Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte også nytt sesongkort før sesongen var over i fjor, men det var på impuls – fordi jeg ønsket å støtte klubben i en vanskelig tid. Alltid uansett, og så videre. Jeg ønsket å gi dem en kickstart på oppkjøringen av denne uhyre viktige sesongen.

Nå i etterkant er jeg ikke spesielt trygg på jeg forvaltet pengene mine riktig, mest fordi jeg ikke føler at de har bidratt til noe som helst. Det er helt tyst fra klubben foruten nyheter om at spillere forsvinner. I stedet for å prøve å ivareta og videreføre den unike lidenskapen supporterne viste forrige sesong, gjør de nå alt de kan for å distansere seg fra oss og ta knekken på det siste som finnes av engasjement.

Jeg forstår ikke hva som skjer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående vår alles voksende frustrasjon: kan man prøve å få igang en Blaamandag om ikke alt for lenge - hvor både et par spillere og et par ledere møter opp, og kommer med sine tanker om og planer for både overgangsvindu, stall og sesong?

For meg kunne det forhåpentligvis blitt god mentalhygiene - det er mye negativt skrot i Stabækdelen av hjernen nå, og haugen bare vokser og vokser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men uansett hvilken divisjon vi spiller i så forventer jeg at klubben har et visst behov for å holde kontakten med supporterne. Informere oss om planer, tanker, aktiviterer, utfordringer og så videre. Hvordan skal vi eller kommende fans ellers klare å få noen tilhørighet til klubben?

Men dette er kanskje feil tråd for frustrasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg setter et punktum for debatten om informasjon fra klubben. Vi skal få til et medlemsmøte på Onkel Blaa etter at årsmøtet er avholdt. Jeg gir meg riktignok som styreleder, men er selvsagt behjelpelig med å dra i gang noe på Onkel Blaa mens det nye styret får satt seg og får lagt sine planer for året.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Ragnvald Soma, han kunne vært en erfaren og rutinert spiller som kunne hevet nivået på trening og hatt den pondusen i midtforsvaret vi trenger.

Han er uten kontrakt og fristet av retur til Norsk fotball.

http://www.fotballsonen.com/soma-fristes-av-norsk-klubb/

Han kunne jo kanskje vært noe, uten at jeg vet hvordan nivået hans har vært de siste årene. Det vil i alle fall ikke skade å forhøre seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet noe om han her bortsett fra at han hadde målgivende på begge scoringene mot STB i fjor?

http://www.viking-fk.no/news/article/1cnfdmnz21j031j1d5pu0c2q50/title/haper-pa-1-divisjon

Er vel venstre kant, men der har man vel kanskje forhåpninger om at Luc skal slå til? Han er iallefall villig til å gåned i addeccon for å få fart på karrieren, men er vel muligens uaktuell fordi vi må betale utdanningskompensasjon?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet noe om han her bortsett fra at han hadde målgivende på begge scoringene mot STB i fjor?

http://www.viking-fk.no/news/article/1cnfdmnz21j031j1d5pu0c2q50/title/haper-pa-1-divisjon

Er vel venstre kant, men der har man vel kanskje forhåpninger om at Luc skal slå til? Han er iallefall villig til å gåned i addeccon for å få fart på karrieren, men er vel muligens uaktuell fordi vi må betale utdanningskompensasjon?

Er han tilbudt ny kontrakt fra Viking da? Hvis ikke gjelder ikke utdanningskompensasjonen.

Endret av Norris
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han kan visstnok spille hvor som helst på midtbanen. IAO sammenlignet han med Somen. Hvor treffende det er og hvor han egentlig passer best gjenstår å se. Vi har for vane å bruke sentrale spillere på kanten mens de prøver å ta nivået så det blir vel helst der han får spille inntil videre. Ikke at vi har noen veletablerte som legger beslag på de sentrale plassene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Snublet over en ganske interessant artikkel i Sandefjord Blad om hvilke erfaringer Sandefjord Fotball gjorde i fjor med tanke på spillerlogistikk og sesongoppkjøring. Det kan godt relateres til den situasjonen vi nå har i Stabæk.

http://www.sb.no/sport/sandefjord-fotball/vil-hente-to-til-tre-offensive-spillere-1.7713439

Dette med skader er veldig relevant - hva om vi skulle få en langtidsskade på f.eks. Ville Jalasto?

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp,

Kjenner gamletreneren hans - som forøvrig er en stående og syngende supporter, han har skrytt fælt av gutten i mange år. Men artikkelen er feil, han er venstrebent og venstreback/kant.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontaktet igjen en ung (ca 17) spillende stopper/def. midtbane som Jalland var fint lite interessert i å vurdere foran fjorårssesongen. Dessverre var erfaringen med den avvisende tilbakemeldingen slik at Stb nå er uaktuelt..

Jaja. Hvem trenger vel gratis midtstoppere? Ikke vi - som er så godt forspent med spillere i alle posisjoner at vi lett stiller 2 7-erlag. Er vi i en posisjon der vi kan ta oss råd til å brenne bruer?

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer jo veldig ann på kvaliteten til denne unge spillende stopperen.
Var sikkert en grunn til at Jallan var fint lite interessert i spilleren da, men er jo ikke alltid smart å brenne broer.

hverken fra Klubben eller Spilleren.
viktig å ikke være større en seg selv som spiller i Norge per dags dato heller, er mange kontraktsløse der ute.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det var da som faen egentlig. Når vi virkelig ligger nede, så har vi ingen mulighet til å gjøre noe med det. Vi får la kritikken av IA & Co ligge litt, og rette oppmerksomheten mot de som har hatt som ansvar å finansiere klubben istedenfor. Nå kan det sikkert åpne seg muligheter dersom vi lykkes med å hanke inn nye sponsoerer frem mot sesongstart. Det er bare å krysse det som krysses kan.

Samtidig så er det slik at vi er pålagt å ha 18 spillere på profesjonelle kontrakter for å få lov til å spille i Adeccoligaen. Så vi må uansett gjøre noen grep. Vi har 15 mann i dag (Hvorav mange bosmenn...). Så minst 3 spillere må det tegnes kontrakt med. Det synes stadig viktigere å tegne en eller annen form for avtale med Martin Andresen. Hvordan er keepersituasjonen i jr. avdelingen egentlig?

PS: Profesjonell kontrakt betyr ikke nødvendigvis at vi må lønne de nok til at de kan leve av fotballen alene...

Jeg tror ingen, eller i bestefall 3-4 klubber i Norge, egentlig har råd til å holde seg med en 100% profesjonell spillerstall. Den norske proffmodellen er rett og slett ikke bærekraftig - mesteparten av tippeligaen er finansiert ut av lommene på privatpersoner. Fotballspillere må sannsynligvis i fremtiden i større grad belage seg på å ha inntekter ved siden av fotballen. En løsning jeg tror vil være bra for alle parter.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er keepersituasjonen i jr. avdelingen egentlig?

@ringo

Kanskje vi kan låne han her hvis ikke "the motherfucker" blir solgt i løper av dette vinduet.

Han uttaler selv at "Det gjør ikke noe med et utlån til et bra 1. divisjonslag, så lenge jeg får spille førstelagsfotball, forteller målvakten"

http://dt.no/godset/vil-kjempe-om-keeperplassen-1.7729698

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er keepersituasjonen i jr. avdelingen egentlig?

@ringo

Kanskje vi kan låne han her hvis ikke "the motherfucker" blir solgt i løper av dette vinduet.

Han uttaler selv at "Det gjør ikke noe med et utlån til et bra 1. divisjonslag, så lenge jeg får spille førstelagsfotball, forteller målvakten"

http://dt.no/godset/vil-kjempe-om-keeperplassen-1.7729698

Hvis han fortsatt holder samme nivå som da han var på utlån i Asker, så er det bare legge inn bud. Han var Askers desidert beste spille på vårsesongen i 2011. I de kampene jeg så dirigerte han forsvaret og hadde redninger av høy klasse. Løp og lån!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vi kan jo fortsatt drømme, men det er vel lite som taler for noe som helst av aktivitet på overgangsmarkedet i overskuelig fremtid. Hvordan man tror at en tropp som har tapt 23 av 30 skal snu en negativ trend etter å ha blitt ytterligere svekket skulle det vært interessant å vite. Med å snu trenden mener jeg stoppe fallet. Uten forsterkninger er jeg rimlig overbevist om at vi rykker ned.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...