enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 3. Mars 2009 Del Skrevet 3. Mars 2009 Hva med denne Wilton Figueiredo, så han var nevnt tidligere her på forumet. Var å så litt på han Alexeev fra Moldova i dag og var ikke veldig imponerende. Svake avslutninger og svak første touch. Mix var derimot veldig veldig bra. Jeg savner litt aktivitet fra ledelsen. Synes de burde vise at de vil være med ved å hente kvelitetsspillere, ikke bare teste helt ukjente spillere hele tiden. Hva med Gustavino, Moldskred er det helt uaktuelt?? Får håpe noen er på plass innen seriestart, helst noen de aller fleste av oss drar kjensel på. Jeg synes det er kjipt med så lite rykter om gode signeringer, men jeg er samtidig veldig glad for at det ikke er strategien til Stabæk. Jeg mener ikke bare å minne om suksessen vi har hatt med å hente ukjente navn, ikke bare. Det viktigste er at man nå benytter det ryktet man har fått til å knytte til seg gode spillere som ikke får ut potensialet sitt der de er. Slik som Pontus og Pontus (DuPont og DuPont? Her får dere en luke til julekalenderen, ss.no. Bowlerhatter og monokler) og Johan. Jan Jönssons rykte er som gratis penger å regne, og sparer vi de andre pengene vi (ikke) har til en regnværsdag, klarer vi kanskje å forbli en attraktiv klubb, selv når Janne forlater oss gråtende på fortauet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tiger88 2 Del Skrevet 3. Mars 2009 Del Skrevet 3. Mars 2009 Hva med denne Wilton Figueiredo, så han var nevnt tidligere her på forumet. Var å så litt på han Alexeev fra Moldova i dag og var ikke veldig imponerende. Svake avslutninger og svak første touch. Mix var derimot veldig veldig bra. Jeg savner litt aktivitet fra ledelsen. Synes de burde vise at de vil være med ved å hente kvelitetsspillere, ikke bare teste helt ukjente spillere hele tiden. Hva med Gustavino, Moldskred er det helt uaktuelt?? Får håpe noen er på plass innen seriestart, helst noen de aller fleste av oss drar kjensel på. Jeg synes det er kjipt med så lite rykter om gode signeringer, men jeg er samtidig veldig glad for at det ikke er strategien til Stabæk. Jeg mener ikke bare å minne om suksessen vi har hatt med å hente ukjente navn, ikke bare. Det viktigste er at man nå benytter det ryktet man har fått til å knytte til seg gode spillere som ikke får ut potensialet sitt der de er. Slik som Pontus og Pontus (DuPont og DuPont? Her får dere en luke til julekalenderen, ss.no. Bowlerhatter og monokler) og Johan. Jan Jönssons rykte er som gratis penger å regne, og sparer vi de andre pengene vi (ikke) har til en regnværsdag, klarer vi kanskje å forbli en attraktiv klubb, selv når Janne forlater oss gråtende på fortauet. Jeg ser den, bare ønsker at de er litt aktive og følger med rundt på markedet. Kan jo godt hende at de gjør de, det vet ikke jeg. Men virker ikke sånn. Når de først får inn penger for Veigar og Alan, mener jeg det er minst like viktig å bruke de pengene på erstattere som kan gå rett inn på laget, hvertfall gode utfordrere til start 11. De har visst at de kan hente inn gode spillere før, så får bare ha troa på at de klarer det igjen. Uansett, er hjertet alltid blått. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Lycke 2 Del Skrevet 3. Mars 2009 Del Skrevet 3. Mars 2009 Når man får inn 55 mill bør det være mulig å bruke opp mot 10 mill på en klassespiller... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sindre 1 635 Del Skrevet 3. Mars 2009 Del Skrevet 3. Mars 2009 Er det bare jeg som føler at Farnerud ikke helt er rett mann for dette Stabæk-laget? Tanken slo meg delvis i fjor, og enda mer i treningskampene jeg har sett i år. Hans kvaliteter som fotballspiller er det ikke noe å si på, men synes ofte han blir liggende altfor dypt, og bidrar begrenset offensivt. Når han i utgangspunktet er tiltenkt en mer offensiv rolle enn Henning gjør det at jeg gjerne skulle sett en mer kreativ type enn Farnerud i den posisjonen. Dette blir ekstra tydelig når vi ikke har Alanzinho og Andersson på banen. Kanskje jeg er i overkant naiv i min tro på unguttene våre, men Henning - Mikkel er en sentral midtbane jeg gjerne skulle sett prøve seg mot en god motstander. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 3. Mars 2009 Del Skrevet 3. Mars 2009 Hva med denne Wilton Figueiredo, så han var nevnt tidligere her på forumet. Var å så litt på han Alexeev fra Moldova i dag og var ikke veldig imponerende. Svake avslutninger og svak første touch. Mix var derimot veldig veldig bra. Jeg savner litt aktivitet fra ledelsen. Synes de burde vise at de vil være med ved å hente kvelitetsspillere, ikke bare teste helt ukjente spillere hele tiden. Hva med Gustavino, Moldskred er det helt uaktuelt?? Får håpe noen er på plass innen seriestart, helst noen de aller fleste av oss drar kjensel på. Etter noen år på forumet her, så har jeg erfart at hvis denne tråden er rolig i tider som nå, er det stille før stormen. Ikke bekymre deg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PontusFan 51 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Er det bare jeg som føler at Farnerud ikke helt er rett mann for dette Stabæk-laget? Tanken slo meg delvis i fjor, og enda mer i treningskampene jeg har sett i år. Hans kvaliteter som fotballspiller er det ikke noe å si på, men synes ofte han blir liggende altfor dypt, og bidrar begrenset offensivt. Når han i utgangspunktet er tiltenkt en mer offensiv rolle enn Henning gjør det at jeg gjerne skulle sett en mer kreativ type enn Farnerud i den posisjonen. Dette blir ekstra tydelig når vi ikke har Alanzinho og Andersson på banen. Kanskje jeg er i overkant naiv i min tro på unguttene våre, men Henning - Mikkel er en sentral midtbane jeg gjerne skulle sett prøve seg mot en god motstander. Jeg synes Pontus og Henning spiller meget bra sammen, ifjor viste Pontus klasse (få feilpassninger og et utrolig blikk for spillet, han vet sitt neste trekk før han mottar ballen). Synes han spilte bra mot RBK og hadde mange offensive passninger både til Daniel og Daigo. Tror han blir bare bedre og bedre utover sesongen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Når man får inn 55 mill bør det være mulig å bruke opp mot 10 mill på en klassespiller... Problemet er vel at det knapt finnes "sikre kjøp" som klart vil heve laget for 10 mill. Se på Viking, som betalte 10 mill for Fillo og VIF som betalte 15 mill for Hæstad (her er det lov å le)... I tillegg skal vel slike "stjerner" ha en ganske ubeskjeden lønn. Jeg har mer tro på den strategien klubben har fulgt om å finne spillere som ikke har slått til andre steder (Somen, Johan osv) men som har kvaliteter som passer i vårt system. Vi må vel heller ikke glemme at klubben gikk med et ganske heftig underskudd i fjor, og at vi ikke har fått mer en ca 1/2 av pengene for Alan ennå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Problemet er vel at det knapt finnes "sikre kjøp" som klart vil heve laget for 10 mill. Meget kloke ord. Det å kjøpe hypede spillere har aldri vært noen god strategi (Hei Vif). Og i Norge blir du hypet hvis du har norsk pass, scoret mer enn ett mål og har spilt mer enn tre gode kamper forrige sesong. Tipper Aalesund ikke ville la Pasrr gå for under 8 mio. Sykdomstegn hvis man tenker seg godt om. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Både Kjølø, Alan og Veigar hadde millionlønninger, så det burde vært frigjort litt plass i lønnsbudsjettet (selvom jeg vet at vi lå nærme smertegrensen der i fjor) I tillegg fikk vi inn ca 40 + 15 + 15 = 70 mill for Alan, Somen og Veigar. Det må da være mulig å bruke litt penger. Så langt har vi hentet to spillere på lån. Mens vi i sommer signerte to bosmanspillere og brukte 3 millioner på en islending. Det bør være rom for spillerkjøp hvis det det er det som må til for å løfte oss. Janne ønsker 1-2 spillere til før sesongstart. Regner med at det jobbes i kulissene på TA og at moldoveren ikke er eneste man har i kikkerten Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Både Kjølø, Alan og Veigar hadde millionlønninger, så det burde vært frigjort litt plass i lønnsbudsjettet (selvom jeg vet at vi lå nærme smertegrensen der i fjor) I tillegg fikk vi inn ca 40 + 15 + 15 = 70 mill for Alan, Somen og Veigar. Det må da være mulig å bruke litt penger. Så langt har vi hentet to spillere på lån. Mens vi i sommer signerte to bosmanspillere og brukte 3 millioner på en islending. Det bør være rom for spillerkjøp hvis det det er det som må til for å løfte oss. Janne ønsker 1-2 spillere til før sesongstart. Regner med at det jobbes i kulissene på TA og at moldoveren ikke er eneste man har i kikkerten Ikke glem sign-on-fee til Farnerud, den var visst ganske høy. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Både Kjølø, Alan og Veigar hadde millionlønninger, så det burde vært frigjort litt plass i lønnsbudsjettet (selvom jeg vet at vi lå nærme smertegrensen der i fjor) I tillegg fikk vi inn ca 40 + 15 + 15 = 70 mill for Alan, Somen og Veigar. Det må da være mulig å bruke litt penger. Så langt har vi hentet to spillere på lån. Mens vi i sommer signerte to bosmanspillere og brukte 3 millioner på en islending. Det bør være rom for spillerkjøp hvis det det er det som må til for å løfte oss. Janne ønsker 1-2 spillere til før sesongstart. Regner med at det jobbes i kulissene på TA og at moldoveren ikke er eneste man har i kikkerten Ikke glem sign-on-fee til Farnerud, den var visst ganske høy. Jeg tror også 70 mill er i overkant av hva SF satt igjen med etter at alle hadde fått sitt, uten at det forandrer poenget som vel er at vi bør ha råd til å kjøpe spillere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
peas on earth 10 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 FFK fortsatt interessert i Amin Askar http://www.ta.no/sporten/rikssport/article4168695.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Jeg tror også 70 mill er i overkant av hva SF satt igjen med etter at alle hadde fått sitt, uten at det forandrer poenget som vel er at vi bør ha råd til å kjøpe spillere. Jeg ser ikke problemet med å låne spillere i en periode nå, ettersom jeg oppfatter at JJ & co har stor tro på en del av unggutta i stallen. Da er det god butikk å låne spillere slik at de unge får en sesong eller to til på å utvikle seg. I tillegg opprettholder man fleksibilitet økonomisk. Nedsiden er selvsagt at noen (les Annan) spiller så godt for oss at vi ikke har råd til å kjøpe dem, men i hvertfall for Daigo har vi vel sikret en kjøpsopsjon. Misforstå meg rett, jeg tar gjerne flere nye toppspillere, men jeg ser ikke noe poeng i kjøpe for å kjøpe dersom man kan oppnå det samme ved lån. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Misforstå meg rett, jeg tar gjerne flere nye toppspillere, men jeg ser ikke noe poeng i kjøpe for å kjøpe dersom man kan oppnå det samme ved lån. Det er nettopp her problemet ligger. [dersom] Vi kan ikke alltid oppnå det samme med lån som med kjøp. Vi har vært svært heldige med Risp og Kobayashi, men det er veldig spesielle situasjoner rundt disse lånene. De fleste virkelig gode spillere verdsettes høyt av laget sitt og eneste måte å få tak i slike spillere er å kjøpe. Dersom vi har litt handlefrihet, så trenger vi ikke benytte oss av billigste løsning hele tiden. Det billigste er ikke alltid det beste. Det er en grunn for at løsningen er billig for å si det sånn. Lån med opsjon er veldig fornuftig der det er mulig. Men det er ikke alle spillere som kan lånes eller komme på prøvespill. Vil man for eksempel ha Moldskred så er man faktisk nødt til å kjøpe, for TIL vil aldri gå med på et prøvespill som ender opp i et lån. Dette kan gå med up'n'coming spillere eller spillere som har falt i unåde med sine klubber. Håper ikke at Stabæk har aversjon mot å bruke penger dette vinduet. (tror det ikke) Vi må ikke kjøpe for å kjøpe, men finner vi det vi er ute etter, så må vi være villige til å legge pengene på bordet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Klubben har sikkert øremerket enkelte midler til kjøp av Daigo og Risp, slik at man faktisk kan kjøpe dem ut hvis det skulle være ønskelig. Slik at en del av midlene man fikk for Alan og VPG er allerede er bundet opp... Noen som har en mening om hvor mye lønn Daigo og Risp får? Burde vel uansett være rom på lønnsbudsjettet for en nykommer til? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Color Blue 369 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Klubben har sikkert øremerket enkelte midler til kjøp av Daigo og Risp, slik at man faktisk kan kjøpe dem ut hvis det skulle være ønskelig. Slik at en del av midlene man fikk for Alan og VPG er allerede er bundet opp... I følge denne artikkelen har vi vel bare opsjon på fortsatt lån og ikke opsjon på kjøp når det gjelder Risp..eller? Stabaek har option på att förlänga lånekontraktet med Fredrik Risp efter den 31 juli. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Klubben har sikkert øremerket enkelte midler til kjøp av Daigo og Risp, slik at man faktisk kan kjøpe dem ut hvis det skulle være ønskelig. Slik at en del av midlene man fikk for Alan og VPG er allerede er bundet opp... I følge denne artikkelen har vi vel bare opsjon på fortsatt lån og ikke opsjon på kjøp når det gjelder Risp..eller? Stabaek har option på att förlänga lånekontraktet med Fredrik Risp efter den 31 juli. Ja kan virke slik, http://www.stabak.no/content/view/3411/474/ Så bare denne før jeg postet: http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=1319 Sikkert ankaraspor som vil ha penger nå som spilleren plutselig er interessant igjen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Hvis vi ser på poengstatistikken (mål+assists) fra i fjor, så ser det magert ut med tanke på å repetere denne kommende sesong. Daniel, Veigar, Alan og Johan sto for totalt 76 poeng! Daniel står med 24, men mange av målene kom etter assist fra Veigar og Alan som nå er borte. Hoff erstatter Alan med like mange poeng (16). Vi kan håpe at Daigo erstatter Johan med noen mål/assist inntil han er tilbake. Det vi mangler er en spiller (eller to) som kan erstatte de 24 poengene Veigar stod for (10 mål og 14 assists). Det er etter min mening ingen tvil at vi trenger en ny ren spisstype med "Veigarkvaliteter" som kan tre igjennom Nannskog, men også skåre en del selv. Tror verken Hoff, Daigo eller Palmi har det nivået inne som trengs for å være spissmakker med Nannskog. Min startelever (seriestart): Knudsen Keller - MMS - Risp - Høiland/Stenvoll/ny Daigo - Farnerud - Hauger - Hoff Ny - Nannskog Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Klubben har sikkert øremerket enkelte midler til kjøp av Daigo og Risp, slik at man faktisk kan kjøpe dem ut hvis det skulle være ønskelig. Slik at en del av midlene man fikk for Alan og VPG er allerede er bundet opp... Har vi bare opsjon på fortsatt lån og ikke opsjon på kjøp når det gjelder Risp..eller? Nei: http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle228535.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Fotbollskanalen Det beror väl på hur Ankaraspor ställer sig till allting; om de vill ha tillbaka mig eller sälja mig. Som du sier Kjetil, sier Lars vi har ferdigforhandlet et kjøp. Men det er jo en god del andre kilder som sier noe annet... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Min lagoppstilling: Jon Høiland - MMS - Risp - *ny* Keller - Daigo - Hauger - Hoff Daniel - *ny* Jeg er enkelt og greit skeptisk til Pontus Farnerud og føler han har noe å bevise i denne sesongen før jeg er med i heiagjengen hans. Han kan gå inn som erstatning på begge midtbaneposisjonene og der har vi også Palmi som backup. Men jeg føler generelt at Palmi/Farnerud ikke helt passer inn i 11-eren vår. De er imidlertid flotte som backup. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martin 15 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Jeg skjønner virkelig ikke denne skepsisen over Farnerud. Han var en av våre bedre mot rbk. Pasningsspillet hans er det internasjonal klasse over. Harde presise baller rett på fot. Han er også meget god på å vri spillet. Det enste jeg kan si meg enig i er at jeg gjerne skulle sett han i en mer offensiv rolle. Men for at midtbanen skal fungere trenger de bevegelse rundt seg, noe som var totalt fraværende til tider mot rbk. Mye av problemet vårt ligger i at vi ikke får til vingspillet. Mot rbk ble vi spillende veldig trangt og det var ingen i bredden. Jeg vil gjerne se hoff og keller på hver sin kant, med Daigo i veigard rollen. Det jeg har sett av Daigo er veldig lovende, og han er flink til å spille på første touch. Tror det kan bli bra. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alltid_Uansett 0 Del Skrevet 4. Mars 2009 (endret) Del Skrevet 4. Mars 2009 (endret) Min lagoppstilling: Jon Høiland - MMS - Risp - *ny* Keller - Daigo - Hauger - Hoff Daniel - *ny* Jeg er enkelt og greit skeptisk til Pontus Farnerud og føler han har noe å bevise i denne sesongen før jeg er med i heiagjengen hans. Han kan gå inn som erstatning på begge midtbaneposisjonene og der har vi også Palmi som backup. Men jeg føler generelt at Palmi/Farnerud ikke helt passer inn i 11-eren vår. De er imidlertid flotte som backup. Det er absolutt ikke i den sentrale midtbanen mangelen i vårt lag ligger. Pontus F. er i mine øyne blant de bedre av spillerene våre. Mot RBK (og da legger jeg kun førsteomgangen til grunn) styrer Pontus og Henning midtbanen totalt - og i tillegg medberegnet at RBK ligger i en 4-3-3 formasjon og dermed er i overtall sentralt i banen - gjør det mer imponerende. Greit, han åpner kanskje ikke et lavtliggende forsvar ved å dra av to-tre mann som Somen kunne gjøre, men han spiller enkelt ved å slå en hard og presis ball som gjør samme nytten. Jeg sier som jeg har sagt før - skjønner egentlig ikke hva han gjør i TL - men er fryktelig glad for at han er her. Endret 4. Mars 2009 av Alltid_Uansett Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Lycke 2 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Pontus er jo helt rå! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Enig i de to siste innleggene. Farnerud er klasse, og sammen med Henning har vi en kanonsterk sentral midtbane. At de to er litt like var mindre synlig i fjor pga spesielt Alan, med også Johan, som ofte var høyt i banen, slik at behovet for at Henning og Pontus ble med fremover var fraværende. Saken stiller seg litt anderledes nå, men jeg tror dette retter seg med tiden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Jeg sier som jeg har sagt før - skjønner egentlig ikke hva han gjør i TL - men er fryktelig glad for at han er her. Veldig enig. Man henger seg lett opp i den horrible pasningen hans i stavanger (han hadde vel en til av samme typen en gang seinere på høsten), men han er dønn solid på midten. Skal vi begynne med å erstatte alle som gjør jobben sin så bra som pontus, må vi ringe abu dhabi med en gang. Vi vil trenger lassevis med penger... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Jeg skjønner virkelig ikke denne skepsisen over Farnerud. Han var en av våre bedre mot rbk. Pasningsspillet hans er det internasjonal klasse over. Harde presise baller rett på fot. Han er også meget god på å vri spillet.Det enste jeg kan si meg enig i er at jeg gjerne skulle sett han i en mer offensiv rolle. Men for at midtbanen skal fungere trenger de bevegelse rundt seg, noe som var totalt fraværende til tider mot rbk. Mye av problemet vårt ligger i at vi ikke får til vingspillet. Mot rbk ble vi spillende veldig trangt og det var ingen i bredden. Jeg vil gjerne se hoff og keller på hver sin kant, med Daigo i veigard rollen. Det jeg har sett av Daigo er veldig lovende, og han er flink til å spille på første touch. Tror det kan bli bra. Jeg mener at Farnerud er en teknisk god spiller med god ballkontroll. Pasningsspillet ifjor var brukbart (bra i enkeltkamper, men også fryktelig i andre kamper). Ja, han er en veldig god fotballspiller. Men jeg ser ikke helt at han er den mest offensivt konstruktive spiller vi kunne ha i en sånn rolle med tanke på at vi har en veldig god defensiv spiller der i Hauger. Ifjor ble det lite synlig fordi Alan og Johan stod for mye av det offensive på midten. Vi hadde også en Veigar som ofte mottak baller dypt i banen. Når vi blir stående med midtbanen Daigo, Hauger, Farnerud og Hoff har jeg litt problemer med å se hvordan vi kan skape de helt store sjansene. De må det isåfall være Daigo som står for, og jeg har vel sett litt for lite av ham til å si noe sikkert. Vi kan kompensere det med å hente en mer offensiv midtbane-type som også kan innta en spissrolle (rett og slett en Veigar), men inntil det skjer stemmer jeg for å prøve ut andre alternativer sentralt. Ser ikke helt at han var en av de bedre mot RBK. Jeg synes han var skremmende anonym. Men jeg håper jeg tar feil og at Farnerud virkelig "steps it up" denne sesongen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Kan dere ikke diskutere Farnerud i hans egen tråd? Nå er det vel stort sett kun drazyc som ikke vil ha ham i startellevern, men likevel. Denne tråden heter "Nye spillere" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Veldig enig. Man henger seg lett opp i den horrible pasningen hans i stavanger (han hadde vel en til av samme typen en gang seinere på høsten), men han er dønn solid på midten. Skal vi begynne med å erstatte alle som gjør jobben sin så bra som pontus, må vi ringe abu dhabi med en gang. Vi vil trenger lassevis med penger... Den horrible pasningen som jeg husker var den i Bergen da han serverte 1-1 til Huseklepp. For all del, jeg tillater enkeltfeil, selv om de er av den horrible sorten, men det er ikke hans pasningssikkerhet som er mitt ankepunkt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sindre 1 635 Del Skrevet 4. Mars 2009 Del Skrevet 4. Mars 2009 Enig i de to siste innleggene. Farnerud er klasse, og sammen med Henning har vi en kanonsterk sentral midtbane. At de to er litt like var mindre synlig i fjor pga spesielt Alan, med også Johan, som ofte var høyt i banen, slik at behovet for at Henning og Pontus ble med fremover var fraværende. Saken stiller seg litt anderledes nå, men jeg tror dette retter seg med tiden. Er dette jeg prøver å si. Uten Johan og Alan blir Pontus liggende altfor dypt i forhold til den rollen han etter det jeg forstår er ment å ha. Hans kvaliteter som fotballspiller er det ingenting å si på. I fjor hadde han Veigar å sentre til på fot foran seg, i år vil jeg ha en sentral midtbanespiller som bidrar mer aktivt offensivt. Godt mulig denne personen er Pontus, men det har jeg ikke sett i treningskampene hittil. Det ble nevnt her at Farnerud bidrar til å åpne motstanderforsvaret med en presis pasning i motsetning til Somen som driblet av noen mann. Selv må jeg innrømme at jeg ikke husker spesielt mange gjennombruddspasninger fra Farnerud. Synes han stort sett velger de enkle og trygge løsningene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå