@ringo 22 148 Del Skrevet 8. August 2011 (endret) Del Skrevet 8. August 2011 (endret) Hepp, Nei, det er dessverre faktisk. Men kanskje ikke i forhold til akkurta LIS saken. Denne minstelønnen er såvidt høy (lønnstrinn 1 i Statens regulativ, ca 215K) at den har stått i veien for at endel talent har fått muligheten til å prøve seg i TL. Det blir rett og slett for kostbart for klubbene å ta sjansen. Eller for å være helt korrekt. Det ble for kostbart. Nå har vi fått denne ordningen med en talentpool som man kan bruke på A-laget uten å gi de proff kontrakt. Denne ordningen kom i stand nettopp på grunn av dette kravet om minstelønn og de hindringene den la for unge spillere. Når det gjelder kontrakten til LIS i VIF og hindringer for videre spill, så er vel det en klausul i avtalen mellom TIL og VIF og i så måte ikke et element i avtalen til LIS. Hva gjelder Søgård så er det trist og se LSK kaste en av sine kulturbærere på dynga. Han er absolutt ikke en lirare, men en type med mye innsats og tæl. Noe han også har med seg i treningshverdagen og det er her smellen først og fremst kommer for LSK hvis de dumper han til Start. Skal vi ha noen fra LSK så bør vi forsøke oss på Kristoffer Tokstadsom også er bosmann etter sesongen. @ringo Endret 8. August 2011 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 8. August 2011 (endret) Del Skrevet 8. August 2011 (endret) Skal vi ha noen fra LSK så bør vi forsøke oss på Kristoffer Tokstadsom også er bosmann etter sesongen. Yngre enn Gromstad, Mix, Hammer og Hedenstad (og faktisk på dagen like gammel som Skjelvik). Med Pontus på vei ut døra, Henning og Veigar ute og ellers få med erfaring av betydning, er det kanskje litt eldre spillere vi bør ta en titt på (også)? Jörgen har jo trent U-21 i fem seks år, så de eldste han har vært borti der vil nå være over 25 år. Sikkert ikke alle som har fått ut det fulle potensialet han så i dem. For enda eldre spillere, kanskje han kjenner noen fra sin tid i Häcken eller Helsingborg. En stødig tredveåring som sjelden finner på det ekstraordinære, men som alltid yter full pinne (som Keller). Slike vil være mer og mer verdifulle jo yngre laget blir. Det er fantastisk at vi har slik en god juniorsatsing, men vi må ha en tippeligasatsing utover det. Endret 8. August 2011 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Hepp, Nei, det er dessverre faktisk. Men kanskje ikke i forhold til akkurta LIS saken. Denne minstelønnen er såvidt høy (lønnstrinn 1 i Statens regulativ, ca 215K) at den har stått i veien for at endel talent har fått muligheten til å prøve seg i TL. Det blir rett og slett for kostbart for klubbene å ta sjansen. Eller for å være helt korrekt. Det ble for kostbart. Nå har vi fått denne ordningen med en talentpool som man kan bruke på A-laget uten å gi de proff kontrakt. Denne ordningen kom i stand nettopp på grunn av dette kravet om minstelønn og de hindringene den la for unge spillere. Når det gjelder kontrakten til LIS i VIF og hindringer for videre spill, så er vel det en klausul i avtalen mellom TIL og VIF og i så måte ikke et element i avtalen til LIS. Jeg ser poenget ditt, men mente bare at et prinsipp om krav til minstelønn ikke i seg selv er et problem som man må bli kvitt. Størrelsen kan selvsagt diskuteres og sikkert være et problem i helt spesielle tilfeller, som f.eks. med tanke på veldig unge spillere som uansett ikke er fotballspillere på fulltid og knapt nok har ansvar for egen økonomi, som du sier. Uansett bør alle, som et minimum, kunne leve av jobben sin uten å være avhengige av topprestasjoner for å få endene til å møtes, og 215000 er ikke en sum som rekker særlig langt så sant man har forlatt redet. Det er neppe her skoen trykker for fotballøkonomien. Når det gjelder LIS har jeg ikke satt meg inn i saken. Hadde bare fått med meg at det ville bli veldig dyrt for VIF å la han spille. Det viser et problem ved at slike klausuler i kontrakter som inngås klubbene imellom, og dette problemet kan lett tenkes å overføres til kontrakter mellom spiller og klubb. Prestasjonsstyrte kontrakter kan være positivt, men jeg mener klubbene har et ansvar for ikke å praktisere det på en måte som kan komme til stor, unødvendig ulempe for spilleren, på samme måte som jeg ser moralske betenkeligheter i at klubber inngår avtaler om store utbetalinger når visse kriterier, som f.eks. antall spilte kamper, oppfylles. Konsekvensene kan bli ganske store for en spiller som mister all innflytelse på sin egen karriere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 8. August 2011 (endret) Del Skrevet 8. August 2011 (endret) Hepp, Regelen har også en mision i å beskytte unge utenlandske spillere mot griske klubbledere. Men når det gjelder en mer etablert spiller som LIS som har tjent gode penger i flere sesonger (Over 2 MNOK i året i følge skattelistene) og som kanskje ikke har kvalitetene som skal til lenger, så hadde det vært gunstig å kunne tilby en ren prestasjonsorientert lønn for en periode. Med en gullrot i form av en god kontrakt dersom man innfrir. Si at han får ut høsten på å overbevise og gjør han det så får han automatisk en forlengelse på 2 år til greie betingelser. Nå tror ikke jeg at LIS blir stabækspiller, med mindre vi plutselig skulle selge Johan, Pontus og/eller Vegar. Jeg tror heller ikke vi har råd til å tilby han en kontrakt som han blir fornøyd med. Med mindre vi selger unna litt mer først. Skal vi ha noen fra LSK så bør vi forsøke oss på Kristoffer Tokstadsom også er bosmann etter sesongen. Yngre enn Gromstad, Mix, Hammer og Hedenstad (og faktisk på dagen like gammel som Skjelvik). Med Pontus på vei ut døra, Henning og Veigar ute og ellers få med erfaring av betydning, er det kanskje litt eldre spillere vi bør ta en titt på (også)? Jörgen har jo trent U-21 i fem seks år, så de eldste han har vært borti der vil nå være over 25 år. Sikkert ikke alle som har fått ut det fulle potensialet han så i dem. For enda eldre spillere, kanskje han kjenner noen fra sin tid i Häcken eller Helsingborg. En stødig tredveåring som sjelden finner på det ekstraordinære, men som alltid yter full pinne (som Keller). Slike vil være mer og mer verdifulle jo yngre laget blir. Det er fantastisk at vi har slik en god juniorsatsing, men vi må ha en tippeligasatsing utover det. Helt enig, vi trenger rutine også og det hadde vært hyggelig om Jögge kunne trekke en Henrik Rydström type opp av hatten. Dessverre så skal denne være Bosmann og helst ikke ønske noe lønn for strevet. Tror det blir vrient. Tokstad tok jeg som et eksempel fordi jeg bet meg merke i ham for under pre-season "scouting" i LSK hallen for et par år siden. Jeg tror dette er en spiller som kan komme til å gjøre det bra. Det eksisterer også en lignende klausul mellom LSK og Lørenskog som mellom VIF og TIL i LIS saken, slik at jeg tviler på om LSK kommer til å forlenge med ham. Bosmann, ung formbar og med potensial. Ellers det var noen som foreslo Aksel Berget Skjølsvik i vinter. Det var nok ikke en så halvgal ide, se hvordan han blomstrer nå. Dog i Adecco og med tillitt han ikke ville fått hos oss, men likevel sannsynligvis en god spiller. @ringo Endret 8. August 2011 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marius 500 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Hepp, Jeg har til gode å høre noe positivt om LIS sitt prøvespill i Stabæk. Men det er ikke manko på negativ feedback. Så vidt jeg forstår ble han vurdert til å være klart dårligere enn Benjaminsen, men jeg har ikke vært og spanet på treningene selv så jeg kan dessverre ikke bekrefte påstandene. Det vil uansett overraske meg mye om LIS blir Stabæk spiller. @ringo Var på Telenor hele den aktuelle uken hvor LIS var på prøvespill. Det kom et og annet velplassert skudd nå og da, men stort sett så skvatt jeg når jeg så han komme å sette seg på sidelinjen etter trening. En mindre synlig prøvespiller skal man lete lenge etter. For LIS sin del tror jeg at han karrieremessig vil tjene mest på å gå til et lag i toppen av adecco for å forsøke å finne tilbake formen der. Ikke noe poeng å dra til en annen tippeligaklubb hvor han nok en gang må forsøke å "finne seg sjæl" i andre/tredje divisjon. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hantro76 316 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Stabæk vil ha tidligere Lyn-spiller. Jobber med å knytte til seg hurtige Fredrik Brustad - Ellers er det klart at prøvespillende Donald K.K. Wellington fra Sierra Leone ikke blir Stabæk-spiller. Han er på vei hjem og var ikke mannen Stabæk ønsket som tilskudd i en tynn angrepsrekke Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Solobrus 107 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Hva med Haugesunds Nikola Durdic? Har 28 mål på 68 kamper for Haugesund (+1 før pause mot Start i dag). Han har helt sikkert en del assists også og er en spillende angriper. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jakob 50 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Hva med Haugesunds Nikola Durdic? Har 28 mål på 68 kamper for Haugesund (+1 før pause mot Start i dag). Han har helt sikkert en del assists også og er en spillende angriper. Hva med Beckham a? kontrakten hans med de ute i galaksen går jo ut nå snart... Kunne sikkert også solgt en del drakter, hehe RING RING, det er morning! På tide å våkne 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Solobrus 107 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Hva med Haugesunds Nikola Durdic? Har 28 mål på 68 kamper for Haugesund (+1 før pause mot Start i dag). Han har helt sikkert en del assists også og er en spillende angriper. Hva med Beckham a? kontrakten hans med de ute i galaksen går jo ut nå snart... Kunne sikkert også solgt en del drakter, hehe RING RING, det er morning! På tide å våkne Skjønner at kassen er bunnskrapt, men pt er troppen på 15 utespillere. Noen må inn.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Skjønner at kassen er bunnskrapt, men pt er troppen på 15 utespillere. Noen må inn.. Noen skal nok inn, men det blir ikke spillere som opplever suksess og spilletid i andre tippeligaklubber. Når tilogmed vraksgods fra engen blir for dyrt, er det klart vi ikke skal et stykke ned på suksesskalaen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ChrisX 64 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Nå rykker mest sannsynlig Start ned, noen mulighet for å prøve seg på Stokkelien? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Nå rykker mest sannsynlig Start ned Tre poeng opp til sikker plass............... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Nå rykker mest sannsynlig Start ned Tre poeng opp til sikker plass............... Det er tre ganger så mange poeng som Start har tatt på de siste åtte rundene... 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ChrisX 64 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Nå rykker mest sannsynlig Start ned Tre poeng opp til sikker plass............... Med en kamp mer spilt enn de to nærmeste, og 2 kamper mer spilt enn Odd. Det er lite i spillet deres som tilsier at de kommer til å karre til seg poeng med det første. De er virkelig ikke i nærheten... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stairs 1 614 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Men er det noen tippeliga kåte spillere i start som ser seg "for gode til å rykke ned"? Som feks vil gå ned i lønn for å være der oppe? Hmm Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Men er det noen tippeliga kåte spillere i start som ser seg "for gode til å rykke ned"? Som feks vil gå ned i lønn for å være der oppe? Hmm Er det lov å håpe at Espen Hoffs bedre halvdel kunne tenke seg tilbake til Bærum OG at Hoffern godtar en drøy tredjedel av hva han hadde sist gang han var i Stabæk? Neppe, men en herlig tanke... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Men er det noen tippeliga kåte spillere i start som ser seg "for gode til å rykke ned"? Som feks vil gå ned i lønn for å være der oppe? Hmm Det finnes helt sikkert spillere der som blir værende i tippeligaen. Men de vil neppe gå ned så mye i lønn og blir derfor ikke Stabækspillere. Helt greit for meg. Bortsett fra Hoffern er det ingen i start jeg kunne tenke meg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ChrisX 64 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Men er det noen tippeliga kåte spillere i start som ser seg "for gode til å rykke ned"? Som feks vil gå ned i lønn for å være der oppe? Hmm Owello kanskje? kunne vært en fin tilvekst Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stairs 1 614 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Men er det noen tippeliga kåte spillere i start som ser seg "for gode til å rykke ned"? Som feks vil gå ned i lønn for å være der oppe? Hmm Er det lov å håpe at Espen Hoffs bedre halvdel kunne tenke seg tilbake til Bærum OG at Hoffern godtar en drøy tredjedel av hva han hadde sist gang han var i Stabæk? Neppe, men en herlig tanke... Herlig tanke men neppe.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stairs 1 614 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Men er det noen tippeliga kåte spillere i start som ser seg "for gode til å rykke ned"? Som feks vil gå ned i lønn for å være der oppe? Hmm Er det lov å håpe at Espen Hoffs bedre halvdel kunne tenke seg tilbake til Bærum OG at Hoffern godtar en drøy tredjedel av hva han hadde sist gang han var i Stabæk? Neppe, men en herlig tanke... Herlig tanke men neppe.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 Hoff blander seg jo inn i nedrykksstriden uansett hvor han spiller da, ingen ting å satse på¨. En annen ting, hva med å slutte å nevne en drøss med spillere som overhodet ikke er aktuelle for oss i denne tråden`? Stokkelien? Hallo kamerat, hva tror du Start krever for han? Èneste vi kan hente inn er bosmenn og juniorer - hold fokus på virkeligheten! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ChrisX 64 Del Skrevet 8. August 2011 Del Skrevet 8. August 2011 En annen ting, hva med å slutte å nevne en drøss med spillere som overhodet ikke er aktuelle for oss i denne tråden`? Stokkelien? Hallo kamerat, hva tror du Start krever for han? Fant ut at han har kontrakt ut neste år, så trekker det forslaget med glans Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 9. August 2011 Del Skrevet 9. August 2011 Jobber med å knytte til seg hurtige Fredrik Brustad (21). Tilbake til Start-spillere, så syntes jeg Espen Børufsen til tider har vist gode takter - så det er vel mitt førstevalg om man skulle hentet en spiller fra sørlandet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
troma 39 Del Skrevet 9. August 2011 Del Skrevet 9. August 2011 Jobber med å knytte til seg hurtige Fredrik Brustad (21). Tilbake til Start-spillere, så syntes jeg Espen Børufsen til tider har vist gode takter - så det er vel mitt førstevalg om man skulle hentet en spiller fra sørlandet. Christer Kleiven er bosmannspiller etter sesongen, har tidligere vært i Stabæks søkelys og har sannsynligvis et uforløst potensial. Har ikke briljert de siste sesongene - og er derfor kanskje billig (en lønn som er mulig å betale)? Solskjær prøvde å hente ham til Molde før sesongen, så det er vel åpenbar fare for at konkurransen om spilleren eventuelt kan drive lønningen i været. Misfornøyd er han også. Det betyr som regel rabatt for "kjøpende" klubb. http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article202249.ece 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luguber 1 529 Del Skrevet 9. August 2011 Del Skrevet 9. August 2011 Hva med å ta en titt på TIL's Håkon Kjæve? Eller Vegard Nikolaisen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marco 98 Del Skrevet 9. August 2011 Del Skrevet 9. August 2011 Jobber med å knytte til seg hurtige Fredrik Brustad (21). Tilbake til Start-spillere, så syntes jeg Espen Børufsen til tider har vist gode takter - så det er vel mitt førstevalg om man skulle hentet en spiller fra sørlandet. Christer Kleiven er bosmannspiller etter sesongen, har tidligere vært i Stabæks søkelys og har sannsynligvis et uforløst potensial. Har ikke briljert de siste sesongene - og er derfor kanskje billig (en lønn som er mulig å betale)? Solskjær prøvde å hente ham til Molde før sesongen, så det er vel åpenbar fare for at konkurransen om spilleren eventuelt kan drive lønningen i været. Misfornøyd er han også. Det betyr som regel rabatt for "kjøpende" klubb. http://fotball.aften...ticle202249.ece Christer Kleven er god og passer oss! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Oddan79 154 Del Skrevet 11. August 2011 Del Skrevet 11. August 2011 Budstikka er ikke like raske som aftenposten, men her står det iallefall at det kommer en avklaring innen søndag.. http://www.budstikka.no/sport/stabæk/brustad-avklaring-senest-sondag-1.6413880 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Zemzemi 236 Del Skrevet 13. August 2011 Del Skrevet 13. August 2011 http://www.budstikka.no/sport/brustad-ikke-stabek-klar-1.6417163 Godt vi fikk inn ny spiss nå som Ondo kablet seg til et rødt kort. Og Sortevik klar fra nyttår. Endelig skjer det noe på overgangssiden :lol: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blueda 132 Del Skrevet 13. August 2011 Del Skrevet 13. August 2011 Du fikk ikke med deg det som sto nederst da eller? "Stian Sortevik, en offensiv midtbanespiller fra KFUM, har ellers tegnet kontrakt med bærumsklubben, men han er ikke spilleklar før i 2012. " Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Zemzemi 236 Del Skrevet 13. August 2011 (endret) Del Skrevet 13. August 2011 (endret) Du fikk ikke med deg det som sto nederst da eller? "Stian Sortevik, en offensiv midtbanespiller fra KFUM, har ellers tegnet kontrakt med bærumsklubben, men han er ikke spilleklar før i 2012. " Det var omtrent det jeg skrev. "Sortevik klar fra NYTTÅR" Brustad derimot er klar til uka, og han er bakromspiss som artikkelen forteller . Derfor er det bra at STB signerte ny spiss, ettersom Ondo fikk rødt Endret 13. August 2011 av Zemzemi Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå