Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kanskje noen har foreslått det før, men jeg synes en omskolert Keller hadde vært perfekt som midtstopper.

Guts, fart, grei hodestyrke, klok og kompromissløs.

Høiland på høyre, Stenvoll på venstre.

Panser-forsvar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor kona til IA i Kristiansand? I såfall må han jo være ganske interesert i å flytte sørover. Kanskje kan signing av en ny stopper (Risp) føre til at IAO blir solgt til Start. Khalili kan vel brukes som "valuta"?

Budstikka skrev for noen uker siden at hele familien har flyttet tilbake til huset på Jar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At folk har snudd ihh. til IA, skyldes jo enkelt og greit at han har levert meget dårlige kamper nå i vinter. Han blir finta ut, kommer for sent og skaper frispark/straffe gang på gang. Det kan desverre se ut som tempoet og reaksjonstiden hans har blitt drastisk redusert etter tiden i Godset. Blir litt av det samme som Panzer, etter at han kom tilbake. Det hjelper ikke være god i dueller, når du ikke rekker duellen i tide. Når ballbehandlingen også er som den alltid har vært, er det jo ikke rart folk er kritiske. Jeg liker IA og håper vi kan finne en rolle til han. Kanskje som en slags Flem vi kan kaste inn som midtspiss i de kampene vi stanger mot slutten. Ser ingen vits i å ditche han nå mtp. vår magre forsvarsbesetning, men p.d.d. anser jeg han som alt for svak for førsteelleveren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ville Kobayashi fungert i en Veigar-rolle?

trodde faktiskt att han va den som va tänkt i en veigar rolle.

tror inte det är någon ide att leta efter en spiss i norge, alla övergångar inom samma liga tenderar att bli dyrare jämfört med att hitta samma kvalitet utomlands.

det fungerar ju så i alla ligor, är väl någon typ av spelteori som gör att det blir så. en.wikipedia.org/wiki/Game_theory

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli litt lei Ingo. Synes dette føyer seg pent inn i uttalelsene hans da han stp og grein på onkel blaa i desember. Det er nesten så jeg får følelsen av at han og jeg ikke har samme helt mål. Jeg vil ha et topplag (eller egentlig to topplag). Han vil ha et toppforhold til toppinvestorene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli litt lei Ingo. Synes dette føyer seg pent inn i uttalelsene hans da han stp og grein på onkel blaa i desember. Det er nesten så jeg får følelsen av at han og jeg ikke har samme helt mål. Jeg vil ha et topplag (eller egentlig to topplag). Han vil ha et toppforhold til toppinvestorene.

Om du først nå begynner å bli lei må jeg berømme deg for din tålmodighet..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener at du vil ha et topplag, men aner ingen ting om finansiering, mens Ingo gjerne vil ha råd til et topplag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener at du vil ha et topplag, men aner ingen ting om finansiering, mens Ingo gjerne vil ha råd til et topplag.

Du kan selvfølgelig velge å misforstå meg slik, men jeg kan være snill å si det på en annen måte: for meg er finansiering et middel (sammen med publikumsoppslutning, riktige spillere osv.) for å få dette forgjettede (varige) topplaget. For Ingo virker finansiering mer og mer å være et mål.

Jeg har selvfølgelig ingen peiling på finansiering, har du? :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nesten minne om at det er et vindu til før CL-kvalikken! Første kamp for oss er 14/15 juli. Kanskje klubber som Tromsø, AaFk da har skjønt at de ikke kan takke nei til rimelige bud fra andre TL-klubber.

Når sommeren kommer så kommer det ikke skje som i Brann (Helstad solgt). Våre salgsobjekter har allerede dratt eller signert ny kontrakt. Vi slipper å få en plutselig down i sommer når kvalikken starter. Vi har et halvt år å bygget opp et lag som kan ta seg videre i Europa. Om vi sparer litt midler kan en skikkelig signering i sommer dessuten gi en ekstra boost.

Endret av BlaaDrømArena
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men altså, med den logikken, hvis vi ikke hadde solgt to av de største stjernene, og derfor hatt 50 mill mindre, da hadde det ikke vært så nøye med at vi har investert 600 mill i arenaen?

"Trøsten" med at det er et overgangsvindu før CL-kvalliken er ikke så stor når laget vi har nå ikke engang klarer å slå Honka.

Endret av are2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men altså, med den logikken, hvis vi ikke hadde solgt to av de største stjernene, og derfor hatt 50 mill mindre, da hadde det ikke vært så nøye med at vi har investert 600 mill i arenaen?

Det står ikke at VI har investert 600 mill - det står at DET er investert 600 mill.

Er det virkelig noen her som mener/tror at Ingo er en person som ikke ønsker det beste for klubben.

Pengene fra salget av Veigar og Alan dekker ikke en gang de siste årenes moro. Til nå har vi brukt mere penger enn det vi har, fordi fordi vi har forventet høyere inntekter når Fornebu Arena var en realitet. Nå er arenaen en realitet og vi er nødt til å se hva vi kan bruke av penger innenfor det som er realistisk at vi har råd til. Vi kan ikke lenger leve på en drøm om at vi kan bruke over evne fordi vi evt. vil vinne Champions League og dermed få pengene tilbake med renter.

Noen må forholde seg til realiteter - så får heller resten levere inn Lotto-kupongene hver lørdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står ikke at VI har investert 600 mill - det står at DET er investert 600 mill.

Er det virkelig noen her som mener/tror at Ingo er en person som ikke ønsker det beste for klubben.

Pengene fra salget av Veigar og Alan dekker ikke en gang de siste årenes moro. Til nå har vi brukt mere penger enn det vi har, fordi fordi vi har forventet høyere inntekter når Fornebu Arena var en realitet. Nå er arenaen en realitet og vi er nødt til å se hva vi kan bruke av penger innenfor det som er realistisk at vi har råd til. Vi kan ikke lenger leve på en drøm om at vi kan bruke over evne fordi vi evt. vil vinne Champions League og dermed få pengene tilbake med renter.

Noen må forholde seg til realiteter - så får heller resten levere inn Lotto-kupongene hver lørdag.

Skrev visst feil der, ble en "vi" i forbifarten. Jeg bare tenkte på at det virket litt som de 600 millionene først ble en hindring for å holde laget ved like når vi begynte å selge og faktisk fikk penger inn. Eller, æsj, jeg klarer ikke helt forklare hva jeg mener. Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva jeg mener selv. Glem at jeg sa noe :) At vi har levd over evne og må være litt mer sparsommelige er jeg helt enig :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at ledelsen har god oversikt over potensielle spillere og priser på disse. Denne "listen" får vi selvfølgelig ikke vite noe om. De viste i fjor rask handlekraft når det trengtes, men for oss supportere er det selvfølgelig svært frusterende å vente og vente på nye spillere. Nannskog vet at laget er godt nok til å slå alle på gode dager, og om det er i frustrasjon eller taktikk for å avskrive seg press han går ut i media i dag, kan vi bare spekulere i.

Når det er sagt, synes jeg det er litt merkelig at ikke "Chris" fra Hamburg signeres når vi ikke har andre spillere i kikkerten. Velger å tolke det dit at det er spillere der ute som er aktuelle for Stabæk og som ikke er avskrevet ennå.

Mitt tips er at klubben leier inn 1 spiss og 1 forsvarer dersom det ikke blir noen kjøp i dette vinduet, men merker at jeg begynner å bli svært utålmodig av å vente på nye blaa spillere

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventinga innser jeg at jeg får tåle, slitsomt som det enn er. Men uttalelser fra Stabæks kommende styreleder som antyder at vi har valgt mellom gode spillere og ny arena, vi valgte arena, og er egentlig såre fornøyde med det - så lenge vi får AC/DC, Tina, Bruce og hamsterklubben til å komme innom med jevne mellomrom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventinga innser jeg at jeg får tåle, slitsomt som det enn er. Men uttalelser fra Stabæks kommende styreleder som antyder at vi har valgt mellom gode spillere og ny arena, vi valgte arena, og er egentlig såre fornøyde med det - så lenge vi får AC/DC, Tina, Bruce og hamsterklubben til å komme innom med jevne mellomrom.

Hamster?

Skjerp deg. Det er marsvin vi snakker om her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men uttalelser fra Stabæks kommende styreleder som antyder at vi har valgt mellom gode spillere og ny arena, vi valgte arena, og er egentlig såre fornøyde med det - så lenge vi får AC/DC, Tina, Bruce og hamsterklubben til å komme innom med jevne mellomrom.

Fikk du alt det der ut av saken i Nettavisen?

Du har vært med en stund du, så du går ikke på den der, eller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om vi først skal se svart-hvitt på det, må jeg si at jeg foretrekker at man sikrer klubbens økonomiske fremtid, over ett år til med topp prestasjoner, etterfulgt av en ti år lang økonomisk bakrus.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men uttalelser fra Stabæks kommende styreleder som antyder at vi har valgt mellom gode spillere og ny arena, vi valgte arena, og er egentlig såre fornøyde med det - så lenge vi får AC/DC, Tina, Bruce og hamsterklubben til å komme innom med jevne mellomrom.

Fikk du alt det der ut av saken i Nettavisen?

Du har vært med en stund du, så du går ikke på den der, eller?

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeliga...icle2576333.ece

+ opptreden på onkel blaa i desember (fritt etter hukommelsen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om vi først skal se svart-hvitt på det, må jeg si at jeg foretrekker at man sikrer klubbens økonomiske fremtid, over ett år til med topp prestasjoner, etterfulgt av en ti år lang økonomisk bakrus.

Satt på spissen: Det virker som du mener Ingo er nøye og sparsommelig, og jeg, den polske sjømann som stemmer FrP, roper høyt at vi må bruke så mye penger som overhodet mulig.

Det jeg beskylder Ingo for er å ha feil fokus, ikke for å være gnien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt på spissen: Det virker som du mener Ingo er nøye og sparsommelig, og jeg, den polske sjømann som stemmer FrP, roper høyt at vi må bruke så mye penger som overhodet mulig.

Det jeg beskylder Ingo for er å ha feil fokus, ikke for å være gnien.

Nei, men jo mer jeg tenker på det, jo festligere blir bildet. Du har trebein forresten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må da være mulig å ha to hatter på samtidig?

Uten alt det noen klager så evinderlig mye over (konserter, marsvinfestivaler, grå seter), så måtte vi blitt på Nadderud, og sakte med sikkert spilt oss ned i Adecco.

Hva er det som er så vanskelig å forstå? Stadion må generere inntekter utover fotballen, og da blir den biten like viktig, om ikke viktigere enn fotballen. Hvis ikke det kortsiktige fokuset er på stadion, og inntjening, så brekker klubben ryggen i løpet av kort tid. Ergo, stadion er til for alt det andre, og for fotball. Stadion skal sørge for at vi har mulighet for å forbli et topplag også på sikt.

Vi har så langt (post nedrykket) klart å skape et vidunderlig fotballag, fra små ressurser. Jeg tror vi må fortsette å være like kloke, selv med presumptivt bedre økonomiske forutsetninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må da være mulig å ha to hatter på samtidig?

Uten alt det noen klager så evinderlig mye over (konserter, marsvinfestivaler, grå seter), så måtte vi blitt på Nadderud, og sakte med sikkert spilt oss ned i Adecco.

Hva er det som er så vanskelig å forstå? Stadion må generere inntekter utover fotballen, og da blir den biten like viktig, om ikke viktigere enn fotballen. Hvis ikke det kortsiktige fokuset er på stadion, og inntjening, så brekker klubben ryggen i løpet av kort tid. Ergo, stadion er til for alt det andre, og for fotball. Stadion skal sørge for at vi har mulighet for å forbli et topplag også på sikt.

Vi har så langt (post nedrykket) klart å skape et vidunderlig fotballag, fra små ressurser. Jeg tror vi må fortsette å være like kloke, selv med presumptivt bedre økonomiske forutsetninger.

Enig!

Arenaen har vært og kommer sikkert til også å være, ett trekkplaster for evt. nye spillere. Slik som Nadderud, desverre, kunne virke i motsatt retning. 

Ingebrigts jobb er dessuten ikke kun det sportslige, til det har man JJ, Tom og Lars, og det å skape omtale (positiv som sådann) rundt Stabæk som klubb er vel ikke en dum ting??

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...