Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når ble Holmen en habil TL-spiller? I mine holder f.eks. Hoff og Stenvoll nivået med knapp margin. Holmen? Surrealistisk. Men mest av alt bare pinlig.

Spenstig karakteristikk av den fjerde beste poengplukkeren i Tippeligaen i fjor (og det på et mye dårligere lag en Stabæk) og venstrebacken i Tippeligaens nest tetteste forsvar.....

Stenvoll var - med rette - reserve i mesteparten av sesongen i fjor. Hoff har tilgode å overbevise meg. Men for all del - habile spillere, som kan brukes i flere posisjoner.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når ble Holmen en habil TL-spiller? I mine holder f.eks. Hoff og Stenvoll nivået med knapp margin. Holmen? Surrealistisk. Men mest av alt bare pinlig.

Spenstig karakteristikk av den fjerde beste poengplukkeren i Tippeligaen i fjor (og det på et mye dårligere lag en Stabæk) og venstrebacken i Tippeligaens nest tetteste forsvar.....

Deg om Hoff, men jeg var på mange Lyn kamper i fjor og Hoff hadde ingen bra sesong selvom han putta et par mål. 2007 sesongen var han derimot veldig bra.

Hoff skal spille bra i år for å overbevise og med de førstetouchene han har tatt med seg fra Lyn, håper jeg vi setter han ut på kant fortest mulig.

Jeg skulle heller sett min tidligere "feil tråd utskjelte" ellver med ungutta i back-up enn å bruke 2 miller på Holmen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk må tenke på at gutten kommer til å få øket antall pasninger i bakrom og/eller i farlig posisjon med omtrent 150% når han får de Blaas midtbane bak seg (og ikke minst silkefoten til Daigo). Med den enorme farten han innehar, vil han få ganske mange flere sjanser å score på her enn i Lyn. Han kan komme seg unna med æren i behold ved å kun score på en brøkdel av sjansene, fordi de kan bli veldig mange i løpet av en kamp med den nevnte kombinasjonen. Og en brøkdel av veldig mange kan fort bli en del.

Fart + silkepasninger har vist seg gull verdt før, og når vi nå skal ut i et hardere kampprogram enn noen gang tidligere, og Daniel er 1 år eldre, kan det være et genistrek å hente en noenlunde ung, lynrask spiller som kan komme innpå når motstanderens forsvar begynner å bli slitne.

Så klart, dette kan slå totalt feil også, men jeg velger å stole på at Janne vet hva han driver med. Jeg var ikke glad da jeg hørte dette tidligere i dag, men etter å ha reflektert over det i noen timer, har jeg kommet frem til at jeg stiller meg positiv til dette, forutsatt at vi får inn én offensiv spiller til. Gjerne Guastavino.

Endret av Fjodor
Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg var på mange Lyn kamper i fjor

Hvorfor var du på mange Lyn-kamper??? :huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pfff...

Dette tror jeg er den største nedturen jeg har hatt som Stabæksupporter. ........ osv

@ringo

Største nedtur ? Ærlig talt, worst case har vi kjøpt stallfyll som vi selger videre til Godset eller Sandefjord. Forstår skepsis - men hetsing og skuffelser på det nivået her ???? KH får sjansen, slik Veigar, Somen og Alan fikk. Ta et par valium og ønsk Kim Holmen velkommen under ny tråd i morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det blir mye hår som skal rives ut i løpet av året over brente sjanser (om han i det hele tatt får spille..), med mindre Janne skulle klare å utføre et større under enn han noengang har gjort før.

Men, må jeg spise mine ord skal jeg gjøre det med glede!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror absolutt at Holmen kan styrke oss. Han kommer nok ikke inn blandt de første 11, men jeg grøsser en smule av tanken på at DN skal holde 40-45 kamper i perfekt stand. Han trenger hvile og da er det fantastisk å kunne sette inn en lynkjapp Holmen som kommer til å bli servert alt han trenger for å putte i fleng for oss av alle våre geniale midter.

@Ringo, du var en av de som hjalp meg litt i starten på dette forumet, men må nok vende meg mot ditt siste innlegg. Holmen kommer til å skinne om han får støtte og tid! :)

Hepp,

Det er jo selvsagt lov å håpe, men det er veldig, veldig langt frem dit. Fremskrittene Holmen har gjort, til tross for sine åpenbare fotball handicap, skyldes først og fremst at han har fått mye spilletid. DET kommer han ikke til å få i Stabæk. Dermed ser jeg det som svært usikkert at han vil fortsette utviklingen.

Jeg er bare veldig, veldig skuffet. Spiller Holmen som en gud så snur nok også jeg med tid og stunder skal du se :)

og til Lefsa - Velbekomme!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pfff...

Dette tror jeg er den største nedturen jeg har hatt som Stabæksupporter. Selv nedrykket i 2004 er i grenseland til å være enklere å takle, fordi man fikk tid til å forberede seg. Det her kom som lyn fra halvskyet himmel. Nei, for meg er dette verre en nedrykket.

Kim Holmen er en VITS av en fotballspiller og har ABSOLUTT OVERHODE INGENTING i den mørkeblaa drakta å gjøre. Jeg må ærlig innrømme at jeg har smilt litt i skjegget av dere som har ønsket Holmen hit. Nå er det jeg som sitter med nevnte skjegg i postkassa, mens jeg fikler med tanken om å klippe sesongkortet i to.

Trodde aldri at jeg skulle bli så skuffet over noe som i utgangspunktet burde vært en positiv greie... nemlig en ny spiller til klubben. Schelvan og Lasse Bo, dette er toppen av desperasjon! Nå har dere sørget for at vi for all fremtid kan glemme å le av andres innkjøpspolitikk. 2 millioner for en udugelighet som Kim Holmen må sannsynligvis være tidenes svakeste deal i tippeligaen. Gratulerer Lyn, dere har gjort et varp!

Fy faen jeg er skuffet....

Det her kommer det til å ta lang, lang, lang, lang tid å fordøye...

Nå forsvant gleden over seriestart også...

Satan, jeg lurer på hvilke geni det er som har kommet på dette faenskapet her...

Takk skal du faen meg ha

@ringo

Men hvis du tar en lykkepille og lar den virke noen minutter.

Espen Hoff har spilt sammen med ham over tid, tror du ikke han har en formening om dette og at han er positiv?

Stabæk har sett ham i mange kamper og mener vel at han er noe å satse på. De har da truffet et par ganger før i verden.

Holmen er etter min mening en ren reserve som bakromsspiss, her kommer det en til. Og totalpakka lønn + overgang blir vel ikke all verden (har du 2 mio fra avisene?).

Fyren scoret da 7 mål i fjor og var vel med det Lyns mestscorende hvis vi ser bort fra straffer. Jeg mener at han må være de som brant flest sjanser og det er jo en egenskap i seg selv å skape sjanser. Da er potensialet der.

Holmen startet de aller fleste kampene i fjor og gikk ut midt i annen omgang. Vil han ikke komme mye bedre til sin rett ved å komme inn når det er trøtte ben utpå der.

Vil ikke Telenor Arena's dekke være perfekt for ham?

Jeg er ikke overbegeistret jeg heller, men jeg føler at du har blitt litt blind av at du har dissa (ikke ta det ille opp) Holmen (og de som har ment han burde komme til klubben) i lang tid allerede?

Jeg har ikke all verden tro på Holmen, men jeg har trua på at Lasse, Tom og Janne kan dette mye bedre enn meg og at de vet hva de gjør!

Edit: Feil

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi først skal utnytte det at Lyn faktisk MÅ selge spillere, kan jeg ikke fatte at vi ikke gir såpass med penger at de ser seg nødt til å selge. Ikke nødvendigvis så mye som de sier de krever, men såpass at de innser at det er bedre, enn å bli degradert. Hadde helst sett Guastavino. Men også Sigurdsson og T. E. Bjarnason. Bare å øke budet på Sigurdsson litt, så takker de ja. Da har vi en venstrebent i forsvaret også, som i mine øyne er det vi mangler. Selvom JIH gjorde sine saker bra mot Engen. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi først skal utnytte det at Lyn faktisk MÅ selge spillere, kan jeg ikke fatte at vi ikke gir såpass med penger at de ser seg nødt til å selge. Ikke nødvendigvis så mye som de sier de krever, men såpass at de innser at det er bedre, enn å bli degradert. Hadde helst sett Guastavino. Men også Sigurdsson og T. E. Bjarnason. Bare å øke budet på Sigurdsson litt, så takker de ja. Da har vi en venstrebent i forsvaret også, som i mine øyne er det vi mangler. Selvom JIH gjorde sine saker bra mot Engen. ;)

Da jeg leste om Holmen var tittelen: Lyn-spiller nær kontrakt med Stabæk. Jeg tenkte: T. E. Bjarnason, Sigurdsson, Gustavino? Tenk så sykt deilig! Men så fikk jeg se dette? Skuffa! Men ikke like skuffa som mange andre her. Når jeg tenker over det og leser litt her på forumet blir jeg bare mer og mer positiv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg leste om Holmen var tittelen: Lyn-spiller nær kontrakt med Stabæk. Jeg tenkte: T. E. Bjarnason, Sigurdsson, Gustavino? Tenk så sykt deilig! Men så fikk jeg se dette? Skuffa! Men ikke like skuffa som mange andre her. Når jeg tenker over det og leser litt her på forumet blir jeg bare mer og mer positiv.

Som sagt er JJ en magiker, men det er ikke sånn at Holmen sine egenskaper foran mål vil bli revolusjonert av den grunn. Håper virkelig at jeg tar feil, men utgangspunktet er ikke det beste.

Ser nok helst at han er en del av en pakkeløsning med Guastavino

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merker lysten til å gå inn på Bastionen-forumet er ekstremt liten nå. Kan tenke meg det er champagnekorker og konfettikanoner over en lav sko der inne. Jeg som lenge har gledet meg over at klubben min har bedre fantasi og teft enn å kjøpe spillere som f.eks. David Nielsen (uten sammenligning forøvrig), og så slår vi til med Holmen. Ikke noe mot Holmen generelt, men jeg tror ikke han kan bidra med noe som kan forbedre oss. At det kommer et og annet bomkjøp kan man alltids leve med, men at det kommer i form av en man allerede vet ikke er spesielt fantastisk, det er verre å svelge.

Men for all del, dukker han opp i blaatt og mørkeblaatt på pressekonferanse i morgen så skal jeg stå i snø og regn og solskinn og en godt temperert hall sånn som nå og synge ham frem, akkurat som Keller, Nannskog og Daigo. Noe annet er helt uaktuelt. Ingenting er selvfølgelig bedre enn om han slår ut i full blomst og alle vi som er skeptiske må spise i oss ordene.

Endret av are2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt er JJ en magiker, men det er ikke sånn at Holmen sine egenskaper foran mål vil bli revolusjonert av den grunn. Håper virkelig at jeg tar feil, men utgangspunktet er ikke det beste.

Avslutninger har mye med psyke å gjøre. Spesielt alene med keeper, som vi må forvente at han vil komme ganske ofte.

Tror det ordner seg jeg ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avslutninger har mye med psyke å gjøre. Spesielt alene med keeper, som vi må forvente at han vil komme ganske ofte.

Tror det ordner seg jeg ;)

Ja, vi får bare krysse fingrene å se positivt på saken :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flere Holmen-sitater for de som er interessert

Og artikkelen begynner med: "Tirsdag ettermiddag ble det kjent at Stabæk ønsker seg den talentfulle Lyn-spissen."

Fyren er ikke et talent han er 26! Dette er en spiller å ha på benken, men er ingen joker... Får han sjansen alene mot keeper er sjansen 1/5 eller noe sånt for at han scorer! :blink: Værsåsnill! Jeg er jo til og med litt skeptisk til Hoff!! Skikkelig antiklimaks!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er tydligvis en av få som er positiv til Holmen.

Selv om han ikke har vært noen blendende sol i Lyn, så har han noe som vi har manglet LENGE, nemlig fart. Siste hurtigtoget vi hadde var Finsi(som jo hadde et par gode år).

I tillegg kan jeg minne forumet på at mange var skeptisk til Johann når han kom. Han ble sett på som talentet som alltid var skadet, og dermed aldri ville bli noe utenomm en belastning. 12 mål i fjor var det meste han noen gang har scoret.

Gi Kim muligheten med gode tilretteleggere og med hans fart kan det bli gøy...

Sku alldri hunden på hårene. Vil også nevne Stavrum som "ALLE" trodde skulle bli konge, men endte med å bli en skikkelig flopp. All tillit til Lasse, Jan og Tom. De har nok en plan.

Skal vi se, hva er det han heter igjen, etter eller annet med Nannskog og Daniel. Hmmm.. :blink:

Greit, jeg kom på han selv etter at jeg la ut posten. MEN ut over Daniel så er ikke laget vårt av de kjappeste.

Vel, med Alan og Daniel ifjor var det ikke så alt for mange lag som matchet oss på fart. Med Alan forsvinner noe av hurtigheten i laget og jeg hadde håpet på en hurtig venstrebent venstreback. Daniel er imidlertid mer enn nok hurtighet helt fremst. Vil dessuten si at vi har tilstrekkelig med fart i laget i alle lagdeler, iallfall når Pontus kommer tilbake som midtstopper. Få lag i Tippeligaen med mange veldig hurtige spillere. Det er få mennesker som har ekstrem fart, og de som har ekstrem fart er som regel ikke fotballspillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pfff...

Dette tror jeg er den største nedturen jeg har hatt som Stabæksupporter. Selv nedrykket i 2004 er i grenseland til å være enklere å takle, fordi man fikk tid til å forberede seg. Det her kom som lyn fra halvskyet himmel. Nei, for meg er dette verre en nedrykket.

Kim Holmen er en VITS av en fotballspiller og har ABSOLUTT OVERHODE INGENTING i den mørkeblaa drakta å gjøre. Jeg må ærlig innrømme at jeg har smilt litt i skjegget av dere som har ønsket Holmen hit. Nå er det jeg som sitter med nevnte skjegg i postkassa, mens jeg fikler med tanken om å klippe sesongkortet i to.

Trodde aldri at jeg skulle bli så skuffet over noe som i utgangspunktet burde vært en positiv greie... nemlig en ny spiller til klubben. Schelvan og Lasse Bo, dette er toppen av desperasjon! Nå har dere sørget for at vi for all fremtid kan glemme å le av andres innkjøpspolitikk. 2 millioner for en udugelighet som Kim Holmen må sannsynligvis være tidenes svakeste deal i tippeligaen. Gratulerer Lyn, dere har gjort et varp!

Satan, jeg lurer på hvilke geni det er som har kommet på dette faenskapet her...

Takk skal du faen meg ha

@ringo

Jeg er heller ikke happy med et evt. Holmen-kjøp for 2 millioner. Men dette her var i meste laget, @ringo. Holmen er ingen vits av en fotballspiller, men han er ikke mannen vi trenger. Skjerp deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slapp nå av. Herregud.

Enig.

Det er lov å si sin mening, men enkelte her har nå til det kjedsommelige gjentatt sin skuffelse over denne signeringen flere ganger.

La nå først denne overgangen bli klar og gi da Holmen en varm velkomst lørdag. Det vet jeg dere kommer til å gjøre uansett, men noen vil muligens ha en bedre følelse enn andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker som noen her tror at et kjøp = MÅ inn i førsteelleveren...

Holmen kan være en spiller som går inn og endrer et kampbilde, ene og alene pga sin hastighet. Det kan være gull verdt der og da.

Velkommen skal du være Kim!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pfff...

Takk skal du faen meg ha

@ringo

Når nøden er størst, er hjelpen nærmest borte. Prøv dette - gå rett på tredje avsnitt. God bedring!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av grunnen til at man er litt skuffet er vel fordi man hadde regnet med at DG skulle signere, etter de siste dagers rykter. Og da blir man naturligvis litt skuffet. Mot VIF hadde vi en 11' som holdt nivå, mens det var syltynt på benken. Hvis dette blir en realitet får ihvertfall bredere stall.

Velkommen skal du isåfall være

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig.

Det er lov å si sin mening, men enkelte her har nå til det kjedsommelige gjentatt sin skuffelse over denne signeringen flere ganger.

La nå først denne overgangen bli klar og gi da Holmen en varm velkomst lørdag. Det vet jeg dere kommer til å gjøre uansett, men noen vil muligens ha en bedre følelse enn andre.

Støttes. Er noen i det hele tatt sikre på at vi skal bruke ham til spiss? Jeg har ikke sett ham mye, men hvis han er rask og plasseringssikker kunne han kanskje brukes som back også? Fart er i hvert fall aldri en ulempe...

En ting er i hvert fall sikkert, jeg støtter - i motsetning til mange andre her inne - alle som er på matta i den blå drakta. Om de er turnere eller triksere spiller mindre rolle - er de bra nok for Janne så er de bra nok for meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støttes. Er noen i det hele tatt sikre på at vi skal bruke ham til spiss? Jeg har ikke sett ham mye, men hvis han er rask og plasseringssikker kunne han kanskje brukes som back også? Fart er i hvert fall aldri en ulempe...

:D Tro meg, han blir ingen back.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper virkelig Holmen slår til. Da skal spise opp hver eneste bitre bokstav av det dere her har skrevet.

Siterer Rich:

Dette er faktisk litt flaut. At vi/dere nærmest hetser og fordømmer en fremtidig signering.

Editleif

Endret av lefsa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...