Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tror laget hadde vært mer tjent på en spiss som kunne stange, stige og møte enn en "lik" spisstype som dem fra før, der eneste forskjell er at Holmen har dårligere teknikk, men noe hurtigere. Tempo og mange raske spillere på banen er imidlertid framtida, med samtidige bevegelser og rask omstilling både offensivt og defensivt. Allikevel er ikke Holmen en som utfyller dem som er i stallen.

Men med så mange raske spillere på banen, hvis Hoff, Nannskog og Holmen starter, bare "på topp", kan det gi et skikkelig tempovertak og stresse tunggrodde norske stoppere og midtbanespillere i oppspill og i å sette i gang spillet. Kanskje spesielt i TA.

Men en Holmen-type gir ikke større fleksibilitet og virkemidler i angrepsspillet som en annen spiller som hadde utfylt bedre hadde gjort. For han er ikke spesielt god på annet enn farta. Synes laget hadde treng et oppspillspunkt, en som kan forandre utfordingene for motstanderen og ført blir større taktiske muligheter, som gjør at ikke hele angrepet blir så "endimensjonalt". Derav en som kan møte, støte og stange. Vet ikke om Holmen er riktig spilletype nå, men han er vel kanskje et et ledd i å fornorske spillerstallen mer. Men han kan vel bli til noe hvis han forstetter utviklingen. Han hadde jo en ganske bra scoringsrate i 2. divisjon også - da har han om ikke annet et iboende potensiale, om enn noe langt inne. Han kan bli en entertainer. Den som lever får se. Deilig å lese Perfect 7-innlegg igjen, må jeg si!!

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om noen andre kandidater enn Kim holmen??

Bare jeg som synes Dario Zahora virker som en bra kandidat? Er vel ikke fullt så aktuell for RBK lenger, nå som de har kjøpt Prica. Omtale og link til skryte-video ligger her. God på hodet, god med begge beina, kan spille både møtende og i bakrom. God dødballskytter (m. venstre bein).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Ikke enighet mellom Lyn og Stabæk.

- Holmen har fortsatt ikke bestemt seg i forhold til en eventuell overgang:

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle232115.ece

I utgangspunktet skjønner jeg fint lite av denne interessen. Regner i hvert fall med at Stabæk ikke blir med på (ytterligere) overprising.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å snakke om noe annet enn Kim Holmen. Har det skjedd noe mer med Albert LeGrand eller hva han het? Skulle ikke han komme på prøvespill?

Jo, men kommer ikke før på mandag eller tirsdag... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men etter hva jeg har skjønt(arrester meg om jeg har feil), er Albert LeGrand en defensiv midtbane spiller. Det trenger vi hvertfall ikke. HH Og Farnerud har jo kuppet sentral midtbane uansett, og der har vi allerede mange, mange alternativer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men etter hva jeg har skjønt(arrester meg om jeg har feil), er Albert LeGrand en defensiv midtbane spiller. Det trenger vi hvertfall ikke. HH Og Farnerud har jo kuppet sentral midtbane uansett, og der har vi allerede mange, mange alternativer.

:rolleyes: Er ingeting vi er ute etter godt nok? Vi har store deler av vinteren hatt under 10 utespillere på trening og så mener alle at vi en kun en Veigar fra å være komplette. Vi skal spille 30 TL-kamper, spille forhåpentligvis minst 12 kamper i Europa (6 kvalikkamper + gruppespill CL/EL) + flere NM-kamper. Vi trenger alle de spillerne vi kan få. Det laget med størst bredde i stallen vinner TL denne sesongen. Garantert. Det holder ikke med en første 11er som er god nok. Dessuten så må vi forbedre oss på at spillere en gang forsvinner. Da Annan forsvant hadde vi Henning som steppet inn. Når Farnerud kommer seg tilbake i Europa igjen, så er det da kjekt å allerede ha en spiller i stallen som kan ta over. Vi har alltid behov for nye gode spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rene spekulasjoner at det er LeGrand som kommer. Kun Somen og Stabæk som vet navnet hans. LeGrand er Alfakrøllringo's segmentering av kamerunske spillere :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei dere blaa.

Det er bare en ting vi kan gjøre. vente å se hva som skjer.

Ingen av oss har en eneste peil på hva som skjer inni hodet til JJ. Men det jeg vet er at han var i et møte med Kim og at han har lagt en plan for hvordan han skal lykkes.

JJ har kjøpt for eksempel Somen som satt på benken i ODD. ingen visste hva han sto for, men det visste Janne.

Og jeg trenger ikke skrive hva som skjedde med vår "crocodile".

Så ingen trenger å kritisere Kim. Janne har planen klar som alltid! ;)

Hepp,

Dette stemmer jo ikke. Somen var tidvis MEGET god for Odd den første sesongen han var der, så god at RBK var nære på å hente ham. Men noe skjedde med Somen. Jeg mistenker at ting ikke funket sosialt i Skien. Han begynte å prestere dårligere og ble så gradivs presset ut av Odd laget. Odd ledelsen gjorde også noen merkelige disposisjoner, som ledet til at Somen ble overføldig. Men potensialet lå der hele tiden. Dermed var det ikke noen enorm overraskelse for de som følger litt med at han kom til å slå igjennom i Blaa drakt... Somen var et åpenbart scoop! En spiller med et enormt potensiale som underpresterte.

Kim Holmen er stikk motsatt av Somen. Han er en dårlig fotballspiller som har overprestert i Lyn. JJ er en dyktig trener, ingen tvil om det - Men bare det å få Holmen til å utvikle anstendig grunnteknikk i en alder av 26 år vil kreve evner av gudommelige proposjoner i tillegg til abnormalt utviklet flaks. Vi ser jo hvordan enkelte har kritisert Hoff for å ha et dårlig mottak på forumet, men vit da at Hoff er for finteknikker å regne sammenlignet med Holmen. I følge noen Lyntilhengere som har plaget meg på jobben i dag, sliter Holmen med å trikse tre. Vi må heller ikke glemme at han var sjanseløs mot de mektige forsvarerene til Kjelsås forleden dag...

"Er'n kjapp?"

"Jepp!"

"Wohoo, løp og kjøp!!!!"

Sorry, men dette er brente penger...

@ringo

PS:

Jeg er enig enig med deg Piper - Steffen Nystrøm er en langt mer interessant spiller

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om noen andre kandidater enn Kim holmen??

Hva med Steffen Nystrøm i Godset?

Rask spiller, kan spille kant og spiss, bedre basisferdigheter enn Holmen

God på hodet også, av det jeg har sett. Absolutt noe vi mangler i troppen, særlig nå som vi kanskje kan vente flere legg ifra kant. Godset har økonomiproblemer, men selger de? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk gjennomgå av Lyn-supportere på skolen i dag. Folk jeg kan sette meg ned og ha en seriøs fotballdiskusjon med, som har gode og gjennomtenkte meninger, kom ristende på hodet i dag og spurte meg hva Stabæk-ledelsen har røyka. Den av dem med aller mest fotballkunnskaper nevnte faktisk ordet dårlig, noe jeg aldri har hørt ham bruke før (foretrekker uttrykket "manglende ferdigheter"). Men han mente faktisk at Kim Holmen var (og er) en komplett dårlig og ubrukelig fotballspiller.

Nå er jo denne karen Lyn-supporter, men han mente at vi ville gjøre dem en stor tjeneste ved å "gi bort penger" som de kan bruke til å holde lenger på Guastavino. Jaja, for håpe at det umulige er mulig, og at Holmen kan bli en god spiller for oss dersom han kommer. Vi har jo ledd sist før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Dette stemmer jo ikke. Somen var tidvis MEGET god for Odd den første sesongen han var der, så god at RBK var nære på å hente ham. Men noe skjedde med Somen. Jeg mistenker at ting ikke funket sosialt i Skien. Han begynte å prestere dårligere og ble så gradivs presset ut av Odd laget. Odd ledelsen gjorde også noen merkelige disposisjoner, som ledet til at Somen ble overføldig. Men potensialet lå der hele tiden. Dermed var det ikke noen enorm overraskelse for de som følger litt med at han kom til å slå igjennom i Blaa drakt... Somen var et åpenbart scoop! En spiller med et enormt potensiale som underpresterte.

Kim Holmen er stikk motsatt av Somen. Han er en dårlig fotballspiller som har overprestert i Lyn. JJ er en dyktig trener, ingen tvil om det - Men bare det å få Holmen til å utvikle anstendig grunnteknikk i en alder av 26 år vil kreve evner av gudommelige proposjoner i tillegg til abnormalt utviklet flaks. Vi ser jo hvordan enkelte har kritisert Hoff for å ha et dårlig mottak på forumet, men vit da at Hoff er for finteknikker å regne sammenlignet med Holmen. I følge noen Lyntilhengere som har plaget meg på jobben i dag, sliter Holmen med å trikse tre. Vi må heller ikke glemme at han var sjanseløs mot de mektige forsvarerene til Kjelsås forleden dag...

"Er'n kjapp?"

"Jepp!"

"Wohoo, løp og kjøp!!!!"

Sorry, men dette er brente penger...

@ringo

PS:

Jeg er enig enig med deg Piper - Steffen Nystrøm er en langt mer interessant spiller

O Rakel!

Skal forsøke å fatte meg i korthet;

Hva tror du ligger bak Stabæk's (sportslig ledelse) vurdering når de ønsker å kjøpe Holmen? Tror du DE TROR de har sett noe du ikke har sett, eller TROR DU de rett og slett ikke har så peiling på dette som deg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tror du ligger bak Stabæk's (sportslig ledelse) vurdering når de ønsker å kjøpe Holmen?

Hepp,

Nei si det... Det finnes overhode ingen logisk forklaring til det. Så jeg heller også til desperasjon.

...og sorry hvis jeg ikke legger meg ned og logrer for alt Stabæks sportslige ledelse måtte finne på av krumspring.

Men så lenge jeg bryr meg om denne fotballklubben så forbeholder jeg meg retten til å SKRIKE høyt her på forumet hver gang jeg mener klubben er i ferd med å gjøre en kjempetabbe.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så lenge jeg bryr meg om denne fotballklubben så forbeholder jeg meg retten til å SKRIKE høyt her på forumet hver gang jeg mener klubben er i ferd med å gjøre en kjempetabbe.

@ringo

Jeg håper at du og alle her på forumet fortsetter å bry dere om denne fotballklubben. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig med @ringo.

Man må si fra når klubben er i ferd med å gjøre noe dumt, akkurat som man kan skryte når de gjør noe bra. Det kalles kjærleik. Ikke bare jatte med, men stå opp for det rette når den andre parten ikke skjønner sitt eget beste. håper dere med kontatker innad i klubben kan formidle skepsisen og dermed få noen oppriktige svar om hvorfor Holmen er ønsket, og evnt. hvorfor de har kommet dit hen at man går for denne "løsningen" på spissproblemet vårt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@ringo

Jeg håper at du og alle her på forumet fortsetter å bry dere om denne fotballklubben. :)

Viser jo at folk bryr seg når man har meninger om hva klubben henter av spillere. Men etter det jeg har lest vil Stabæk ha et raskt svar fra Holmen, men hvor raskt er et raskt svar? Har jo ikke hørt noe idag (så vidt jeg vet).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det går i vasken, og at vi skaffer oss Guastavino isteden!

Eller at forhandlingene drøyer fordi Stabæk prøver seg på en dobbeltdeal....

Stabæk og Lyn kan vel ikke begynne å forhandle igjen så lenge Holmen har fått kontraktsforslag fra oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ingen link på TV2Sporten.no nå, men Jönsson sa på 21.25-sendinga at de har fulgt Holmen en stund, og at han har spennende ferdigheter. Og at han bør passe fint inn i Stabæk, gjerne i tospann med Nannskog...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk og Lyn kan vel ikke begynne å forhandle igjen så lenge Holmen har fått kontraktsforslag fra oss?

Holmen sa vel (ref. http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...icle232115.ece) at han trodde klubbene ikke var helt enige enda. Det må være lov å håpe fortsatt (på DG, altså).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Budstikka idag: (kl 15)

Han forteller han virkelig har måttet gå i tenkeboksen, og han er ennå ikke sikker på hvilken avgjørelse han vil ta dersom en Stabæk-kontrakt blir lagt på bordet.

- Jeg oppfatter i tillegg at det ennå ikke er helt hundre prosent enighet mellom klubbene, sier Holmen.

Jeg har iallefall oppfattet at det ikke bare står og faller på hva Holmen vil ennå.

EDIT: geirti kom meg i forkjøpet..

Endret av BlaaDrømArena
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ingen link på TV2Sporten.no nå, men Jönsson sa på 21.25-sendinga at de har fulgt Holmen en stund, og at han har spennende ferdigheter. Og at han bør passe fint inn i Stabæk, gjerne i tospann med Nannskog...

Synes du han sa det med overbevisning.....?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...