Gå til innhold

Anbefalte innlegg

du bare snakker svada??

He, he,

Hjelpe meg. (osv. (red anm))

Comprende?

Selv en sterkt forkortet sitatbunke viser hovedpoenget: kan @Ringo le av at en ny debattant starter litt friskt, kan vel jaggu du også gjøre det?

Legg ned børsa nå, Alz :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelpe meg. Her er det fyren med 2 innlegg som bruker antallet poster som argument in the first place. Helt uavhengig av det: Som uthevet over skriver fyren "du snakker bare svada" henvendt til en av de som virkelig bidrar og gjør dette forumet mer leseverdig enn det flexiknut så godt beskrev som debattpissoiret vgd. Å beskylde andre for bare å snakke svada er personangrep, og det tillates ikke på dette forumet. Vi kan debattere meninger, holdninger og utsagn her, ikke folks person. Når personangrepene endatil kommer fra en sylfersk bruker som det ikke er noen grunn til å tro at heier på Stabæk ser jeg ingen grunn til å ha takhøyde.

Det er ikke noe poeng at vi har flest mulig som skal mene all verden på dette forumet. Forumet er for Stabækfans og handler om Stabæk Fotball og supporterrelaterte ting, ispedd litt drittslenging om konkurrentene våre. Når dette er sagt bør innlegg holde et minstemål av kvalitet. Jeg lar ikke 6-åringen min få boltre seg på forumet.

Innleggene til proctor inneholder som du ser drittslenging til Stabækfans og handler ikke om verken Stabæk Fotball eller supporterrelaterte ting, men muligens støtte for spillere på andre lag.

Kan du ikke legge inn noen poster på et bikerforum der du skriver at MC bør forbys og at en av seniordebattantene bare skriver svada? Se hvor lenge du overlever på forumet.

Slik er det i samfunnet ellers også. Eller begynte du på videregående skole som sylfersk førsteklassing med å gå bort til en av tredjeklassingene og ga ham en bitchslap mens du skrek "du snakker bare svada" eller "hva med deg sjæl?"? Sannsynligheten for at du ville mottatt en velplassert og velfortjent springskalle hadde nok vært relativt stor.

Vi tolererer mye av ferske brukere her, og jeg er blant dem som prøver å gripe inn når jeg ser noen lynsje nye brukere fordi de ikke vet hvem enkelte av spillerne er e.l. Men personangrep er bannlyst.

Comprende?

Så det du sier er at kunnskap=antall post? Så hvis f.eks. det skjer noe med brukeren din og du blir nødt til å lage en ny, dvs. starte med null post. Er du plutselig da, en komplett idiot som ikke skal få lov til si sin mening(og hvis du gjør det, få plassert en velfortjent en?)Målet er vel å rekruttere folk, ikke jage dem vekk når de først har kommet hit? For meg virker det som om du tror at du en kongen på haugen, og alltid skal dytte ned de som er på vei opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alz får svare for seg selv, men når "nye" brukere kommer med karakteristikker som er lite passende av en de mest respekterte brukerne (Ringo) på forumet er det lov å stille spørsmål ved troverdigheten.

La ikke denne tråden skli mer ut enn den allerede har gjort. Innlegg som ikke dreier seg om nye spillere kan tas i en annen tråd. Feks: Skikkelig forbanna

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det du sier er at kunnskap=antall post? Så hvis f.eks. det skjer noe med brukeren din og du blir nødt til å lage en ny, dvs. starte med null post. Er du plutselig da, en komplett idiot som ikke skal få lov til si sin mening(og hvis du gjør det, få plassert en velfortjent en?)Målet er vel å rekruttere folk, ikke jage dem vekk når de først har kommet hit? For meg virker det som om du tror at du en kongen på haugen, og alltid skal dytte ned de som er på vei opp.

1: kunnskap=antall post?

NEI. Les meldingene mine, eller få noen du kjenner til å forklare dem for deg, hvis du er i tvil.

2: Idioter (?=gamle brukere med nytt brukernavn??) skal ikke få si sine meninger?

Jo, selvfølgelig. Vi har stor takhøyde for meninger. Det er PERSONANGREP vi ikke vil ha. Hvis du ikke forstår hva forskjellen på en mening og et personangrep er, forsøk ordboka. Dette er omhyggelig beskrevet og malt ut i meldingene mine over.

3: Rekruttere, ikke jage folk vekk?

Blant ferske brukere har vi stor frekvens av folk som ikke er Stabækfans. Noen av dem er her for å trashe forumet. De opererer gjerne akkurat slik denne brukeren har gjort. Svært interessert i et bestemt tema, og trakasserer meddebattanter, slik jeg nå snart er i ferd med å gjøre med deg, ettersom du ikke viser særlig vilje til å forstå poenget mitt. Folk som klart viser at de har Stabæk som favorittlag og er interessert i klubben har vi stor takhøyde for. Slik jeg har gjentatt flere ganger i postene mine, hvis du gidder å lese dem skikkelig.

4: "Jeg tror jeg er kongen på haugen"?

Nei slett ikke. Jeg VET jeg er kongen på haugen. Tenk, jeg bor i villa i den rikeste kommunen i verdens rikeste land, har fet bil, MC, båt, hytte og en herlig kone og veloppdratte barn som alle heier på Stabæk. Og forresten har jeg solid utdannelse og en jobb jeg liker - der også langt de fleste heier på Stabæk. Mitt eneste problem er at noen har montert seter på ståtribunen på verdens feteste fotballarena (i hvertfall nesten) der jeg skal se verdens feteste fotballag (helt sikkert, alltid uansett).

Selvsagt kan folk kritisere ringos meninger, og selvsagt kan han ta feil. Men det skal gjøres på en saklig og konkret måte uten å slenge dritt av typen "han snakker bare svada".

Tilbake til temaet:

Ja takk til Parr, men prisen er spinnvill. Det er selvsagt ikke Parr's skyld, men griske folk i Ålesund som overpriser spilleren. Synd for ham og litt synd for oss - kanskje? Tom er en god back.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er det egentlig planene er å bruke Parr?

Hvis vi har planer omå bruke han som venstreback (noe jeg tror er sannsynlig), hadde det ikke vært billigere å hente Per Egil Flo i stedet? Etter å ha sett Aafk - Sogndal i fjor ble jeg mer imponert over Flo. Og så er det dessuten bra gener i den familien...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja takk til Parr, men prisen er spinnvill. Det er selvsagt ikke Parr's skyld, men griske folk i Ålesund som overpriser spilleren. Synd for ham og litt synd for oss - kanskje? Tom er en god back.

Nå er vel ikke grådighet en sport som er begrenset til Ålesund, selv om de muligens er Norges beste i den nettopp den grenen der borte.

Uansett - hvis Stabæk har lagt inn et bud på 4. mill, så er det utrolig generøst. Jeg tviler sterkt på at den budet blir øket. Vi er jo ikke desperate. For så god er ikke Parr. Han er et treningsprodukt pusha frem av en overivrig far. Tviler på at det er særlig mer potensiale i den gutten, enn det pappa Parr allerede har klart å tyne ut av ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi har planer omå bruke han som venstreback (noe jeg tror er sannsynlig), hadde det ikke vært billigere å hente Per Egil Flo i stedet? Etter å ha sett Aafk - Sogndal i fjor ble jeg mer imponert over Flo. Og så er det dessuten bra gener i den familien...

Hepp,

Tanken er vistnok at han skal erstatte Bjørnar. Jeg synes også Per Egil Flo er et spennende alternativ, men jeg er ikke sikker på at han nødvendigvis er så mye billigere - Sogndal er kjent for å prise spillerne sine høyt. Da har Parr fordelen av at han er mer merittert. Men skal vi øke prisen utover 4 MNOK så kan vi jo kanskje vurdere å gå for Rindarøy i stede? En bedre spiller enn Parr og Flo, men ikke like anvendelig.

Anvendelig er uansett et nøkkelord her - det er ikke en back vi først og fremst trenger, men en stopper. Eller helst en som kan spille både stopper og back. Det å kjøpe en vingback av typen Parr, Flo eller (delvis) Rindarøy er etter min mening ikke optimalt for oss slik stallen ser ut per i dag. Men vi mangler gode venstreføtter også. Hvis man ikke kan få en spiller som er back/stopper med en venstrefot. Så blir det vel et spørsmål om hva JJ & Co vurderer som viktigst -possisjon eller fot.

Når vi er oppe i disse prisrammene, 4 - 5 ++ millioner, så ville jeg heller prøvd å hente Bodø-Glimts Per Verner Vågan Rønning. Glimt har 5 stoppere i stallen og trenger penger til tross for at de nå har solgt Trond Olsen. De kjøpte Rønning fra AIK i fjor for 4 MNOK så vi må nok regne med å legge litt på den prisen etter at han hadde en god sesong for Glimt, men han burde fremdeles være innenfor vår rekkevidde.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Tanken er vistnok at han skal erstatte Bjørnar. Jeg synes også Per Egil Flo er et spennende alternativ, men jeg er ikke sikker på at han nødvendigvis er så mye billigere - Sogndal er kjent for å prise spillerne sine høyt. Da har Parr fordelen av at han er mer merittert. Men skal vi øke prisen utover 4 MNOK så kan vi jo kanskje vurdere å gå for Rindarøy i stede? En bedre spiller enn Parr og Flo, men ikke like anvendelig.

Anvendelig er uansett et nøkkelord her - det er ikke en back vi først og fremst trenger, men en stopper. Eller helst en som kan spille både stopper og back. Det å kjøpe en vingback av typen Parr, Flo eller (delvis) Rindarøy er etter min mening ikke optimalt for oss slik stallen ser ut per i dag. Men vi mangler gode venstreføtter også. Hvis man ikke kan få en spiller som er back/stopper med en venstrefot. Så blir det vel et spørsmål om hva JJ & Co vurderer som viktigst -possisjon eller fot.

Når vi er oppe i disse prisrammene, 4 - 5 ++ millioner, så ville jeg heller prøvd å hente Bodø-Glimts Per Verner Vågan Rønning. Glimt har 5 stoppere i stallen og trenger penger til tross for at de nå har solgt Trond Olsen. De kjøpte Rønning fra AIK i fjor for 4 MNOK så vi må nok regne med å legge litt på den prisen etter at han hadde en god sesong for Glimt, men han burde fremdeles være innenfor vår rekkevidde.

@ringo

Ja dette var andre boller! Her var det ikke mye svada. :) De 5 ekstra årene med erfaring som Vågan Rønning besitter er jo "gull verdt" og regner med at dette er et alternativ som Bohinen&Co har sjekket ut?

Ellers så ble det jo noe mas etter mitt krasse svar til deg... Benytter derfor mitt innlegg nr 7 til å beklage dette overfor deg direkte. (Spes formen...innholdet kan diskuteres..)

......men pass på at dere får tilført "nytt blod"...... mye av det gamle kan fort bli oksygenfattig og koagulere......Comprende? ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Ja dette var andre boller! Her var det ikke mye svada. :) De 5 ekstra årene med erfaring som Vågan Rønning besitter er jo "gull verdt" og regner med at dette er et alternativ som Bohinen&Co har sjekket ut?

Ellers så ble det jo noe mas etter mitt krasse svar til deg... Benytter derfor mitt innlegg nr 7 til å beklage dette overfor deg direkte. (Spes formen...innholdet kan diskuteres..)

......men pass på at dere får tilført "nytt blod"...... mye av det gamle kan fort bli oksygenfattig og koagulere......Comprende? ;)

Eller Indridi Sigurdsson, som jeg er utrolig gira på :) kan vel ikke koste så altfor mye mer enn 5 mill han heller..?

Klassespiller (i Tippeliga sammenheng) både som venstreback og særlig stopper!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per Verner Rønning er venstrebent, noe som har vært/er et viktig kriterie i jakten på defensive forsterkninger. Han er i tillegg fremdeles nogenlunde ung og etter min mening sterkt undervurdert. Problemet er jo bare at han er norsk (mtp. pris)...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller Indridi Sigurdsson, som jeg er utrolig gira på :) kan vel ikke koste så altfor mye mer enn 5 mill han heller..?

Klassespiller (i Tippeliga sammenheng) både som venstreback og særlig stopper!

Hepp,

Helt enig, men han tror jeg det blir veldig vrient å få løst fra Lyn. Berntsen og Sigurdsson er ryggraden i Lyn. Berntsen er skadeutsatt - han var rett nok skadefri i hele fjor, men Berg har tatt med seg fysion over til LSK. Sigurdsson er derfor nærmest uerstattelig for Lyn. Desto bedre hadde det jo selvfølgelig vært om vi hadde klart å få han over til oss :) Men jeg tror som sagt at det blir vrient... Altså betydelig mer enn 5 MNOK.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med blaakjempe om at en signering av Indridi vil være av høy klasse. Han vil løse forsvarsproblematikken vår med tanke på midtstopper/back-plassen, siden han kan bekle begge posisjonene. Ved å bruke Indi på venstreback med Stenvoll som backup, vil vi i tillegg ha en knallgod backup på midtstopperplass.

Dette vil være en "sikker" signering, rett og slett fordi man vet hva man får. Pasningsikker, duellsterk en mot en, klok og rutinert.

Inntil Seger er klar igjen trenger vi en i bakre rekker som kan det med å spille presise oppspill. Per dags dato, av de skadefrie bak, er det ingen som er hverken presise eller kreative nok til å spille ballen over midtbanen. Akkurat det våpenet bør så absolutt utnyttes med en løpskåt Daniel på topp!

Forstå meg rett. Mulig noen tror jeg står for Drillo-fotballen ved å gjøre det overnevnte utallige ganger. Det er ikke det jeg mener. Det er svært viktig å stå for et variert angrepsspill, særlig oppspill fra midtstopper og back.

Det blir veldig enkelt å forsvare seg mot lag som bare spiller gjennom midten eller bare slår langt. Slik ser Stabæk ut nå. Dessverre.

Vi må ha en solid forsterkning bak, og det litt kjapt. Indridi mener også jeg tilfører mer enn mange tror, ikke bare defensivt, men også offensivt. Kan umulig koste mer enn 5 mill??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Askar da? Han kan jo bekle hele venstresiden og kan spille spiss i tillegg. Det er potit det.

Dessuten, nå som Alan er vekke så bør vi ha inn en offensiv venstre-back. Askar kan vel ikke koste mer enn 1-2 mill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må ikke glem våre egne unggutter. Hedenstad, Gromstad, Mix, Rogne. Forskjelden på disse og endel av de som diskuteres er vel bare at de ennå ikke har fått vist seg frem og fått tillit.

Is i maven sier jeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Askar da? Han kan jo bekle hele venstresiden og kan spille spiss i tillegg. Det er potit det.

Dessuten, nå som Alan er vekke så bør vi ha inn en offensiv venstre-back. Askar kan vel ikke koste mer enn 1-2 mill.

1-2 mill. hadde vært galskap for askar når vi har de juniorene som akkurat ble nevnt. han er ikke god nok for første 11ern.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må ikke glem våre egne unggutter. Hedenstad, Gromstad, Mix, Rogne. Forskjelden på disse og endel av de som diskuteres er vel bare at de ennå ikke har fått vist seg frem og fått tillit.

Is i maven sier jeg

Hedenstad, Gromstad, Mix, Rogne er 17-18 år gamle og gode talenter. Kult om vi hadde gitt de tillit, men de er ikke god tippeligastandard enda. Uten klare forsterkninger på laget kan vi drite i å sloss om medaljer. Om Askar er en klar forsterkning vet jeg for lite om men han er da ihvertfall anvendelig

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Is i maven sier jeg

Hedenstad, Gromstad, Mix, Rogne er 17-18 år gamle og gode talenter. Kult om vi hadde gitt de tillit, men de er ikke god tippeligastandard enda. Uten klare forsterkninger på laget kan vi drite i å sloss om medaljer. Om Askar er en klar forsterkning vet jeg for lite om men han er da ihvertfall anvendelig

Gromstad er 19, de andre 18 (hvis jeg ikke husker feil). Parr hadde vært i samme kategori om han ikke hadde valgt klubber som Lyn og AaFK. Alle våre er mye større talenter enn det f.eks noen gag har vært. Dette handler om å få spilletid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gromstad er 19, de andre 18 (hvis jeg ikke husker feil). Parr hadde vært i samme kategori om han ikke hadde valgt klubber som Lyn og AaFK. Alle våre er mye større talenter enn det f.eks noen gag har vært. Dette handler om å få spilletid.

Hedenstad og Aase er vel 17, tror jeg. Uansett må vi vel ha mer enn bare en førsteellever + juniorer. Skreller man vekk juniorer og skadede spillere, har vi følgende lag:

Keeper: Knudsen og Austbø (nok)

Forsvar: Keller, MMS, IAO, Stenvoll, Høiland

Midtbane: Farnerud, Hauger, Hoff, Palmi

Spisser: Nannskog

Dette er alt for tynt (har jeg virkelig fått med alle her??). Vi trenger en til i hvert ledd, minst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heller gått for Amin som er faktis veldig god på venstrebeck. kansjke dere burde gå innom mossfk.no og se den kampen dem hadde nylig får da får dere se glimt av hva Amin kan. I tilegg kan han spille høyrebeck,høyrekant og sentral mitbane. Vi trenger bredde i stallen som vi har manglet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hedenstad og Aase er vel 17, tror jeg. Uansett må vi vel ha mer enn bare en førsteellever + juniorer. Skreller man vekk juniorer og skadede spillere, har vi følgende lag:

Dette er alt for tynt (har jeg virkelig fått med alle her??). Vi trenger en til i hvert ledd, minst.

+ Tømmernes og Sandberg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet noe mer om denne Macaulay Chrisantus? noen som har sett fyren i aksjon?

Han ble toppscorer i U-17 VM 2007 (7 mål på 7 kamper), og ble linket til mange storklubber,bl.a Manchester United,Roma,Chelsea mm. Valget falt tilslutt på Hamburg,blandt annet fordi det var mange andre afrikanere i klubben, og fordi mulighetene for A-lagsspill var større. Han er født i 1990, altså ikke mer enn 18 år gammel (fyller 19 i August).

Han har vært på et kortere prøvespill i Manchester United, uten at det endte i noe mer. Han er 1,83 høy, og har imponerende 11 mål på 12 kamper for Nigeria U-17.

Ser også at mange forum har kommentert spilleren, blant annet Tottenham, der det ryktes at det i sin tid ble budt opp i mot 20mill kroner for. Det er ikke dårlig, med tanke på at han på den tiden spilte i hjemlandet sitt.

På mange sider blir han betegnet som en hurtig og arbeidssom spiller med nese for mål. Kanksje ikke så dumt å prøve han et år?Vi har jo mange eksempler på at afrikanske spillere lykkes i TL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott. Da er vi enige. Velkommen til forumet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett må vi vel ha mer enn bare en førsteellever + juniorer. Skreller man vekk juniorer og skadede spillere, har vi følgende lag:

Som jeg har hevdet før - dette er en god nok første 11-er:

Forsvar: MMS, IAO, Stenvoll, Høiland

Midtbane: Keller, Farnerud, Hauger, Palmi

Spisser: Nannskog, Hoff

og vi får Johan og Pontus etterhvert tilbake.

Men ja, det er tynt. Særlig hvis vi går ut fra at skadene gjerne kommer i samme lagdel eller som i fjor på samme posisjon (stopper). Jeg savner flere lovende juniorer med A-lagspotensiale bak Mix & co.

Jeg tror ikke vi har råd til å kjøpe norske spillere som kan komme inn og styrke ovennevnte 11-er. Vi må likevel satse noen kroner på UTFORDRERE til 11-ern - som du skriver i alle 3 ledd, særlig ettersom klubben er så effektiv med å kvitte seg med spillere de ikke vil satse på (Ex: Tommy, Mike, Ola. Bare disse 3 er en i hvert ledd som hadde gitt meg litt rolige netter) Vi må da forutsette at klubben klarer å skaffe spillere som i hvertfall matcher disse 3 i ferdigheter og utviklingspotensiale for en realistisk pengesum. Askar kunne vært aktuell, men der skjer det visst lite? Parr blir for dyr - jeg tror 1. divisjon er mest aktuelt sted å fiske. Kan du hoste opp 1 forsvarer, 1 midtbane og en spiss fra 1. div. som har ferdighetene vi trenger, Ringo?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

adecco har vi hentet fra før uten særlig hell... Se heller til swe og island. Hva faen har det å si om vi henter en fra Norge eller utlandet. Ingen av dem har et snev av lojalitet eller klubbfølelse over seg uansett. Unge svensker stemmer jeg for. det har vist seg gull verdt før!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror 1. divisjon er mest aktuelt sted å fiske. Kan du hoste opp 1 forsvarer, 1 midtbane og en spiss fra 1. div. som har ferdighetene vi trenger, Ringo?

Jeg kan hvertfall re-hoste opp Ante Vitaic, som jeg mener bestemt kunne gjort det bra i Stabæk. Han er av den tekniske og kreative typen etter det jeg har sett. Flere jeg kjenner med bedre kunnskap om han, presiserer overblikket.

Siden jeg følger en del med på Ham Kam så må jeg kunne foreslå John Anders Rise i samme slengen! Ung og lovende spiller, veldig lik som Parr vil jeg si, med god arbeidskapasitet. Han kan spille back og kant, men foretrekker helst det siste. Han er brukbart rask og ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...