Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi kan ikke alltid oppnå det samme med lån som med kjøp. Vi har vært svært heldige med Risp og Kobayashi, men det er veldig spesielle situasjoner rundt disse lånene. De fleste virkelig gode spillere verdsettes høyt av laget sitt og eneste måte å få tak i slike spillere er å kjøpe. Dersom vi har litt handlefrihet, så trenger vi ikke benytte oss av billigste løsning hele tiden. Det billigste er ikke alltid det beste. Det er en grunn for at løsningen er billig for å si det sånn. Lån med opsjon er veldig fornuftig der det er mulig. Men det er ikke alle spillere som kan lånes eller komme på prøvespill. Vil man for eksempel ha Moldskred så er man faktisk nødt til å kjøpe, for TIL vil aldri gå med på et prøvespill som ender opp i et lån. Dette kan gå med up'n'coming spillere eller spillere som har falt i unåde med sine klubber. Håper ikke at Stabæk har aversjon mot å bruke penger dette vinduet. (tror det ikke) Vi må ikke kjøpe for å kjøpe, men finner vi det vi er ute etter, så må vi være villige til å legge pengene på bordet.

Jeg er ikke enig i ditt syn på lånespillere. Både Annan og Christianus er eksempler på spillere som er så gode/lovende at det ikke er mulig å få tak i dem på fast basis. Sistnevnte holdt visst ikke nivået, men det er ikke tvil om at Annan gjorde det. Jeg foretrekker heller gode spillere på lån enn middels på permanent basis.

Å få til låneavtaler med opsjoner er selvfølgelig gull, men den fordelen vi får er en tilsvarende ulempe for klubben som låner ut. Jeg tviler på at den fordelen vi oppnår er gratis.

Det er ikke utenkelig at det er gode spillere tilgjengelige for lån i Norge. I fjor var Start desperate etter å kutte utgifter. Lyn er en kandidat i år, så se ikke bort fra at Sigurdsson kan lånes i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i de to siste innleggene. Farnerud er klasse, og sammen med Henning har vi en kanonsterk sentral midtbane. At de to er litt like var mindre synlig i fjor pga spesielt Alan, med også Johan, som ofte var høyt i banen, slik at behovet for at Henning og Pontus ble med fremover var fraværende. Saken stiller seg litt anderledes nå, men jeg tror dette retter seg med tiden.

Det er akkurat det jeg er engstelig for. Jeg er usikker på hvor mye de to kan skape sentralt. Når vi heller ikke har rene vingtyper i laget, så mener jeg det er grunn til å rope et varsku her.

Alz: Dette dreier seg om mer enn Farnerud. Det dreier seg om hvordan vi kan utvikle midtbanen vår, og hvordan vi kan hente inn erstattere som gjør det mindre nødvendig for meg å pirke på Farneruds rolle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min lagoppstilling:

Jon

Høiland - MMS - Risp - *ny*

Keller - Daigo - Hauger - Hoff

Daniel - *ny*

Jeg er enkelt og greit skeptisk til Pontus Farnerud og føler han har noe å bevise i denne sesongen før jeg er med i heiagjengen hans. Han kan gå inn som erstatning på begge midtbaneposisjonene og der har vi også Palmi som backup. Men jeg føler generelt at Palmi/Farnerud ikke helt passer inn i 11-eren vår. De er imidlertid flotte som backup.

Jeg er enig i at Palmi/Farnerud ikke er ideelle i vårt lag. På sentral midtbane bør vi ha en tydelig defensiv og en tydelig offensiv spiller. I den defensive rollen har vi Henning, og evt. Keller som gjorde en bra jobb i den posisjonen et par? kamper i fjor. I den offensive posisjonen kan sikkert Daigo være et alternativ, sammen med Johan. Tror også Palmi kan vise seg å ha kvaliteter som passer i en offensiv midtbaneposisjon. Farnerud blir litt verken fugl eller fisk, men er nesten for god generelt til å sette ut… Ellers enig i at 11-eren din er et interessant alternativ. Med Hauger og Farnerud sentralt, har vi dog muligheten til å gå høyere med begge kantene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med Hauger og Farnerud sentralt, har vi dog muligheten til å gå høyere med begge kantene.

Nettopp derfor funket det så bra i fjor. Holmvik kunne til tider ligge mer offensivt en Alanzinho. Andersson kunne fokusere på offensive løp, og Alanzinho kunne ta høy risiko uten å være redd for å miste ballen. I dagens lag har vi per dags dato ikke erstattet disse, og midtbanen blir rett og slett litt baktung synes jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har da fått Daigo som kan spille HM,SM,SOM og spiss. Hoff kan spille HM,VM og Spiss.

Vi må igjennom en endring i spillemønster, men til dags dato er vi et av de sterkere lagene i TL. Hvilke andre lag er det som har forsterket laget sitt med klassespillere?

Mitt lag er: (til dags dato)

------------Jon--------

Keller--MMS-Risp--Stenvoll

Daigo--HH-Pontus--Hoff----

------------Palmi------------

--------Daniel--------------

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har da fått Daigo som kan spille HM,SM,SOM og spiss. Hoff kan spille HM,VM og Spiss.

Vi må igjennom en endring i spillemønster, men til dags dato er vi et av de sterkere lagene i TL. Hvilke andre lag er det som har forsterket laget sitt med klassespillere?

Mitt lag er: (til dags dato)

------------Jon--------

Keller--MMS-Risp--Stenvoll

Daigo--HH-Pontus--Hoff----

------------Palmi------------

--------Daniel--------------

Enig så enig

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare jeg som klarer å lese at denne tråden heter NYE spillere?

Pliis - diskuter Palmi i sin tråd, formasjon i sin tråd osv.

Ellers legger jeg ut nytt om kvinnefotball her.

Noen som har sett noe mer trening med moldoveren?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahh.. skal vi få en reprise av drømmehelgen for en tid tilbake? ;)

Har ikke hørt noe nytt om mannen fra moldovia. er det ett skudd i blinde å ta han inn på prøvespill eller er det en avledningsmanøver så man får arbeidsro til å kjøpe storfisken vi venter på?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør hør!

Irriterende når man tror det kanskje står noe om nye spillere, for så å lese om feilpasningene til Pontus, posisjonen til Palmi, den nye frisyren til MMS osv.

Budstikkas melder at Alexeev ga et godt inntrykk på treningen i dag, spennende å se hva som skjer. Jönsson kommentar til Budstikke var ihvertfall positiv, men jeg sitter med en følelse av at han blir sendt hjem, eller videre til Enga dersom Martin har tilgang til TV2 Text-tv på La manga :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har sett noe mer trening med moldoveren?

Det må da gå ann å skrive at man kanskje ikke synes Palmi fungerer i den rollen i denne tråden??

Jeg vet ikke om vi tenker helt ulikt, men Martin antyder vel til at vi trenger en NY SPILLER.

Hvorfor jeg satt opp mitt lag i nye spillere tråden er jo fordi det diskuteres hvor vi evt. trenger en ny spiller...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må da gå ann å skrive at man kanskje ikke synes Palmi fungerer i den rollen i denne tråden??

Jeg vet ikke om vi tenker helt ulikt, men Martin antyder vel til at vi trenger en NY SPILLER.

Hvorfor jeg satt opp mitt lag i nye spillere tråden er jo fordi det diskuteres hvor vi evt. trenger en ny spiller...

Jada, men du kan jo knytte nesten alt som skjer i en fotballklubb til nye spillere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en tråd som heter formasjon, "hva slags spillere trenger vi?", "hvor er svakhetene i laget?" og så videre? Hvis ikke så legger jeg gladelig til en tråd for hver gang et nytt element skal diskuteres når det gjelder Stabæk-laget. Synes imidlertid det er mye bedre at alt slik snakk samles her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, men du kan jo knytte nesten alt som skjer i en fotballklubb til nye spillere...

Nettopp!

Begrensingene i den start-11'eren vi kan stille med per i dag sier mye om hvilke behov vi har for nye spillere.

Mitt poeng er at hverken Hoff, Daigo eller Palmi er perfekt i Veigar-rollen, og at vi derfor trenger en ren spiss med "Veigar-kvaliteter" ved siden av Daniel. En som kan sørge for mange assists og en god del mål på egenhånd.

Kan selvfølgelig skrive om dette i tre fire separate tråder (formasjon, Hoff, Daigo, Palmi...) men da mister vi fort oversikten :)

Når det er sagt er det betryggende å se at Stabæk-ledelsen ser ut til teste ut en spiss med nevnte kvaliteter i han Moldoveren. Litt hodestyrke i tillegg er ikke å forakte. Så får vi se om han holder nivået.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp!

Begrensingene i den start-11'eren vi kan stille med per i dag sier mye om hvilke behov vi har for nye spillere.

Mitt poeng er at hverken Hoff, Daigo eller Palmi er perfekt i Veigar-rollen, og at vi derfor trenger en ren spiss med "Veigar-kvaliteter" ved siden av Daniel. En som kan sørge for mange assists og en god del mål på egenhånd.

Kan selvfølgelig skrive om dette i tre fire separate tråder (formasjon, Hoff, Daigo, Palmi...) men da mister vi fort oversikten :)

Når det er sagt er det betryggende å se at Stabæk-ledelsen ser ut til teste ut en spiss med nevnte kvaliteter i han Moldoveren. Litt hodestyrke i tillegg er ikke å forakte. Så får vi se om han holder nivået.

Jeeez!

Så hvis jeg mot formodning var interessert i hva du mener om Farnerud eller Palmi, så skal jeg ikke lese i spillertråden Farnerud eller spillertråden til Palmi men i "Nye spillere" fordi det er mer "oversiktlig"?

Jeg håper du får sommerjobb et annet sted enn på biblioteket.

Igjen, ettersom noen har tungt for det: I tråden "nye spillere" diskuterer vi IKKE spillere vi allerde har. Det er ganske så ulogisk. Hvis det er relevant for å ønske seg en BESTEMT OG NAVNGITT ny spiller at man synes en av våre spillere ikke er god nok og har et SKRIKENDE BEHOV for å skrive noe nedsettende om våre spillere, så er det muligens greit å skrive det i denne tråden. Men drazyc&Co, det går fint an å skrive at man ønsker seg Per Ciljan Skjelbreid uten å måtte skrive at det er fordi Farnerud angivelig ikke er god nok.

For øvrig må jeg tilføye for egen del at all pissinga på Farnerud er helt bak mål ut fra prestasjonene hans i fjor.

La denne tråden handle om nettopp NYE SPILLERE. Jeg er drittlei av forventningsfull å slå opp denne tråden bare for å lese om en eller annens forslag til startellever eller annet som ikke har med nye spillere å gjøre.

Takk for oppmerksomheten - og takk for at dere heretter kun poster om nettopp NYE SPILLERE i denne tråden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er drittlei av forventningsfull å slå opp denne tråden bare for å lese om en eller annens forslag til startellever eller annet som ikke har med nye spillere å gjøre.

Amen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er drittlei av forventningsfull å slå opp denne tråden bare for å lese om en eller annens forslag til startellever eller annet som ikke har med nye spillere å gjøre.

Amen!

Enig!

Er det noen som kjenner til pris eller lignende på moldoveren? Det ser jo ihvertfall ut til at klubben han befinner seg p.d.d. er ressurssterk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men drazyc&Co, det går fint an å skrive at man ønsker seg Per Ciljan Skjelbreid uten å måtte skrive at det er fordi Farnerud angivelig ikke er god nok.

For øvrig må jeg tilføye for egen del at all pissinga på Farnerud er helt bak mål ut fra prestasjonene hans i fjor.

Jeg ønsker meg ikke Per Ciljan, men jeg ønsker meg en erstatning for Farnerud - ikke fordi han er dårlig, men fordi jeg mener andre kunne bekledd den bedre. Men det er tydeligvis ikke riktig å diskutere her, så da skal jeg la være.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Amen!

Enig!

Er det noen som kjenner til pris eller lignende på moldoveren? Det ser jo ihvertfall ut til at klubben han befinner seg p.d.d. er ressurssterk.

Hepp,

Transfermarkt anslår ca 250K EURO...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeeez!

Så hvis jeg mot formodning var interessert i hva du mener om Farnerud eller Palmi, så skal jeg ikke lese i spillertråden Farnerud eller spillertråden til Palmi men i "Nye spillere" fordi det er mer "oversiktlig"?

Jeg håper du får sommerjobb et annet sted enn på biblioteket.

Igjen, ettersom noen har tungt for det: I tråden "nye spillere" diskuterer vi IKKE spillere vi allerde har. Det er ganske så ulogisk. Hvis det er relevant for å ønske seg en BESTEMT OG NAVNGITT ny spiller at man synes en av våre spillere ikke er god nok og har et SKRIKENDE BEHOV for å skrive noe nedsettende om våre spillere, så er det muligens greit å skrive det i denne tråden. Men drazyc&Co, det går fint an å skrive at man ønsker seg Per Ciljan Skjelbreid uten å måtte skrive at det er fordi Farnerud angivelig ikke er god nok.

La denne tråden handle om nettopp NYE SPILLERE. Jeg er drittlei av forventningsfull å slå opp denne tråden bare for å lese om en eller annens forslag til startellever eller annet som ikke har med nye spillere å gjøre.

Takk for oppmerksomheten - og takk for at dere heretter kun poster om nettopp NYE SPILLERE i denne tråden.

Denne tråden hadde faktisk ligget i ro mesteparten av dagen, uten at noen flere poster av typen du ikke liker er lagt til... Sikkert mange som synes denne trådtemadiskusjonen er helt unødvendig og kjedelig, men du måtte provosere med enda et innlegg, som følgelig krever et svar:

Poenget er jo at det er en sammenheng mellom de spillerne vi har, oppstillingen og behovet for nye spillertyper i visse roller. Det er logisk! Da kan det være greit å slippe å omtale disse i hver sin tråd, men å omtale dem i relasjon til de nye vi ønsker. Det er oversiktlig.

Og hvorfor må det på liv og død være bestemte og navngitte (hva er forskjellen?) spillere vi skal diskutere? Det er da like relevant å diskutere spillertyper vi trenger. Videre må det da være helt legitimt å ha en subjektiv mening om at en spiller ikke er god nok for 11-eren, som grunnlag for et spillerønske? Det er da ikke nedsettende? Er spillerne våre hellige kuer, som ikke skal utsettes for kritikk?

Tydelig at du koser deg med å ta ting opp i verste mening, slik at du lettere kan gjøre det du er så flink til, å kritisere og skrive nedlatende (eller nedsettende om du vil) om andre. Du kan da i det minste prøve å virke litt reflektert...

Må til slutt bare beklage at det ikke er juleaften for deg hver gang du forventningsfullt åpner denne tråden...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er jo at det er en sammenheng mellom de spillerne vi har, oppstillingen og behovet for nye spillertyper i visse roller. Det er logisk! Da kan det være greit å slippe å omtale disse i hver sin tråd, men å omtale dem i relasjon til de nye vi ønsker. Det er oversiktlig.

I så fall trenger vi bare én tråd som heter Stabæk Fotball Herrer, siden det er en sammenheng mellom alt det. Er det det du vil?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Amen!

Enig!

Hepp,

Transfermarkt anslår ca 250K EURO...

@ringo

Er ikke det veldig billig for en landslagsspiller? Kjenner du til et eller annet som skulle tilsi at denne mannen dumpes av klubben sin og gjerne vil spille i nærheten av polarsirkelen?

Han virker stor og kraftig, og jeg synes intervjuet med Jansson virker mer positivt enn slik de pleier når de sendes hjem et par dager etterpå. "To gode bein" kan jo om man er riktig negativ være "elendig i lufta"?

Tviler på om han får noe mer enn 7 minutter mot vof, kjenner jeg JJ rett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi skal slutte å diskutere Stabæk-spillere, vil jeg også helst se at det blir slutt på FC Vaduz-spillere i denne tråden. De er ikke og kommer aldri til å bli aktuelle for Stabæk.

At moldoveren dumpes av Sheriff er da allerede kjent. De skal vel fylle opp med enda flere brasilianere som spiller hvor som helst bare de får kloa i noen tvilsomme rubler. Og jeg tror de fleste heller vil spille nær polarsirkelen enn i en mafiastyrt utbryterrepublikk i Europas fattigste land.

Og her er en lenke hvis noen vil lese om gjengen vi eventuelt skal betale pengene til: http://en.wikipedia.org/wiki/Sheriff_(company)

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...