Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Finner ingen link på TV2Sporten.no nå, men Jönsson sa på 21.25-sendinga at de har fulgt Holmen en stund, og at han har spennende ferdigheter. Og at han bør passe fint inn i Stabæk, gjerne i tospann med Nannskog...

Synes du han sa det med overbevisning.....?

Det er jo også en mulighet for at han sier nei, ifølge TV2-reporteren virket der absolutt som om han hadde sine tvil om mengden spilletid han ville fått i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

quote]

Det er lett å forklare. Sommeren 2008 gikk investorer inn med penger vi ikke hadde for å "sikre" gullet, heldigvis.

Disse ville helt sikkert ha litt tilbake.

Det er dog penger til spillerkjøp, men du kan ikke sammenligne summene på salg og kjøp i vinter uten å ta hensyn til sist sommer og det underskuddet det resulterte i.

Hvor mange dyre spillere kjøpte vi i fjor? Austbø til 4-5 mill var vel den eneste....

Klart lønningene og sign on fee (?) har litt å si, men ikke 53 mill.

Får litt følelsen av at det var "vi satser alt på gull i år også sparer vi penger neste år, for da er det liksom ikke så viktig". Men det er jo DA det teller (CL...)

edit: Klart klubben fikk lite eller ingenting for salget av Veigar, men Alan var vel 100% eid.

Vi handlet i sommer, når vi ledet serien. Hvis du ikke husker hvem det var , foreslår jeg at du går inn på

http://www.stabak.no/content/view/3450/479/

nederst på profilene står det når de debuterte :rolleyes:

Det er forøvrig spillere jeg tror vil bli kanonbra i år

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, egentlig synes jeg det er sjelden Janne sier noe med overbevisning når han blir intervjuet av TV2... ;) Men det lyste ikke begeistring av øynene hans akkurat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det går i vasken, og at vi skaffer oss Guastavino isteden!

Eller at forhandlingene drøyer fordi Stabæk prøver seg på en dobbeltdeal....

Da skulle jeg hoppet herfra til månen! Det ville vært perfekt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, egentlig synes jeg det er sjelden Janne sier noe med overbevisning når han blir intervjuet av TV2... ;) Men det lyste ikke begeistring av øynene hans akkurat.

Hepp,

Eller så hadde han kameralyset rett i øynene... Det her er å gripe etter halmstrå folkens. Jeg vet det er frustrerende å sitte på sidelinjen og se klubben begå et åpenbart feilgrep og være maktesløs til å gjøre noe med det...

Sånn uten å gå vitenskapelig til verks vil jeg tippe at det finnes 2-3 spisser i samtlige tippeligaklubber som er bedre enn Holmen og ca halvparten av det igjen i Adeccoligaen. Dvs. at vi bør ha et 60-talls angrepsspillere i de to øverste divisjonene som ville vært bedre kjøp enn Holmen. Hvis vi da ser bort fra pris selvsagt.

Dessuten begynner jeg alt å bli drit lei av kollegar, naboer og kompiser m.m. som med fårete smil om munnen tar kontakt og lurer på om Stabæledelsen er blitt løsemiddelskadet ute i nybygget. Selv folk som følger marginalt med på fotball spør om det har brent i sikringsskapet...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns hele Holmen-saken er blitt merkelig behandlet her på Forumet (nå har jeg ikke lest alle innleggene).  De fleste uavhengige eksperter mener at han kan få en ny vår i Stabæk og tilføre laget en ny dimensjon.

$' egne eksperter mener tydeligvis noe annet.

Men jeg tillater meg å gå imot våre eksperter.  Jeg ønsker ham velkommen.  Og dersom Kim Holmen velger å komme til Stabæk skal jeg gjøre mitt ytterste for at han får den mottakelse og støtte enhver Stabækspiller skal ha.  Jeg tror det kan bli bra.

PS - Mange lurte vel på om Stabæk var løsemiddelskadet da de kjøpte en ubrukelig Somen fra Odd, en halvskadet Veigar fra Island, en ubrukelig Annan fra Start...

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde han bare vært 20 år...

Jeg tror dette dreier seg om at vi liksom MÅ kjøpe norskt. Selvfølgelig finnes det mange andre alternativer. Kim Holmen har en ekstremferdighet i form av hurtighet, men har vi bruk for den ferdigheten og KUN den ferdigheten?

Jeg har trua på Kim Holmen hvis man snakker om å ligge bakpå og kjøre kontringer. Men jeg synes det er drøyt å kjøpe en spiller for 2 mill bare for å eventuelt få bruk for ekstremferdigheten i ett eventuelt gruppespill i CL.

Hvis Lyn har han som 4-5-6 valg som spiss så sier vel det i seg selv at han IKKE er god nok til å rett inn i start elveren, mens ledelsen har sagt de kun skal forsterke med spillere som kan gå rett inn.

Er dette bare ett spill for galleriet mens vi huker inn storfisken? Jeg håper det, men jeg tror ikke det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns hele Holmen-saken er blitt merkelig behandlet her på Forumet (nå har jeg ikke lest alle innleggene).  De fleste uavhengige eksperter mener at han kan få en ny vår i Stabæk og tilføre laget en ny dimensjon.

Men jeg tillater meg å gå imot våre eksperter.  Jeg ønsker ham velkommen.  Og dersom Kim Holmen velger å komme til Stabæk skal jeg gjøre mitt ytterste for at han får den mottakelse og støtte enhver Stabækspiller skal ha.  Jeg tror det kan bli bra.

PS - Mange lurte vel på om Stabæk var løsemiddelskadet da de kjøpte en ubrukelig Somen fra Odd, en halvskadet Veigar fra Island, en ubrukelig Annan fra Start...

Jeg slenger meg på den. Jeg mistenker at Holmen skal spisses i avslutteregenskapene sine, og at systemet vårt med hengende og møtende appelsiner får en litt annen vri i år. Daigo og Hoff får serveringsrollene og kan velge mellom to stikkere i Kim og Daniel. Det kan funke greit. Får vi en mann til som kan komme på lange løp bakfra kan det bli enda penere.

Jeg er forsåvidt enig i at Holmen sjelden har briljert, men det er mulig at hans fart i kombinasjon med litt giftigere avlsutninger er akkurat det som trengs.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ikke glemme at GGG har avfeid andre debattanters interesse for Holmen som tøv osv i lang tid. Pluss at de har benyttet mange anledninger til å fortelle om hvor dårlig han er (og resten av Lyn).

Alanzinho var heller ikke noe bra for Stabæk i følge vår(e) ekspert(er). Vel, han var høyst delaktig i sølv og gull. I tillegg ble han solgt for et stort antall fjelldollar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ikke glemme at GGG har avfeid andre debattanters interesse for Holmen som tøv osv i lang tid. Pluss at de har benyttet mange anledninger til å fortelle om hvor dårlig han er (og resten av Lyn).

Alanzinho var heller ikke noe bra for Stabæk i følge vår(e) ekspert(er). Vel, han var høyst delaktig i sølv og gull. I tillegg ble han solgt for et stort antall fjelldollar.

Noen som hadde tro på Somen før han kom eller......?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det sies at Veigar, Somen, Alan, osv. alle trengte langt tid i Stabæk før de ble tilstrekkelig gode. Mulig Holmen vil bli god med tid, men da er han fort 28-29.

Er pasningsspillet til Holmen like svakt som avsluttningene?

Og hvorfor er det så viktig å kjøpe norsk? Mulig det bare er meg, men jeg kunne ikke gitt mer faen i hvor spillerne kommer fra. 3 poeng er alt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt bekymringsverdig at Holmen ble byttet ut i omtrent alle kampene i fjor?

Fotballbørs for Kim Holmen

Edit: Legger også med en oversikt over mest effektive spillere (minutter ift mål)

Navn min pr. mål tid spilt/ant. mål

1 Tommy Høiland, Viking 47 47/1

2 Besart Berisha, Rosenborg 91 272/3

3 Thorstein Helstad, Brann 94 1035/11

4 Odion Jude Ighalo, Lyn 98 588/6

5 Pálmi Rafn Pálmason, Stabæk 108 216/2

6 Daniel Nannskog, Stabæk 142 2279/16

7 Jose Mota, Molde 145 1735/12

8 Diego Guastavino, Lyn 150 600/4

9 Johan Andersson, Stabæk 158 1890/12

10 Gardar Jóhannsson, Fredrikstad 161 1606/10

11 Morten Moldskred, Tromsø 163 1626/10

12 Marcus Pedersen, HamKam 176 176/1

13 Gunnar Heidar Thorvaldsson, Vålerenga 176 351/2

14 Steffen Iversen, Rosenborg 179 1787/10

15 Yssouf Koné, Rosenborg 182 726/4

16 Mohamed Abdellaoue, Vålerenga 193 1736/9

17 Arild Sundgot, Lillestrøm 193 1541/8

18 Espen Hoff, Lyn 194 1938/10

19 Mame Niang, Viking 195 778/4

20 Andreas Tegström , Fredrikstad 197 591/3

21 Thiago Martins, Bodø/Glimt 201 1007/5

22 Olivier Occean, Lillestrøm 209 2301/11

23 Birkir Bjarnason, Bodø/Glimt 210 1049/5

24 Stig Johansen, Bodø/Glimt 211 1053/5

25 David Nielsen, Strømsgodset 216 1945/9

26 Sigurd Rushfeldt, Tromsø 221 1766/8

27 Ante Vitaic, HamKam 225 899/4

28 Denis Selimovic , Aalesund 225 225/1

29 Tor Hogne Aarøy, Aalesund 227 2041/9

30 Veigar Pall Gunnarsson, Stabæk 229 2294/10

31 Trond Olsen, Bodø/Glimt 230 2302/10

32 Aksel Berget Skjølsvik, Molde 238 476/2

33 Mame Biram Diouf, Molde 239 1670/7

34 Gylfi Einarsson, Brann 240 720/3

35 Didier Konán Ya, Rosenborg 241 1444/6

36 Alanzinho, Stabæk 245 2205/9

37 Rodolph Austin, Brann 246 491/2

38 Diego Silva, Aalesund 253 1265/5

39 Bojan Zajic, Vålerenga 271 814/3

40 Pape Paté Diouf, Molde 273 1090/4

41 Kim Kristian Holmen, Lyn 277 1942/7

42 Tarik Elyounoussi, Fredrikstad 280 1402/5

43 Jan-Derek Sørensen, Bodø/Glimt 306 1838/6

44 Endre Fotland Knudsen, Lyn 307 307/1

45 Olivier Karekezi, HamKam 318 1591/5

46 John Pelu, Rosenborg 322 322/1

47 Christer George, Strømsgodset 329 1314/4

48 Martin Fillo, Viking 330 1978/6

49 Vidar Nisja, Viking 339 677/2

50 Njogu Demba-Nyrén, Brann 341 1023/3

Endret av sauen
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det sies at Veigar, Somen, Alan, osv. alle trengte langt tid i Stabæk før de ble tilstrekkelig gode. Mulig Holmen vil bli god med tid, men da er han fort 28-29.

Er pasningsspillet til Holmen like svakt som avsluttningene?

Og hvorfor er det så viktig å kjøpe norsk? Mulig det bare er meg, men jeg kunne ikke gitt mer faen i hvor spillerne kommer fra. 3 poeng er alt.

Hva så om han blir god når han er 28-29...hvor gammel var ikke Nanne når han kom, og vi har da glede av han ennå....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt bekymringsverdig at Holmen ble byttet ut i omtrent alle kampene i fjor?

Fotballbørs for Kim Holmen

Edit: Legger også med en oversikt over mest effektive spillere (minutter ift mål)

Navn min pr. mål tid spilt/ant. mål

30 Veigar Pall Gunnarsson, Stabæk 229 2294/10

31 Trond Olsen, Bodø/Glimt 230 2302/10

35 Didier Konán Ya, Rosenborg 241 1444/6

38 Diego Silva, Aalesund 253 1265/5

40 Pape Paté Diouf, Molde 273 1090/4

42 Tarik Elyounoussi, Fredrikstad 280 1402/5

Tja hva kan man si, hvis du ser på de rundt, så burde vi sutret dersom Tarik og Trond Olsen var aktuelle...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er vel at om vi må vente et par-tre sesonger på at en spiller skal bli god er det vel så greit om det er en av våre egne juniorer, eller en annen unggutt, enn et parmillionerskjøp på 26 år. Vi trenger spillere som kan slå til med én gang. Fremtidshåp har vi en del av fra før, selv om talentsatsingen til Stabæk kanskje ikke er så god som mange skulle ønske (eller som ryktet vil ha det til?).

For øvrig blir jeg like forbauset hver gang noen trekker frem "overraskelsessigneringene" Somen, Alan og Annan hver gang en eller annen middelmådighet er linket til Stabæk. At ikke enhver gjennomsnittssupporter hadde full oversikt over potensialet til noen av våre beste spillere før de kom til klubben betyr ikke at en hvilken som helst spiller på middels førstedivisjonsnivå skal gjennomgå en mirakelforvandling bare de kommer til Stabæk. Hvis noen man trodde var en gråstein viste seg å være gull, var det ens evne til å vurdere spillerens potensiale og ferdigheter som var for dårlig, enkelt og greit. JJ har aldri gjort gull av gråstein. Det er rett og slett ikke mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror holmen kan bli intressant om han kommer.

kommer troligtvis få mycke bättre bollar att löpa på i stb än i lyn.

tycker faktiskt han va ok förra året.

om han sen kunde få avslutningsträning av kung daniel och ta till sig det så kan det bli grymt,

har ju förstått det som daniel vill jobba med sånt när han väl lägger av

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern spillere med 1 mål i 2008 fra den listen. Av de som er igjen foran Kim Holmen tror jeg bare det er Tegström vi ville fått billigere.

Jeg tror at Lasse og Janne er helt enig med de som gnåler at vi heller burde hatt Gustavinho eller leid Veigar. Problemet for Lasse er at han ikke kan få det han peker på. Trist, men sant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er vel at om vi må vente et par-tre sesonger på at en spiller skal bli god er det vel så greit om det er en av våre egne juniorer, eller en annen unggutt, enn et parmillionerskjøp på 26 år. Vi trenger spillere som kan slå til med én gang. Fremtidshåp har vi en del av fra før, selv om talentsatsingen til Stabæk kanskje ikke er så god som mange skulle ønske (eller som ryktet vil ha det til?).

For øvrig blir jeg like forbauset hver gang noen trekker frem "overraskelsessigneringene" Somen, Alan og Annan hver gang en eller annen middelmådighet er linket til Stabæk. At ikke enhver gjennomsnittssupporter hadde full oversikt over potensialet til noen av våre beste spillere før de kom til klubben betyr ikke at en hvilken som helst spiller på middels førstedivisjonsnivå skal gjennomgå en mirakelforvandling bare de kommer til Stabæk. Hvis noen man trodde var en gråstein viste seg å være gull, var det ens evne til å vurdere spillerens potensiale og ferdigheter som var for dårlig, enkelt og greit. JJ har aldri gjort gull av gråstein. Det er rett og slett ikke mulig.

Er virkelig Holmen så gråstein som folk skal ha det til? En spiller som gjennom sin hurtighet skaper sjanser for seg selv og for andre, men setter for lite er vel et godt utgangspunkt for å få til en habil spiss. Iallefall iforhold til en spiller som ikke skaper sjanser for hverken seg selv eller for andre. Jeg har trua på at Jönsson kan få mye ut av Holmen. Avslutningsteknikk kan læres. For en gammel turner (ga seg med turn for 10 år siden!!) så er han vandt til å terpe detaljer. Med Jönsson og Daniel som læremester kan dette bli mer enn bra nok for 2 mill. Hva får man egentlig for 2 mill i Norge lenger?

Det at vi bør slippe til flere juniorer er bare tull. Ingen av dem er gode nok nå uansett. De får akkurat nok matching og er fortsatt veldig unge. Juniorstasingen er fortsatt ung og det betyr at vi har en stor glippe mellom faste a-lagsspillere og juniorene som ennå ikke er tettet. Det er ikke i år at disse spillerne skal ta steget uansett. Antakligvis ei heller neste år.

1991 - A.Aase, Hedenstad,

1990 - Diskerud, Rogne, Jensen

1989 - Gromstad

1988

1987 - Tømmernes,

1986

1985 - Austbø, Hauger

1984 - Palmi

1983 - Andersson, Skjønsberg, Daigo

1982

1981

1981 - Hoff, Segerström

1980 - Farnerud, Keller, Risp

Fra vår første faste A-lagsspiller ned til våre mest lovende unge spillere er det en 5 års gap

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er virkelig Holmen så gråstein som folk skal ha det til? En spiller som gjennom sin hurtighet skaper sjanser for seg selv og for andre, men setter for lite er vel et godt utgangspunkt for å få til en habil spiss. Iallefall iforhold til en spiller som ikke skaper sjanser for hverken seg selv eller for andre.

1989 - Gromstad

1988

1987 - Tømmernes,

1986

1985 - Austbø, Hauger

1984 - Palmi

1982

1981

1981 - Hoff, Segerström

Fra vår første faste A-lagsspiller ned til våre mest lovende unge spillere er det en 5 års gap

1989 - Gromstad

1988

1987 - Tømmernes,

1986

1985 - Austbø, Hauger

1984 - Palmi

1982 - Kim Holmen

1981

1981 - Hoff, Segerström

Der ser vi Kim holmen i alderssamenheng med de andre,

problemet er ikke bare de dårlige avsluttningene det er basisferdighetene som fotballspiller som er problemet, ser ikke for meg Holmen og Nannskog på topp sammen som en seierformel, da blir fort Nannskog for møtende og vi blir ikke så farlige fremover, mest sannsylig havner han på benken men Janne har jo utalt at han tror det kan funke med Holmen og Nannskog sammen på topp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ser vi Kim holmen i alderssamenheng med de andre,

problemet er ikke bare de dårlige avsluttningene det er basisferdighetene som fotballspiller som er problemet, ser ikke for meg Holmen og Nannskog på topp sammen som en seierformel, da blir fort Nannskog for møtende og vi blir ikke så farlige fremover, mest sannsylig havner han på benken men Janne har jo utalt at han tror det kan funke med Holmen og Nannskog sammen på topp.

Jeg er ikke spesielt bekymret for alderen til Holmen. Uten sammenlikning så ble vel ikke Nannskog seriøs fotballspiller ganske sent og han har vel toppet karrieren sin i Stabæk da han var over 30 år gammel. Holmen har nok mer enn nok grunntrening i kroppen til å holde på så lenge han vil. Turning er nok den idretten som gir best fysiske forutsetninger for å lyktes i mange andre idretter.

Tror de fleste, utenom Daniel selv, er enige med at Nannskog og Holmen konkurrerer om den samme plassen i laget. Daniel mener at hans image som bakromsspiss er noe han har fått i tiden i Norge. Tidligere har han vært mer tilrettelegger (litt ala Veigar), så hvordan Nannskog og Holmen vil fungere på topp sammen er fortsatt uvisst. Men tviler ikke på at det er et bedre alternativ enn mange andre konstilasjoner vi kan ha på topp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Janne har tydeligvis trua, og da henger jeg meg med på den. Janne har gjort underverker før, og jeg tror Holmen er et godt objekt å jobbe med slik at vi potensielt kan få en fremtidig arvtaker for Daniel.

Jeg ønsker Holmen velkommen dersom det blir enighet om avtalen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heldigvis var det mange som var veldig fornøyd da PFO endelig signerete for oss også. Fortball er ikke matematikk. Fotball er religion, og der er ingenting sementert i fakta.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heldigvis var det mange som var veldig fornøyd da PFO endelig signerete for oss også. Fortball er ikke matematikk. Fotball er religion, og der er ingenting sementert i fakta.

Amen.

Holmen omtales blant annet med disse ordene på bastionsforumet; ...vi mister en kjapp (til tider livsfarlig), lojal og sympatisk spiller. Så langt synes jeg Kim har opptredt på en veldig redelig måte i en litt ubekvem situasjon.

Høres ut som strake motsetningen til rotta! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ingen som har antydet noe annet om Holmen som person.

Det er det kanskje ikke. Har dessuten ikke påstått noe annet. Men nå er det vel litt ironisk at en sympatisk person blir behandlet som en dritt når han er på vei til klubben, mens en usympatisk person i PFO ble behandelt som en helt da han var på vei....

Trivsel er en viktig faktor for å lyktes i Stabæk. Noe Svindal-Larsen bekrefter i dag: (et norsk mini-Barca)

Han tror at Stabæks dyrking av miljøet, er noe av hemmeligheten bak deres suksess.

- Den er en veldig inkluderende klubb og jeg mener at man må trives for å lykkes. Klubben er klar på nettopp det og miljøet er en vesentlig faktor, legger han til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ingen som har antydet noe annet om Holmen som person.

Det er det kanskje ikke. Har dessuten ikke påstått noe annet. Men nå er det vel litt ironisk at en sympatisk person blir behandlet som en dritt når han er på vei til klubben, mens en usympatisk person i PFO ble behandelt som en helt da han var på vei....

Trivsel er en viktig faktor for å lyktes i Stabæk. Noe Svindal-Larsen bekrefter i dag: (et norsk mini-Barca)

Han tror at Stabæks dyrking av miljøet, er noe av hemmeligheten bak deres suksess.

- Den er en veldig inkluderende klubb og jeg mener at man må trives for å lykkes. Klubben er klar på nettopp det og miljøet er en vesentlig faktor, legger han til.

Nesten så man blir glad i gutten igjen :-))

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig Holmen vil bli god med tid, men da er han fort 28-29.

Om Holmen slår ut i full blomst når han er 29, gjør det meg ingenting. Ingen har vel noensinne brukt alderen mot Nannskog?

Tegstrøm var god i Sandefjord, er vel litt på sidelinjen i FFK. Han har vel også en rimelig grei teknikk. En som JJ kan heve til nye (gamle) høyder?

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...