Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg husker vi så på Trond Olsen i fjor høst. Det betyr vel at Janne ser potensiale i ham? Og ikke minst, han så det før resten av Norge....

Nja, nå har vel Trond Olsen en sesong (mislykket sådann) bak seg i LSK, så helt først var vel ikke Janne

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå som Alan ser ut til å takke for seg MÅ vi virkelig begynne å prate om erstattere. Ettersom det står på diverse nettaviser at Transzpor kommer til å etterkomme Stabæks krav kan vi kanskje begynne å se litt oppover på prislisten.

Jeg har tidligere sagt at Huseklepp er en ideel erstatter, men for det første er han dyr, 2 at han sikkert har altfor høy lønn, 3 at han tidligere har avslått oss til fordel for Brann.

Hvem får vi inn? hvor mye har vi å rutte med?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi burde skaffe oss Amin Askar for en relativt billig penge, signe Mike for ett år til og skaffe oss en spiller til som er solid og kan tre inn i første 11eren til sesongstart. Resten av pengene bør brukes på å stabilisere den økonomiske situasjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå som Alan ser ut til å takke for seg MÅ vi virkelig begynne å prate om erstattere. Ettersom det står på diverse nettaviser at Transzpor kommer til å etterkomme Stabæks krav kan vi kanskje begynne å se litt oppover på prislisten.

Jeg har tidligere sagt at Huseklepp er en ideel erstatter, men for det første er han dyr, 2 at han sikkert har altfor høy lønn, 3 at han tidligere har avslått oss til fordel for Brann.

KRAVET fra Janne er jo 2 KVALITESSPILLERE...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Si det gittt... Det avhenger vel av om man ønsker å beholde de sportslige ambisjonene for 2009 eller om man beslutter å justere målet etter salget av Alan.

Jeg synes selvsagt vi skal beholde målsetningene og starte med å ta oss råd til å signere en veletablert offensiv spiller fra TL, Allsvenskan eller tilsvarende nivå. Så får vi se hvilket nivå vi kan legge på de andre plassene hvor vi trenger dekning (Stopper/venstre back, Spiss).

Jeg tror det er mye bedre med et skikkelig kjøp enn tre middelmådige og det bør skje kjapt...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig, vi har allerede en del spillere som kan spille i forskjellige posisjoner og i bakhånd har vi mange unge lovende spillere. Å bruke 10-15 mill på kjøpe stallfyll stiller jeg meg svært skeptisk til. Man bør kjøpe en klar forsterkning, helst to hvis man greier forsvare det økonomisk. Slik ting har utartet seg nå så er det vel ikke tvil om det bør være en offensiv spiller, helst spiss.

Synes situasjonen var nogenlunde den samme i sommer etter at vi mistet Tchoyi og Annan. Den gangen valgte klubben å handle og det var vel egentlig det som gjorde at vi endte på topp til slutt. Skal vi fortsatt henge med i toppen og ha noen som helst sjanse på et CL eventyr så må det handles inn nå og satses videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man bør kjøpe en klar forsterkning, helst to hvis man greier forsvare det økonomisk.

Hvis vi ikke har råd til å kjøpe to klasse spillere nå, så har ledelsen gjort en ELENDIG jobb i forhandlinger med Trabzonspor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig, vi har allerede en del spillere som kan spille i forskjellige posisjoner og i bakhånd har vi mange unge lovende spillere. Å bruke 10-15 mill på kjøpe stallfyll stiller jeg meg svært skeptisk til. Man bør kjøpe en klar forsterkning, helst to hvis man greier forsvare det økonomisk. Slik ting har utartet seg nå så er det vel ikke tvil om det bør være en offensiv spiller, helst spiss.

Synes situasjonen var nogenlunde den samme i sommer etter at vi mistet Tchoyi og Annan. Den gangen valgte klubben å handle og det var vel egentlig det som gjorde at vi endte på topp til slutt. Skal vi fortsatt henge med i toppen og ha noen som helst sjanse på et CL eventyr så må det handles inn nå og satses videre.

Men salget av Somen hadde ligget i kortene en stund. Man var forberedt på å miste ham, og Annan var jo ikke leid mer enn et halv år. Nå lyder refrenget at det er et dårlig tidspunkt for salg. Etter salget av Veigar og Alans forsvinning (jeg kaller det ikke et salg før det har kommet inn annet enn I-O-Y skrevet på servietter) tror vi må legge ambisjoner om å etablere oss i toppen på is.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DITTO!

Å kvalifisere seg til CL er mye penger i. Det ser ikke akuratt lovende ut slik det ser ut pr i dag, men har troa på de som styrer i stabæk. de har skaffet gull. Håper de ikke vil gi det fra seg like lett som Brann gjorde, da kan det gå riktig bra :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter salget av Veigar og Alans forsvinning (jeg kaller det ikke et salg før det har kommet inn annet enn I-O-Y skrevet på servietter) tror vi må legge ambisjoner om å etablere oss i toppen på is.

HEY,

Vi er STABÆK for faen! :)

Vi har ikke ambisjoner om toppen, vi DEFINERER hvor toppen er!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt usikker på om vi burde kjøpe norskt hvis alan blir solgt. Er redd for at norske klubber vil tro vi har 40 mill å handle for, at vi er desperate, og derfor skur opp prisen noe jævlig.

Trond Olsen er jeg forøvring helt i mot, viste ettertrykkelig at han ikke fungerer i 442 når han var i lsk. Ellers er det jo manko på gode norske vinger. Huseklepp er den eneste som holder godt nok nivå, og han er uaktuell.

Danmark har jo vært flinke tidligere til å få frem gode vinger, men har ikke oversikt over hvordan det er der nå.

Burde kanskje titte mot øst-europa. De har hvertfall tradisjon med å få frem raske teknisk gode spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være helt ærlig - jeg synes det er ganske respektløst å avskrive laget vårt som null og niks uten Alan. Jada, han var flink til å drible. Men ingen andre hadde så mange balltap (utenom avslutninger) og pasninger var ikke akkurat noen sterk side hos ham. Backen på Alans side måtte spille for 2.

Jon/Iven

JIH-MMS-IAO/PS-TS

CK-HH-PF-EH

PRP-DN

er slett ikke dårlig - eller hvem av disse er det som på død og liv må byttes ut? Jeg tror vi vil se spillere som kan utvikle seg skikkelig om de får like stor anledning som Alanzinho til få spillet lagt opp rundt sin person.

Vårt største problem nå er syltynn tropp og vi er ekstremt utsatt for skader. Dessuten MÅ Daniel fortsette.

Uansett - vi har bare godt av å legge gullambisjoner til side, og starte med blanke ark. Og ikke glem at vi har lovende unge spillere som også bør satses på. Men som sagt, vi MÅ ha større tropp slik at det i det minste blir noe konkurranse om plassene på laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEY,

Vi er STABÆK for faen! :)

Vi har ikke ambisjoner om toppen, vi DEFINERER hvor toppen er!

@ringo

Hehe. Det skal bli spennende å se det nye Stabæk iallfall. Vi har mistet våre to viktigste kreative og tekniske spillere. Er generelt enig i at vi heller bør skaffe en glitrende spiller, og det bør være av den kreative unorske sorten, enn å gå for tre raske kjøp uten mål og mening. Likevel må det nok forsterkes i bredden uten å sprenge budsjettet. Vi må jo også innse at en forsterkning, som mest sannsynlig ikke vil være ordentlig inne i troppen før i slutten av februar, umulig kan være godt nok drillet inn til å tilføre tilstrekkelig den første tiden. Så å sikte på noe seriegull med den stallen vi har ved sesongstart tror jeg er mer enn optimistisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være helt ærlig - jeg synes det er ganske respektløst å avskrive laget vårt som null og niks uten Alan. Jada, han var flink til å drible. Men ingen andre hadde så mange balltap (utenom avslutninger) og pasninger var ikke akkurat noen sterk side hos ham. Backen på Alans side måtte spille for 2.

Jon/Iven

JIH-MMS-IAO/PS-TS

CK-HH-PF-EH

PRP-DN

er slett ikke dårlig - eller hvem av disse er det som på død og liv må byttes ut? Jeg tror vi vil se spillere som kan utvikle seg skikkelig om de får like stor anledning som Alanzinho til få spillet lagt opp rundt sin person.

Vårt største problem nå er syltynn tropp og vi er ekstremt utsatt for skader. Dessuten MÅ Daniel fortsette.

Uansett - vi har bare godt av å legge gullambisjoner til side, og starte med blanke ark. Og ikke glem at vi har lovende unge spillere som også bør satses på. Men som sagt, vi MÅ ha større tropp slik at det i det minste blir noe konkurranse om plassene på laget.

Fillern - der kom du meg i forkjøpet.

Alan har hatt noen syke prestasjoner som har gledet utrolig mange i fotballNorge de siste årene, men å unnlate å se det kollektive Stabæk vil være respektløst overfor særs mange.

Bare det å se hvordan Hoff, Stenvoll, Farnerud og resten av gjengen presterte på lørdag bidrar til å gjøre meg sikker på at dette skal bli brillefint. Klarer meg helt fint uten krydder, så lenge biffen er god.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan har hatt noen syke prestasjoner som har gledet utrolig mange i fotballNorge de siste årene, men å unnlate å se det kollektive Stabæk vil være respektløst overfor særs mange.

Bare det å se hvordan Hoff, Stenvoll, Farnerud og resten av gjengen presterte på lørdag bidrar til å gjøre meg sikker på at dette skal bli brillefint. Klarer meg helt fint uten krydder, så lenge biffen er god.

Jeg er ikke trist over å miste Alan, jeg er trist fordi vi ikke fikk nok penger for ham. Vi ble lovet ny overgangsrekord av Tom Schelvan, men det fikk vi ikke.

- Veldig dårlig av ledelsen, spør du meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jon/Iven

JIH-MMS-IAO/PS-TS

CK-HH-PF-EH

PRP-DN

Eminent beskrevet!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan var først og fremst underholdning :rolleyes: og i følge Drillo har ikke det noe med fotball å gjøre, men det er ingen tvil om at jeg vil savne Lillemann! :( Fotballmessig tror jeg Veigar er vanskeligere å erstatte enn Alan, ihvertfall med tanke på antall mål Veigar lagde direkte eller som assist. Dessuten har våre motstandersupportere funnet ut at det bare er å pipe på Alan så blir han helt satt ut, lurer på hvor lang tid det tar før tyrkerene oppdager det?? :huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en venn av meg har en far som jobber i Strømsgodset og har fortalt oss om Keita. Han er en flott fyr. Hans ferdigheter er ekstremt gode i forhold til alderen, da spesielt med en enorm teknikk og skuddfot. Hans arbeidskapasitet er jeg heller noe skeptisk til. Holdningen hanses trekker heller ikke opp, da han på forrige trening valgte å bli hjemme å lage dorullnisser(!) isteden for å trene. Alt i alt en spennende spiller. Burde også gå opp noen kilo. Kanskje 2 kilo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at spesielt Stenvoll klarte seg godt på lørdag, men at du kan mene at det Espen Hoff viste på lørdag var betryggende for fremtidgen, forstår jeg ikke. Synes ikke han gjorde mye riktig, og han hadde mange dårlige touch og lite kreativitet. Farnerud var også god, men det er vel ikke akkurat sentral midtbane som er akilleshælen vår om dagen.

Henning var vår beste spiller totalt sett i mine øye, men det var Alan som stod for underholdningen og som stod bak det meste av det som ble skapt offensivt. Nå ødela han også en del angrep ved å ta feil valg, men jeg tror kampen hadde vært rimelig tam hvis Alan ikke hadde spilt.

Synes Askar hadde en bedre halvtime enn Hoffs 2x halvtimer på lørdag.

Jeg har likevel troen på at Hoff kan bli god for oss utover sesongen, men vi trenger likevel forsterkninger fremover på banen.

En klassespiller offensivt, helst spiss, og en spiller inn i forsvaret som kan være backup både som stopper og back, hadde hjulpet mye.

Fakta er vel at vi det siste året har mistet TLs kanskje tre beste spillere de siste to sesongene i Somen, Veigar og Alan, men jeg har fortsatt troen på at ledelsen vet hva de driver med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Hva tror folket om Petter Vaagan Moen?

@ringo

ja takk, sier jeg! hva for noe inside sitter du på?

Kan ikke for det, men jeg liker ikke han

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei Takk sier jeg! Synes Mjøsas Beckham(er det ikke det han blir kalt?) er en meget oppskrytt spiller. Han Har noen kanonmål, det skal han ha. Uansett må vi vel opp i svært store summer for å sikre oss han. Tror vi kan få mye bedre spillere for den summen han evt vil koste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

ja takk, sier jeg! hva for noe inside sitter du på?

Hepp,

Nei, absolutt ikke - jeg har bare tittet litt på assist statistikken de siste sesongene og han er en av de mest stablie levrandørene.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Med Karadas og Nielsen på topp kan Huseklepp fort bli skjøvet tilbake på venstrekant, jeg tror Brann kommer til å prise Vaagan Moen høyt for å opprettholde konkurransen der. Noe av skepsisen til Mjelde var jo pga klippekort og manglende evne/vilje til å foreta seg noe når sentrale spillere ikke presterte som de burde.

Forøvrig er mitt inntrykk at han er en ufordragelig fyr, men det endrer seg selvsagt i samme øyeblikk som han får på seg en blaa drakt.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi ta spillere fra konkurrenter er nok spillere i klubber som sliter økonomisk mest aktuelle:

Lyn

TIL

Glimt

Start

LSK

HamKam

Molde?

Aalesund?

mest aktuelle?

Ellers burde det være mulig å gjøre kupp på Island - kanskje Schelvis bør ringe Helgi?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp

Lyn - Teddy Bjarnasson

TIL - Morten Moldskred

Glimt - Mounir Hammoud eller Per Werner Vågan Rønning

Start - Aram Kahlili

LSK - Arild Sundgot

HamKam - Ante Vitaic eller Adem Güven

Molde? - Mame Biram Doiuf

Aalesund? - Jonathan Parr (Mener å ha hørt at Jeppe var hissig på å få signert ham til Stabæk)

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...