggdekning på backene fra før av.

3. En utpreget kantspiller. Jeg har blitt mer og mer overbevist om at dette er noe vi savner i kamper der vi ikke får opp balltempoet vårt. Vi blir ofte smale i kamper der det ikke fungerer helt bra.

Er nok redd vi må lete utenlands for punkt 1 og 3. Backen kan gjerne være norsk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Nannskog stikker bør vi anskaffe følgende i løpet av vinteren:

1. Ny spiss - tror det er vanskelig å finne noen kopi, men vi bør prøve å finne en spiss som oppsøker bakrom men som kanskje har supplerende ferdigheter. F.eks. en litt mer hodesterk spiller enn det Daniel er.

2. En venstrebent forsvarsspiller. Dette kan gjerne være et ungt talent da vi har ryggdekning på backene fra før av.

3. En utpreget kantspiller. Jeg har blitt mer og mer overbevist om at dette er noe vi savner i kamper der vi ikke får opp balltempoet vårt. Vi blir ofte smale i kamper der det ikke fungerer helt bra.

Er nok redd vi må lete utenlands for punkt 1 og 3. Backen kan gjerne være norsk.

Enig. Hadde vært fint med en Helstad-type på spiss-plass. Ellers kan vel Espen Hoff i tillegg til Veigar-rollen, fylle en kantrolle, selv om han ikke er noen typisk innleggs-ving.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...