Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Med mindre Risp skulle floppe, selvsagt. Han var tryggere enn MMS mot VIF, så her (i likhet med vår japanske venn) håper jeg på en spiller som vokser.

Jeg så da flere anledninger hvor Risp ikke virka så veldig stødig, på målet var det han som rota det til i duell med Moa, og også en av hans første involveringer var ganske dårlig: skulle heade ballen utover tidlig i første omgang, bomma regelrett på ballen og det ble såpass åpent at selv vålerenga holdt på å klare å skape en sjanse der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får en krypende følelse av at klubben kommer til å slite øknomisk denne sesongen... :( Kanskje vi ender opp med flere leiesoldater...

Du tror klubben kommer til å slite økonomisk fordi man har fått inn 40 mill+, og er meget forsiktige med pengebruken?

Nei, snarere at såpass forsiktig pengebruk, tross såpass mye intekter på spillersalg kanskje er et symptom på at klubben ser for seg en usikker fremtid med finanskrise, underskudd, økte driftskostnader osv. Dette kan fort spise opp de 40+. Uansett må dette balanseres mot å satse nå for å oppnå sportslig suksess, som fører til mere inntekter.

Nok om det, det er som sagt bare en "følelse", og jeg har ikke oversikt over økonomien i klubben utover det media skriver.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får en krypende følelse av at klubben kommer til å slite øknomisk denne sesongen... :( Kanskje vi ender opp med flere leiesoldater...

Du tror klubben kommer til å slite økonomisk fordi man har fått inn 40 mill+, og er meget forsiktige med pengebruken?

Uansett håper jeg ikke at ledelsen er så forblåst, eller klubbkassa så bunnskrapt, at vi ikke benytter opsjonen på Risp før en tøff høstsesong. - Med mindre Risp skulle floppe, selvsagt. Han var tryggere enn MMS mot VIF, så her (i likhet med vår japanske venn) håper jeg på en spiller som vokser.

Ikke at jeg i prinsippet er imot leiesoldater. Det må gjerne komme noen før første Mars.

For å si det slik: 40 mill inn etter spillersalg betyr ikke 40 mill til spillerkjøp.

Stabæk har gått 30 mill i underskudd i 2008,et underskudd som har blitt dekket av "snille onkler". Våre "snille onkler" har nok noen føringer til hva pengene nå skal brukes til.

Med 40 millioner inn, er det nok forpliktelser til å redusere underskudd som er prioritet 1.

Endret av kuk
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men 10 mill burde vi da greie å unne oss i spillerkjøp.

30 mill i underskudd var etter at Somen var solgt, men før Veigar og Alan var regnet inn om jeg forstår det riktig.

Sånn sett gikk vi kanskje litt i pluss om de salgene regnes inn. Det betyr at vi fint kan bruke 10 mill på spillerkjøp i år. Om vi bare sørger for å selge spillere tilsvarende Somen, Veigar og Alan i løpet av året...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men 10 mill burde vi da greie å unne oss i spillerkjøp.

30 mill i underskudd var etter at Somen var solgt, men før Veigar og Alan var regnet inn om jeg forstår det riktig.

Sånn sett gikk vi kanskje litt i pluss om de salgene regnes inn. Det betyr at vi fint kan bruke 10 mill på spillerkjøp i år. Om vi bare sørger for å selge spillere tilsvarende Somen, Veigar og Alan i løpet av året...

Hva er det du prøver å si? At vi kan unne oss det eller at vi ikke kan unne oss det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det du prøver å si? At vi kan unne oss det eller at vi ikke kan unne oss det?

At om du er forberedt på å selge Henning, Ponts, Pontus og Keller for å gå i 0 kan vi bruke 10 millioner på spillere nå. Vi hadde en eksepsjonelt god sesong når det gjelder spillersalg i fjor, og kan ikke regne med å tjene like mye de neste årene.

Trolig kommer vi verken til å bruke ti millioner på spillerkjøp, selge for så mye eller være i nærheten av å gå i null uten å få hjelp fra utsiden. Forhåpentligvis vil AC/DC, Tina Turner og Oslo Horseshow være med å betale noe av gildet.

Husk at pengene for Alan kommer i delbetalinger slik at de kan bli regnet i forskjellige kvartal/årsregnskap

Såvidt jeg forsto var det bare snakk om avbetaling, og isåfall inntektsføres det med en gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepsen kan vel være greit det, må innrømme at jeg ikke har lagt spesielt merke til ham verken positivt eller negativt. Zajic nekter å spille andre steder enn sentralt, men kunne vel også vært en mulig makker til Daniel. Men jeg er enig i tankegangen til styret mtp Holmen - som makker til Daniel har vi allerede flere alternativer, men av rene spisstyper som kan erstatte/avlaste Daniel har vi per dags dato ingen. Det er egentlig her fokus bør ligge offensivt.

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepsen er middelmådig og knapt nok det. Han har ingenting i en Stabækdrakt å gjøre. Holmen og nå Jepsen, hva blir det neste? Jon Midtun Lie?

Uansett forteller dette (og Holmen-interessen) meg alt om Stabæks økonomiske situasjon. Den er sansynligvis ikke veldig god.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det skjedd endringer i styret i forhold til hvem som legger føringer på potensielle signeringer? Høiland er udiskutabelt en bedre back - også venstreback - enn Jepsen; noe vi ettertrykkelig så på søndag. I tillegg har vi Stenvoll i bakhånd. (Og Gromstad og Rogne som backuper på høyreback.)

Er målet bare å hente stallfyll har vi jo hatt plenty av spillere på prøve.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepsen er middelmådig og knapt nok det. Han har ingenting i en Stabækdrakt å gjøre. Holmen og nå Jepsen, hva blir det neste? Jon Midtun Lie?

Uansett forteller dette (og Holmen-interessen) meg alt om Stabæks økonomiske situasjon. Den er sansynligvis ikke veldig god.

Nettop. Og det er derfor vi ikke har råd til å være så kritiske i dette forumet.

Kanskje disse spillerne er de beste og eneste mulighetene vi har. :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt tilbake til sagaen om Kim Holmen. Jeg var selv i utgangspunktet skeptisk, men jeg valgte å håpe på at vi ved en eventuell overgang kunne utnytte hurtigheten hans og samtidig utvikle avslutteregenskapene.

Da han takket nei til en overgang ble jeg overrasket. Så vidt jeg kan bedømme har Stabæk et større potensial til å etablere seg som en toppklubb i Norge enn hva Lyn har. I tillegg skal vi ut i Mesterligakvalik. Hvis - jeg understreker hvis - det stemmer at Holmen valgte å takke nei til Stabæk fordi han var redd for ikke å være inne i 11`eren, mener jeg at det viser at han ikke er rette mann for oss. Det vitner i så fall om liten selvtillitt og et lavt ambisjonsnivå. Og i så tilfelle er det bedre at vi venter på en spiller med troen på seg selv og troen på at han kan utvikle og heve Stabæk. Sesongen er lang, og det er bedre å få inn rette spilleren i sommervinduet enn feil spiller i dag.

Uansett føler jeg meg fortsatt ganske trygg på forsterkninger før vinduet stenger denne gang. Rett og slett fordi ledelsen ser det samme som alle oss her inne - at stallen er tynn og sårbar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan jepsen! :o Værsååsnill da. Ville heller bodd i Sibir for resten av livet, enn å se Jepsen ikle seg en Stabæk drakt! Vi har nok av middelmådige spillere fra før av!

var det ikke du som var grisekeen på Kim Holmen :blink: ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan jepsen! :o Værsååsnill da. Ville heller bodd i Sibir for resten av livet, enn å se Jepsen ikle seg en Stabæk drakt! Vi har nok av middelmådige spillere fra før av!

stabæk har ikke middelmådige spillere !!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke Segerstrøm reserve i BOIS før han kom til Stabæk. Strengt tatt ingen toppklubb det der.

Han var jo bare sett på som en som kunne funka som reserve. Jepsen har et godt tilslag og personlig tror jeg det er bedre med en skolert venstreback enn en sten(voll) tøffpotet eller en god Høiland som hører hjemme på høyresiden. :rolleyes:

Endret av Zemzemi
Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det ikke du som var grisekeen på Kim Holmen :blink: ?

Jepp! Det stemmer. Kim Holmen er på ingen måte middelmådig. Mulig litt dårlig formulert tidligere. Tenker mer på at Jepsen bare er en ordinær spiller uten noe som helst finesser. Holmen har farten som gjør han unik, jepsen er bare middels god på alt.

EDIT: Gjennomsnittlig, ville vært et bedre ord når jeg tenker meg om.

Endret av lefsa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Jepsen ja... Tja, tja, hvorfor ikke... En helt ok back, med sin fremste styrke i de offensive spillet. Litt temposvak, men han er likevel ganske god 1 mot 1 offensivt. Det pussige er at han har en helt ok innleggsfot, men ganske rævva oppspill. Bra motor og innstilling - ingen superstjerne, men en spiller som holder et helt kurrant TL nivå og ikke minst venstrebeint.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...