Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan vi ikke bare kjøpe Fredheim Holm?

Jeg er ingen fan av Fredheim Holm. Av de engakampene jeg har sett i år (utenom de mot oss) har han spilt dårlig synes jeg. Han har sjeldent gode kamper, men når han er god er han virkelig god! Jeg foretrekker en spiller som leverer gjevnt bra framfor en som er strålende en gang i blandt. Fredheim Holm blir vel også for dyr?

Dette var egentlig ikke ment så fryktelig alvorlig. Men; ang. hans prestasjoner, så kan du jo spørre deg hvem som har vært gode på enga i år i det hele tatt (Cupfinalen ekskludert såklart)? Jeg tror han kunne funka veldig bra for oss hvor han ville fått en klart definert rolle og en spillestil det er litt enklere å utfolde seg i.

Hehe! Så sant, så sant! Janne kan jo gjøre underverker med hvem som helst! Mulig;) Selvom det ikke er spessielt realistisk så kommer vel alt ann på summen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slapp nå av, tror ikke Tom Schevlan står på Åråsen og sikler etter Sundgot. At ringo kommer med gode begrunnede alternativer til troppen betyr jo ikke at klubben automatisk henter dem. For all del, jeg vil heller ikke ha juksemakere til klubben vår, men det var vel ikke snakk om noe kjøp heller...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knudtson i lyn syns jeg har hatt en god sessong. God fart og gode legg, noe du trenger fra en kant! Har ikke vist mye til noe fintereportoar men det trenger han ikke takket være farta! En sak i for litt siden om at han satt ny rekord på 40meter tror jeg, uten at vi skal se på han kun for det. Er ikke sikker på om han står uten kontrakt til sommeren eller ikke, men han kan ikke være spessielt dyr! Supertalent! 18-19 år ca tror jeg.

For å ikke bare se i innland har jeg tenkt meg nøye om. Fant ingen unge spillere(siden det er det jeg ønsker) som jeg tror kommer til å være billige/uten kontrakt i nær framtid. Men jeg tenker litt utenfor boksen og fant da fram til Emilio Insua på Liverpool. Argentinsk venstreback på 18-19. Ja, jeg vet det er urealistisk og hente spillere fra så store klubber men jeg tror ikke prisen blir så høy. Det jeg har sett av han virker lovende og han er også 18-19.

Jeg tenker nå ikke nødvendigvis at spillere som er 18-19 er de som er unge! Under 23 vil vel være grensa men dette er noen av de jeg kunne tenke meg. Så Holmen var nevnt tidligere også. Jeg er helt enig i at han er aktuell! Må også slenge meg på teorien at han kommer til å bli bedre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå lurer jeg virkelig derre derre.. Hvor har du sett Insua spille?

Knutzon er 20 og en høyrekant som kan bli god, men nå har det seg sånn at vi har Keller på høyre evt. Andersson eller Hoff. Alan på venstre, her kan både Andersson og Hoff spille. En kant er vel blant det siste vi trenger akkurat nå.?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik stallen er nå, trenger vi en venstre back og evt en spiss. Midtbanen er veldig godt dekket på alle plasser.

Mister vi noen (f eks Veigar), må disse kanskje erstattes. Et spørsmålstegn er vel om IAO spiller for oss, eller om han blir for dyr å ha på benken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knudtson i lyn syns jeg har hatt en god sessong. God fart og gode legg, noe du trenger fra en kant! Har ikke vist mye til noe fintereportoar men det trenger han ikke takket være farta! En sak i for litt siden om at han satt ny rekord på 40meter tror jeg, uten at vi skal se på han kun for det. Er ikke sikker på om han står uten kontrakt til sommeren eller ikke, men han kan ikke være spessielt dyr! Supertalent! 18-19 år ca tror jeg.

For å ikke bare se i innland har jeg tenkt meg nøye om. Fant ingen unge spillere(siden det er det jeg ønsker) som jeg tror kommer til å være billige/uten kontrakt i nær framtid. Men jeg tenker litt utenfor boksen og fant da fram til Emilio Insua på Liverpool. Argentinsk venstreback på 18-19. Ja, jeg vet det er urealistisk og hente spillere fra så store klubber men jeg tror ikke prisen blir så høy. Det jeg har sett av han virker lovende og han er også 18-19.

Jeg tenker nå ikke nødvendigvis at spillere som er 18-19 er de som er unge! Under 23 vil vel være grensa men dette er noen av de jeg kunne tenke meg. Så Holmen var nevnt tidligere også. Jeg er helt enig i at han er aktuell! Må også slenge meg på teorien at han kommer til å bli bedre!

Julebord i går??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Julebord i går??

Eller Football Manager?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk blir nevnt i forbindelse med Dulee Johnson som kan være på vei bort fra Maccabi Tel Aviv.

http://www.fotbollsexpressen.se/Allsvenska...llsvenskan-igen

Noen som vet hvor bra han er?? Sett han spille? Konkrete kvaliteter på noen områder?

Oi, oi, oi,

Sett ham flere ganger både live og på tv. Sentral midtbane, god pasningsfot, veldig bevegelig og alltid spillbar. I sum en meget god spiller, MEN fyren er spik spenna gæern. I tillegg følger det med noen andre nisser på lasset. Jeg kan aldri i verden tenke meg at han er aktuell for Stabæk. Både fordi jeg tror vi har nok gode sentrale midtbanespillere, men også fordi fyren har altfor mye baggasje. Det er i grunn en typisk VIF signering...

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke sett mye av Insua, men han har noen førstelagskamper for Liverpool. Der har jeg sett han ;) Jeg sa jo også at Insua var å tenke utenfor boksen og regnet egentlig ikke med at noen skulle være enige med meg der. Men hadde jeg kunnet velge ville jeg hatt han. Knutzon synes jeg var meget bra for Lyn i fjor og er et stortalent! Skjønner jo selvfølgelig at vi har kantspillere, men jeg syns Keller faktisk var bedre som back og liker Andersson bedre i en sentral offensiv rolle :)

Hehe! Ikke julebord eller FM her i går nei :P Bare jeg som sprer mine tanker. Tydeligvis ikke så poppulært :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør ikke denne tråden stoppes nå som den har nådd 666 sider?
Var inne på samme tanken - sidetallet bør fredes på denne

Ellers ser jeg at det ikke er veldig stemning for verken Holmen eller Knutzon.

Hoff og Holmen er det nærmeste man kommer det samarbeidet Nannskog og Veigar har. Holmen har ikke bare fart, men også avslutteregenskaper selv om han ikke er den mest naturlige avslutteren.

I Lørenskog scoret han mål på mål, og scoringsraten i Lyn viser at han forbedrer seg. Alt kan vel bygges på så lenge man har et grunnlag av ferdigheter, noe Holmen absolutt har? Han er alltid skummel i bevegelse og et mareritt for den skoddtunge norske midtstoppertypen. Med en slik pasningssikker midtbane Stabæk har vil en sånn spilletype være særs bra å forholde seg til! Han har blitt en hel del bedre til å time og gå på de riktige løpene.

Fart er framtiden. Det har både Holmen og Knudtzon. Det er en fordel både defensivt og offensivt, og ikke mindre defensivt enn offensivt. Å ha en veps flyende på forsvarene med en spiller som hogger 40 meter på fire sekunder bidrar til at forsvarerne må "revurdere" sin defensive trygghet, av den grunn at de blir stresset i oppspillene, stresset med ball, stresset i hodet og dermed også tryggheten. Et omstillingsbehov som er bra både i det defensive, kontrafsen og det offensive.

Knudtzom er i kraft av den back-typen han er eksempelet på hvordan backen skal framstå - en som er bedre offensivt enn defensivt, rett og slett fordi det er farligst når man kommer bakfra. Defensivt er naturligvis hovedområdet for en back, men de beste backene er omskolerte vinger eller spillere som har blitt "innøvd" i å bli med i angrep fra barnealder. Det er bare å se på de beste ligaene, hvordan backene ikke "står" back som det engang het på løkka, der de dårligste ble satt på "backen" og der sto de samme hva som skjedde i løpet av kampen. Igrunn synes jeg litt synd på Hareide som aldri har fått muligheten til å bygge opp det offensive rundt backene (Riise bidrar - men høyre backen har ligget som et åpent sår lenge). Knudtzon er dessuten ikke verst bakover også, og kan bidra med viktige ferdigheter i en posisjon det ofte er vanskelig å finne gode spillere i.

Dette for å balansere inntrykket litt.

Ellers enig at det nødvendigvis ikke er best å gå etter "samme type" som erstatning for eksempelvis Veigar, men heller den som utfyller og også kan bidra med andre ferdigheter til de klubben har fra før. Enig at Sundgot er bra som møtende spiss, god i "stressende" sitasjoner og viktig i å flytte laget oppover, i tillegg til de uomvitselige kvalitetene i boksen både som målskårer og tilrettelegger. 90 eliteseriemål "uten fart" har man defenitivt noe i seg, men også der undervurderes han fordi han er raskere enn det "øye ser" fordi han har større (men mindre) frekvens i stegene. En god komplementær spiller til Nannskog, men det er ganske usannsynlig - men det er det vel gjerne i denne tråden.

Han på Odd, Bentley tror jeg han het, eller Berisa kan kanskje være noe?

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knudtzom er i kraft av den back-typen han er eksempelet på hvordan backen skal framstå - en som er bedre offensivt enn defensivt, rett og slett fordi det er farligst når man kommer bakfra. Defensivt er naturligvis hovedområdet for en back, men de beste backene er omskolerte vinger eller spillere som har blitt "innøvd" i å bli med i angrep fra barnealder. Det er bare å se på de beste ligaene, hvordan backene ikke "står" back som det engang het på løkka

Dette synes jeg er en misoppfattet definisjon av hva en god back er. Siden det akkurat nå er fellesstart i langrenn kan man sammenlikne det med at den beste løperen er han som er best til å spurte. Likevel hjelper spurten ingen ting om ikke løperen først har basisferdigheten som 3-milsløper, nemlig å kunne gå 3 mil i høyt tempo først.

I de store ligaene er det de backene som er gode offensivt du legger mest merke til. Det er fordi backene i de store ligaene allerede har basisferdigheten, nemlig det å være bunnsolid defensivt. Så kommer det et offensivt tillegg som ikke bare gjør at de er blant de beste backene i verden (henger med til oppløpet) men er blant de aller beste (er med helt inn i spurten).

Jeg har ikke sett Knudtzon som back men mistenker at det ikke blir noen større suksess enn forsøkene på å omskolere Austnes, Parr, Stian Ohr og lignende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holmen er pt en for dårlig avlslutter - men det tror jeg Janne hadde fiksa. Hoverproblemt til Holmen er nok ørepynten.

Berisha skal vi ikke ha - tro meg

Den store streke spissen har vi allerede - Torstein Andersen Aase og erstatteren hvis Veigar skulle gå er også klar - Palmi. Det vi ikke har er en erstatter hvis Nannskog skulle finne på å reise hjem

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men Christian Keller klarte det rimelig bra....

Et enda bedre eksempel er hvordan Ronny Johnsen gikk fra å starte som spiss til å bli en av verdens beste stoppere. Det er ikke umulig å omplassere en spiller. Keller hadde såvidt jeg husker spilt litt back tidligere, og har en del gode kvaliteter som back. God arbeidskapasitet, trygg med ball, godt fotballhode og OK til å takle. Internasjonalt tror jeg han er best på midten. Mot Rennes ble han delvis avslørt som back.

Knudtzon virker for meg å ha mest offensive kvaliteter, men jeg kan ta feil.

Viking skal kutte kostnader. Kunne Trond Erik Bertelsen vært noe? 18 kamper fra start for Viking i år, så virker som han har spilt seg inn i førstelaget. Kan bli for dyrt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå funker merkelig nok IKKE edit-funksjonen, så da velger jeg å rette innlegget mitt så jeg ikke blir tolket feil: "Kristoffer Jensen er god, men på ingen måte en utfordrer til Super-Jon.

Hvem kunne tatt opp om 1.lags keeperplassen?" -Dette er selvfølgelig hvis Iven skulle gå... noe jeg er rimelig sikker på ikke skjer :)

BAH! Funksjonshemninger innabords!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...