Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi får bare håpe!

Hadde vært fantastisk morsomt å få inn han og en til :)

Edit: Hørte også at Tom Schelvan var ute i Europa for å se på spillere i helgen!

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gustavino er den perfekte signeringen sånn som jeg ser det nå, selv om vi da mister en spiller i Veigar-rollen og Daniel mister litt av det som gjør han god, dersom Gustavino skal spille spiss. Men Gustavino har noe spesielt, akkurat som Alan hadde, og pdd har vi ingen spiller som kan gjøre noe stort på egen hånd. Ja, Daigo kan finte 1-2 mann, men du får ikke noen ordentlig raid fra han.

Så DG + en midtbane spiller med gode kvaliteter, så kan dette bli en fin sesong. Takker fortsatt ikke nei til Daniel Sjölund.

Bla opp, Lassebo og Tom S

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gustavino er den perfekte signeringen sånn som jeg ser det nå, selv om vi da mister en spiller i Veigar-rollen og Daniel mister litt av det som gjør han god, dersom Gustavino skal spille spiss. Men Gustavino har noe spesielt, akkurat som Alan hadde, og pdd har vi ingen spiller som kan gjøre noe stort på egen hånd. Ja, Daigo kan finte 1-2 mann, men du får ikke noen ordentlig raid fra han.

Så DG + en midtbane spiller med gode kvaliteter, så kan dette bli en fin sesong. Takker fortsatt ikke nei til Daniel Sjölund.

Bla opp, Lassebo og Tom S

Gustavino spiller midtbane / ving, Ja-takk, hvis prisen er riktig.

Men hva med en rendryket spiss? Liker ikke at Daniel må møte i mye større grad nå. Spiss før flere midtbanespillere, Og hvis vi får inn en slik spiller kan Hoff spille ving, og da begynner vel midtbanen å bli overbefolket?

Off-topic: Registrerer på bastionens og flere andre forum hvor useriøse endel innlegg er, priser meg lykelig for at vi holder oss for gode for barnslige bemerkninger ol...  

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde vært utrolig morro om vi får henta inn Gustavino. Nesten sikker på at han kommer til å brilljere denne sesongen. Men det som er enda sikkrere er at vi trenger forsterkninger. Nå begynner det virkelig å haste. Hver gang jeg ser på nyheter, sitrer jeg i spenning om at en ny stabæk spiller er på plass. Hver gang blir jeg like skuffa. Vi kan da ikke bare sitte å se på at alt som heter gull og cl går rett i dass. Satser på at neste gang jeg går inn på en nyhetsside, at en stabæk-sak pryder siden. En stabæk-sak hvor vi har fått inn forsterkninger, den forsterkningen skulle jeg gjerne sett var Gustavino.

Høres jo sykt spennende ut med Guastavino men har blir jo helt sikker veldig dyr. 10-15 mill?? Tviler på at Stabæk blar opp det.

10-15 millioner er helt uaktuelt. Tror nok prisen vil legge seg på maks 5 millioner.

Da er det bare å lete etter nye spillere. Lyn slipper han aldri for 5 mill.

Lyn har økonomiske problemer og MÅ selge spillere. Guastavinho har foreløpig ikke bevist mye, så 5 millioner er en god pris for ham i mine øyne.

"Foreløpig ikke bevist mye". I såfall hvorfor skal vi hente han da?? Han er vel ett av de heteste salgsobjektene i landet.

Ja, det teller positivt at han bare har 1 år igjen av kontrakten. Men husker du at vi var en i ganske tilsvarende situasjon med Alan ifjor. Ja, han hadde bevist mer en DG men dog. Hadde du akseptert at vi hadde solgt Alan for 7-8 mill til feks Enga eller LSK?

Lyn gjør nok hva de kan for å forlenge og dermed evt få mer når de selger, men de selger han aldri for 5 mill til en tippeligakonkurrent. Da ligger det ihvertfall så mye betingelser som videresalgsandeler osv. Må de selge spillere så tror jeg nok de slipper noen andre før DG. Hadde vært digg om jeg tok feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke andre spillere er det Lyn har som de kan selge for 5-10 mill per stykk i dagens marked? 

Lyn spiller i 2. divisjon neste år hvis de ikke får inn kapital fra spillersalg eller eksterne investorer, og Langerud har vel gått ut og sagt at de trenger å selge spillere for nærmere 10 mill for å klare seg. Det er vel ingen overganger internt i TL i dette overgangsvinduet i 10 millioners klassen, kanskje med unntak av Trond Olsens overgang til RBK? Så Lyn står vel igjen med valget om å selge Guastavinho til 5-10 millioner eller to andre profilerte spillere (Sigurdsson f.eks) til 2-5 mill per stykk. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som de begynner å bl seriøst redde..

Tenkte på det samme, er mange som svetter på forumet der nå. Jeg limer inn artikkelen du linket til jeg, så vi slipper å gi Bastionen så mange klikk :)

"Diego til konkurrent ? !

Etter ryktene om Diego Guastavino til Stabæk, er det nå på tide å kommentere disse grundig.

Det er greit at Lyn trenger penger, og det er greit at man trenger penger fort. Men det er noe som heter tålmodighet, og det er noe som heter smartness.

I 2009 har Lyn for første gang budsjettert med en god del millioner i overgangspenger, og helst før sommeren. Det er ikke til å legge skjul på at vi har spillere som er verdt mye penger her i klubben, men til hvem, for hvor mye og når skal de selges? Da tenker jeg spesielt på ryktene om Diego Guastavino til Stabæk.

Man har to alternativer ved et eventuelt salg av Diego: Man kan enten selge nå, for en såkalt "minipris", og i tillegg til en konkurrent. På denne måten forsterker man konkurrenten betraktelig, samtidig som man får en bitteliten sum i forhold til hva man kan få senere, noe som fører til det neste alternativet. Man skraper sammen det man har, og fornyer kontrakten med gutten. Man selger deretter senere til utlandet for mange flere millioner enn hva man hadde fått for et salg til en norsk klubb på nåværende tidspunkt. På den måten får vi også oppleve den gleden Kent Bergersen lovet oss på det åpne møtet sist tirsdag: En artisterispill av de sjeldne fra Diego hver gang han er på banen.

Vi håper Lyn-ledelsen tar rett valg, men at man tenker seg nøye om før man eventuelt godtar et bud. Diego kan fort bli mannen som fører oss til sportslige høydepunkter i 2009!

Saken blusset opp på søndagen, da Stabæk-supportere begynte å vise stor interesse for Diego Guastavino. Har du en mening om saken, kan du gå inn på denne tråden (Guastavino-tråden på Bastion-forumet red anm.) og ytre dine synspunkter.

Skrevet av: Emilio Martinez, 09.03.2009 kl. 01.48"

Jeg tør ikke håpe på noe bare med bakgrunn i rykter på foraene, men dette hadde rett og slett vært genialt om vi drar i land. Tror på det når det står som nyhet på www.stabak.no

Endret av are2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på det samme, er mange som svetter på forumet der nå. Jeg limer inn artikkelen du linket til jeg, så vi slipper å gi Bastionen så mange klikk :)

Har jo ikke en dritt å si om vi gir Bastionen klikk, på samme måte som at Stabæk ikke tjener noe på mange klikk på stabaek.no (utenom forumet)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om ledelsen i Lyn tenker det samme som han/hun supporteren der. De kan sikre seg økonomisk nå, selv om det sikkert er ergelig å måtte selge Guastavino til en konkurrent.

Alternativet er å bruke penger de ikke har på å gi han en sterkt forbedret kontrakt og så krysse fingrene for at han virkelig slår til, og dermed kan bli solgt til utlandet for 10-20 mill etter sesongen. Da må de uansett selge noen spillere og få inn ekstern kapital i mellomtiden for å dekke opp for de allerede budsjetterte salgene pluss utgiftene knyttet til en ny kontrakt med Guastavino.

Det er vel urealistisk å tro at Lyn kan selge unna to-tre spillere før sommerferien som dekker 10 mill i budsjettert salg og ny kontrakt, og at de samtidig skal klare å spille fotball og få vist frem Guastavinos potensiale. Det er også fare for at Guastavino aldri slår til slik alle nå forventer at han skal gjøre eller at han plutselig blir langtidsskadet. Da sitter Lyn med et langtidsskadet salgsobjekt på en kostbar kontrakt med misfornøyde investorer og ingen penger i kassa. Og da hva? 2 divisjon neste...

Nei, jeg tror det lureste Lyn ledelsen kan gjøre nå er å tyne Stabæk eller eventuelle andre norske klubber som jakter Guastavino får så mye penger de greier pluss skaffe seg prosenter av videresalg. Det er også det jeg tror foregår akkurat nå i kulissene, at det diskuteres en overgangssum hvor Stabæk vel helst ikke har lyst å betalte mer enn 5 mill, mens Lyn sikkert krever rundt 10 mill. Ved salg får i hvert fall Lyn sikret økonomien for denne gang og så får de satse på at de greier beholde resten av laget ut sesongen. Det er vel på stopperplass de uansett er mest sårbare, og jeg tror Lyn er mer avhengig av Sigurdsson og gamle Berntsen for å få en god sesong enn Guastavino. På spissplass kan vel både Pratto, Holmen og Angan spille.

Uansett så stoler jeg på ledelsen, de har vist seg tilliten verdig. Blir Guastavino for dyr, så finner de en bortgjemt skatt på Island, i Sverige eller på Kontinentet.

Ps: Lyn var smarte og hentet tidlig inn en erstatter for Guastavino i multitalentet Petter F******* Olsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om ledelsen i Lyn tenker det samme som han/hun supporteren der. De kan sikre seg økonomisk nå, selv om det sikkert er ergelig å måtte selge Guastavino til en konkurrent.

Alternativet er å bruke penger de ikke har på å gi han en sterkt forbedret kontrakt og så krysse fingrene for at han virkelig slår til, og dermed kan bli solgt til utlandet for 10-20 mill etter sesongen. Da må de uansett selge noen spillere og få inn ekstern kapital i mellomtiden for å dekke opp for de allerede budsjetterte salgene pluss utgiftene knyttet til en ny kontrakt med Guastavino.

Det er vel urealistisk å tro at Lyn kan selge unna to-tre spillere før sommerferien som dekker 10 mill i budsjettert salg og ny kontrakt, og at de samtidig skal klare å spille fotball og få vist frem Guastavinos potensiale. Det er også fare for at Guastavino aldri slår til slik alle nå forventer at han skal gjøre eller at han plutselig blir langtidsskadet. Da sitter Lyn med et langtidsskadet salgsobjekt på en kostbar kontrakt med misfornøyde investorer og ingen penger i kassa. Og da hva? 2 divisjon neste...

Nei, jeg tror det lureste Lyn ledelsen kan gjøre nå er å tyne Stabæk eller eventuelle andre norske klubber som jakter Guastavino får så mye penger de greier pluss skaffe seg prosenter av videresalg. Det er også det jeg tror foregår akkurat nå i kulissene, at det diskuteres en overgangssum hvor Stabæk vel helst ikke har lyst å betalte mer enn 5 mill, mens Lyn sikkert krever rundt 10 mill. Ved salg får i hvert fall Lyn sikret økonomien for denne gang og så får de satse på at de greier beholde resten av laget ut sesongen. Det er vel på stopperplass de uansett er mest sårbare, og jeg tror Lyn er mer avhengig av Sigurdsson og gamle Berntsen for å få en god sesong enn Guastavino. På spissplass kan vel både Pratto, Holmen og Angan spille.

Uansett så stoler jeg på ledelsen, de har vist seg tilliten verdig. Blir Guastavino for dyr, så finner de en bortgjemt skatt på Island, i Sverige eller på Kontinentet.

Ps: Lyn var smarte og hentet tidlig inn en erstatter for Guastavino i multitalentet Petter F******* Olsen.

VEL TALT. Får håpe Lynledelsen ser ressonementet på samme måten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sikreste tegnet på at det er hold i ryktene, er jo at det ikke er noe som dementerer dem. ;)

Så lenge ryktene ikke har havnet i media enda, så er det vel ikke noe å dementere

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sikreste tegnet på at det er hold i ryktene, er jo at det ikke er noe som dementerer dem. ;)

Så lenge ryktene ikke har havnet i media enda, så er det vel ikke noe å dementere

Det er en del personer som frekventerer dette forumet hyppig, som til en hver tid sitter på info utover hva som står i media eller på forumet her. Hvis dette hadde vært rykter tatt ut i fra løse luften, så er jeg rimelig sikker på at det hadde kommet en kommentar her før eller siden. Jeg tipper det er en prosess som pågår, og tviler på at er tilfeldig at Langerud var på TA i går, samtidig som ryktene oppstod.

Men, meg om det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryktene i Lyn-miljøet går vist utpå at man har skaffet investorer som skal være villige til å garantere for en ny kontrakt for Diego. Dermed skal forhandlinger om ny kontrakt starte denne uken. - Bastionen

Spennende dette her..

Endret av BlaaDrømArena
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en del personer som frekventerer dette forumet hyppig, som til en hver tid sitter på info utover hva som står i media eller på forumet her. Hvis dette hadde vært rykter tatt ut i fra løse luften, så er jeg rimelig sikker på at det hadde kommet en kommentar her før eller siden. Jeg tipper det er en prosess som pågår, og tviler på at er tilfeldig at Langerud var på TA i går, samtidig som ryktene oppstod.

Men, meg om det.

Tror ikke du skal ta mangler på dementi som noe særlig sikkert tegn på at vi snart har guastavino i stallen. Dersom de er i ferd med å sikre seg en annen spiller til omtrent samme posisjon, er det vel greit om så mange masehuer (oss med fler) har blikket rett feil vei. Plutselig får vi beskjed om at vi har signet en annen spiller, og så driter vi i Guastavino. Men det er selvfølgelig mulig at det er nettopp denne spilleren man er i ferd med å signe.

Et annet spenningsmoment er om de siste 1-2 spillerne kommer før 14. mars eller først i slutten av mars, overgangsvinduet stenger jo ikke før om tre uker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et par andre interessante aspekter ved denne eventuelle overgangen;

Det er jo ingen hemmelighet at Lyn må ha cash kontant inn i kassa fort som svint. Alle vet at de har spillersalg på agendaen. Alle klubbene i TL har nok sjekket laget til Lyn, kontraktstid, kvaliteter og svakheter mer enn én gang, for å forsikre seg over at man ikke lar en gyllen sjanse gå fra seg. Viking, Stabæk og LSK med flere har alle vært på shopping, og Lyn har hatt lengre åpningstider enn de andre.

Det jeg vil tro er litt ekstra ergelig for de andre klubbene da, er at de ser linken Gustavino - Stabæk før den i det heletatt er nevnt, og vet at dette er en match som vil fungere. Det virker mer naturlig enn at han skal avgårde til gampefotball i LSK eller TIL. Stabæk har litt mer samba i seg, litt mer Champions League, litt mer nyvunnen kapital og litt mer spillestil for en slik overgang skal skje og fungere forholdsvis raskt. Jeg tipper mange andre tenker "vi skull' væll gjerne hatt'n Gustavinjo, sjø, men hain går væll te Stabææk hain ja". Eventuelt "Trukk'e vi hadde finni plass te'n her, ettersom vi ikke har rom for sånne kvalliteter i vårt spillemønster. Vi har en annen plan, serr'u. Bare håper ikke han havner i Stabæk, for de liker jo sånne spellere".

Av en eller annen grunn virker forskjellen mellom Stabæk og de andre enda større nå enn før. Vi har fortsatt å dyrke vår særegenhet, vår spillestil, vår ideologi. Vi spiller kjapt, langs bakken, og teknisk. Når vi mister viktige brikker, fylles det på med nye brikker som danner noe av det samme bildet. De andre fortsetter med sin sær-norske mæl og løp variant, som ikke akkurat passer teknikerne like godt. Tidvis finner vi andre klubber med symptomer på takniske finessespillere, men de fries raskt fra sine skarve forsøk. Se på LSK med og uten Koren. Se på Fredrikstad før og etter Elyounussi. Der de andre aldri finner erstattere etter de briljerende gode, finner Stabæk alltid noen som erstatter på et vis. Jeg ser enkelte andre begynner å gi Stabæk en status sidestilt den RBK hadde i sine glansdager, ikke nivåmessig, men med tanke på hvor flinke vi er til å finne erstattere og ha kontinuitet selv når gode/beste går ut av laget. Det er ingen dum sammenligning!

Dette er kjøpers marked, akkurat nå, overfor Lyn, og der sitter de da, med et knippe sultne ulver frådende rundt seg. Med duften av lette penger for rask brannslukning dukker valgets kvale opp; kjøpe seg fri nå, eller is i magen og la Himmel eller Helvete møte oss på den andre siden. Er dette tiden til å gamble? Tikk-tikk-tikk der kommer det en ny fax gitt...

Det er én ting som ikke taler til fordel for at disse Gustavino-ryktene innebærer sannhet; Lyn ville vel latt dette lekke til media umiddelbart for å fiske flere potensielle kjøpere, eller ??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er én ting som ikke taler til fordel for at disse Gustavino-ryktene innebærer sannhet; Lyn ville vel latt dette lekke til media umiddelbart for å fiske flere potensielle kjøpere, eller ??

Det finnes vel ikke andre klubber som hverken har råd eller som leter etter en slik type spiller. LSK med Berg kunne vært interessert, men de må jo selge deler av stadion for å få ting til å gå rundt. RBK sikrer seg Rica idag. Brann er ute etter en bakromsspiss (eventuelt funnet han allerede i unggutten fra Bryne). Viking har vel heller ikke så mye å rutte med som de egentlig hadde forestilt seg for noen mnd siden. Dessuten ser de mer ut som en nedrykkskandidat enn en utfordrer til gullet pr dags dato.

Det finnes vel heller ikke andre norske klubber som Gaustvino kunne tenke seg å spille for med tanke på å komme seg videre ut i Europa. Han anser antakligvis Stabæk som et bedre vindu enn Lyn, og vil derfor neppe signere en ny kontrakt der. Lyn har dessuten brent seg på både Soko og Hoff som forsvant gratis og vil neppe ta samme sjanse igjen.

I Stabæk får han vist seg frem i Europa. De andre lagene i Europa er FFK, Tromsø og VIF...

Det er all grunn for Lynfansen å være bekymret for at de mister Diego ganske snart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ingen grunn til å bli skuffet. Vi viste i går at vi har en ellver som er slagkraftig, samtidig som det er krisestemning rundt mange av de lagene som vi skal kjempe mot. I tillegg har vi mye spennende ungt på benken og vi kommer forhåpentligvis til å få en eller to nye uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lynfansen klamrer seg til håpet om at det er Indridi vi er ute etter og ikke Diego... og at vi visstnok trenger Indridi mer enn Diego. (!??!) Vi trenger da ikke flere stoppere. Segerstrøm, MMS, Risp, IAO, Rogne og Gromstad får holde i lange baner (hvis vi da ikke skal bruke Indridi på venstre back da)

Vi trenger fortsatt offensive spillere og om det er noen vi er ute etter i Lyn så kan det ikke være andre enn Gaustavino. Indridi bør være uaktuell etter at vi fikk Risp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lynfansen klamrer seg til håpet om at det er Indridi vi er ute etter og ikke Diego... og at vi visstnok trenger Indridi mer enn Diego. (!??!) Vi trenger da ikke flere stoppere. Segerstrøm, MMS, Risp, IAO, Rogne og Gromstad får holde i lange baner (hvis vi da ikke skal bruke Indridi på venstre back da)

Vi trenger fortsatt offensive spillere og om det er noen vi er ute etter i Lyn så kan det ikke være andre enn Gaustavino. Indridi bør være uaktuell etter at vi fikk Risp.

Måtte ta turen hit i slike neglebitende tider.

Det er ikke noen hemmelighet at vi er pissredde for å miste Diego.... selv om han ikke har bevist mye i tippeligaen. I vinter har han vært helt rabiat og bøttet inn mål. Den mannen er en forsterkning for et hvilket som helst lag i norge.

Hvor ryktene kommer fra er noe jeg er usikker på. En ting er sikkert og det er at vi leser på hverandres forum og blåser mer og mer luft inn i ballongen. Det har spredt seg og eskalert som klinerykter på ungdomsskolen. At langerud var på fornebu arena kan like godt ha med "charity shield" å gjøre som med en eventuell overgang. Men det er ingen hemmelighet at stabæk har siklet på lyn-spillere før og mengden sikkel har antakeligvis ikke blitt mindre etter kampen mot odd.

En ting er sikkert... Det er helt umulig å si hvor mye hold det er i disse ryktene, i over halvparten så er det ikke en dritt. Men uansett... dere får nok ikke begge to, og blir det en av dem så er det diego.

Er bare for begge parter å krysse fingrene og å håpe på det beste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vi ikke bare møtes å slåss om det istedenfor? Nei vent, det er slik de gjør det på andre siden av elven det... <_<

Uansett, takk for et ordentlig innlegg. Jeg er optimistisk enn så lenge!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vi ikke bare møtes å slåss om det istedenfor? Nei vent, det er slik de gjør det på andre siden av elven det... <_<

Uansett, takk for et ordentlig innlegg. Jeg er optimistisk enn så lenge!

Og da snakker vi akerselven, ikke lysaker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ryktet jeg har hørt er at Lyn må selg en eller annen for å kunne betale ut lønninger neste måned. Alle disse ryktene handler vel om å skape interesse på markede. Tror ikke vi ser noen av disse i Stabæk. De blir rett og slett for dyre for oss.

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyn kommer til å prøve å sikre seg mest mulig penger her... Det fører til at de driter seg ut og alle norske/skandinaviske klubber kjøper noen andre. Så kan lyn sitte der med skjegget i postkassa. Neste gang de får post er det fra lisensnemda som ønsker lykke til i noen divisjoner lengre ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...