Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Risp over Indridi, det er det ingen tvil om! Risp er en kvalitetspiller, Indridi er Lyn spiller........

Åja, derfor er han dritdårlig selfølgelig! Indridi Sigurdsson vil etter min mening være en kjempesignering! Han er jo akkurat det vi leter etter! Risp er vel midtstopper, mens Indridi Sigurdsson er en VENSTREBENT back/midstopper.

Det hadde selvsagt vært fint med begge! :rolleyes: (Hvis vi får Risp gratis)

Endret av nr.25
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Indridi Sigurdsson vil etter min mening være en kjempesignering! Han er jo akkurat det vi leter etter! Risp er vel midtstopper, mens Indridi Sigurdsson er en VENSTREBENT back/midstopper.

Det hadde selvsagt vært fint med begge! :rolleyes: (Hvis vi får Risp gratis)

Vi kan vel neppe velge og vrake, så hadde vi bare fått en av disse er jeg kjempefornøyd (spesielt etter å ha sett IA på "bane nr. 10" i helga).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg som er BlåHvit ble forbanna da jeg nevnte at Risp skulle til oss (Han er LSK-fan her i Norge) Han syns han var absolutt en av de beste på IFK den gang da. Siterer: Han er grymt bra.

Han ble og kåret til et av de tyrkiske lagene som deres beste spiller for noen år siden.

Siden har det gått litt trått for han, men jeg tror med god oppfølging av JJ og resten av Stabæk-gruppen kommer han absolutt tilbake.

Ja jeg vil ha Risp, men ikke på lån (èn er nok) og ikke for mye i overgangsum. Må nok beregne en del på signonfee.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Risp over Indridi, det er det ingen tvil om! Risp er en kvalitetspiller, Indridi er Lyn spiller........

Hvor har du det fra at Risp er an kvalitetspiller? Jeg sier ikke at han ikke er det, men det hadde vært flott med kilder eller annet som understøtter en slik påstand.

Bor med to inbitte IFK supportere her i England, og de ble helt bleike i trynet når nyheten om at han trente med Stabæk kom. De skryter uhemmet av han som spiller og personlighet.

Eneste grunnen til at han ikke får spille i tyrkia er fordi det var han som gikk til klubbledelsen og klaga når han og 4 andre utlendinger ikke fikk lønn på 4 måneder. De andre ble solgt og han ble fryst ut.

Vil mye heller han en høyrebeint spiller i svensk landslagsklasse en en helt grei overprisa venstre beint tippeligaspiller. Pontus Farnerud vs Lars Iver Strand scenario :D

Endret av ZUMO
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du det fra at Risp er an kvalitetspiller? Jeg sier ikke at han ikke er det, men det hadde vært flott med kilder eller annet som understøtter en slik påstand.

Bor med to inbitte IFK supportere her i England, og de ble helt bleike i trynet når nyheten om at han trente med Stabæk kom. De skryter uhemmet av han som spiller og personlighet.

Eneste grunnen til at han ikke får spille i tyrkia er fordi det var han som gikk til klubbledelsen og klaga når han og 4 andre utlendinger ikke fikk lønn på 4 måneder. De andre ble solgt og han ble fryst ut.

Vil mye heller han en høyrebeint spiller i svensk landslagsklasse en en helt grei overprisa venstre beint tippeligaspiller. Pontus Farnerud vs Lars Iver Strand scenario :D

hört detsamma av en ifk supporter här i oslo. han va helt förtvivlad att han inte skulle tillbaks till IFK

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at Stabæk har en plan B. Godt at de har is i magen hvis de ikke finner det de er ute etter. Jeg er veldig sugen på å få Risp klar snart. Tror han blir en god forsterkning.

Er det noen som har noen formening om hvem i TL som kunne passet som spissmakker for Nannskog? Etter min mening har vi allerede den spilleren som kanskje likner mest på Veigar fra TL08, Hoff. Eller er de fleste spissene i TL enten i kategorien targetman (Mota, Occean, Iversen , Aarøy, Nilsen, Sundgot, Rushfeldt) bakromsspiss (Helstad, Diouf, Holmen, Moldskred, Konan Ya, Ighalo) Spisser med over 5 mål i TL08 listet opp. Av mer spillende spisser ala Veigar har vi Fillo, Moa, Gardar Johannsson. Ser ikke akkurat mange aktuelle av de jeg har listet opp. Vi må nok utenlands igjen.

Hvordan tror dere Nannskog vil fungere med en mer targetspiss som makker? Vi har jo kun sett han med Veigar, så det er vanskelig å bedømme. A.Strand fikk ikke akkurat mange sjanser på topp for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dropper Chrisantus, Risp fortsatt usikkert:
- Vi ser fortsatt på muligheten, men ingenting er klart. Det går blant annet ut på om han kan gå gratis eller ikke fra Ankaraspor, sier Bohinen

Stikken

Det er godt at han ikke vil ha benkefyll. Ser ikke på ham som en som går rett inn i laget og da er det vel også uaktuellt for Hamburg.

Virker også som om han er litt for lik spillertype som Daniel...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig med klubbens vurderinger. ikke noe vits å hente Chrisantus om han ikke går inn og styrker 11ern. Vi har både Palmi og Hoff som kan fungere med Daniel på topp. Den som kommer inn må kunne styrke oss mer enn som så.

Håper vi får hentet Risp, det er i forsvar vi har den største behovet etter umiddelbare forsterkninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at Stabæk har en plan B. Godt at de har is i magen hvis de ikke finner det de er ute etter. Jeg er veldig sugen på å få Risp klar snart. Tror han blir en god forsterkning.

Er det noen som har noen formening om hvem i TL som kunne passet som spissmakker for Nannskog? Etter min mening har vi allerede den spilleren som kanskje likner mest på Veigar fra TL08, Hoff. Eller er de fleste spissene i TL enten i kategorien targetman (Mota, Occean, Iversen , Aarøy, Nilsen, Sundgot, Rushfeldt) bakromsspiss (Helstad, Diouf, Holmen, Moldskred, Konan Ya, Ighalo) Spisser med over 5 mål i TL08 listet opp. Av mer spillende spisser ala Veigar har vi Fillo, Moa, Gardar Johannsson. Ser ikke akkurat mange aktuelle av de jeg har listet opp. Vi må nok utenlands igjen.

Hvordan tror dere Nannskog vil fungere med en mer targetspiss som makker? Vi har jo kun sett han med Veigar, så det er vanskelig å bedømme. A.Strand fikk ikke akkurat mange sjanser på topp for oss.

Jeg synes Geir Ludvig Fevang i Start er en meget god og anvendelig spiller. Kunne kanskje funket med Daniel.

Han er vel kanskje mer en offensiv midtbane enn en hengende spiss som Veigar..

Uansett er han veldig intellegent, tekninsk god og pasningssikker. Høster masse skryt av trenerne sine og særlig Tom Nordlie er begeistret for han. Vansklig å si noe om pris ettersom spillermarkedet i Tippeligaen er helt håpløst nå.

Spillernes reelle markedsverdi matcher ikke spillerens verdi for klubben. Ref. Odd ville ha så mye for Kovacs at de kunne hentet både J-G Solli og Arild Sundgot!

Henger ikke på greip! men sånn har det dessverre blitt.

Utrolig vanskelig å hente spillere fra andre Tippeliga klubber nå.

Se til utlandet er mitt tips!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle vel tro at enten Daigo eller Hoff klarer å fylle spissrollen, med muligens Daigo som en enda bedre Veigar erstatter. Han har bra skudd, har gode vendinger, og bra pasningskvalitet.

Jeg synes Hoff har en "svak" førstetouch, og kan kløne litt når han fører ballen med fart. Det er forsåvidt uavhengig av rolle.

Begge spiller med mye energi og løpskraft, så den som evt. vil bekle kanten vil uansett gjøre en god defensiv jobb.

Med Palmi og Mix i bakhånd, Keller på høyrekant, og en Johan som forhåpentligvis er klar til sommeren, så er det ikke sikkert det er krise om vi ikke får inn en spiss.

Bakover derimot, må vi forsterke. IA faller desverre igjennom, og jeg har foreløpig tatt feil ift nivået hans.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig med klubbens vurderinger. ikke noe vits å hente Chrisantus om han ikke går inn og styrker 11ern. Vi har både Palmi og Hoff som kan fungere med Daniel på topp. Den som kommer inn må kunne styrke oss mer enn som så.

Håper vi får hentet Risp, det er i forsvar vi har den største behovet etter umiddelbare forsterkninger.

Ikke glem Kobayashi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å se at klubben bare ser etter de som kan komme inn og forsterke førsteelleveren, og ikke henter stallfyll til fortrengsel for unggutta. Per i dag har vi følgende spiller i stallen (mulig jeg har glemt noen):

Keeper: Jon og Iven=Norges beste duo?

Forsvar: MMS, JIH, Keller, Tom, IAO, Rogne, Gromstad (og Pontus S etterhvert). Her trenger vi vel en til, ettersom IAO (dessverre) ser ut til å være for svak for oss, Pontus S er skadet noen måneder til og Rogne og Gromstad er svært unge.

Midtbane: HH, Pontus F, Palmi, Daigo, Mix, Hedenstad (og Johan A etterhvert). I tillegg kan vel både Keller og Hoff gjøre en god jobb her, noe som gjør at vi ikke er avhengig av å fylle på her.

Angrep: Daniel, Hoff. Aase og Tømmernes er vel fortsatt vesentlig dårligere enn disse to. Her kan vel både Daigo, Palmi og kanskje Johan A gjøre en god jobb i "Veigar-rollen". Daniel er vel absolutt 100 % uerstattelig for oss.

Oppsummert mener jeg vi har en stall som pr i dag er bra nok til å kjempe om medaljer hvis vi unngår mye skader og kort, samt at Daniel leverer igjen. Vi har i tillegg en del spillere som kan bekle mange plasser (Keller, Hoff, JIH, Palmi etc), som gjør at vi ikke trenger så mange spillere for å ha god dekning på alle plasser (bortsett fra Daniels).

Får vi inn en midtstopper til og kanskje en spiss, kan jeg ikke skjønne annet enn at vi er med i gullkampen (særlig om Pontus S og Johan A blir klare tidlig). Hvis man kan ønske fritt, tar jeg gjerne også en med gode dribleferdigheter for å kunne bryte opp mot etablert forsvar (Daigo er vel ikke helt der?).

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør nok å påstå at RBK har bedre dekning på keeperplassen enn oss.

Vi har en stall som der mange kan gjøre en jobb, men vi har ikke en stall med spillere som kan gjøre det lille ekstra! Vi scoret 92 mål i fjor. 70 av de ble scoret av Johan, Daniel, Veigar og Alan. Pr dags dato er 48 av målene borte (Johan, Veigar, Alan) Jeg ser ikke helt hvem som skal score målene våre i år. Det er der problemet ligger.

Henning er vaksinert mot å score.

Pontus kan nok hjelpe til litt med noen mål fra distanse.

Keller kan vi forvente et noen få mål til av. (3 i fjor)

Hoff kan vi forvente ca 10 mål av. Ca Veigar-nivå når straffene overtas av andre.

Kobayashi scorer ikke så mye mål, men kan bidra med mye assist, men til hvem?

Selvom vi har god dekning så trenger vi nok noen nye spesialister i sin rolle offensivt. Helst en spiss som kan garantere et par mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En spiller Stabæk burde se er "Fabian Orellana" Fra Audax Italiano, i den Chilenske Ligaen. jeg er selv fra chile og har sett han spille flere ganger. Hvis dere søker på Youtube, så skjønner dere hva jeg mener. Han er en klasse spiller, fått tilbud fra Lazio, Udinese, Real Madrid, og Villarreal. Men klubben vil vist ikke slippe han. Han burde bli vår nye Alan! :D

Og chilenske spillere er ikke dyre å hente ut. det vet jeg:P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått tilbud fra Lazio, Udinese, Real Madrid, og Villarreal. Men klubben vil vist ikke slippe han. Han burde bli vår nye Alan! :D

Og chilenske spillere er ikke dyre å hente ut. det vet jeg:P

Men vil klubben slippe til oss...? Noe som sier meg at det kan bli vanskelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har en stall som der mange kan gjøre en jobb, men vi har ikke en stall med spillere som kan gjøre det lille ekstra! Vi scoret 92 mål i fjor. 70 av de ble scoret av Johan, Daniel, Veigar og Alan. Pr dags dato er 48 av målene borte (Johan, Veigar, Alan) Jeg ser ikke helt hvem som skal score målene våre i år. Det er der problemet ligger.

Hoff kan vi forvente ca 10 mål av. Ca Veigar-nivå når straffene overtas av andre.

Selvom vi har god dekning så trenger vi nok noen nye spesialister i sin rolle offensivt. Helst en spiss som kan garantere et par mål.

Må si meg enig i dette. Vi har mistet mesteparten av vårt kreative register også i Veigar og Alan. Nå har vi hentet Daigo for 2009 og vi må jo så klart gi han en sjanse, men jeg hadde nok også ønsket meg en kreativ offensiv spiller som vi hadde på permanent basis, enten som offensivt midtbane eller spiss. Jeg tror fortsatt at folk ikke er helt klar over hvor avgjørende Alan var for oss ifjor. Hvis du teller opp alle målene som starter med en Alan-bevegelse tror jeg du får et skremmende høyt tall.

Helt enig med det som sies her at vi trenger en ny spiss og en ny stopper (som helst også kan bekle venstreback-rollen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

. Jeg tror fortsatt at folk ikke er helt klar over hvor avgjørende Alan var for oss ifjor. Hvis du teller opp alle målene som starter med en Alan-bevegelse tror jeg du får et skremmende høyt tall.

Hva hvis vi teller opp antall ganger alan ødela en kontring eller lot være å spille ballen så vi mistet en god mulighet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes Fabian hadde gjort stabæk sterkere enn det vi var ifjor. Hvis det bare hadde vært en måte å få de til å se på han... Det som er bra med han, er at han kan spille hvor som helst, spiss, LW, RW, CM, og han er rask, og dribler som bare det.

Her er en link som jeg synes ruler. Fabian Orellana Joga Bonito

Det virker spennende, og europeiske speidere har visst sett på ham i en u23 turnering hvor han representere Chile. Virker som han scorer litt også.

Wikipedia-siden hans

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...