@ringo 22 149 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Brasse på prøvespillSitter kanskje på benken imorgen film 1 film 2 Vanskelig å si egentlig.. Uansett en fin fot og god teknikk... Vanskeligere å si noe om tempo... Hepp, Jeg så ham spille for LSK mot Odd på fredag kveld. Han fikk bare snaue 10 min på slutten av kampen. Rakk å vise bra tempo og rykk, men det var vel også det. Han er vist av den selvsikre typen, ref kommentarer på LSk forumet. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Brasse på prøvespillSitter kanskje på benken imorgen film 1 film 2 Vanskelig å si egentlig.. Uansett en fin fot og god teknikk... Vanskeligere å si noe om tempo... Hepp, Jeg så ham spille for LSK mot Odd på fredag kveld. Han fikk bare snaue 10 min på slutten av kampen. Rakk å vise bra tempo og rykk, men det var vel også det. Han er vist av den selvsikre typen, ref kommentarer på LSk forumet. @ringo Klubbens hjemmeside... Spiller altså på øverste nivå i Campeonato Paranaense.. Regional liga i staten Paraná.. Usikker på hvordan ligasystemet er i brazil.. men det er vel fort et par divisjoner over... Ikke at det trenger å bety så mye, da brazil er et par divisjoner over norge når det gjelder fotball... Når det gjelder det med selvsikkerhet (at han ville ta straffe for LSK), så vil han vel vise seg frem så godt som mulig når han hadde sjansen... men selvfølgelig.. for mye selvtillitt er sjelden bra.. ref. Fjøras retur til det norske seriesystemet... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Brasse på prøvespillSitter kanskje på benken imorgen film 1 film 2 Vanskelig å si egentlig.. Uansett en fin fot og god teknikk... Vanskeligere å si noe om tempo... Hepp, Jeg så ham spille for LSK mot Odd på fredag kveld. Han fikk bare snaue 10 min på slutten av kampen. Rakk å vise bra tempo og rykk, men det var vel også det. Han er vist av den selvsikre typen, ref kommentarer på LSk forumet. @ringo Klubbens hjemmeside... Spiller altså på øverste nivå i Campeonato Paranaense.. Regional liga i staten Paraná.. Usikker på hvordan ligasystemet er i brazil.. men det er vel fort et par divisjoner over... Ikke at det trenger å bety så mye, da brazil er et par divisjoner over norge når det gjelder fotball... Når det gjelder det med selvsikkerhet (at han ville ta straffe for LSK), så vil han vel vise seg frem så godt som mulig når han hadde sjansen... men selvfølgelig.. for mye selvtillitt er sjelden bra.. ref. Fjøras retur til det norske seriesystemet... Hepp, Det var ikke nødvendigvis ment som noe negativt @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MagnusB 3 Del Skrevet 1. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 1. Februar 2009 (endret) Klubbens hjemmeside... Spiller altså på øverste nivå i Campeonato Paranaense.. Regional liga i staten Paraná.. Usikker på hvordan ligasystemet er i brazil.. men det er vel fort et par divisjoner over... Ikke at det trenger å bety så mye, da brazil er et par divisjoner over norge når det gjelder fotball... Ut ifra det lille jeg fikk med meg av de to klippene fikk jeg et inntrykk av at dette var ganske mye lavere nivå enn norsk fotball. Klart det er store lag i Brasil også som, Sao Paolo, Colo-colo, Internazional, cruzeiro, osv.. Men jeg syns ikke Brasiliansk fotball er "et par divisjoner høyere enn norsk fotball". Edit: Beklager feilen med "reply" Endret 1. Februar 2009 av MagnusB Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Joachim 2 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Det virker som han har en følsom fot. Det kan vi jo trenge på frispark og cornere. Greit å få Nannskog inn foran mål, istedenfor ute ved flagget, når vi har cornere. Det ser jo ut som han har en selvtillitt som ligger et par standardavvik unna snittet i norsk toppfotball, og det kan vel sånn sett bli spennende å se hvordan han og Nannskog vil komme overens. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Hepp, Fy satan så jævlig den musikken på klipp 2 var... Men basert på klippene så ser jeg ingen grunn til at man ikke skal la ham få prøve litt ihvertfall... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haakin 18 Del Skrevet 1. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 1. Februar 2009 (endret) Husker for en tid siden hvor det stod at chelsea brukte fm til å speide spillere, forundrer meg ikke om andre klubber også bruker youtube som speiding.. On topic så virket det som han hadde et ganske bra rykk og god kontroll med ball i bena! Endret 1. Februar 2009 av Haakin Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Pettersen 3 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Madiou Konate ryktes å være på vei tilbake fra Tyrkia. Mistrivsel og problemer med å få utbetalt lønn skal være årsaken. Returnerer muligens til gamleklubben Hønefoss, der han putta 10 mål på en halv sesong i fjor uten å være i toppform. Garantert billig å hente og i drift. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fred 4 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Husker for en tid siden hvor det stod at chelsea brukte fm til å speide spillere, forundrer meg ikke om andre klubber også bruker youtube som speiding..On topic så virket det som han hadde et ganske bra rykk og god kontroll med ball i bena! Mener og å lest at Everton har kjøpt rettighetene til Speidernettet til Fm for en god slump penger. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Sundgot!?! I Stabækdrakt!? Nei, nei nei. Heldigvis sier dette ynkelige kreket det samme til det å flytte fra møkkaklubben han er selve symbolet på... http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/157987 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Ut ifra det lille jeg fikk med meg av de to klippene fikk jeg et inntrykk av at dette var ganske mye lavere nivå enn norsk fotball. Klart det er store lag i Brasil også som, Sao Paolo, Colo-colo, Internazional, cruzeiro, osv.. Men jeg syns ikke Brasiliansk fotball er "et par divisjoner høyere enn norsk fotball". Edit: Beklager feilen med "reply" Rart å si at brasiliansk fotball ikke er et par hakk over norsk fotball... Hvis man ser på fifa ranking, antall brasilianske superstjener rundt om etc... Mener ikke at Campeonato Paranaense nødvendigvis er bedre enn TL.. Mener bare at det ikke nødvendigvis er noen krise at han ikke spiller på topp nasjonalt nivå i brazil.. Burde uansett være verdig prøvespill... så får vi se om det er flopp eller topp... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Husker for en tid siden hvor det stod at chelsea brukte fm til å speide spillere, forundrer meg ikke om andre klubber også bruker youtube som speiding..On topic så virket det som han hadde et ganske bra rykk og god kontroll med ball i bena! Mener og å lest at Everton har kjøpt rettighetene til Speidernettet til Fm for en god slump penger. Hvem som helst kan da bruke FM, eller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Husker for en tid siden hvor det stod at chelsea brukte fm til å speide spillere, forundrer meg ikke om andre klubber også bruker youtube som speiding..On topic så virket det som han hadde et ganske bra rykk og god kontroll med ball i bena! Mener og å lest at Everton har kjøpt rettighetene til Speidernettet til Fm for en god slump penger. Hvem som helst kan da bruke FM, eller? Joda, men Everton er så smarte at de betaler for det hvem som helst egentlig kan gjøre. http://www.dagbladet.no/2008/11/16/sport/f...league/3737683/ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Ut ifra det lille jeg fikk med meg av de to klippene fikk jeg et inntrykk av at dette var ganske mye lavere nivå enn norsk fotball. Klart det er store lag i Brasil også som, Sao Paolo, Colo-colo, Internazional, cruzeiro, osv.. Men jeg syns ikke Brasiliansk fotball er "et par divisjoner høyere enn norsk fotball". Edit: Beklager feilen med "reply" Rart å si at brasiliansk fotball ikke er et par hakk over norsk fotball... Hvis man ser på fifa ranking, antall brasilianske superstjener rundt om etc... Mener ikke at Campeonato Paranaense nødvendigvis er bedre enn TL.. Mener bare at det ikke nødvendigvis er noen krise at han ikke spiller på topp nasjonalt nivå i brazil.. Burde uansett være verdig prøvespill... så får vi se om det er flopp eller topp... Selv om landslaget er et av de aller beste, står ikke nivået på den hjemlige ligaen helt i stil. Det finnes mange gode enkeltspillere som viser fantastisk teknikk, men samspill og bunnnivå er det så som så med... Uten at det er noen spesielt god indikator leste jeg utfra videoene at dette er en spiller som kan løpe i en retning for så å kline til. Jeg er skeptisk... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Solobrus 107 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Skeptisk... Vi er en mulig CL-klubb nå! La oss hente noe tyngde som sørger for umuiddelbar uttelling i kvalifiseringen. En benket fransk spiss fra øverste franske liga m/ambisjoner burde vært noe. Noen som kjenner til fransk liga her og har noen navn på blokka? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Føler på meg at dette kommer til å bli tabloidmat hvis han skulle ende opp med å bli en assistkonge. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MagnusB 3 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Ut ifra det lille jeg fikk med meg av de to klippene fikk jeg et inntrykk av at dette var ganske mye lavere nivå enn norsk fotball. Klart det er store lag i Brasil også som, Sao Paolo, Colo-colo, Internazional, cruzeiro, osv.. Men jeg syns ikke Brasiliansk fotball er "et par divisjoner høyere enn norsk fotball". Edit: Beklager feilen med "reply" Rart å si at brasiliansk fotball ikke er et par hakk over norsk fotball... Hvis man ser på fifa ranking, antall brasilianske superstjener rundt om etc... Mener ikke at Campeonato Paranaense nødvendigvis er bedre enn TL.. Mener bare at det ikke nødvendigvis er noen krise at han ikke spiller på topp nasjonalt nivå i brazil.. Burde uansett være verdig prøvespill... så får vi se om det er flopp eller topp... Fifarankingen sier mye rart.. Bl.a deler Frankrike, Portugal og Tsjekkia 11. plassen BAK lag som Russland og Tyrkia! Men jeg mener også at han er verdig prøvespill. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Ut ifra det lille jeg fikk med meg av de to klippene fikk jeg et inntrykk av at dette var ganske mye lavere nivå enn norsk fotball. Klart det er store lag i Brasil også som, Sao Paolo, Colo-colo, Internazional, cruzeiro, osv.. Men jeg syns ikke Brasiliansk fotball er "et par divisjoner høyere enn norsk fotball". Edit: Beklager feilen med "reply" Rart å si at brasiliansk fotball ikke er et par hakk over norsk fotball... Hvis man ser på fifa ranking, antall brasilianske superstjener rundt om etc... Mener ikke at Campeonato Paranaense nødvendigvis er bedre enn TL.. Mener bare at det ikke nødvendigvis er noen krise at han ikke spiller på topp nasjonalt nivå i brazil.. Burde uansett være verdig prøvespill... så får vi se om det er flopp eller topp... Selv om landslaget er et av de aller beste, står ikke nivået på den hjemlige ligaen helt i stil. Det finnes mange gode enkeltspillere som viser fantastisk teknikk, men samspill og bunnnivå er det så som så med... Uten at det er noen spesielt god indikator leste jeg utfra videoene at dette er en spiller som kan løpe i en retning for så å kline til. Jeg er skeptisk... De aller beste (sikkert også de nestbeste) spillerne til brazil spiller ikke i hjemlig serie.. er 100% med på den.. Men skal nok heller ikke undergrave nivået på de lokale spillerne.. trenger ikke gå lenger tilbake enn 1 år når vi fikk smake 2 2målstap samt 1 uavgjort mot 3 lag av varierende kvalitet når vi var i brazil.. Var vel ikke bare topplag vi spilte imot.. Utfordringen er uansett at fotball spilles på en annen måte i norge enn i søramerika, og at det tar tid for "tropiske" spillere å venne seg til måten man spiller ball på i det kalde nord... Uansett vi får se i morgen hva han er god for... Det pleier vel dessuten å gå mye bedre med de "ubeskrevne bladene" som kommer til stabæk enn de store stjernene... Ref: Fjøra, Paul Davies, Ackon vs. chippen, alan, veigar m.m. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 1. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 1. Februar 2009 (endret) Ut ifra det lille jeg fikk med meg av de to klippene fikk jeg et inntrykk av at dette var ganske mye lavere nivå enn norsk fotball. Klart det er store lag i Brasil også som, Sao Paolo, Colo-colo, Internazional, cruzeiro, osv.. Men jeg syns ikke Brasiliansk fotball er "et par divisjoner høyere enn norsk fotball". Edit: Beklager feilen med "reply" Rart å si at brasiliansk fotball ikke er et par hakk over norsk fotball... Hvis man ser på fifa ranking, antall brasilianske superstjener rundt om etc... Mener ikke at Campeonato Paranaense nødvendigvis er bedre enn TL.. Mener bare at det ikke nødvendigvis er noen krise at han ikke spiller på topp nasjonalt nivå i brazil.. Burde uansett være verdig prøvespill... så får vi se om det er flopp eller topp... Fifarankingen sier mye rart.. Bl.a deler Frankrike, Portugal og Tsjekkia 11. plassen BAK lag som Russland og Tyrkia! Men jeg mener også at han er verdig prøvespill. Hepp, At Russland og Tyrkia ligger foran Frankrike, Portugal og Tsjekkia på FIFA rankingen er vel ikke så sensasjonelt... De var begge i semifinalen i forrige EM og de gjør det vel ikke direkte mye dårligere enn de andre tre i VM kvalikken. Vi så vel i fjor at nivået i Brasil var noen knepp høyere enn den er her hjemme. Lagene vi møtte var vel stort sett fra nivå to eller tre og de gjorde det vel greit mot oss. Tippeligaen er blandt de aller svakeste toppligaene i Europa. Stabæk har sagt at de skal ha opp til 4 nye spillere, hvor minst 2 skal være etablerte toppspillere. Assis faller nok i såfall i den andre kategorien. Tipper de har snakket med Beslvik og sjekket om han er verdt å se på. Vi har ikke akkurat plenty med spillere på La Manga så det er sikkert greit å få inn en ekstra fyr i troppen. Det er nok uansett lite sansynlig at Assis blir Stabækspiller, men hvis han overrasker og imponerer så er det vel ingenting som er bedre enn det! Vi kan ikke bruke Alan som benchmark for andre brasilianske spillere - alle brasser er ikke driblekonger selv om de fleste er bedre 1 mot 1 enn en norsk spiller (Ganske sikkert også Assis). @ringo Endret 1. Februar 2009 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MagnusB 3 Del Skrevet 1. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 1. Februar 2009 (endret) http://www.norskefans.com/verden/artikel.asp?id=27665 Når er det vi får se han igjen? (hvis vi ikke har gitt han opp da, har ikke fulgt med så godt) Endret 1. Februar 2009 av MagnusB Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kasper 1 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 http://www.norskefans.com/verden/artikel.asp?id=27665 Når er det vi får se han igjen? (hvis vi ikke har gitt han opp da, har ikke fulgt med så godt) tror det er 9. feb, men er ikke sikker. Han skulle visst hjem av familiære årsaker... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 http://www.norskefans.com/verden/artikel.asp?id=27665 Når er det vi får se han igjen? (hvis vi ikke har gitt han opp da, har ikke fulgt med så godt) tror det er 9. feb, men er ikke sikker. Han skulle visst hjem av familiære årsaker... Nå vet jeg ingenting om denne saken, og tar forbehold om kulturforskjeller (som finnes til tross for at melk koster cirka det samme i Japan som i Norge), men jeg får alltid en uggen følelse når noen begrunner noe som helst med familiære årsaker. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martin 15 Del Skrevet 1. Februar 2009 Del Skrevet 1. Februar 2009 Denne gangen er det faktisk familiære årsaker. Har fått det bekreftet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Dennis Iliohans leggskinn 33 Del Skrevet 2. Februar 2009 Del Skrevet 2. Februar 2009 Tippeligaen er blandt de aller svakeste toppligaene i Europa. Vel, jeg synes ikke man skal undervurdere Tippeligaen heller. Jeg vil si den norske ligaen ligger i "sjikt nr 3 i Europa" med Sverige, Danmark, Tsjekkia, Polen og Belgia f.eks. Dvs under de fire store, og selvfølgelig også under nivået i land som Frankrike, Nederland og Russland. Derimot tror jeg vi kan måle oss med eksempelvis Sveits, Østerrike, Hellas og Skottland. Kroatia, Irland, Finland, Romania, Hviterussland, Moldova, Montenegro, de baltiske statene, Albania, Kypros og Georgia er eksempler på europeiske toppligaer som er svakere enn den norske. Jeg vil heller si vi ligger rundt midten, selv om vi kvalitetsmessig er lengre fra de beste enn de dårligste. Dette var OT forresten Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fred 4 Del Skrevet 2. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 2. Februar 2009 (endret) Jeg syntes vi burde hente Gustavino, bruke han i Veigar rollen han er god tl å frigjøre seg i mellomrommet har veldig god tekning og pasningsfot mener han er det beste alternativet, vi bør gjøre et forsøk på å hente han, han spilte ikke fast i fjor men gjør nok det i år, vi må nok ut med en del men kvalitet koster. Erling Knudtzon er også et godt kjøp til en kantrolle meget hurtig og er etablert tippeligaspiller og er kun 19 år. Som det har blitt snakket om før her på forumet er jeg enig i de som mener Knut Olav Rindarøy er et godt alternativ når vi skal hente venstrebeint forsvarer/back. Syns han er en hurtig back men en god venstrefot og kan være spennende. Jeg hadde ikke vært beskymret hvis vi hadde sett dette laget: Knudsen Høiland - MMS - Pontus/IA - TOM/Rindarøy Keller/Knudtzon - Farnerud - Henning - Hoff Gustavino/Daigo Daniel Så for vi se hvordan Palmi spiller i Veigar rollen i dag fot ffk, om han er et alternativ der. Og jeg syntes Amin Askar så rimelig bra ut, Daigo er veldig spennende han dødballfot vil go oss en ny dimensjon i angrepspillet som vi ikke har hatt før. Endret 2. Februar 2009 av Fred Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
lobben 15 Del Skrevet 2. Februar 2009 Del Skrevet 2. Februar 2009 De har jo snakket om å se på norske spillere først og fremst. Men begynner med å tilby prøvespill til en japaner og en brasse. For dyrt med nordmenn da eller?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fred 4 Del Skrevet 2. Februar 2009 Del Skrevet 2. Februar 2009 Lyn sliter økonomisk og Gustavino, Rindarøy og Knudtzon ville vært veldig gode kjøp sett fra midt ståsted, det hadde vært litt morro med første Japaner i tippeligaen. Men se i Norge først. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 2. Februar 2009 Del Skrevet 2. Februar 2009 De har jo snakket om å se på norske spillere først og fremst.Men begynner med å tilby prøvespill til en japaner og en brasse. For dyrt med nordmenn da eller?? Vil anta at de norske spillerne det evt. er snakk om ikke er kandidater for prøvespill, da de er under kontrakt hos konkurrenter og/eller er for gode for prøvespill. Samtidig har en selvfølgelig mye bedre kjennskap til kvaliteten på spillerne, og grad av kjennskap er vel også grunnen til at japanerne og brasiliansere blir invitert på prøvespill. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 2. Februar 2009 Del Skrevet 2. Februar 2009 Gustavinio herjer mot rbk nå! scoret ett og lagt opp til 1! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlueDream 4 Del Skrevet 2. Februar 2009 Del Skrevet 2. Februar 2009 I følge Nils Johan Semb har Stabæk øynene på Lyns islandske midstopper Indriði Sigurðsson Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå