Gå til innhold

Anbefalte innlegg

http://www.japanesesoccer.net/wordpress/index.php

Står det samme som på norskefans så dette ryktet stemmer nok

link til orginalartikkel (for de som forstår japansk)

Gjør jeg jeg vel!

Norge skal delta i den første japanske Kobayashi Hiroshi Oomiya

Klikk her for å finne ut mer!

Tidligere Japan MF Daigo Kobayashi (25) = Omiya, Norge for å flytte til en av Champions League SUTABEIKU 27, 2007, og var konsentrert. Tilbudet mottatt av Kobayashi Hiroshi Omiya, en god titt på klubben. 28 og reiser til Indonesia, vil forhandle de endelige vilkår. I 2003 ble de nordiske GK Kawaguchi (Jubilo Iwata) NOASHERAN var medlem av Danmark, Norge har blitt den første Liganavn spilleren til Kobayashi Hiroshi.

Kobayashi Hiroshi SUTABEIKU i høyteknologisk har hatt bemerkelsesverdig tidlig. Norge er Liganavn's spring season SUTABEIKU europeisk mester siste sesong med to CL kvalifisering spot fra første runde. Jeg følte meg som en svært attraktiv Kobayashi Hiroshi selv. Kobayashi Hiroshi Omiya har startet å trene 19 fra varmen på søndag. 28 GUAMUKYANP U var planlagt å reise på søndag med teamet, og rushed off teamet, er forventet å komme til Norge.

Japan's coach før IBICHA OSHIMU (67), hans talenter ble gjenkjent, men Kobayashi Hiroshi 06, ble valgt representant, jeg hadde en sjanse til å gå til Europa.

◆ Daigo Kobayashi (Bayashi denne femte) i 1983 19. februar født i Fuji City, Shizuoka. 25 år gammel. Høy清水商2001 fra Tokyo for å delta i V. I 1906, flyttet til Omiya. I august 2004 debuterte mot Trinidad og Tobago representant for Japans første kampanjen rettet OSHIMU siden. J1 hans 194-spill med 18 poeng. 178 cm, 70 kg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, dette synes jeg høres spennende ut. Spørsmålet er vel bare hvordan en japaner takler det kultursjokket det er å komme til Norge?

Nå er det vel kanskje værre å komme fra Brasil eller Afrika til Norge? Japan er tross alt et indrualisert land, som der det er relativt vanlig med vinter (i hvertfall i deler av landet). Oslo må vel nesten ligne som en liten landsby i forhold til storbyene i Japan og prisnivået er vel ikke så langt unna heller.

Nå er det vel noen få, og kanskje mer avgjørende faktorer enn klima, prisnivå og industri. Personlig tror jeg nesten ikke du finner en større kulturforskjell enn mellom Japan og et lite skandinavisk land...

Kulturelt ligger nok Japan nærmere norske forhold til mange land i Afrika og latin-amerika. Japanerne er også kjent for å være svært profesjonelle, så det lover godt. Må si jeg savner Alanzinho skikkelig jeg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.japanesesoccer.net/wordpress/index.php

Står det samme som på norskefans så dette ryktet stemmer nok

link til orginalartikkel (for de som forstår japansk)

Gjør jeg jeg vel!

Tidligere Japan MF Daigo Kobayashi (25) = Omiya, Norge for å flytte til en av Champions League SUTABEIKU 27, 2007, og var konsentrert. Tilbudet mottatt av Kobayashi Hiroshi Omiya, en god titt på klubben. 28 og reiser til Indonesia, vil forhandle de endelige vilkår. I 2003 ble de nordiske GK Kawaguchi (Jubilo Iwata) NOASHERAN var medlem av Danmark, Norge har blitt den første Liganavn spilleren til Kobayashi Hiroshi.

Kobayashi Hiroshi SUTABEIKU i høyteknologisk har hatt bemerkelsesverdig tidlig. Norge er Liganavn's spring season SUTABEIKU europeisk mester siste sesong med to CL kvalifisering spot fra første runde. Jeg følte meg som en svært attraktiv Kobayashi Hiroshi selv. Kobayashi Hiroshi Omiya har startet å trene 19 fra varmen på søndag. 28 GUAMUKYANP U var planlagt å reise på søndag med teamet, og rushed off teamet, er forventet å komme til Norge.

Japan's coach før IBICHA OSHIMU (67), hans talenter ble gjenkjent, men Kobayashi Hiroshi 06, ble valgt representant, jeg hadde en sjanse til å gå til Europa.

◆ Daigo Kobayashi (Bayashi denne femte) i 1983 19. februar født i Fuji City, Shizuoka. 25 år gammel. Høy清水商2001 fra Tokyo for å delta i V. I 1906, flyttet til Omiya. I august 2004 debuterte mot Trinidad og Tobago representant for Japans første kampanjen rettet OSHIMU siden. J1 hans 194-spill med 18 poeng. 178 cm, 70 kg.

Web-translatører er bare fantastiske! :)

Endret av Blaatter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør jeg jeg vel!

Jeg følte meg som en svært attraktiv Kobayashi Hiroshi selv

Kjenner følelsen...

Veldig spennende med japansk spiller. Men skal samarbeidet fungerer bør tolken være stødigere i japansk-norsk enn den siden som er brukt til denne oversettelsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere sett målene han scorerer på Youtube? Han virker som en veldig god dribler. og skaper veldig mange scorings muligheter. Synes han hadde vært en fenomenal Stabæk siller, han har også et velidg god H-V skytefot. Og ikke minst, ekstraordinære frispark!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med finnen Daniel Sjölund? Spiller for tiden i Djurgården

Hepp,

Godt forslag!

Han kunne vært en bra VPG erstatter!

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere sett målene han scorerer på Youtube? Han virker som en veldig god dribler. og skaper veldig mange scorings muligheter. Synes han hadde vært en fenomenal Stabæk siller, han har også et velidg god H-V skytefot. Og ikke minst, ekstraordinære frispark!

Ja. - Too good to be true??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med finnen Daniel Sjölund? Spiller for tiden i Djurgården

- Klar for en større liga

Stabæk har jo bevist gang på gang at klubben er et godt utstillingsvindu, i tillegg til at Sjölund ikke har vært fast inventar på et Allsvenskan lag som endte på 12-13 plass. Og hvis kontrakten hans går ut i desember 09, ser jeg hvertfall ingen grunn til ikke å forhøre seg om han.

Endret av BlueDream
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. - Too good to be true??

Håper han blir en Stabæk spiller. Han kunne ha gjort veldig mye for laget. Han er definitivt en klassespiller. Og hans evne til å skyte, og legge inn baller, kan funke veldig bra med Nannskog, og Hoff. Nå får vi se hva JJ, Og LB sier om saken, og om spilleren i det hele tatt vil joine klubben. Jeg håper han blir, fordi for det jeg har sett på japanske spillere tidligere, kan Daigo bli vår nye stjerne :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Daigos offisielle side - med blog.

Han har ikke skrevet noe om en mulig overgang til Norge enda, men jeg leste litt på bloggen hans i natt og han virker som en profesjonell type som ikke tror ting kommer gratis men kun gjennom hardt arbeid både som lag og individuelt. En typisk Japaner med andre ord. :)

Endret av LittleBlueAlien
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må man ikke gå hen og skape skyhøye forventninger til fyren, kan jo hende han ikke vil hit i det hele tatt. Den japanske ligaen er vel helt annerledes enn den norske, men på hvilken måte er jeg mer usikker på. Noen som kan kaste lys over dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette virker veldig lovende! Håper virkelig han vil til oss og at han ikke er altfor dyr. Ser ut som en veldig skapende spiller på youtube-videoen, og det er jo akkurat det vi trenger nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må man ikke gå hen og skape skyhøye forventninger til fyren, kan jo hende han ikke vil hit i det hele tatt. Den japanske ligaen er vel helt annerledes enn den norske, men på hvilken måte er jeg mer usikker på. Noen som kan kaste lys over dette?

Den er sikkert ganske annerledes, men nå har Janne temmelig kontroll på begge ligaer regner jeg med, han ville neppe prøvd å hente en spiller fra en annen liga med mindre han var brukbart sikker på at han vil fungere. Jeg tror at spillestilen til laget og om han passer inn her er viktigere enn resten av lagene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i. Vi må ikke tenke at dette kommer til å være Alans etterfølger. Det kan hende Daigo ikke føler seg klar til å begynne å spille i en annen liga, eller at han ikke klarer å samarbeide med de andre klubben. Men vi må jo tenke. Hvis han ville fortsett å spille i den Japanske ligaen, så hadde han nok takket nei til å bli med til La manga med Stabæk, og spart seg deg 18 timers flytur til spania :P. Så jeg tror vi har en veldig god midbane spiller som kan (forhåpentligvis) vil bli med i Stabæk laget i den nye arena, og den nye sesongen.

kke misnt at hvis Daigo bestemmer seg for å signere,/ eller om Stabæk kjøper han, blir han Norges første japanske spiller i Tippeligaen. Og som jeg skrev tidligere, det er utrolig mange gode spillere i japan, og det jeg har sett på Yuorube av han, er mer en nok for meg for at han skal bli en av oss!

Vi får håpe han klarer å samarbeide med klubben, og fortsett å trykke F5 på Stabæk sin side!

Peace!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er sikkert ganske annerledes, men nå har Janne temmelig kontroll på begge ligaer regner jeg med, han ville neppe prøvd å hente en spiller fra en annen liga med mindre han var brukbart sikker på at han vil fungere. Jeg tror at spillestilen til laget og om han passer inn her er viktigere enn resten av lagene.

Daniel har jo fungert sånn helt ok? ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobayashi

Får håpe Schelvan ikke drikke for mange Sake og evnt signerer feil Kobayashi?

Kobayashi fra The Usual Suspects

UsualKobayashi3.jpg

Pølsespisermesteren: Kobayashi

070626_kobayashi_vmed_10awidec.jpg

Fotballspillere Kobayashi

kobayashid01.jpg

Holy crap, var det bare meg eller lignet "vår" Kobayashi og "pølsespiseren" Kobayashi litt for mye? :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som han har god pasningsfot hvertfall på denne filmen:

Fy faen, han er god!

Mushi mushi.

:lol::lol:

Likte godt pasningsfoten hans! Og frisparkfoten fra den andre videoen, selvom den kanskje sa vell så mye om keepernivået i japansk fotball :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La merke til hans raske overblikk før han helt kontrollert la ballen nøyaktig der den burde være. La også merke til at han jobbet godt for å gjenvinne ballen i en del situasjoner. En slik video er selvfølgelig ikke helt representativ men det så lovende ut.

Noen prisantydninger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe sier meg at dette er litt for godt til å være sant. Kan ikke minnes en eneste spiller som har vært akutell for oss, med slike skrytevideoer.

Han må da være skamdyr i drift? Tjener ikke Frode Johnsen en haug av yen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe sier meg at dette er litt for godt til å være sant. Kan ikke minnes en eneste spiller som har vært akutell for oss, med slike skrytevideoer.

Han må da være skamdyr i drift? Tjener ikke Frode Johnsen en haug av yen?

Ja, hadde vært veldig kjekt hvis noen vet noe om pengeforhold i japansk serie, lønnsnivå og kjøp/salg summer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...