Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...eller mista ballen i farlig posisjon - gjerne sentralt i banen?

Men ja, Veigars framspill vil vi savne. Men vi skal ikke glemme at Veigar kunne tas helt ut av kampen, og at han i mange situasjoner holdt for lenge på ballen.

Poenget er altså - ingen er perfekte. Jeg tror mye av både alan og Veigars ferdigheter kan kompenseres og vel så det med en avslutningshissig spiller med gode pasnings- og plasseringsferdigheter. Kanskje bor litt av disse ferdighetene i Palmi eller Aase? Target-spisser som Helstad og Carew er også for dyre.

Å lete etter noen med Alans dribleferdigheter er bare tull. Vi finner ingen som er i nærheten engang. Men vi kan finne bedre lagspillere. Med unntak av pfo har jeg vel knapt sett noen i drakta vår som har spolert flere kanonsjanser ved å ikke spille ballen.

Heads up! Jeg tror vi har ferdigheter nok i troppen allerede. Vår viktigste mann nå er Tor Østhagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis stabæk legger bud, tror jeg klubben ville ha sagt ja. Han ønsker seg vekk uansett :). Men nå om Stabæk speider han i det hele tatt, er vel en hel annen sak :P

Skjønner fortsatt ikke logikken i at klubben heller vil selge til Stabæk enn Real Madrid???

Denne tråden kunne vært full av spillere som er gode nok for Stabæk, men det er lov å være litt realistisk...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...eller mista ballen i farlig posisjon - gjerne sentralt i banen?

Men ja, Veigars framspill vil vi savne. Men vi skal ikke glemme at Veigar kunne tas helt ut av kampen, og at han i mange situasjoner holdt for lenge på ballen.

Poenget er altså - ingen er perfekte. Jeg tror mye av både alan og Veigars ferdigheter kan kompenseres og vel så det med en avslutningshissig spiller med gode pasnings- og plasseringsferdigheter. Kanskje bor litt av disse ferdighetene i Palmi eller Aase? Target-spisser som Helstad og Carew er også for dyre.

Å lete etter noen med Alans dribleferdigheter er bare tull. Vi finner ingen som er i nærheten engang. Men vi kan finne bedre lagspillere. Med unntak av pfo har jeg vel knapt sett noen i drakta vår som har spolert flere kanonsjanser ved å ikke spille ballen.

Heads up! Jeg tror vi har ferdigheter nok i troppen allerede. Vår viktigste mann nå er Tor Østhagen.

ja hvis du er gira på å feire 5 plassen i år,så har vi masse kvaliteter

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Useriøst.. At vi nå blir tvunget til å spille annerledes er ikke synonymt med at vi er tvunget til å spille dårligere. Snarere tvert imot vil jeg si, det har lenge vært kjent at hvis man tok ut Veigar og Alan var man kommet et godt stykke på veien mot å stoppe Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Useriøst.. At vi nå blir tvunget til å spille annerledes er ikke synonymt med at vi er tvunget til å spille dårligere. Snarere tvert imot vil jeg si, det har lenge vært kjent at hvis man tok ut Veigar og Alan var man kommet et godt stykke på veien mot å stoppe Stabæk.

hva er useriøst?at vi har masse kvaliteter til å henge meg i gull kampen eller å sikkre en topp 10 plassering

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting man bør ha i mente i år, er at vi kommer til å få langt flere kamper i løpet av sesongen (lengre serie, pluss veldig stor sannsynlighet for minst seks ecupkamper). Vi bør derfor helst ha flere "førsteellever-spillere" enn i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg i det, men det åpner jo et overgangsvindu til i sommer hvor man kan hente spillere.

Selv om det alltid er gøy når Stabæk henter inn nye spillere, så synes jeg det er bra at klubben er tålmodig og ikke blåser av alt med en gang på en eller to halvgode spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

. Jeg tror fortsatt at folk ikke er helt klar over hvor avgjørende Alan var for oss ifjor. Hvis du teller opp alle målene som starter med en Alan-bevegelse tror jeg du får et skremmende høyt tall.

Hva hvis vi teller opp antall ganger alan ødela en kontring eller lot være å spille ballen så vi mistet en god mulighet?

Joda, det var så klart både positive og negative sider ved Alan som spiller. Men vår styrke har vært at vi har hatt grovarbeidere ved siden av artistene. Dette har gjort at de negative sidene ved artister som Alan har ikke kommet like godt til syne.

Jeg husker en kamp (lurer på om det var hjemme mot Molde ifjor) hvor jeg etterpå satt med følelsen av at Alan hadde sløst bort mange baller og ikke spilt sin beste kamp. Men så kom jeg til å tenke på at han faktisk hadde stått for direkte eller indirekte alle målene vi scoret. Det er det som er poenget. Alle i et lag er viktig, men spillere som skaper ting på egenhånd og som er så viktig i det kreative spillet vårt, er det utrolig vanskelig å erstatte.

Men men, nok om det. Alan er solgt og vi må tenke nytt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ville Kobayashi fungert i en Veigar-rolle?

Hepp,

Vi får vel vente å se han an litt først, men basert på det lille jeg har sett av ham så vil jeg tro at han vil finne seg bedre til rette i en litt dyp midtbanerolle sentralt eller til høyre i banen.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør nok å påstå at RBK har bedre dekning på keeperplassen enn oss.

Vi har en stall som der mange kan gjøre en jobb, men vi har ikke en stall med spillere som kan gjøre det lille ekstra! Vi scoret 92 mål i fjor. 70 av de ble scoret av Johan, Daniel, Veigar og Alan. Pr dags dato er 48 av målene borte (Johan, Veigar, Alan) Jeg ser ikke helt hvem som skal score målene våre i år. Det er der problemet ligger.

Henning er vaksinert mot å score.

Pontus kan nok hjelpe til litt med noen mål fra distanse.

Keller kan vi forvente et noen få mål til av. (3 i fjor)

Hoff kan vi forvente ca 10 mål av. Ca Veigar-nivå når straffene overtas av andre.

Kobayashi scorer ikke så mye mål, men kan bidra med mye assist, men til hvem?

Selvom vi har god dekning så trenger vi nok noen nye spesialister i sin rolle offensivt. Helst en spiss som kan garantere et par mål.

RBK har flere keepere enn oss, men er de bedre?

Ellers er jeg enig i at vi har utfordringer fremover, men hvis Hoff klarte 10 (?) mål for Lyn i fjor burde han vel være god for det samme og litt til i år. Jeg tror Hoff passer bra sammen med Daniel, og at vi evt kan se for oss en ny rask, offensiv kantspiller.

Uten Alan og Veigar må vi nok endre angrepsspillet noe, men det er selvsagt mulig å ha et godt offensivt spill basert på kollektive bevegelser etc, slik RBK gjorde under Eggen. Jeg kan ikke skjønne annet enn at JJ er mannen for å få dette på plass (mitt ønske om en med dribleferdigheter var ikke noen ønskedrøm om en ny Alan, men en spiller som kan dra av en mann eller to innimellom). Klarer vi det uten Sundgot, må det sies å være en hyggelig bonus :)

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fabian Orellana er sikkert god, men jeg utviklet nesten epilepsi av den videoen. Hvis det finnes en video hvor man ser han i mer enn 2 sekunder av gangen før skjermen ser ut som et japansk gameshow så kjør på :)

Endret av are2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er jo at nesten ingen klarte det, og uansett hvor godt motstanderlaget visste om det, så var det for mye kvalitet der til at de kunne klare det. Vi vant tross alt seriegull, mye takket være de ekstreme ferdighetene både Alan og Veigar innehar. Det er en grunn til at det er nettopp disse spillerne som er solgt, og ikke en Henning, Keller eller Morten. Vi har mistet de to spillerne, som sammen med Daniel er vanskeligst å erstatte.

Jeg sier ikke at vi muligens vil utvikle et enda bedre kollektiv, og kanskje vil få flere kollektive strenger å spille på, men vi mister uforutsigbarheten. Se på målene til Alan i fjor, og tell opp hvor mange som kommer fra "ingenting".

Jeg mener det blir feil å avfeie at vi er svekket per dags dato, ved å si at alle visste hvordan Alan og Veigar skulle stoppes. Men ja, i noen kamper ble en av de tatt ut, men bortsett fra cupfinalen, så ble vel aldri begge to tatt ut i samme kamp.

Uten de to hadde vi ikke vunnet seriegull i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Salgene av Veigar og Alan, samt skaden til Johan, vil nok gjøre at vi må endre litt på spillregisteret våres, noe som kan være positivt.

Samtidig tror jeg det er veldig viktig at vi får en relativ stor tropp med tanke på at det blir en god del flere kamper i år.

Får vi spillere med litt forskjellige ferdigheter, kan det gi oss muligheten til å kunne endre på taktikk uten å blir fryst fast ved at f.eks Veigar eller Alan blir satt ut av spill.

Personlig mener jeg at vi trenger en spiss ala Nannskog og en stopper med god ballsikkerhet, i og med at vi har IA og Skjønsberg som jeg anser som duellspillere.

Syntes vi har bra dekning i "veigar" rollen med tanke på hoff, palmason og evt kobyashi (uten å vite så mye om ferdighetene hans)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Salgene av Veigar og Alan, samt skaden til Johan, vil nok gjøre at vi må endre litt på spillregisteret våres, noe som kan være positivt.

Samtidig tror jeg det er veldig viktig at vi får en relativ stor tropp med tanke på at det blir en god del flere kamper i år.

Får vi spillere med litt forskjellige ferdigheter, kan det gi oss muligheten til å kunne endre på taktikk uten å blir fryst fast ved at f.eks Veigar eller Alan blir satt ut av spill.

Personlig mener jeg at vi trenger en spiss ala Nannskog og en stopper med god ballsikkerhet, i og med at vi har IA og Skjønsberg som jeg anser som duellspillere.

Syntes vi har bra dekning i "veigar" rollen med tanke på hoff, palmason og evt kobyashi (uten å vite så mye om ferdighetene hans)

IA kunne godt blitt i godset spørru meg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er jo at nesten ingen klarte det, og uansett hvor godt motstanderlaget visste om det, så var det for mye kvalitet der til at de kunne klare det. Vi vant tross alt seriegull, mye takket være de ekstreme ferdighetene både Alan og Veigar innehar. Det er en grunn til at det er nettopp disse spillerne som er solgt, og ikke en Henning, Keller eller Morten. Vi har mistet de to spillerne, som sammen med Daniel er vanskeligst å erstatte.

Jeg sier ikke at vi muligens vil utvikle et enda bedre kollektiv, og kanskje vil få flere kollektive strenger å spille på, men vi mister uforutsigbarheten. Se på målene til Alan i fjor, og tell opp hvor mange som kommer fra "ingenting".

Jeg mener det blir feil å avfeie at vi er svekket per dags dato, ved å si at alle visste hvordan Alan og Veigar skulle stoppes. Men ja, i noen kamper ble en av de tatt ut, men bortsett fra cupfinalen, så ble vel aldri begge to tatt ut i samme kamp.

Uten de to hadde vi ikke vunnet seriegull i fjor.

Veldig enig i dette. Uten de to er min påstand at vi ikke engang hadde vært i nærheten av noe seriegull. Det er to spillertyper man aldri må undervurdere i et lag - det defensive ankeret på midten og den kreative fremover (enten mellomrom-spiss eller offensiv midtbane). Det kreative fremover var det hos oss stort sett Veigar og Alan som sto for. Hvis det blir store utskiftninger kvalitetsmessig i disse leddene byr det gjerne på problemer. Men igjen - vi får se om Kobayashi og nye forsterkninger kan gjøre jobben!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at Stabæk har en plan B. Godt at de har is i magen hvis de ikke finner det de er ute etter. Jeg er veldig sugen på å få Risp klar snart. Tror han blir en god forsterkning.

Er det noen som har noen formening om hvem i TL som kunne passet som spissmakker for Nannskog? Etter min mening har vi allerede den spilleren som kanskje likner mest på Veigar fra TL08, Hoff. Eller er de fleste spissene i TL enten i kategorien targetman (Mota, Occean, Iversen , Aarøy, Nilsen, Sundgot, Rushfeldt) bakromsspiss (Helstad, Diouf, Holmen, Moldskred, Konan Ya, Ighalo) Spisser med over 5 mål i TL08 listet opp. Av mer spillende spisser ala Veigar har vi Fillo, Moa, Gardar Johannsson. Ser ikke akkurat mange aktuelle av de jeg har listet opp. Vi må nok utenlands igjen.

Hvordan tror dere Nannskog vil fungere med en mer targetspiss som makker? Vi har jo kun sett han med Veigar, så det er vanskelig å bedømme. A.Strand fikk ikke akkurat mange sjanser på topp for oss.

Veigar kan ikke erstattes, ihvertfall ikke norsk. Vi finner ikke den type spiller for en penge vi kan betale. Vi må tenke litt annerledes angrepsmessig tror jeg. I norge kunne jeg tenkt meg Moldskred. Fillo er nok ett interessant valg men koster vel ca 15-20 mill.

Endret av Marco
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel ettersom du skriver at IA skulle blitt i Godset om man spør deg og de andre skriver at det er umulig ettersom Godset ikke ville betale for ham, så blir jeg jo litt i tvil.

har jeg spurt om din og andres mening?

det stod spørru meg. med andre ord han er ikke god nok for stabæk,bli kvitt han spørru meg

Endret av HARSTADjr
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor kona til IA i Kristiansand? I såfall må han jo være ganske interesert i å flytte sørover. Kanskje kan signing av en ny stopper (Risp) føre til at IAO blir solgt til Start. Khalili kan vel brukes som "valuta"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel ettersom du skriver at IA skulle blitt i Godset om man spør deg og de andre skriver at det er umulig ettersom Godset ikke ville betale for ham, så blir jeg jo litt i tvil.

har jeg spurt om din og andres mening?

det stod spørru meg. med andre ord han er ikke god nok for stabæk,bli kvitt han spørru meg

Nei, du har ikke spurt om andres mening, akkurat som ingen spurte om din før du fortalte din mening - om noen spurte deg. Og din mening var at han skulle blitt i Godset.

Det forsto jeg lite av ettersom det ikke virket som noen aktuell løsning for Godset, noe jeg også fikk bekreftet av et par andre her. Da ble liksom kommentaren din en smule feilplassert - ettersom det ikke var noe alternativ.

Personlig tror jeg fremdeles IAO kan bidra med mye for Stabæk, men han er svært avhengig av å ha en spiller ved siden av seg som har de ferdihetene han selv er svak på. IA er solid i lufta, en kriger og sterk i duellene. Ferdigheter det ikke er for mye av i laget ellers.

Morten er litt allrounder, meget bra på alt, men ikke ekstremt bra på noe heller. Kombinasjonen Morten/IA er nok derfor litt farlig, ettersom Morten ikke it tilstrekkelig grad er supersterk på det IA er svak på. En av dem bør flyttes? IA startet som back hos oss, og gjorde en helt grei jobb der. Jeg er i hvertfall ikke med i hylekoret som vil ditche IA. Det virker jo som ledelsen helst vil ha en mer spillende midtstopper. IA er nok sterkest uten ball, men vi må ha den ferdigheten også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...