Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så sporten m/innslaget om stabæk nå kl. 21.25. Synd at ikke ledelsen deler Bohinens syn på at vi har dårlig tid til å hente forsterkninger. Skal være forsiktig med å dra paraleller til Brann og LSK sin vårsesong i fjorårsesongen, men mener at det haster for oss å hente forsterkninger dersom vi skal kjempe om medalje.

Ikke enig, Vi har en bra stamme og kan tillate oss å ha is i magen i stede for å handle hals over hode

Helt unig. Stallen vår er pr. i dag ikke en medaljekandidat. Sorry mac.

Det var ikke stallen han sa, men stammen. Vi har gode spillere på de aller fleste plassene, men dårlig med bredde. Dermed har vi en god stamme i laget, uten at det betyr at vi har en god nok stall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så sporten m/innslaget om stabæk nå kl. 21.25. Synd at ikke ledelsen deler Bohinens syn på at vi har dårlig tid til å hente forsterkninger. Skal være forsiktig med å dra paraleller til Brann og LSK sin vårsesong i fjorårsesongen, men mener at det haster for oss å hente forsterkninger dersom vi skal kjempe om medalje.

Paralleller til Brann og LSK ville vært dumt, da det var to av lagene som tidlig fikk inn forsterkninger i fjor. Det laget som lenge så ut til å ikke bli særlig forsterket var et lag som holder til litt vest fra Oslo, og som rett før vinduet stengte fikk inn Annan og en ukjent svensk midtbanespiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig synes jeg hele innslaget oste av at Bohinen og Einar kjørte avtalt spill for å forvirre pressen og for å prate ned prisen på evt. spillere fra andre norske lag

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel ikke det ledelsen sa. Ledelsen sa at det var Bohinens jobb å takle tidspresset. Ledelsen ønsket seg en plan på hva klubben trenger av nye spillere og hvilke kvaliteter klubben er på jakt etter, for så å hente spillere ut i fra dette. Det er ingen dårlig ide, og jo kjappere bohinen får på plass en helhetlig plan jo tidligere vil han få midler fra ledelsen til å handle for. Det eneste ledelsen har bedt om er at jakten på forsterkninger blir mer strukturert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det her er strengt tatt ikke noe nytt. Slik har Stabæk jobbet i flere sesonger. Styret skal godkjenne evt. spillerkjøp og er ikke villige til å gi det sportslige apparatet frie tøyler innenfor en gitt økonomisk ramme. Det at sport ikke vet hva styret er villige til å frigi av midler fra case til case gjør jobben deres litt mer komplisert - samtidig som sport nok ikke er helt happy med at styret har det siste ordet og at de skal evaluere de sportslige vurderingene.

I fjor sommer gikk vi glipp av en spiller som sport ønsket fordi styret nølte med beslutnigen. Nå fikk JJ kastet seg på telefonen og hanket inn Pontus Farnerud i siste liten istede - så resultatet ble ikke så værst likevel. Men det var nære på. Det var vel også et rykte om at JJ hadde truet med å trekke seg dersom styret ikke ville frigi midler til Johan Anderson før sesongen i fjor.

Det her blir en stadig drakamp mellom sport og styre, og jeg skjønner at sport er frustrert fordi de må bruke tid på å selge sine ideer internt samtidig som de helst skulle brukt mest mulig tid i markedet.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns det er kult at vi har blitt så stor klubb at vi er nødt til å bruke moderne kommuniksajonsmidler til å snakke sammen.  TV2.  Selv om alle tydeligvis er i Spania.

(Her har vi kanskje noe å lære vi som er i styret i $$: Det er kanskje sånn at de samtalene som føres i Gamle Ringeriksvei eller Hangar'n faktisk ikke teller - at vi må ta dem i media i stedet. I så måte helt utrolig at Budstikka ikke har fisket opp setesaken.  De elsker jo konflikt og problemer i Stabæk, og det skulle ikke være så vanskelig å få øye på saken om leser på Forum, stabaek.no eller særlig ss.no som visstnok vurderer å endre domet til sitting.no.  Her er det uklart om .no betyr "nei" eller "nå".)

Avtaler med Stabæk Fotball burde være skriftlige. Det er veldig tungvint og byråkratisk og kan også oppfattes som mistillit fra vår side. En del erfaringer fra fortiden tilsier at møtereferater osv er nødvendig. En annen ting som har forekommet er at den som "lover" noe, ikke har myndighet til det og at det dermed ikke er gyldig allikevel.

Det er mao ikke bare bare å være Supporterklubb :( .

Dere gjør en veldig god jobb i styret, selv om resultater vedr seter osv ikke er noen enkel case.

At budstikka ikke har laget noen sak vedr seteproblematikken kan ha med å gjøre at de har gått inn med store summer i TA og ønsker positiv fokus for å få mest mulig valutta for pengene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke stallen han sa, men stammen. Vi har gode spillere på de aller fleste plassene, men dårlig med bredde. Dermed har vi en god stamme i laget, uten at det betyr at vi har en god nok stall.

Semb er enig: http://www.dagsavisen.no/sport/article396432.ece

Utfordringen i dag er vel todelt; (1) vi har litt for få klassespillere (trenger et par til, samt at Pontus S og Johan kommer tilbake) og (2) vi må tilpasse spillet til at Alan, og til dels Veigar, ikke kan lage ubalanse mot etablert forsvar.

På den annen side er vi bare et par gode spillere og come back for Pontus S og Johan fra å være en soleklar gullkandidat (nå er vi medaljekandidat).

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider

(2) vi må tilpasse spillet til at Alan, og til dels Veigar, ikke kan lage ubalanse mot etablert forsvar.

Hepp,

Det her er et svært viktig poeng! Jeg er spent på hvordan vi løser denne oppgaven. Vi må heve kvaliteten og tempoet på pasningspillet så lenge vi ikke her en dribler eller to som kan skape balanse på egenhånd. Det er fullt mulig, men det krever en liten omlegging.

Ellers så må prio1 være å få på plass et cover for Segerstrøm i forsvaret. Noen som vet hvor lenge han er ute??

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(2) vi må tilpasse spillet til at Alan, og til dels Veigar, ikke kan lage ubalanse mot etablert forsvar.

Hepp,

Det her er et svært viktig poeng! Jeg er spent på hvordan vi løser denne oppgaven. Vi må heve kvaliteten og tempoet på pasningspillet så lenge vi ikke her en dribler eller to som kan skape balanse på egenhånd. Det er fullt mulig, men det krever en liten omlegging.

Ellers så må prio1 være å få på plass et cover for Segerstrøm i forsvaret. Noen som vet hvor lenge han er ute??

@ringo

Noen måneder til antakeligvis

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Jeg er litt spent på overgangsspillet nå som vi har mistet to spillere som kunne ta i mot, og få kontroll over, ball på kort tid og små flater.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Dagbladet (papir) etter FFK-kampen ble det nevnt at han var ute til mai (men han hadde et annet etternavn, men vi har da bare en skadet Pontus (heldigvis))

Nå er det også viktig å huske på at de andre spillerene med Alan ut og Hoff/Palmi på kant ikke trenger å tenke defensiv dekning for Alan hele tiden. Dette åpner for en mer offensiv back og kanskje også at en av de sentrale i større grad enn i fjor kan bidra offensivt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Dagbladet (papir) etter FFK-kampen ble det nevnt at han var ute til mai (men han hadde et annet etternavn, men vi har da bare en skadet Pontus (heldigvis))

Nå er det også viktig å huske på at de andre spillerene med Alan ut og Hoff/Palmi på kant ikke trenger å tenke defensiv dekning for Alan hele tiden. Dette åpner for en mer offensiv back og kanskje også at en av de sentrale i større grad enn i fjor kan bidra offensivt

Det som er kjipt er at Alan viste bedre takter defensivt mot IFK, faen som jeg savner han :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er kjipt er at Alan viste bedre takter defensivt mot IFK, faen som jeg savner han :(

Keller viste, etter hva jeg kunne tyde av sammendraget av kampen mot Honka, en stor vilje til å bidra offensivt. Og det så ut til at han forserte fint oppover og fikk spilt igjennom Hoff et par ganger. mer av dette og en Palmi som blir like god som Veigar snakket om, så burde det være et storlag som spiller på TA til våren.

Den islandske landslagstreneren gir jo tross alt Palmi mer spilletid enn Veigar

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faktisk helt sykt å tenke på for oss som har opplevd så mange magiske Veigar-øyeblikk.

Den islanske forbundskapteinen burde vært sparket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vel Palmi spillt mer midtbane på Island, Veigar spiller spiss.  Ikke like lett å benke Eidur Gudjohnsen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faktisk helt sykt å tenke på for oss som har opplevd så mange magiske Veigar-øyeblikk.

Den islanske forbundskapteinen burde vært sparket.

Nå finns det for tiden knapt noen øvrighetsperson på Island som ikke noen krever at skal gå av for tiden.  Det begynner vel å bli et kvalitetsstempel å bli sittende...

For øvrig er jeg helt enig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vel Palmi spillt mer midtbane på Island, Veigar spiller spiss.  Ikke like lett å benke Eidur Gudjohnsen...

Så Island spiller bare med én spiss de da?

Nå som Veigar spiller i croissant-land blir det vel mer spilletid på landslaget for han uansett...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Gudjohnsen spiller sentral midtbane på Barcelona. Selvfølgelig ikke fast, men har fått relativt mye spilletid i de kampene jeg har sett av Barcelona denne vinteren. Slik jeg ser det burde jo Veigar vært en ypperlig makker til Gudjohnsen.

Men vi får vel bare krysse fingrene å håpe at den islandske landslagssjefen vet best, og at Palmi slår ut i full blomst snart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Gudjohnsen spiller sentral midtbane på Barcelona. Selvfølgelig ikke fast, men har fått relativt mye spilletid i de kampene jeg har sett av Barcelona denne vinteren. Slik jeg ser det burde jo Veigar vært en ypperlig makker til Gudjohnsen.

Men vi får vel bare krysse fingrene å håpe at den islandske landslagssjefen vet best, og at Palmi slår ut i full blomst snart.

Godt poeng, men sikkert ikke lett å danke ut Etoo, Messi og Henry. =)

Forøvrig helt enig, Palmi viste lovende takter mot FFK, la oss håpe på at det blir en trend.

Og når vi snakker om Islandske landslagsspillere; noen som vet hva Sigurdson og / eller Bjarnarson skulle koste å hente til Stabæk?

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Landslaget er uansett et tve-egget sverd...

Mulighetene for utvikling er til stede..

MEN.. muligheten for skader i ubetydlige kamper (for oss) samt større sjans for å bli snappet opp av andre klubber gjør at jeg stort sett blir lettet når våre spillere ikke blir tatt ut til landskamp..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN.. muligheten for skader i ubetydlige kamper (for oss) samt større sjans for å bli snappet opp av andre klubber gjør at jeg stort sett blir lettet når våre spillere ikke blir tatt ut til landskamp..

Vi får inderlig håpe at du ikke har noen av spillerene med deg.

Eller hva Daniel?

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle225705.ece

Endret av sveinjhag
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får inderlig håpe at du ikke har noen av spillerene med deg.

Eller hva Daniel?

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle225705.ece

Kan ikke Daniel bare overtale Chippen til å komme tilbake til Stabæk. Vesentlig lavere lønn kan han vel ikke bry seg om, når man kan spille på stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå synes jeg denne tråden var litt langt nede med tanke på at det er silly season, klubben har cash mellom hendene og vi trenger forsterkninger.

Får håpe det dukker opp nyheter når laget har kommet hjem fra La Manga og Kobayashi har returnert.

Mye kan vel tyde på at Indridi Sigurdsson kan være aktuell, han er jo tydeligvis en forsvarsspiller som vet hvor målet står. Ellers så viste vel Guastavino at han har god teknikk og fint overblikk, men skuddfoten var ikke akkurat stilt inn.

Rodriguez viste vel bedre takter i går enn sist, men er fortsatt langt unna noe kontraktsforslag.

Noen som har noe nytt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott oppslag i Aftenposten papir idag om Rogne, Mix, Aase og Gromstad. Når vi i tillegg har Hedenstad (og Tømmernes) i stallen, må jeg si jeg er usikker på hvordan vi skal prioritere.

Fyller vi på med nye toppspillere, blir jo veien til A-laget for disse gutta nesten umulig lang. Gjør vi det ikke, blir vi sårbare som f... for skader på de etablerte, men vi får kanskje aldri vite om unggutta er modne for TL (et eksempel her er kanskje Skogseid som nå er i U-21 og spiller i Adecco - han fikk vel ikke mange sjanser hos oss).

Må si det hadde vært utrolig mye morsommere om vi klarte en topplassering med noen av disse som faste bidragsytere enn om vi "bare" henter Daigo, Gustavinho og Sigurdsson. På den annen side vil topplasseringen nærmest være garantert med tre slike tilvekster (og det er vel kanskje det vi innerst inne vil?).

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyller vi på med nye toppspillere, blir jo veien til A-laget for disse gutta nesten umulig lang.

I år skal vi spille 30 seriekamper + 10-15 kamper i cup og europacup (i fjor spilte vi "bare" 35 kamper). Det blir mer enn en kamp pr uke i 8 måneder, i tillegg til at vi har enkelte landslagsspillere (Norge, Island, Sverige, Japan?). Har vi et A-lag som består av 2 keepere og ca. 14 utespillere i tillegg til juniorer, tror jeg vi automatisk kan regne med at det blir en god del spilletid for juniorene våre. Eneste unntaket er vel keeperplassen, hvor man må regne med at Knudsen og Austbø tar de kampene som er.

Edit: aftenpostenartikkelen: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article129226.ece

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...