knutta 1 865 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Da hjelper det jo å ha gått til krig med eks-kjæresten hans:P Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mihawk 1 744 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Da hjelper det jo å ha gått til krig med eks-kjæresten hans:P Hvis en klubb hadde gått til krig med eks-kjæresten min hadde jeg vært mer tilbøyelig til å signere i hvert fall! 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Nå var det vel også sånn at det kjæresteforholdet eksisterte kun i hodet til Woods? Tipper Alan tilhører majoriteten som ser på henne som en alvorlig forstyrret person. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Jeg må tilstå at jeg synes alt dette pratet om Alan minner om overgangsfantasier hos forstyrrede personer. Men det er jo et tydelig tegn på depresjonen over manglende signeringer at fablingen har kommet helt dit... 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 865 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Da hjelper det jo å ha gått til krig med eks-kjæresten hans:P Hvis en klubb hadde gått til krig med eks-kjæresten min hadde jeg vært mer tilbøyelig til å signere i hvert fall! Haha ja kanskje det er et poeng... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Ryktes visst at RBK også skal være interessert i Alan. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Kilde? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Spillemessig tror jeg det er Aalesund som passer Alan best for øyeblikket (ihvertfall så lenge vi ikke har noen tydelig egen spillestil). Vi må bare spille på eventuelle følelser hos fyren. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Tipper Alan er sugen på noen år i Stabæk og en avslutning i MLS. Moro + cash Money. Det tror jeg klinger bra i ørene til lillemann. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 248 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Jeg må tilstå at jeg synes alt dette pratet om Alan minner om overgangsfantasier hos forstyrrede personer. Men det er jo et tydelig tegn på depresjonen over manglende signeringer at fablingen har kommet helt dit... Det ryktes også at Alan er over gjennomsnittet glad i piger, vin, sang og PENGER. Vi har de tre første, men mangler den siste og viktigste. Eneste muligheten for at vi kan få han er at han nå, klubbløs som han er, får en vektøkning ala Ronaldo og blir uinteressant for alle andre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Kilde? En meget tynn kilde; hørte noen sa at det var blitt nevnt av noen på Twitter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Ryktes visst at RBK også skal være interessert i Alan. What a surprise! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 708 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Regner ikke med at det noen som seriøst engang tenker seg tanken at Allan skulle komme tilbake å spille for kr 20/25.000 /mnd? Det koster å holde en familie i gang, selv i Brasil. Så er det selvfølgelig hans basale behov... piker, vin og samba som heller ikke er gratis. Så jeg tror vi kan legge alle betraktninger verdr. en slik overgang på is, inntil det event. kommer en ekstern investor å betaler det den lille ønsker/må ha i salær for å drifte familien og seg. Han har nok krav til noe annet enn en liten kjellerleilighet også! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaatthjerte 223 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Regner ikke med at det noen som seriøst engang tenker seg tanken at Allan skulle komme tilbake å spille for kr 20/25.000 /mnd? Det koster å holde en familie i gang, selv i Brasil. Så er det selvfølgelig hans basale behov... piker, vin og samba som heller ikke er gratis. Så jeg tror vi kan legge alle betraktninger verdr. en slik overgang på is, inntil det event. kommer en ekstern investor å betaler det den lille ønsker/må ha i salær for å drifte familien og seg. Han har nok krav til noe annet enn en liten kjellerleilighet også! Nei ingen må våge og ha drømmer og håp. Bare kutt ut, slutt og diskuter uaktuelle spillere, trenere eller investorer. La oss kun forholde oss til realiteten. Fotball handler ikke om håp og drømmer, men fakta og penger. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikkel 1 800 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Christer Basma er klubbløs. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 796 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar 2014 For all del drøm videre, men er det ikke bedre å drømme om spillere på plasser vi faktisk trenger å forsterke? Plassen til Alan er kanskje der vi har mest potensiale og bredde (Luc, Boli, Dahle, Brustad, Henderson(?)). Husk at da vi hadde Alan så hadde vi også fantastiske ryddegutter i Hauger, Annan og Keller. Det er denne plassen vi først og fremst må forsterke (Samt en skikkelig målscorer selvsagt). Scout og drøm heller om en ny Jesper Janson eller Jocke Persson. Det er faktisk ikke veldig store forsterkningen som skal til for å heve laget vesentlig dersom vi får inn den riktige spillern med de riktige ferdighetene på den riktige plassen 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 708 Del Skrevet 29. Januar 2014 (endret) Del Skrevet 29. Januar 2014 (endret) Regner ikke med at det noen som seriøst engang tenker seg tanken at Allan skulle komme tilbake å spille for kr 20/25.000 /mnd? Det koster å holde en familie i gang, selv i Brasil. Så er det selvfølgelig hans basale behov... piker, vin og samba som heller ikke er gratis. Så jeg tror vi kan legge alle betraktninger verdr. en slik overgang på is, inntil det event. kommer en ekstern investor å betaler det den lille ønsker/må ha i salær for å drifte familien og seg. Han har nok krav til noe annet enn en liten kjellerleilighet også! Nei ingen må våge og ha drømmer og håp. Bare kutt ut, slutt og diskuter uaktuelle spillere, trenere eller investorer. La oss kun forholde oss til realiteten. Fotball handler ikke om håp og drømmer, men fakta og penger. Dream on! Men en god dose realisme er nok godt å ta med seg når man snakker om nye spillere. Ifølge db.no ønsket han 6 mill/år før han dro til Tyrkia. Litt realisme tilsier at han er uoppnåelig. Samtidig er jeg enig med Hanse vedr. "rett mann på rett plass" Endret 29. Januar 2014 av guttensindet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 For all del drøm videre, men er det ikke bedre å drømme om spillere på plasser vi faktisk trenger å forsterke? Plassen til Alan er kanskje der vi har mest potensiale og bredde (Luc, Boli, Dahle, Brustad, Henderson(?)). Husk at da vi hadde Alan så hadde vi også fantastiske ryddegutter i Hauger, Annan og Keller. Det er denne plassen vi først og fremst må forsterke (Samt en skikkelig målscorer selvsagt). Scout og drøm heller om en ny Jesper Janson eller Jocke Persson. Det er faktisk ikke veldig store forsterkningen som skal til for å heve laget vesentlig dersom vi får inn den riktige spillern med de riktige ferdighetene på den riktige plassen En sterk kandidat til dagens innlegg på forumet. Derfor siterte jeg det slik at flere leser det to ganger. Minst. (Hei til dere i Stabæk-ledelsen også..) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Skjønner ikke hvordan det er mulig å reagere på at noen drømmer om å få Alan tilbake; han ville øket muligheten for å beholde plassen betraktelig. Det er mer enn man kan si om Henderson. Hvorfor reagerer dere ikke overfor klubbledelsen på at de er i ferd med å sløse vekk penger på en sånn spiller, som i tillegg til å være en helt annen spillertype/posisjon enn vi trenger har knær som er utsatte for alvorlige og lange skadeavbrekk? Han er dobbelt diskvalifisert med tanke på utsagnene om at vi ikke hard råd til å bomme med noen signeringer - hva med å bruke stemmen deres på noe kontruktivt i stedet for å hakke på folks små dagdrømmer? (For øvrig skal man være mentalt forstyrret på grensen til tvangsinnleggelse for å drømme om en ny Jokke Persson.) 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 961 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Hepp, Ring ambulansen @ringo 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
han derre derre 327 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Jeg drømmer om både investorer, en ny Jokke og Alan! Alanzinho hadde vært, som hanse sier, en spiller der vi har våre beste spillere allerede - men han hadde jo fort blitt den beste spilleren i ligaen! Har man mulighet til å hente gull på kanten må vi ikke gå for gråstein på sentralt på midtbanen. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 248 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Skjønner ikke hvordan det er mulig å reagere på at noen drømmer om å få Alan tilbake; han ville øket muligheten for å beholde plassen betraktelig. Det er mer enn man kan si om Henderson. Hvorfor reagerer dere ikke overfor klubbledelsen på at de er i ferd med å sløse vekk penger på en sånn spiller, som i tillegg til å være en helt annen spillertype/posisjon enn vi trenger har knær som er utsatte for alvorlige og lange skadeavbrekk? Han er dobbelt diskvalifisert med tanke på utsagnene om at vi ikke hard råd til å bomme med noen signeringer - hva med å bruke stemmen deres på noe kontruktivt i stedet for å hakke på folks små dagdrømmer? (For øvrig skal man være mentalt forstyrret på grensen til tvangsinnleggelse for å drømme om en ny Jokke Persson.) Det er vel innafor å si at det er urealistisk at Alan signerer for Stabæk, og at de penga man evt kaster etter han kanskje burde blitt brukt på andre spillere? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kristh0707 1 383 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar 2014 Jeg fikk nummeret til Alan av agenten hans(Marcelo). Har sendt det til ledelsen, får se hva som skjer 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Det er vel innafor å si at det er urealistisk at Alan signerer for Stabæk, og at de penga man evt kaster etter han kanskje burde blitt brukt på andre spillere? Det er sikkert innafor, men for meg blir det en utrolig merkelig ting å reagere på. For det første så skjønner alle at det er helt urealistisk at Alan vil være fornøyd med det lønnsnivået vi har nå og for det andre, hvis han hadde syntes det var ok, kunne vi neppe fått en bedre spiller så billig. Jeg skjønner ikke hvorfor man velger å reagere på en fantasisignering som det og samtidig ikke reagere på alternativet Henderson som faktisk kan bli noe av. Det må jo virkelig være en gambling med penger som ikke henger på greip med tanke på hva klubben har sagt om nødvendige forsterkninger og trygge investeringer. Hvem folk drømmer om å få til klubben har da ingenting å si. Hvem klubbledelsen faktisk går etter, får konsekvenser. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 I 2012 var troppen vår på papiret ikke noe svakere enn det vi har av spillere per i dag. I hele sesongen 2012 sleit vi med å få tak i ballen og når vi fikk tak i den klarte vi ikke å få den videre til en medspiller. Skal vi ha noe utbytte av våre mange offensive, teknisk gode spillere er vi avhengig av å få tak i ballen og få gode framspill. Den spilleren manglet vi i 2012. Vi manglet ham i 2013 og i dag er denne posisjonen om mulig enda svakere besatt enn de i foregående år. Det nærmeste vi kommer er å omplassere en spiller inn i denne for laget svært viktige posisjonen. Hvorfor er den så viktig? Delvis fordi såpass mange av spillerne rundt sentral defensiv midtbane mangler disse ferdighetene (vi har ingen Keller på høyre kant, vi har ingen spillende midtstopper osv) og fordi vi er så lite flinke til å bruke alternative oppspillsmåter (raskt langs kantene eller slå langt til target-spissen vi ikke har med den gode langpasningen vi ikke har noen som klarer å slå) og fordi skal vi spille posession-orientert fotball er midtbanegeneralen den aller viktigste spilleren. og fordi vi er svake på å kompensere defensivt ved å skape overtall hjemover ved raske returløp og hardt press på ballfører. Nettopp derfor drømmer mange av oss mer om en Jesper Jansson/Jocke Persson enn Alanzinho. Begge deler hadde selvsagt vært kjekt, men vi trenger den ene mer enn den andre. Det hjelper ikke med verdens beste jockey hvis han må ri på ei ku. Troppen vår er liten og dårlig balansert. Med lite penger må de brukes smartest mulig og der vi får mest forbedring av laget i forhold til kronebruken. Per i dag har vi KUN Boli som spiss. Han er virkelig en super spiss, som vi alle liker godt. Dessverre er han like målfarlig som en materialforvalter med kols, så vi trenger strengt tatt 2 spisser om vi skal spille 4-4-2. Jeg ser heller ikke at vi har noen naturlig høyre back. Vi må tette de største høla i skuta først. Men, alvorlig talt, etter de siste 2 treningskampene kunne vi godt hatt nærmere 11 nye fjes på prøvespill. Jeg tar i mot Alanzinho med åpne armer jeg, men det vil nok koste såpass at det blir den eneste forsterkningen vi har råd til. Og vi trenger flere om vi skal spille i Tippeligaen i 2015. I mellomtiden drømmer vi om at spillerne våre tar sjumilssteg og storspiller på fredag, så vi ser at det er solid framgang. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 29. Januar 2014 (endret) Del Skrevet 29. Januar 2014 (endret) Nettopp derfor drømmer mange av oss mer om en Jesper Jansson/Jocke Persson enn Alanzinho. Jeg drømmer også mer om en Jesper Jansson, men Persson er den mest uintelligente spilleren vi har hatt i hele vår tid som toppklubb. Mannen gjorde jo ikke annet enn å gi bort helt unødvendige overganger fordi han hadde en fetish for sklitaklinger som han stort sett bommet på (den ene gangen han traff, traff han voldsomt) og ble liggende helt utspilt i gresset mens motstanderen fosset i angrep. Uansett, poenget mitt er: Hvorfor reagerer folk på en fantasisignering av en meget god spiller som er feil spillertype som aldri kommer til å skje, men sier ingenting på en tilsvarende feilsingering som faktisk kan bli gjennomført? At denne spillere er langt dårligere og i tillegg har skranglete knær som har satt han ut av spill i to år, som gjør han til en sånn risikoinvestering som klubben har sagt vi må unngå, gjør det bare enda mer merkelig at ingen tør reagere på det og henger seg opp i ubetydelige drømmer i stedet. Endret 29. Januar 2014 av Perfect 7 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 326 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar 2014 Godt å se alt dette engasjementet, på godt og "vondt". Selv tar jeg det hele rimelig piano da jeg av en eller annen grunn mistenker at ingen vet bedre hvor skoen trykker enn Bob Bradley. Han skal bygge opp et lag på sin måte, og har trolig dannet seg et inntrykk av hvilke typer og kvaliteter han allerede har i troppen og hvilke han trenger å fylle på med. In Bob we trust! 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 30. Januar 2014 Del Skrevet 30. Januar 2014 Godt å se alt dette engasjementet, på godt og "vondt". Selv tar jeg det hele rimelig piano da jeg av en eller annen grunn mistenker at ingen vet bedre hvor skoen trykker enn Bob Bradley. Han skal bygge opp et lag på sin måte, og har trolig dannet seg et inntrykk av hvilke typer og kvaliteter han allerede har i troppen og hvilke han trenger å fylle på med. In Bob we trust! Der har vi min kandidat til (gårs)dagens innlegg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Del Skrevet 30. Januar 2014 Del Skrevet 30. Januar 2014 Henderson er en hardtarbeidende, god toveisspiller som kan spille på mange plasser - begge kantene, samt høyreback. Han har fått veldig gode skussmål fra den sportslige ledelsen i Mjällby og er en særs rimelig spiller hvis vi signnerer ham. Ellers er prioriteten fremover: 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Del Skrevet 30. Januar 2014 Del Skrevet 30. Januar 2014 ellers er prioriteten fremover: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå