Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tom Stenvoll har vært i klubben i vel snart 12 år. Han har jobbet hardt, blødd for drakten og aldri klaget eller sutret. Han har også scoret en del viktige mål, og var den stod frem og snude kampen imot ffk hjemme ifjor. 1-1 målet i den kampen var etter min mening nesten like viktig som Palmis 2-1 i bergen.

Mannen er vår fremste klubbspiller og ære være ham for det men:

Tom har problemer med både tempo og med teknikken. I sesongstarten ifjor fikk vi stadige prov på dette, gjennom en rekke farlige frispark imot på vesntresiden. Tom lagde også straffe imot LSK på samme tid. Men jeg er ikke bekymret når Tom starter, han er habil men ikke strålende.

Bjørnar holdt ofte hele venstresiden når Alan var alle andre steder, og som Blaadrøm påpeker har han noen sykt følsomme innlegg som førte til mål. Men viktigtere er det at han gav oss ett ekstra våpen offensivt. (Jeg håper at Daigo kan erstatte akkurat den delen, men han er høyrebent).

En venstrebent back som hurtig og god teknisk burde derfor absolutt stå høyt på listen. Desuten har vel konkurranse aldri skadet noen, Stabæk skal delta i 3 turneringer i år og TL er nettopp blitt forlenget, vi trenger mer bredde...

Enig, men en ny spiss står like høyt på min liste. Ja takk begge deler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si at en spiss står høyere på min ønskeliste. Men skjønner at folk vil ha en venstrebeint back/ving, men har relativt stor tro på forsvaret slik det er nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si at en spiss står høyere på min ønskeliste. Men skjønner at folk vil ha en venstrebeint back/ving, men har relativt stor tro på forsvaret slik det er nå.

En god venstrebeint back som også er dødelig offensivt er hva fotballen idag krever. Se hvor avgjørende spillere som Bosingwa kan være, og Aurelio også for den saks skyld. Om også kanten kan komme inn i boksen og backen slå innlegget så betyr det fler mann foran mål, og det betyr nesten alltid store sjangser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En god venstrebeint back som også er dødelig offensivt er hva fotballen idag krever. Se hvor avgjørende spillere som Bosingwa kan være, og Aurelio også for den saks skyld. Om også kanten kan komme inn i boksen og backen slå innlegget så betyr det fler mann foran mål, og det betyr nesten alltid store sjangser.

Nå er vel Bosingwa høyrebeint og Aurelio sitter på benken, men...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det ikke hvilket ben de bruker som var poenget mitt i akkuratt det eksempelet. Begge er offensive backer som kan skape noe framover, Aurelio varmer benken litt ja, men er viktig når han spiller (se på de siste kampene, han har noen assists).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det ikke hvilket ben de bruker som var poenget mitt i akkuratt det eksempelet. Begge er offensive backer som kan skape noe framover, Aurelio varmer benken litt ja, men er viktig når han spiller (se på de siste kampene, han har noen assists).

Si Patrice Evra, så er vi enige.

Ser ikke helt problemet med å ha Tom S på backen, men uansett trenger vi en venstrebeint forsvarsspiller.

Rindarøy er nevnt, men han er ikke spesielt dødelig offensivt. Askar er da langt mer farlig offensivt.

Jeg ville gått for Askar som backup for Tom, og at Askar med tiden kan ta over plassen hans, samtidig som han også kan spille i andre posisjoner.

Men, ledelsen er gode til å finne gull, så dette er bare min mening så langt.

Endret av nr.25
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er en høyrebent venstreback, og det funker..

Tilbake til topic så har jo det å være høyrebent venstreback sine ulemper, ulempen er innlegg uten å vende opp, fordelen er jo at man enkelt kan skjære innover i banen..

Mtp. at Tom Stenvoll ikke riktig er en offensiv back, tror jeg ikke det at han er høyrebent skaper noen store problemer..

edit: edit: skriveleif

Endret av Haakin
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er en høyrebent venstreback, og det funker..

Tilbake til topic så har jo det å være høyrebent venstreback sine ulemper, ulempen er innlegg uten å vende opp, fordelen er jo at man enkelt kan skjære innover i banen..

Mtp. at Tom Stenvoll ikke riktig er en offensiv back, tror jeg ikke det at han er høyrebent skaper noen store problemer..

edit: edit: skriveleif

Min mening:

Enhver høyrebeint venstreback med respekt for seg selv har et fungerende venstrebein...

Edit: på dette nivået, selvsagt.

Endret av lyckegutten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, litt rykter fra Sverige.

Tobbe, ja vår Tobbe, sliter med skader i Galatasaray og det går rykter om at han kan være på vei hjem til Sverige og Elfsborg til sommeren. Og Stabæk er vel nesten like mye "hjem" for Tobbe, så her håper jeg vi kaster oss inn i kampen. Selv om det ikke nødvendigvis er en sentral midtbanespiller vi trenger mest kan man ikke la en slik sjanse gå fra seg. Har jo vært mange Stabækfans våte drøm helt siden han dro at han en dag skulle returnere "hjem" til Bærum. Men ønsker vi oss en halvskadet og sikkert svindyr Tobbe hjem. Ja, det gjør hvertfall jeg.

http://www.fotbollsexpressen.se/Internatio...oth-skadad-igen

Videre har det lenge vært snakk om at Ajax's Kennedy Bakircioglü har vært på vei bort. Han har slitt med spilletid i hele høst, men har valgt å bli for å kjempe om plassen (og sikkert heve en ok lønn). Men nå har Hammarby kommet på banen, og det har vært snakk om et mulig lån. Men nok en gang, en sentral midtbane. Og har vi lånt nok spillere for i år? Selv om jeg generellt er veldig positiv til lån med kjøpsopsjon, så kan det kansje bli vel mange med tre. Nå kjenner jeg ikke veldig godt til fyren, men kunne det tenkes at han kunne hatt en rolle som hengende spiss? Eller fungerer han utelukkende på midtbanen. Han har tidligere vist god målteft i Nederland med et snitt på ni mål pr. sesong de tre siste årene. Og toppet det i 2006/07 med 15 mål for FC Twente.

Så i mangel på ferske rykter om ny venstre back/kant, er hvertfall disse svenske gutta noe å drømme om. Hvis Janne skulle ha behov for noen av dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss,

Brassen som trente med oss på La-Manga har fått kontrakt med det svenske mesterlaget Kalmar FF... Rett nok bare et halvårskontrakt, men han startet med en poengivende assist. Gjorde vi en feil vurdering av Assis?

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss,

Brassen som trente med oss på La-Manga har fått kontrakt med det svenske mesterlaget Kalmar FF... Rett nok bare et halvårskontrakt, men han startet med en poengivende assist. Gjorde vi en feil vurdering av Assis?

@ringo

Etter hva han viste på La Manga er vel svaret på spørsmålet ditt nei.

Men så kan man alltid si at han burde fått vist seg frem enda mer. Dog liker jeg at klubben er selektive i hvem de henter. At vi hadde griseflaks, og var dyktige, med Alan betyr ikke at den neste brassen vi kommer over blir en like stor suksess.

Det er vel også et signal at han kun fikk halvårskontrakt med Kalmar?

Spar kruttet og pengene til en som virkelig viser seg god nok fra første stund sier nå jeg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vintervinduet lukkes 31. mars, sommervinduet er åpent fra 1. aug til 31. aug.

Kampene som går i sommervinduet:

Runde 20 (2. august): Stabæk - Aalesund

Runde 21 (15. august): Tromsø - Stabæk

Runde 22 (23. august): Stabæk - Vålerenga

Runde 23 (30. august): Lillestrøm - Stabæk

Dvs at 19 av 30 kamper går før vinduet åpner, mens 7 kamper går etter at vinduet er lukket. Nye spillere kan potensielt få med seg de 4 kampene som spilles under åpent vindu. Med andre ord må vi belage oss på at spillerne som er med når vintervinduet lukkes 31. mars er de spillerne som må gjøre jobben for å forsvare gullet, da selv klassespillere vil trenge noen kamper på å spille seg inn i kampform og bli kjent med spillestil mm.

Det spilles 2 kamper med åpent vintervindu:

Runde 1 (14. mars): Stabæk - Lillestrøm

Runde 2 (22. mars): Brann - Stabæk (?)

Det er vel greit at vi gjør unna knokkelkampen mot LSK og mot David Nielsen før vintervinduet lukkes, slik at man evt kan hente inn erstattere for langtidsskadde spillere.

Alt i alt, håper jeg at ledelsen baserer seg på vinterkjøp i år, og forventer vel egentlig 2 spillere inn før 3. serierunde. Jeg vil anta at Askar og "Chris" fra Hamburg er på lista, men ikke førstevalg. Dersom ledelsen ikke får tak i førstevalgene, vil det være relativt risikofritt å leie Chris og å kjøpe Askar, så jeg blir ikke overrasket om disse er i troppen 1. april.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss,

@ringo

Etter hva han viste på La Manga er vel svaret på spørsmålet ditt nei.

Men så kan man alltid si at han burde fått vist seg frem enda mer. Dog liker jeg at klubben er selektive i hvem de henter. At vi hadde griseflaks, og var dyktige, med Alan betyr ikke at den neste brassen vi kommer over blir en like stor suksess.

Det er vel også et signal at han kun fikk halvårskontrakt med Kalmar?

Spar kruttet og pengene til en som virkelig viser seg god nok fra første stund sier nå jeg..

Må jo være noe sånt Stabæk tenkte. Alan var jo alldeles blendende fantastisk mot G19, og når en har et sånt råmateriale, så var det vel bare snakk om tålmodighet og møysommelig arbeid for å få han til å bli champagnefotballspiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Videre har det lenge vært snakk om at Ajax's Kennedy Bakircioglü har vært på vei bort. Han har slitt med spilletid i hele høst, men har valgt å bli for å kjempe om plassen (og sikkert heve en ok lønn).

Og han scoret seiersmålet for Ajax mot Fiorentina i UEFA-cupen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Jönsson antyder at det kan komme inn flere forsterkninger før seriestart om to uker.

- Vi kjenner vel at vi tar sikte på å få inn ett eller to navn til. I tillegg får vi tilbake ytterligere et par som snart er friske. Vi er allerede et slagkraftig lag, men vi skal bli enda sterkere, lover han."

Dagens Budstikka

Da venter jeg i spenning! :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge nrk sporten må lyn selge spillere for 10 mill i år. Burde gjøre det enklere å hente sigurdsson. Mener å huske å ha lest av vi hadde bydd 2 mill for han, 3,5-4 mill er kanskje nok til at de sier ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...