Joachim 2 Del Skrevet 10. Mars 2009 (endret) Del Skrevet 10. Mars 2009 (endret) Hvorfor tror mange her at vi kan hente Henke Larsson hit for å sette ham på benken, sånn i tilfellet Nannskog blir skadet. Vi har bare plass til 11 spillere på banen. Det er svært naivt å tro at vi klarer å hente spillere som forsterker 11'ern - og som i tillegg synes det er helt OK å gå til Stabæk for å sitte på benken. Klubben dere heier på heter som sagt Stabæk. Vi spilte 1-divisjonsfotball for tre år siden. Vi har tapte 30 mill bare i fjor. Samlet underskudd de siste ti årene er......idiotisk Er vel ingen som snakker om å hente inn en spiller a Henke Larsson for å sette han på benken. Folk vil ha en makker til Nannskog. En som starter på topp sammen med Nannskog og dytter Hoff ut på venstre/høyrekanten. Nå skal jeg ikke påstå at det er lett å skaffe en slik spiller uten å sprenge budsjettet nok en gang, men jeg hadde i hvert fall forhåpninger om at ledelsen skulle trylle igjen. Men for all del, jeg krysser alt jeg kan krysse for at vi alle må bite i det sure eplet og innrømme at vi tok feil av Holmen. Det er jo ikke så farlig å krype til korset, når ting slår ut i positiv retning. Endret 10. Mars 2009 av Joachim Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 10. Mars 2009 (endret) Del Skrevet 10. Mars 2009 (endret) OK, her er faktaene som viser at vi trenger en reserve for Nannskog, han klarer ikke 2 kamper pr uke: Antall dager mellom kampene - antall Nannskogmål 3 - 3 4 - 2 5 - 3 6 - 1 8 - 8 13 - 4 19 - 1 Sum: 8 mål med mindre enn 5 dager mellom kampene og 14 mål når det går minst en uke i mellom. Fra 30/7 til 1/9 (32 dager) i fjor, spilte Stabæk 9 kamper (5 TL, 2 NM, 2 E-cup), Nannskog scoret 1 (!) mål. Det kom som innbytter da han kom inn i 2. omg mot Godset I fjor var det totalt 35 kamper, Nannskog scoret i 14 av de. Konklusjon: Nannskog er j**** god og utrolig viktig for laget. Men han har sine down-perioder, spesielt når kampprogrammet er tett. Grunnet tynn stall ble Nannskog sjelden hvilt i fjor, det gir utslag i færre mål. Holmen inn er veldig positivt, det avlaster Nannskog og fører til en giftigere Nannskog når han er på banen Edit: For ordens skyld, i fjor var det 18 kamper med 6 eller flere dager siden sist kamp, 15 kamper der det var 5 eller færre dager mellom kampene Endret 10. Mars 2009 av Håvard Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 10. Mars 2009 Del Skrevet 10. Mars 2009 Poenget er vel at han ikke er gratis. Jeg er sikker på at man kan få mer for pengene andre steder. Men, ikke noe vil glede meg mer enn om jeg tar feil. Da skal jeg uten å mokke svelge både en og to kameler - mothårs Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 10. Mars 2009 Del Skrevet 10. Mars 2009 Hepp, For å være seriøs et øyeblikk. Det er sant som Rich sier, Holmen ble hentet fordi man ønsket en rask bakromsspiller og Olsen ikke var tilgjengelig. De brukte faktisk litt tid på å finne en slik spiller før de omsider plukket opp Holmen fra Lørenskog i Januar 07. Den første sesongen fikk han 21 kamper hvorav 9 fra start. Det ble 4 mål og 2 assists. Kim fikk mange muligheter til tross for at han kom fra et lavere nivå, og åpenbart manglet elementære ferdigheter som fotballspiller. Men han besitter fart og en ikke halvgal timing - svakheten er at teknikken er så dårlig at avslutningene går mer på lykke og fromme enn kontrollert i mål. Derav omkvedet - det er uflaks for motstanderen om Kim Holmen scorer mål. I fjor viste han store fremskritt og spilte samtlige kamper for Lyn. Alle unntat 1 fra start. Uttellingen ble også bedre 7 mål og hele 5 assists. Det er anstendige tall. I følge Lyn fansen gjorde han også fremskritt på banen, og man kunne sågar se et og annet rent treff på ballen henimot sommeren 2008. (Dette er Lynfansens uttalelser ikke mine!). Noen av målene så også ut til å komme med overlegg... Han opparbeidet seg etterhvert en veldig status blandt Lyn fansen og selv om man kan si mye rart om Lyn fans i sin allminnelighet så kan de vel neppe være blinde alle mann? (Her prøver jeg å rasjonalisere!) Jeg tror bestemt at de fremskrittene Holmen har tatt, skyldes at han har fått mye tillitt og spilletid over tid. Derfor tror jeg at det å gå til Stabæk hvor han neppe får særlig mye spilletid, ikke vil gjøre ham bedre. Så kan man jo selvsagt ha grenseløs tillitt til JJ's evner som magiker. Men er det noen som helst grunn til å tro at JJ er bedre enn Berg til å hente frem potensialet til en spiller? Jeg tror ikke det, ut fra spillermateriale og resultat de siste årene. Derfor så tillater jeg meg til å være tvilende til at Holmen i en alder av 26 har fryktelig mye mer inne enn det han har fått vist til nå. Så det spørsmålet vi må stille oss, er om nånivået til Holem er godt nok. Holmen har et svakt førstetouch, er ikke spesielt god 1 mot 1 offensivt og har svake avsluttergenskaper. Ref også Hoff i dagens VG - "Med Holmen som makker kunne man bare spille på en måte. Mens Nannskog med Nannskog så er det fort 4-5 forskjellige muligheter." Jeg synes denne kommentaren illustrerer godt nivåforskjellen mellom Nannskog og den annonserte erstatteren Holmen. Videre synes jeg også Schelvans intervju på TV2 bar preg av etterrasjonalisering. Han så ikke ut til å tro helt på det han selv sa. Men jeg kjenner ikke Schelvang godt nok til å bombastisk fastslå at det er slik det henger i hop. Derimot tror jeg Holmen kan ha verdi er i E-cup kvallikken. Merkelig nok vil kanskje noen si. Men i disse kampene må vi nesten regne med å bli trykket tilbake og da kommer Holmens tempo mest til sin rett. Men det spørs om de øvrige ferdighetene holder mål. I TL vil jeg tro at de fleste motstanderene vil legge seg bakpå mot oss - hjemme som borte, og i slike kamper er en spiller med Holmens ferdighetsregister lite verdt. Derfor stiller jeg objektivt sett (i den grad jeg evner å være objektiv) meg litt skeptisk til klokskapen bak dette kjøpet. Jeg hadde helst sett at vi valgte en annen spiller. Men når han så får på seg trøya så blir han vel like Blaa som alle andre - Please prove me wrong Kim! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 10. Mars 2009 Del Skrevet 10. Mars 2009 Konklusjon: Nannskog er j**** god og utrolig viktig for laget. Men han har sine down-perioder, spesielt når kampprogrammet er tett. Grunnet tynn stall ble Nannskog sjelden hvilt i fjor, det gir utslag i færre mål. Holmen inn er veldig positivt, det avlaster Nannskog og fører til en giftigere Nannskog når han er på banen Holmen er ikke god nok som en avlaster. Han er en kriseløsning. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 10. Mars 2009 Del Skrevet 10. Mars 2009 Holmen er ikke god nok som en avlaster. Han er en kriseløsning. Poenget var at Nannskog tåler dårlig et tett kampprogram (tallenes tale var vel rimelig klare). For å fortsatt ha det samme spillemønsteret er man avhengig av en bakromsspiller med god fart når Nannskog må hviles (ja, til og med supermenn blir eldre). Av spillere på TL-nivå, og som kan matche farten til Nannskog er vel Holmen en av de som økonomisk sett er realistisk. Moldskred hadde selvfølgelig vært et bedre alternativ, men han vil vel heller ut i Europa enn å være banan nr 2 i Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Pettersen 3 Del Skrevet 10. Mars 2009 Del Skrevet 10. Mars 2009 Vi ønsket oss Guatavinho og fikk Kim Holmen. Ulaks. Men når det er sagt er han nok en flott backup for Nannskog. Men så spørs det om det er riktig å prioritere en backup for Daniel når han mest av alt savner en makker. Og til hvilken pris? Det som bekymrer meg er at lyn, som tidligere har mast i media om at de føler at klubber utnytter den økonomiske situasjonen ved å legge inn "skambud" på lynspillere, nå virker å være fornøyde. Og at Kim selv uttaler at kontraktsforslaget fra Stabæk kan bli så bra at det blir umulig å si nei. Men herregud. Har vi økonomien til å bruke 2 mill på en backup så gjerne for meg. Hvis vi i tillegg signer en makker til Nannskog har det plutselig blitt et veldig bra overgangsvindu for Stabæk. MEN det avhenger av at det faktisk kommer en til. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 10. Mars 2009 Del Skrevet 10. Mars 2009 Holmen er ikke god nok som en avlaster. Han er en kriseløsning. Poenget var at Nannskog tåler dårlig et tett kampprogram (tallenes tale var vel rimelig klare). For å fortsatt ha det samme spillemønsteret er man avhengig av en bakromsspiller med god fart når Nannskog må hviles (ja, til og med supermenn blir eldre). Av spillere på TL-nivå, og som kan matche farten til Nannskog er vel Holmen en av de som økonomisk sett er realistisk. Moldskred hadde selvfølgelig vært et bedre alternativ, men han vil vel heller ut i Europa enn å være banan nr 2 i Stabæk Heller en mer fleksibel og bedre backup enn et alt for rigid spillemønster. Sålenge vi har nok kreative spillere i stallen så er det ikke noe problem å endre spillemønster i ny og ne. Mangel på kreative spillere er min bekymring for denne Stabæk-stallen. Daigo virker å være et tilskudd i så henseende, men jeg ser ikke for meg han i noen spissrolle. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 10. Mars 2009 Del Skrevet 10. Mars 2009 http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/144343 Et intervju med Holmen om karrier hans. Interessant Lynfansen jubler vel ikke akkurat over å miste Holmen, men de rettferdiggjør et salg utifra den økonomiske situasjonen. De har dessuten forelsket seg i Guastavino, og så lenge de får beholde han, så er det nok fornøyde. Men etter forrige sesong var det en ganske annen lyd i pipa. Det var mange som hadde troen på Holmen som toppscorer i TL 2009. 2007 brukte han på å ta tempoet, 2008 brukte han på å posisjonere seg og komme til sjanser i 2009 skulle han sette sjansene. De har i lenger tid være livredde for å miste Holmen (spesielt til Berg og LSK) og har mast om å forlenge kontrakten som går ut etter denne sesongen. Hadde det ikke vært for at Guastavino har slått så til de grader til i vinter hadde stemningen i begge leiere vært ganske så annerledes nå. Bastionen er lettet over at ryktene om at Diego var på vei til Stabæk ikke stemte (enn så lenge) Mens SS er skuffet og ser det som en nedtur at man "bare" får Holmen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 10. Mars 2009 Del Skrevet 10. Mars 2009 Fy faen for en sutregjeng! Her jamrer dere over tynn tropp, og vi får antagelig førstevalget av spissene til en av våre konkurrenter og det renner over med eder og galle - på et ÅPENT forum! Jeg blir flau! Dere må da fatte og begripe at vi ikke kan kjøpe spillere i klasse Ronaldinho? Er det noe Stabæk har gjort bra er det å kjøpe spillere av format Kim Holmen fra svenske klubber, som vi aldri har hørt om eller sett spille, og tryllet fram magikere på banen. Kim Holmen er vi enig om at ikke er en tekniker. Neivel. Men han putta 7 for et av Tippeligaens mest urutinerte lag i fjor, og det er faktisk en prestasjon. Holmen har fart og snuser opp hvor ballen kommer. Med Holmen kan vi få Tippeligaens raskeste angrep. Vi har ikke råd til komplette toppspillere. Vi jakter derfor spillere med spisskompetanse vi ønsker. Personlig ønsker jeg meg heller Torstein Helstad eller John Carew, men da får noen spytte inn en haug med titalls millioner før noe sånt er aktuelt. Jeg tror Stabæk har en plan. De klarte å trylle fram en magiker i Alan, som jeg syntes var mer enn talentløs ift spilleforståelse. Om Holmen klarer å videreutvikle avslutningsegenskapene og førstetouchen kan han bli en kanonsuksess. 2 mill for en etablert spiss på TL-nivå er BILLIG, veldig billig. Har noen av dere tenkt tanken på hva vi skal gjøre den dagen Daniel blir skada? Holmen kan være bakromsspiss, selvsagt ikke like bra som DN, men nå kan vi få en backup. Vi får konkurranse om plassene, og JJ får valgmuligheter. Vi må bare innse at vi ikke får noen ny Veigar. Da gjør vi noe nytt, og trenger annen spisskompetanse. Tenk hva Finsi og Helgi klarte i sine beste stunder. Teknikere? Neppe. Hodestyrke? Neppe. Men fart og bevegelighet. Jeg ønsker Kim Holmen hjertelig velkommen. Og helt ærlig, jeg kunne tenkt meg både Guastavinho, Tommy Berntsen, Thomas Sokolowsky og Eddie Gustafsson også fra Lyn anno 2008. Lyn anno 2008 var sterkt nok til å klare 1-1 borte mot fjorårets seriemester. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaafar 18 Del Skrevet 10. Mars 2009 Del Skrevet 10. Mars 2009 http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/144343 Et intervju med Holmen om karrier hans. Interessant Lynfansen jubler vel ikke akkurat over å miste Holmen, men de rettferdiggjør et salg utifra den økonomiske situasjonen. De har dessuten forelsket seg i Guastavino, og så lenge de får beholde han, så er det nok fornøyde. Men etter forrige sesong var det en ganske annen lyd i pipa. Det var mange som hadde troen på Holmen som toppscorer i TL 2009. 2007 brukte han på å ta tempoet, 2008 brukte han på å posisjonere seg og komme til sjanser i 2009 skulle han sette sjansene. De har i lenger tid være livredde for å miste Holmen (spesielt til Berg og LSK) og har mast om å forlenge kontrakten som går ut etter denne sesongen. Hadde det ikke vært for at Guastavino har slått så til de grader til i vinter hadde stemningen i begge leiere vært ganske så annerledes nå. Bastionen er lettet over at ryktene om at Diego var på vei til Stabæk ikke stemte (enn så lenge) Mens SS er skuffet og ser det som en nedtur at man "bare" får Holmen. Legg også merke til Christian Strand's fotballkjenskap i intervjuet med KH : "Vålerenga-Lyn, er det litt sånn hatoppgjør det???" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HarstadJr 26 Del Skrevet 10. Mars 2009 Del Skrevet 10. Mars 2009 Fy faen for en sutregjeng! Her jamrer dere over tynn tropp, og vi får antagelig førstevalget av spissene til en av våre konkurrenter og det renner over med eder og galle - på et ÅPENT forum! Jeg blir flau! Dere må da fatte og begripe at vi ikke kan kjøpe spillere i klasse Ronaldinho? Er det noe Stabæk har gjort bra er det å kjøpe spillere av format Kim Holmen fra svenske klubber, som vi aldri har hørt om eller sett spille, og tryllet fram magikere på banen. Kim Holmen er vi enig om at ikke er en tekniker. Neivel. Men han putta 7 for et av Tippeligaens mest urutinerte lag i fjor, og det er faktisk en prestasjon. Holmen har fart og snuser opp hvor ballen kommer. Med Holmen kan vi få Tippeligaens raskeste angrep. Vi har ikke råd til komplette toppspillere. Vi jakter derfor spillere med spisskompetanse vi ønsker. Personlig ønsker jeg meg heller Torstein Helstad eller John Carew, men da får noen spytte inn en haug med titalls millioner før noe sånt er aktuelt. Jeg tror Stabæk har en plan. De klarte å trylle fram en magiker i Alan, som jeg syntes var mer enn talentløs ift spilleforståelse. Om Holmen klarer å videreutvikle avslutningsegenskapene og førstetouchen kan han bli en kanonsuksess. 2 mill for en etablert spiss på TL-nivå er BILLIG, veldig billig. Har noen av dere tenkt tanken på hva vi skal gjøre den dagen Daniel blir skada? Holmen kan være bakromsspiss, selvsagt ikke like bra som DN, men nå kan vi få en backup. Vi får konkurranse om plassene, og JJ får valgmuligheter. Vi må bare innse at vi ikke får noen ny Veigar. Da gjør vi noe nytt, og trenger annen spisskompetanse. Tenk hva Finsi og Helgi klarte i sine beste stunder. Teknikere? Neppe. Hodestyrke? Neppe. Men fart og bevegelighet. Jeg ønsker Kim Holmen hjertelig velkommen. Og helt ærlig, jeg kunne tenkt meg både Guastavinho, Tommy Berntsen, Thomas Sokolowsky og Eddie Gustafsson også fra Lyn anno 2008. Lyn anno 2008 var sterkt nok til å klare 1-1 borte mot fjorårets seriemester. faen hva er det du trøkker i trynet om dagen? Tommy Berntsen? hallo!!!!!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 Jeg har ikke tenkt å kommentere de siste fire sidene med dritt (oops), bare si at jeg ikke slenger meg på den vogna. Jeg kjenner ikke godt nok til Kim Holmen til å hverken å spå evig heltestatus eller sportslig suksess på linje med norges cricketlandslag, og lar derfor være. I intervjuet over sier han at han som turner er vant til å justere på detaljer... Janne kan ikke flytte fjell men han er ganske dyktig på å meisle dem til så de passer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rothar 0 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 Nå har jeg lest meg gjennom alle sidene siden det første innlegget om DG kom. Og jeg må si: Med Kim Holmen i stallen, kommer stabæk til å bli livsfarlig. Om han koster 1,2,3,4 mill. samma det. Stabæk har "sikret" seg landets raskeste spiller. Og selv om han ikke er en drit god spiss, tror jeg JJ kommer til å gjøre KH til noe helt annet en det han presterte i Lyn. Synes folke burde CHILLE med drittslenging om han, og heller tenke på hva han kan gjøre med hurtigheten og hva JJ kan hjelpe å utvikle ham til. Velkommen Kim, vi (jeg) støtter deg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rasta 124 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 Låne Veigar. Jeg trodde disse ryktene var tull. Spenstig er det ihvertfall http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle232011.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 11. Mars 2009 (endret) Del Skrevet 11. Mars 2009 (endret) Holmen er kanskje et direkte resultat av det uttalte målet om å kjøpe norsk? Ikke kan jeg se andre grunner til å signere en sånn spiller iallfall. Angående det med at Holmen er superrask, og tempo blir viktigere og viktigere i dagens fotball føler jeg det er påkrevet med en liten korrigering. Ja, tempo er viktig. Men det er mange former for tempo når vi snakker om fotball. Det man egentlig snakker om når man sier at tempo blir stadig viktigere er: 1) Omstilling fra angrep til forsvar og motsatt. Dette går på organisering av laget, taktisk klokskap og vilje til å bevege seg det som kreves. 2) Balltempo, som handler teknisk evne til å avlevere og motta ballen hurtig og blikk/fotballintelligens til å se løsninger raskt. 3) Tekniske og fysiske basisferdigheter. Å løpe hurtig rett frem som en sprinter er ikke essensielt i dagens fotball og det kommer det heller aldri til å bli. Jo da, det er naturligvis en spisskompetanse man kan utnytte med stort hell hos enkeltspillere i enkelte rolle, men det er ikke på noen som helst påkrevet eller i det hele tatt viktig at alle fotballspillere må være hurtige sprintere. Det finnes hundrevis av trege eller middels raske, dyktige spillere på toppnivå i verdens største ligaer. Sånn har det alltid vært og vil alltid være. Holmen har en spisskompetanse som nok kan utnyttes, hans lineære aksellerasjon, som Knut Thorbjørn Eggen ville sagt det. Det er ikke det samme som å inneha det tempoet som er viktig i dagens fotball, for det handler i veldig liten grad om pers på 40m. Punkt 1) kan innprentes i Holmen på treningsfeltet. Der kan JJ sikkert forbedre Holmen i samme grad som Berg kunne. Punk 2) er ikke noe man lærer i en alder av 26. Det må ligge i ryggraden fra tidlig tenåringsalder, senest. JJs gudommelige evne til å gjøre gull av gråstein er lite relevant i så måte. Når det gjelder punkt 3) vil jeg tro at Holmen har veldig gode fysiske basisferdigheter, mens for de tekniske basisferdighetene gjelder det samme som for punkt 2). Endret 11. Mars 2009 av Perfect 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SuperNann 12 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 Fy faen for en sutregjeng! Her jamrer dere over tynn tropp, og vi får antagelig førstevalget av spissene til en av våre konkurrenter og det renner over med eder og galle - på et ÅPENT forum! Jeg blir flau! Dere må da fatte og begripe at vi ikke kan kjøpe spillere i klasse Ronaldinho? Er det noe Stabæk har gjort bra er det å kjøpe spillere av format Kim Holmen fra svenske klubber, som vi aldri har hørt om eller sett spille, og tryllet fram magikere på banen. Kim Holmen er vi enig om at ikke er en tekniker. Neivel. Men han putta 7 for et av Tippeligaens mest urutinerte lag i fjor, og det er faktisk en prestasjon. Holmen har fart og snuser opp hvor ballen kommer. Med Holmen kan vi få Tippeligaens raskeste angrep. Vi har ikke råd til komplette toppspillere. Vi jakter derfor spillere med spisskompetanse vi ønsker. Personlig ønsker jeg meg heller Torstein Helstad eller John Carew, men da får noen spytte inn en haug med titalls millioner før noe sånt er aktuelt. Jeg tror Stabæk har en plan. De klarte å trylle fram en magiker i Alan, som jeg syntes var mer enn talentløs ift spilleforståelse. Om Holmen klarer å videreutvikle avslutningsegenskapene og førstetouchen kan han bli en kanonsuksess. 2 mill for en etablert spiss på TL-nivå er BILLIG, veldig billig. Har noen av dere tenkt tanken på hva vi skal gjøre den dagen Daniel blir skada? Holmen kan være bakromsspiss, selvsagt ikke like bra som DN, men nå kan vi få en backup. Vi får konkurranse om plassene, og JJ får valgmuligheter. Vi må bare innse at vi ikke får noen ny Veigar. Da gjør vi noe nytt, og trenger annen spisskompetanse. Tenk hva Finsi og Helgi klarte i sine beste stunder. Teknikere? Neppe. Hodestyrke? Neppe. Men fart og bevegelighet. Jeg ønsker Kim Holmen hjertelig velkommen. Og helt ærlig, jeg kunne tenkt meg både Guastavinho, Tommy Berntsen, Thomas Sokolowsky og Eddie Gustafsson også fra Lyn anno 2008. Lyn anno 2008 var sterkt nok til å klare 1-1 borte mot fjorårets seriemester. Endelig noen vettuge meninger. Takk og pris for at vi har sånne som deg på dette forumet! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 Fy faen for en sutregjeng! Her jamrer dere over tynn tropp, og vi får antagelig førstevalget av spissene til en av våre konkurrenter og det renner over med eder og galle - på et ÅPENT forum! Jeg blir flau! Dere må da fatte og begripe at vi ikke kan kjøpe spillere i klasse Ronaldinho? Er det noe Stabæk har gjort bra er det å kjøpe spillere av format Kim Holmen fra svenske klubber, som vi aldri har hørt om eller sett spille, og tryllet fram magikere på banen. Kim Holmen er vi enig om at ikke er en tekniker. Neivel. Men han putta 7 for et av Tippeligaens mest urutinerte lag i fjor, og det er faktisk en prestasjon. Holmen har fart og snuser opp hvor ballen kommer. Med Holmen kan vi få Tippeligaens raskeste angrep. Vi har ikke råd til komplette toppspillere. Vi jakter derfor spillere med spisskompetanse vi ønsker. Personlig ønsker jeg meg heller Torstein Helstad eller John Carew, men da får noen spytte inn en haug med titalls millioner før noe sånt er aktuelt. Jeg tror Stabæk har en plan. De klarte å trylle fram en magiker i Alan, som jeg syntes var mer enn talentløs ift spilleforståelse. Om Holmen klarer å videreutvikle avslutningsegenskapene og førstetouchen kan han bli en kanonsuksess. 2 mill for en etablert spiss på TL-nivå er BILLIG, veldig billig. Har noen av dere tenkt tanken på hva vi skal gjøre den dagen Daniel blir skada? Holmen kan være bakromsspiss, selvsagt ikke like bra som DN, men nå kan vi få en backup. Vi får konkurranse om plassene, og JJ får valgmuligheter. Vi må bare innse at vi ikke får noen ny Veigar. Da gjør vi noe nytt, og trenger annen spisskompetanse. Tenk hva Finsi og Helgi klarte i sine beste stunder. Teknikere? Neppe. Hodestyrke? Neppe. Men fart og bevegelighet. Jeg ønsker Kim Holmen hjertelig velkommen. Og helt ærlig, jeg kunne tenkt meg både Guastavinho, Tommy Berntsen, Thomas Sokolowsky og Eddie Gustafsson også fra Lyn anno 2008. Lyn anno 2008 var sterkt nok til å klare 1-1 borte mot fjorårets seriemester. Hepp, Jeg tar selvkritikk og legger det bak meg! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Lycke 2 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 Det er vel lov å tro at godeste Jønsson og Larsa prater med midtstopperne sine før de velger å legge inn bud på en spiss i Tippeligaen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 Hepp, Jeg tar selvkritikk og legger det bak meg! @ringo Det samme gjør jeg. Det er bare å innse at vi som tippet Lyn på 14. plass i fjor ikke er i stand til å vurdere verken Lyn eller spillerne deres med objektive øyne. Sorry folkens Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeliga...icle2617339.ece Holmen har ikke bestemt seg enda.. - kanskje han leste på forumet i går..?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeliga...icle2617339.ece Holmen har ikke bestemt seg enda.. - kanskje han leste på forumet i går..?? Hepp, Kanskje, men sannsynligvis ikke. Holmen uttalte vel når det stormet som verst at det var uaktuelt å bli med Lyn ned i 2. div. Fordi han var ferdig med å spille 2. div fotball. Vurderingen hans går vel på hvor han kommer til å få mest spill i tippeligaen - i Lyn eller i Stabæk. Ikke unaturlig at han vil sjekke hvor sannsynlig det er å få spilletid i "trygge" Lyn, fremfor å ta sjansen på å spille seg inn i Stabæk. Er sjansene omtrent like store tipper jeg han velger Stabæk, med bakgrunn i tryggere økonomi, e-cup osv. Sier Kenta at han er en del av A-laget og han vil få betydlig med spilletid i TL hos Lyn velger han sannsynligvis å takke nei til Stabæk. Jeg mistenker også at lønningene i Lyn er i overkant gode. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 En ting jeg lurer på - vil ikke en rask spiller fort kunne skape kaos for motspillernes forsvarere og derved lage store rom for Daniel, Hoff, Johan og andre? Jeg synes at det kanskje var den største nytten vi hadde av Alan.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 En ting jeg lurer på - vil ikke en rask spiller fort kunne skape kaos for motspillernes forsvarere og derved lage store rom for Daniel, Hoff, Johan og andre? Jeg synes at det kanskje var den største nytten vi hadde av Alan.... Jo helt klart. Forutsatt at det er noen rom å boltre seg i. Møter vi lag som legger seg lavt med 2 tette firere eller enda værre med en tett firer og en tett femer, så kan du være så rask du vil. Da trengs enten en som kan dribe seg forbi 5 mann, eller en som kan legge de helt geniale passningene Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 Jo helt klart. Forutsatt at det er noen rom å boltre seg i. Møter vi lag som legger seg lavt med 2 tette firere eller enda værre med en tett firer og en tett femer, så kan du være så rask du vil. Da trengs enten en som kan dribe seg forbi 5 mann, eller en som kan legge de helt geniale passningene Du må tenke årsak virkning er også. Hvordan får man et lag til å legge seg lavt da? Raske bakromstruende spillere ala Nannskog/Holmen. Bare ved å ha en slik spiller trekker motstanderen seg bakover på banen. Hverken Nannskog eller Holmen er veldig ballsikre, pasningssikre og driblesterke. Men har sine styrker rettvendt. Med slike spillere på banen, så får vi heller satse på at de 9 andre utespillerene har nok geniale pasninger i seg når vi er i etablert angrep. Men de gangene motstaderen angriper vil spillere ala Holmen/Nannskog være kjekt å ha når vi slår kontra. Vi kan bare ikke ha 10 spillende blaa som primært ønsker å få ballen i beina. Det finnes ikke et lag i TL som villa lagt seg bakpå så fort Nannskog blir byttet ut. Bare se på Brann. Alle TL kommer til å legge seg høyt når de spiller med Karadas og Nielsen på topp. Det er en stor kontrast i forhold til da Helstad herjet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mr Stabæk jr 0 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 Okei dere blaa. Det er bare en ting vi kan gjøre. vente å se hva som skjer. Ingen av oss har en eneste peil på hva som skjer inni hodet til JJ. Men det jeg vet er at han var i et møte med Kim og at han har lagt en plan for hvordan han skal lykkes. JJ har kjøpt for eksempel Somen som satt på benken i ODD. ingen visste hva han sto for, men det visste Janne. Og jeg trenger ikke skrive hva som skjedde med vår "crocodile". Så ingen trenger å kritisere Kim. Janne har planen klar som alltid! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fjodor 443 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 Okei dere blaa.Det er bare en ting vi kan gjøre. vente å se hva som skjer. Ingen av oss har en eneste peil på hva som skjer inni hodet til JJ. Men det jeg vet er at han var i et møte med Kim og at han har lagt en plan for hvordan han skal lykkes. JJ har kjøpt for eksempel Somen som satt på benken i ODD. ingen visste hva han sto for, men det visste Janne. Og jeg trenger ikke skrive hva som skjedde med vår "crocodile". Så ingen trenger å kritisere Kim. Janne har planen klar som alltid! Nå vet vel faktisk folk flest hva Kim Holmen står for, mtp at han startet samtlige kamper for Lyn i fjor med unntak av 1. Det å sammenlikne Somen med Kim funker dermed ikke helt, men jeg er enig med deg på visse punkter, som at Kim faktisk kan lykkes i Stabæk. Når det er sagt, så er det vel minst like stor sjanse for at han mislykkes. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 11. Mars 2009 (endret) Del Skrevet 11. Mars 2009 (endret) Nå vet vi jo heller ikke om det er Janne som har ønsket seg Kim Holmen eller om det rett og slett er en signering han får mer eller mindre tredd nedover hodet fordi noen andre i klubben mener det er viktig å kjøpe norsk og/eller ikke har funnet en ordentlig god spiller som er tilgjengelig. Å trekke en parallell til Somen er ganske meningsløst. Somen hadde ekstreme basisferdigheter, iallfall etter Tippeliga-målestokk, og det var det nok mange som hadde sett selv om Odd prioriterte å benytte sine ikke-EØS-spillere andre steder på banen enn ved siden av Tommy Svindal Larsen. Og det er faktisk en fellesnevner for så å si alle de såkalte "gråsteinene" som Janne liksom skal ha gjort om til gull - de har kommet til Stabæk med bøttevis av basisferdigheter. Det er et litt enklere utgangspunkt å jobbe med enn en turner som kan løpe fort, men trenger å lære seg å spille fotball. De få bomsigneringene vi har gjort de siste årene har stort sett vært spillere med svært begrensede basisferdigheter. Janne har nok ingen trylleformular som gjør om dårlige spillere til gode, men han har vært dyktig til å få gode spillere til å passe inn i laget, enten umiddelbart eller etter litt terping. Endret 11. Mars 2009 av Perfect 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 11. Mars 2009 (endret) Del Skrevet 11. Mars 2009 (endret) Okei dere blaa.Det er bare en ting vi kan gjøre. vente å se hva som skjer. Ingen av oss har en eneste peil på hva som skjer inni hodet til JJ. Men det jeg vet er at han var i et møte med Kim. At Holmen snakket med JJ i går er gammelt nytt. Har du kjennskap til at de har vært i samtaler i dag også? Endret 11. Mars 2009 av Kjetil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 11. Mars 2009 Del Skrevet 11. Mars 2009 er det noen som vet om noen andre spillere som kan vaere paa vei inn?? etter kampen mot engen var det snakk om 2 nye spillere en offensiv og en venstre back.. men naa er det 2 offensive det snakkes om... noen som vet om noen andre kandidater enn Kim holmen?? har en viss skepsis til han, men kan jo vaere at han kan slaa igjennom her ogsaa.. JJ har laget gull av graastein for han... spennende aa se hva fremtiden og serien bringer :-D gleder meg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå