Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

Ja, vi kan jo fortsatt drømme, men det er vel lite som taler for noe som helst av aktivitet på overgangsmarkedet i overskuelig fremtid. Hvordan man tror at en tropp som har tapt 23 av 30 skal snu en negativ trend etter å ha blitt ytterligere svekket skulle det vært interessant å vite. Med å snu trenden mener jeg stoppe fallet. Uten forsterkninger er jeg rimlig overbevist om at vi rykker ned. @ringo

Lån er jo fremdeles mulig!

Og en litt mer positiv instilling til livet, klubben og laget kan kanskje hjelpe litt. Det å svartmale absolutt alt den 20. januar hjelper i alle fall ingenting. Det var en svenske som stadig dro fram "positiv attityd". Kanskje vi skulle prøve å finne litt av den igjen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje stragien er å ha færrest mulig spillere inntil rett før sesongstart? Sparer en del penger på lønningsposten på det. Kanskje såpass at vi bør vente til sommervinduet med å få spillere inn. Tenk på alle penga vi kan spare da!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel neppe noen som hadde regnet med at Kamara var på vei til oss. Det som er gledelig er at etablerte spillere velger å komme hjem for å trene med oss. Det hever nivået på trening og det er fint nå som laget er lite og spillerne er unge. Jo mer trening de får med eldre karer med rutine og ferdigheter jo bedre er det.

Kjør på med Stabæk tier'n slik at vi kan hente en rutinert kar om noen uker. 180.000,- på én dag er utrolig flott og viser at vi får til dette bare vi blir mange nok. Kom igjen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker igjen på dette sammarbeidet vi har hatt med Karanba, eller har ihvertfall gitt støtte til oppigjennom.

De har hatt mange spennende spillere før, er det ikke på tide at vi tar kontakt med Tommy og ser om det er noen gode spillere der som ikke blir alt for dyre, i overgang eller lønn.

Hadde vært meget spennende med en liten brasse i år som sist gang vi rykket ned. (f.eks Wollf (karanba))

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dag Alexander Olsen står at er frigitt av ODD, har han ny klubb? Bør være en grei spiller som kanskje kan være aktuell om han er tilgjengelig og stb får penger selvfølgelig..

Hmm. En klubb som slåss for å kjøpe Kleiven har en spiller som ikke er god nok?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker igjen på dette sammarbeidet vi har hatt med Karanba, eller har ihvertfall gitt støtte til oppigjennom.

De har hatt mange spennende spillere før, er det ikke på tide at vi tar kontakt med Tommy og ser om det er noen gode spillere der som ikke blir alt for dyre, i overgang eller lønn.

Hadde vært meget spennende med en liten brasse i år som sist gang vi rykket ned. (f.eks Wollf (karanba))

Tidligere har man i hvert fall pratet for døve ører.

Karanba har pr dags dato produsert opptil flere spillere med profesjonelle kontrakter rundt omkring. Er usikker på antall, men uansett er vel Darlan den mest kjente sett med norske øyne.

Han spiller i dag i Fluminense som junior.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidligere har man i hvert fall pratet for døve ører.

Karanba har pr dags dato produsert opptil flere spillere med profesjonelle kontrakter rundt omkring. Er usikker på antall, men uansett er vel Darlan den mest kjente sett med norske øyne.

Han spiller i dag i Fluminense som junior.

Det er egentlig ufattelig trist, for jeg tror ALLE de guttene er keene på å ta på seg den vakre blaa drakten.

Dette er faktisk en av klubbene som har hjulpet dem i gang mot en drøm.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke gitt at de er gode nok bare fordi de er brasilianske. Enkelte av dem har vært på prøvespill hos Tippeliga-klubber uten å imponere all verden. Dessuten har vi et eget juniorlag, som skal og må være hovedkilden til rekruttering av tenåringer, i tillegg til et etablert samarbeid med SCFA. Mange norske klubber har nok relativt god kontakt med Karanba og vet når det eventuelt kommer noe helt spesielt derfra. Vi er ikke de eneste som ikke har valgt å rekruttere noen derfra ennå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forslagene dere kommer med har alle én fellesnevner:

De koster penger.

Det har vi ikke.

Jobb nr 1: Vi må skaffe penger til å dekke de forpliktelsene vi HAR.

Jobb nr 2: Vi må skaffe penger til kjøp/lønn av nye spillere.

Jobb nr 3: Skaffe disse spillerne.

Jobb nr 3 er faktisk gjort for lenge siden av sportslig ledelse, men er lagt på is fordi jobb nr 1 og jobb nr 2 ikke er utført.

Enkelte later til å tro at sportslig ledelse sitter på brakka og legger kabal og surfer på internett. De oppgavene er det andre i klubben som sørger for at blir gjort.

Så dessverre - vi kan vindus-shoppe alt det vi makter, men det som må til er å skaffe penger. Klubbens styre er lydhøre for alle gode idéer på den fronten. Kan din arbeidgiver gå inn som sponsor? Stb har "pakker" fra 25.000 kr. Får vi solgt noen sånne dukker det opp nye ansikter i troppen og alle blir fornøyd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oddbjørn Skartun har fått beskjed fra FK Haugesund at han er fri til å finne seg noe annet.
Fikk aldri sjansen i FKH i konkurranse med Djurdic/Søderlund og nå Grytkjær, men gjorde en del mål for FKH 2.... (Det er vel her lista ligger for oss.... nedfallsfrukten fra tippeligaen).
Noen som kjenner til noe om Skartun?

Endret av Kane
Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://mobil.tv2.no/sport/fotball/rocky-lekaj-paa-klubbjakt-syns-jeg-fortjener-aa-leve-av-fotballen-3976152.html

Mener å huske at denne karen har vært diskutert før? Kanskje mer aktuelt nå enn før, selv om jeg ikke vet en kjeft om han...

Han er spennende. Hvis han er i fysisk god form slik han selv hevder så er det kanskje verdt en titt. Noen andre som vet mer om karen? @Ringo? P7?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Så han spille for Grorud i 2. div et par ganger i fjor høst, mener det er rett nivå for ham.

Han har større ambisjoner enn talent. Det skal mer til enn overdrevet bruk av "maradonnainnlegg og overstegsfinter" for å lykkes i fotball. Holdningene er helt feil også. Fortjener å leve av fotballen... vel, vel...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Ja, det synes jeg er mer fornuftig.

Ut fra det jeg så er det nok 3-4 spillere på det Grorudlaget jeg ville vurdert før Lekaj.

Skal vi hente spillere nå, så må det enten være spillere som holder en høyere kvalitet enn de vi har, subsidiært spillere på samme nivå som har ekstremkvaliteter på ferdigheter vi mangler. Ellers kan vi like godt fortsette med det vi har.

Den største utfordringen vår akkurat nå slik jeg ser det, er manglen på konkurranse om plassene i laget. Derfor er det bra om jr. gutta tar så godt for seg i forsesongen at de kan gi de litt mer etablerte en reell kamp om plassene i 11'eren. Mange fotballspillere trenger å føle peset i nakken for å løfte seg opp et hakk. Det kan vise seg avgjørende for utfallet av sesongen.

Ideelt sett burde vi hatt 15 utespillere som alle var gode nok til å konkurere om de tilgjengelige plassen. Litt systematisk satt opp i ett 442 system. 3 backer, 3 stoppere, 3 vinger, 3 sentrale midtbanespillere og 3 angripere. Så blir fordelingen aldri helt slik, men om man ikke har råd til dobbelt dekning bør man søke å ha minst 3 mann som kjemper om 2 plasser. Pluss på 2 keepere og 4 hospitanter fra j.r. laget så hadde vi hatt en bra stall.

Mener jeg har sagt det før - vi har et lag som i det minste på papiret skal være godt nok til å slå samtlige lag vi møter i Adeccoligaen, men samtidig er vi et lag som kan tape for alle også. Derfor tror jeg fort dette kan bli en jo-jo sesong. Vi drar også med oss en tapermentalitet fra i fjor. Men likevel, med en god start kan det bli ganske bra. Samtidig kan det med en dårlig start blir riktig jævla ille...

Jeg skulle ønske vi klarte å skaffe noen forsikringer for en ok sesong i løpet av vinteren. Men akkurat nå ser vel ikke det veldig optimistisk ut med tanke på det. Jeg er egentlig litt rystet over at vi med et budsjett rundt 20 MNOK (Det må vel være topp 5 i ligaen) må ty til krone-rulling for å forsterke stallen fra 13 spillere, når KBK med 12 MNOK klarer å signere helt greie Adeccoligaspillere og har et target på 22 mann (Har vel 21 nå etter signeringen ar Risholt).

Men det er i det minste godt å se at den Blaa Ånden lever i beste velgående og om suksessen likevel kommer slik vi alle håper så blir gleden desto større.

Jeg gleder meg i hvertfall til sesongstart, nye spillere eller ei!

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men Rocky kan vel ikke være så mye dårligere enn f.eks. Bwamy? Kunne jo vært greit å hente han til prøvespill så han får vist seg. At han har større ambisjoner enn talent, nuvel, sånn jeg ser det er det er bra å ha ambisjoner, og det er jo en grunn til at han ble hentet til England en gang i tiden. Selvfølgelig er det også en grunn til at han har spilt så lavt ned i systemet som han har gjort de siste sesongene, men han er fortsatt ung og har fortsatt muligheten til å blomstre. Men som stephanois sier, muskler og rutine er uansett det første vi trenger.

Nå skrev jeg forøvrig dette før jeg så det siste innlegget til @ringo

Endret av Norris
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke glem at KBK blir støttet ekstremt mye av lokalmiljøet, hver spiller har sin egen sponsor som eier hele/deler av spiller og også står ansvarlig for mye av lønn og overgangssummer!

Er annet å drive med sponsorjakt i regioner med 1 storlag/moderklubb enn områder med flere klubber!

Dra paralleller til andre idrettetsutøvere i regionen vår, der utøvere ikke får sponsor selv om de er noe av verdens beste i jr klassen i sin idrett.

Men en utøver på andre steder i landet får biler, og mer enn til salt på maten ute i distriktet.

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er egentlig litt rystet over at vi med et budsjett rundt 20 MNOK (Det må vel være topp 5 i ligaen) må ty til krone-rulling for å forsterke stallen fra 13 spillere, når KBK med 12 MNOK klarer å signere helt greie Adeccoligaspillere og har et target på 22 mann (Har vel 21 nå etter signeringen ar Risholt).

Det virker litt pussig, ja. Det har da også vært andre lag med budsjetter tilsvarende det vi hadde i fjor som har fått flere og bedre spiller ut av det. Synes det virker litt pussig at vi ikke har råd til å handle eller lønne noen spillere når andre klubber med lignende rammer klarer å holde seg med en helt ok stall på ~20 spillere. At vi har leid inn såpass mange spillere på korttidskontrakter og vært generelt udugelige på overgangsmarkedet etter IAOs inntreden er nok noe av forklaringen på at vi får så lite spillermateriale igjen for pengene, men det må nesten ligger noe mer bak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En del av forklaringen kan jo ligge i at det er mye vanskeligere å skulle overleve på et sånt budsjett etter å ha taklet et inntektstap på 80 % siden 2009 enn det er når man har ligget på det samme over lang tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det er sikkert flere logiske forklaringer til hvorfor det er slik. Men når situasjonen har blitt som den er så, har vi kanskje mye å lære av små klubber som KBK? Det er f.eks. kun et fåtall av KBKs spillere som har fotballen som eneste inntektskilde, slik det bør være i en Adeccoligaklubb og etter min mening i de fleste TL klubbene også.

Når det er sagt, så tror jeg kanskje et av de største handikappene våre i denne sammenheng kan skyldes at vi ligger i en høyinntektskommune som Bærum og at en administrativt ansatt derfor fort er kraftig overbetalt sammenlignet med hva vi f.eks. måtte betale for den samme jobben i et utkantsvær som Kristiansund.

Uansett, det å ikke forsterke en stall på 13 spillere er å sage over den greinen man sitter på. Alle andre besparelser er i bunn og grunn meningsløse hvis det sportslige går dukken i prossesen. Det er som å pisse i buksa på en kald vinterdag. Det hjelper en stund og så blir vondt værre.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sikre er man på at dette med at budsjett på 20 millioner er riktig da? Har hørt samme tallene flere steder, men med sponsorinntekterpå 8 millioner og billettinntekter på 3 millioner høres det mye ut at man skal sanke inn 9 mill på resten. Hva inngår i resten egentlig? En annen ting er at man skal være helt nøkterne i forhold til økonomien og ikke bruke noe som vi er helt sikre på at vi får

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sikre er man på at dette med at budsjett på 20 millioner er riktig da? Har hørt samme tallene flere steder, men med sponsorinntekterpå 8 millioner og billettinntekter på 3 millioner høres det mye ut at man skal sanke inn 9 mill på resten. Hva inngår i resten egentlig? En annen ting er at man skal være helt nøkterne i forhold til økonomien og ikke bruke noe som vi er helt sikre på at vi får

Det ble fortalt på møtet sist tirsdag. Alle nevnte tall, 3, 8 og 20 kommer derfra. Jeg innser at jeg selvfølgelig burde spurt som du gjør, hva er de siste 9? En del av det er nok penger fra NFF - medieavtalen blant annet. Men det er vel ikke mer enn et par-tre millioner, mener jeg å huske.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror inntekter telles flere ganger. Junioravdelinga har 7(?!) ansatte trenere, men går visst i balanse og chixa tror jeg ligger på 3 mill og går i balanse (ca). Samtidig betaler sfk baneleie til Nadderud og får kommunal støtte. Supportereffekter/stabækbutikken genererer vel også noen mill. i inntekter, selv om jeg tror kostnadene er større.

Teller man med jr-avd., stabækbutikken og sfk nærmer vi oss kanskje 20 mill?

Uansett MÅ administrasjons- og lederkostnadene ned. Produktet klubben skal leve av er tross alt det som leveres på banen, og per i dag kan vi ikke stille lag om Sayoba blir skada eller tatt ut på landslaget. Vi lever av å selge underholdning, og om underholdningstilbudet enda et år bli at tilskuerne blir nedstemt, triste, forbannet og lei seg om hverandre vil vi miste både billettinntekter og sponsorer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...