@ringo 22 149 Del Skrevet 8. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 8. Februar 2009 (endret) Jeg tror ikke vi har råd til å kjøpe norske spillere som kan komme inn og styrke ovennevnte 11-er. Vi må likevel satse noen kroner på UTFORDRERE til 11-ern - som du skriver i alle 3 ledd, særlig ettersom klubben er så effektiv med å kvitte seg med spillere de ikke vil satse på (Ex: Tommy, Mike, Ola. Bare disse 3 er en i hvert ledd som hadde gitt meg litt rolige netter) Vi må da forutsette at klubben klarer å skaffe spillere som i hvertfall matcher disse 3 i ferdigheter og utviklingspotensiale for en realistisk pengesum. Askar kunne vært aktuell, men der skjer det visst lite? Parr blir for dyr - jeg tror 1. divisjon er mest aktuelt sted å fiske. Kan du hoste opp 1 forsvarer, 1 midtbane og en spiss fra 1. div. som har ferdighetene vi trenger, Ringo? Hepp, 1-div burde jo vært rekrutterings marked nummer en for Tippeligaen. Men er det ikke. Det er jo ikke akkurat flust med 1-div spillere som hopper rett opp i Eliten og gjøre godt i fra seg med en gang... "Kometer" som Forren og Moa kom vel rett fra 2. div. Det er egentlig litt merkelig... Kan det ha noe med at TL klubbene har sine 2.lag i 2. div, og at dette gjør spillere i 2. div får vist seg frem mer for TL klubbene enn spillere i 1. div??? Uansett jeg synes det finnes mange interessante spillere i 1. div. Jeg har sågar et knippe personlige "favoritter" som jeg holder et ekstra øye med - men mange av dem vil nok neppe få sjansen på øverste nivå. Noen burde fått muligheten. Det kunne f.eks. vært veldig spennende å sett hva en spiller som Brynes Kai Ove Stokkeland kunne fått utrettet i en annen klubb med et bedre medisinsk apparat. Jeg tror at dersom den rette treneren kunne fått håndplukke en 22 manns tropp fra 1. div, så skulle man kunne satt sammen et rett så slagkraftig TL lag. Men tilbake til spørsmålet. En forsvarer, en midtbane og en spiss fra 1. div som kunne gitt interessant bredde i Stabækstallen... Den enkel løsningen ville vært å peke på de allerede nevnte spillerne Flo og Askar, men det blir litt kjedelig, eller... Vi får se om vi kan komme opp med noen navn som ikke har vært nevnt i denne tråden før, ihvertfall ikke nylig... En god venstrebent stopper/back tror jeg ikke vi finner i TL. Jeg trodde at Moss FKs rutinerte franske midttopper Fabien Vidalon var venstrebent, men når jeg dobbeltsjekket med klipp på Youtube så ha ut til å foretrekke høyrefoten. Ikke noe endelig bevis (til de av dere som er opptatt av ufeilbarlighet), men likevel nok til å droppe ham i denne sammenhengen Videre ville det "trygge" valget på papiret vært eks IFK Göteborg spiller Elias Stom (FK Haugesund), men han er VIF keene på og det er så og si en garanti for at han ikke er særlig god Istedenfor har jeg valgt Sogndals unge polske forsvarsspiller Lukasz Nadolski som jeg synes har gjort godt i fra seg i de kampene jeg har sett ham. Midtbanevalget var langt enklere - Vi har bra dekning sentralt, men er svake på begge kantene. Ham-Kams John Anders Rise kan spille back og ving både på høyre, men først og fremst venstre flanke. En talentfull spiller med det drøss av diverse u-landskamper. (Dæng Avløsen der var du 8 minutter for kjapp ) Spissen var ikke så vrien å finne han heller - dette er en jeg er ganske sikker på at noen andre har nevnt tidligere i denne tråden - Notoddens . @ringo Endret 8. Februar 2009 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
avløsen 4 Del Skrevet 8. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 8. Februar 2009 (endret) Midtbanevalget var langt enklere - Vi har bra dekning sentralt, men er svake på begge kantene. Ham-Kams John Anders Rise kan spille back og ving både på høyre, men først og fremst venstre flanke. En talentfull spiller med det drøss av diverse u-landskamper. (Dæng Avløsen der var du 8 minutter for kjapp @ringo Smarte hjerner tenker likt Er forøvrig nyskjerrig på hva du syntes om Vitaic, @ringo? Endret 8. Februar 2009 av avløsen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sindre 1 635 Del Skrevet 8. Februar 2009 Del Skrevet 8. Februar 2009 Adem Güven må da også være et spennende alternativ fra 1. divisjon. Skulle tro at han er en spillertype som kommer mer til sin rett i Stabæk enn Hamkam Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 8. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 8. Februar 2009 (endret) Midtbanevalget var langt enklere - Vi har bra dekning sentralt, men er svake på begge kantene. Ham-Kams John Anders Rise kan spille back og ving både på høyre, men først og fremst venstre flanke. En talentfull spiller med det drøss av diverse u-landskamper. (Dæng Avløsen der var du 8 minutter for kjapp @ringo Smarte hjerner tenker likt Er forøvrig nyskjerrig på hva du syntes om Vitaic, @ringo? Hepp, Han var veldig god for Kamma i fjor, og er sikkert en spiller som ville kunne gjort det bra for samtlige lag i tippeligaen. @ringo Endret 8. Februar 2009 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest daglish7 Del Skrevet 8. Februar 2009 Del Skrevet 8. Februar 2009 eneste fordelen jeg ser med å signe parr er å gi stenvoll/miks kamp om plassene. Det posetive er at parr er såpass god at han akkurat hadde tatt en plass som back. Da ville stenvoll jobbet hardere for plassen noe han gjorde i fjor når holmvik spilte, og danket ut parr. Men om det er verdt 4 mill? Vi signerte jo Austbø for 5 og dere vet jo hva som skjedde med Jon da Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
avløsen 4 Del Skrevet 8. Februar 2009 Del Skrevet 8. Februar 2009 Hvis jeg skal fortsette på temaet om spillere i Adecco, og samtidig har Stabæks etterspørsel etter to lovende spillere i mente, ville jeg kanskje plasert lupen over Hødds Andreas Rekdal. Etter det jeg har sett selv og hørt er han meget spennende. Hødd har jo produsert og produserer nok fortsatt gode norske fotballspillere på rekke og rad, så han kommer fra et bra miljø i hvertfall. Meget ung og lovende som sagt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magulfblaa 3 Del Skrevet 8. Februar 2009 Del Skrevet 8. Februar 2009 Hold et godt øye med 1 divisjon ifjor, og mange som ligger i vannskorpa der som kunne vært aktuelle Amin Askar var en av de jeg ble mest imponert over. En spiller jeg fast bestemt tror kan være et lurt kjøp foran 09 sesongen. Ellers fikk jeg veldig sansen for Hønefoss sin Umaru Bangura. Sentral midtbanespiller med enorm løpskapasitet og svært god teknikk. Kanskje ikke på den sentrale midtbanen vi trenger mest folk, men han hadde vært spennende. Adem Güven har blitt nevnt, også det en svært god spiller som kan spille på begge kantene. Morten Gjestrumsbakken, venstreback for Moss, hadde også vært spennende. Ung, lovende, rask og god med ball. Aziz Idris, sentral midtbanemann det også, så jeg i 1 kamp, men han imponerte meg veldig. Når det gjelder angrepsspillere er jeg enig med ringo, Fabian Taylor er svært spennende, men kanskje litt for lik Daniel? Joachim Magnussen fra Hødd er svært spennende, blant annet et fantastisk mål mot Odd i fjor. Kun 21 år gammel. Allan Borgvardt har kanskje blitt nevnt, men også han en meget spennende spiller. Dansk spiss som spiller for Bryne. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
avløsen 4 Del Skrevet 8. Februar 2009 Del Skrevet 8. Februar 2009 Adem Güven må da også være et spennende alternativ fra 1. divisjon. Skulle tro at han er en spillertype som kommer mer til sin rett i Stabæk enn Hamkam Veldig enig! Ofte lurt å hente fra klubber som rykker ned, og det finnes faktisk brukbare spillere på Hamkam! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fjodor 443 Del Skrevet 8. Februar 2009 Del Skrevet 8. Februar 2009 Når det gjelder Per Egil Flo, var ikke Newcastle ute etter han og en annen unggutt for et par uker siden? Mener å ha lest det et sted... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 8. Februar 2009 Del Skrevet 8. Februar 2009 Hvis jeg skal fortsette på temaet om spillere i Adecco, og samtidig har Stabæks etterspørsel etter to lovende spillere i mente, ville jeg kanskje plasert lupen over Hødds Andreas Rekdal. Etter det jeg har sett selv og hørt er han meget spennende. Hødd har jo produsert og produserer nok fortsatt gode norske fotballspillere på rekke og rad, så han kommer fra et bra miljø i hvertfall. Meget ung og lovende som sagt. Hepp, Interessant, hvilken plass på banen? @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
avløsen 4 Del Skrevet 8. Februar 2009 Del Skrevet 8. Februar 2009 Hvis jeg skal fortsette på temaet om spillere i Adecco, og samtidig har Stabæks etterspørsel etter to lovende spillere i mente, ville jeg kanskje plasert lupen over Hødds Andreas Rekdal. Etter det jeg har sett selv og hørt er han meget spennende. Hødd har jo produsert og produserer nok fortsatt gode norske fotballspillere på rekke og rad, så han kommer fra et bra miljø i hvertfall. Meget ung og lovende som sagt. Hepp, Interessant, hvilken plass på banen? @ringo Generelt offensivt på midten er jeg ganske sikker på! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
avløsen 4 Del Skrevet 8. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 8. Februar 2009 (endret) Hvis jeg skal fortsette på temaet om spillere i Adecco, og samtidig har Stabæks etterspørsel etter to lovende spillere i mente, ville jeg kanskje plasert lupen over Hødds Andreas Rekdal. Etter det jeg har sett selv og hørt er han meget spennende. Hødd har jo produsert og produserer nok fortsatt gode norske fotballspillere på rekke og rad, så han kommer fra et bra miljø i hvertfall. Meget ung og lovende som sagt. Hepp, Interessant, hvilken plass på banen? @ringo Generelt offensivt på midten er vell der han oppererer mest! (Åj, en liten omskrivning skapte mye armer og bein der... sry for to omtrent like poster) Endret 8. Februar 2009 av avløsen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 8. Februar 2009 Del Skrevet 8. Februar 2009 Hold et godt øye med 1 divisjon ifjor, og mange som ligger i vannskorpa der som kunne vært aktuelle Amin Askar var en av de jeg ble mest imponert over. En spiller jeg fast bestemt tror kan være et lurt kjøp foran 09 sesongen. Ellers fikk jeg veldig sansen for Hønefoss sin Umaru Bangura. Sentral midtbanespiller med enorm løpskapasitet og svært god teknikk. Kanskje ikke på den sentrale midtbanen vi trenger mest folk, men han hadde vært spennende. Adem Güven har blitt nevnt, også det en svært god spiller som kan spille på begge kantene. Morten Gjestrumsbakken, venstreback for Moss, hadde også vært spennende. Ung, lovende, rask og god med ball. Aziz Idris, sentral midtbanemann det også, så jeg i 1 kamp, men han imponerte meg veldig. Når det gjelder angrepsspillere er jeg enig med ringo, Fabian Taylor er svært spennende, men kanskje litt for lik Daniel? Joachim Magnussen fra Hødd er svært spennende, blant annet et fantastisk mål mot Odd i fjor. Kun 21 år gammel. Allan Borgvardt har kanskje blitt nevnt, men også han en meget spennende spiller. Dansk spiss som spiller for Bryne. Hepp, Stabæk ønsker visstnok en angrepsspiller som ligner på Daniel, så Taylor er kanskje ikke et så galt forslag. Både Bangura og makkeren Dmitriev er gode spillere - egentlig litt rart at ingen TL klubber har nappet i dem foreløpig! Molde lukter på Sarpsborgs Makthar Thioune - mulig han har noe for seg, Molde er ganske gode på å finne spillere. Alan Borgvardt var faktisk på prøvespill i Stabæk før 2004 sesongen om jeg minns riktig. En litt sånn Veigar type spiss godt forslag det også! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magulfblaa 3 Del Skrevet 8. Februar 2009 Del Skrevet 8. Februar 2009 Var det flere enn meg som så kmpen mellom Usa og sverige for noen uker siden? Uansett, høyrebacken til U.S.A virket meget meget solid. Marvel Wynne. SPiller for Toronto Fc. Sikkert ingen dyr spiller heller. Ekstremt rask, god med ball, og svært offensiv. Når vi snakker om vinger, kan også Robbie Rogers nevnes. Spiller for Columbus Crew. Spillte også mot SVerige og imponerte meg veldig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Joachim 2 Del Skrevet 8. Februar 2009 Del Skrevet 8. Februar 2009 Med tanke på at Keller, Høiland, Stenvoll og til dels Skjønsberg kan gjøre en god figur på høyrebacken, så er det vel ikke akkurat en høyreback til vi trenger. For all del sikkert en spennende spiller, og Høiland og Stenvoll kunne vel alltids konkurrert om venstrebacken, men jeg foretrekker helt klart at vi får inn en venstrebent spiller på backplass. Spesielt hvis det blir Hoff eller Kobayashi som blir vår venstre kantspiller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 8. Februar 2009 Del Skrevet 8. Februar 2009 Når det gjelder Per Egil Flo, var ikke Newcastle ute etter han og en annen unggutt for et par uker siden? Mener å ha lest det et sted... Jo. Han og Even Hovland ble veiet og funnet for lette. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mortinhjata 0 Del Skrevet 8. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 8. Februar 2009 (endret) Parr er vokst opp med kunstgress under beina. Det kan jo være en fordel? Hvilke bane(r ) ? Hauger fikk først kunstgress i 2006, men så har vi jo Gommerud, Nadderud, Kadda osv osv da. Edit: Der svarte jeg kanskje på spørsmålet selv... Endret 8. Februar 2009 av mortinhjata Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Solobrus 107 Del Skrevet 9. Februar 2009 Del Skrevet 9. Februar 2009 Parr er vokst opp med kunstgress under beina. Det kan jo være en fordel? Hvilke bane(r ) ? Hauger fikk først kunstgress i 2006, men så har vi jo Gommerud, Nadderud, Kadda osv osv da. Edit: Der svarte jeg kanskje på spørsmålet selv... Og ikke minst Color Line Stadion.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Robinho 1 150 Del Skrevet 9. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 9. Februar 2009 (endret) Parr er vokst opp med kunstgress under beina. Det kan jo være en fordel? Hvilke bane(r ) ? Hauger fikk først kunstgress i 2006, men så har vi jo Gommerud, Nadderud, Kadda osv osv da. Edit: Der svarte jeg kanskje på spørsmålet selv... Hauger spilte vel alle sine hjemmekamper på Nadderud Kunstgress, bortsett fra de to siste matchene i 2004-sesongen... Det er også verdt å nevne at Parr hadde Morten Tveit (som nå er trener for vårt juniorlag) som trener da han spilte for Hauger. Parr hadde stor framgang under Tveit. Dette er nok en av mange faktorene som gjør at Parr kan tenke seg å komme hit. Endret 9. Februar 2009 av Robinho Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 9. Februar 2009 Del Skrevet 9. Februar 2009 Spørsmålet nå er jo hvilke konkrete mål man setter seg for 2009-sesongen. Det finnes ting som taler for at ambisjonen bør være topp to i eliteserien, CL eller Uefa-cup spill, og en semifinale i cupen. Dette støttes av at vi har gode spillere, gode trenere (jeg tror vi i Geir Bakke har fått tilført kompetanse og personlige egenskaper som kan bli meget nyttige), en god sportslig ledelse, samtidig som vi nyter godt av langsiktig strategisk tenkning som har preget klubben de siste årene. Det er likevel en del forhold som antyder at vi ikke bør ringe bjørneskinnshandleren riktig enda. Foran årets sesong har vi solgt unna den eliteseriespilleren med de, praktisk sett, viktigste og mest produktive enkeltferdighetene i eliteserien de siste årene, og vi har solgt Alan. Forsvaret vårt er sterkt svekket ved at tre av de midtstopperne vi brukte i fjor mangler, og den av de som kommer tilbake vil da ikke ha spilt fotball på et år. Fjorårets mestscorende midtbanespiller er ute en god stund, og vi har strengt tatt ingen venstreside å snakke om. For et lag som Stabæk er det kritisk at alle ledd fungerer konsekvent da Jannes taktikk krever samhandling over hele banen i hvert offensive trekk. Det kan også nevnes at flytting til ny stadion ikke har blitt etterfulgt av en strålende sesong for noe lag siden.... jeg vet ikke, og at siste gang et ubebartet lag vant to år på rad var for 25 år siden. Statistikk sier ingenting om årsakssammenheng, vi har erstattet i siste liten før, og Stabæk har unngått mange fallgruver der andre lag har konkurrert i stuping, men veien fremover er full av hull og vi har ikke reservedekk med oss. Spørsmålet vi må stille oss nå blir hvorvidt vi skal heise alle seil og forsøke å lappe dem fortløpende ved hjelp av lånte spillere, eller om vi skal nedjustere ambisjonene og gi spilletid til de unge talenter som allerede er i klubben, pluss noen nye som enten er unge, eller vil trenge tid til å innarbeides i norsk fotball? Det er fristende å velge det første når vi har muligheten til CL, men det også en viss fare for å implodere. Det er nærliggende for meg å peke på den Islandske økonomien, som nylig sprakk som en ballong etter en barnebursdag. Jeg er ikke sikker. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 9. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 9. Februar 2009 (endret) Eller Indridi Sigurdsson, som jeg er utrolig gira på kan vel ikke koste så altfor mye mer enn 5 mill han heller..? Klassespiller (i Tippeliga sammenheng) både som venstreback og særlig stopper! Hepp, Helt enig, men han tror jeg det blir veldig vrient å få løst fra Lyn. Berntsen og Sigurdsson er ryggraden i Lyn. Berntsen er skadeutsatt - han var rett nok skadefri i hele fjor, men Berg har tatt med seg fysion over til LSK. Sigurdsson er derfor nærmest uerstattelig for Lyn. Desto bedre hadde det jo selvfølgelig vært om vi hadde klart å få han over til oss Men jeg tror som sagt at det blir vrient... Altså betydelig mer enn 5 MNOK. @ringo Akkurat nå er jeg mer bekymret bakover enn fremover (i hvertfall hvis vi låner Christianus + Kobayashi) Sigurdson vil gi oss den sikkerheten og de valgmulighetene vi savner bak. Etter hva jeg har sett av ham (og det kunne vært mer) er han trygg med ball, og kan starte angrep bakifra. Denne egenskapen savner vi sårt med dagens stall. At han kan brukes på backen er også et stort pluss. Betydelig mer enn 5 mill, vil det si 8-10? Stefan Gislason gikk vel til Brøndby for 8? Noen som vet hvor lenge han (Sigurdson) har igjen av kontrakten med lyn? Skulle også likt å vite hva du synes om Theodor Bjarnarson, Ringo? edit: skriveleif.... Endret 9. Februar 2009 av MSL Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Color Blue 369 Del Skrevet 9. Februar 2009 Del Skrevet 9. Februar 2009 Når Moss krever 3 mill for Askar med under 1 år igjen av kontrakt og Aafk krever (mye?)mer enn 4 mill for Parr, viser det med all tydelighet hvorfor overganger mellom norske klubber nærmest er fraværende. Verken Parr eller Askar har vært outstanding i TL/Adecco men prises likevel som de skulle vært Norges fotballfremtid. Noe må derfor være fundamentalt galt med tankegangen til norske fotballedere! Det virker som de færreste har tatt inn over seg at det er økonomiske krisetider og det faktum at fotballagenter melder om null interesse fra utlandet for spillere fra TL/Adecco. Jeg håper derfor vi dropper å lete i Adecco og heller handler utenfor Norge samt satser på våre egne talenter som langt på vei matcher typer som Askar og Parr. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 9. Februar 2009 Del Skrevet 9. Februar 2009 Dette er jo bra jobba av moss. De kunne fått 2.5 mill men bestemte seg for å være grådige og forlangte 3. De kunne lett fått 1,5 fra både stabæk og ffk. Med handel til stabæk eller ffk kunne de sikkert fått en vidersalgsklausul og sikret seg mer enn 1 mill ekstra hvis han hadde gått videre for 10 + at de kunne dratt med seg bonus ved bidrag til serie/cup gull samt europacup. Er virkelig økonomien så bra på melløs at de har råd til å takke nei til bud over millionen på spillerne sine? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 9. Februar 2009 Del Skrevet 9. Februar 2009 Etter å ha lurt på hvorfor i granskauen vi kjøpte Veigar, som ikke engang hadde lykkes i godset, eller Tchoi som ikke en gang hadde lykkes i ODD... Kjøpt Johan Andersson og Nannskog som jeg aldri hadde hørt om. Gjordt om Alan fra en driblefant til en fotballspiller, så har jeg fullstending tillit til de vurderingene som blir gjort av Janne/Tom og company. Om de mener Parr er/blir god nok, så blir han nok det. Amen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
seeeeb 10 Del Skrevet 9. Februar 2009 Del Skrevet 9. Februar 2009 Etter å ha lurt på hvorfor i granskauen vi kjøpte Veigar, som ikke engang hadde lykkes i godset, eller Tchoi som ikke en gang hadde lykkes i ODD... Kjøpt Johan Andersson og Nannskog som jeg aldri hadde hørt om. Gjordt om Alan fra en driblefant til en fotballspiller, så har jeg fullstending tillit til de vurderingene som blir gjort av Janne/Tom og company. Om de mener Parr er/blir god nok, så blir han nok det. Amen. sant sant Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 9. Februar 2009 Del Skrevet 9. Februar 2009 Grunnen til at Moss avslo budet fra tyrkerne var vel at det ble for knapp tid, så slik sett kan vel kanskje et bud med totalramme på 2,5-3 mill være tilstrekkelig? Når det gjelder Sigurdson, skrev han kontrakt sist sommer, ut 2011 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 9. Februar 2009 Del Skrevet 9. Februar 2009 Grunnen til at Moss avslo budet fra tyrkerne var vel at det ble for knapp tid, så slik sett kan vel kanskje et bud med totalramme på 2,5-3 mill være tilstrekkelig Det er jo fortsatt alt for mye da... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 478 Del Skrevet 9. Februar 2009 Del Skrevet 9. Februar 2009 Noen som vet noe som sammarbeids avtale med Bærum? nå som Aalbu har tatt over styringen der.. De har jo ett ganske stort talent som hadde vært spennende Marcus Fjørtoft sønnen til Fjøra men han er alikevell utrolig stort talent som hadde vært morsomt å fått under vingene på JJ i tidlig alder... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 9. Februar 2009 Del Skrevet 9. Februar 2009 Når Moss krever 3 mill for Askar med under 1 år igjen av kontrakt og Aafk krever (mye?)mer enn 4 mill for Parr, viser det med all tydelighet hvorfor overganger mellom norske klubber nærmest er fraværende. Verken Parr eller Askar har vært outstanding i TL/Adecco men prises likevel som de skulle vært Norges fotballfremtid. Noe må derfor være fundamentalt galt med tankegangen til norske fotballedere! Det virker som de færreste har tatt inn over seg at det er økonomiske krisetider og det faktum at fotballagenter melder om null interesse fra utlandet for spillere fra TL/Adecco. Jeg håper derfor vi dropper å lete i Adecco og heller handler utenfor Norge samt satser på våre egne talenter som langt på vei matcher typer som Askar og Parr. Historien har med all tydelighet vist at fotball og økonomistyring er to ting som går like godt sammen som fiskegrateng og sjokoladesaus. Når nå enkelte muligens prøver å forene de to (velg selv) får man utslag som dette. Så kan man bare spekulere på om penger fra evt salg brukes til å legge et solid fundament, på høye lønnninger, nye spillere eller dekke opp budsjettposten spillersalg. Uansett er det helt sprøtt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
LittleBlueAlien 121 Del Skrevet 9. Februar 2009 Del Skrevet 9. Februar 2009 Var det i dag Daigo skulle komme til Norge? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå