Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

Visstnok er det ryktet at han skal til oss.

Det jeg har lest, annet enn skadene, er at han har mye potensiale han verken fikk forløst i Brann eller i Rosenborg. Fortsatt småskeptisk, men hey, vi har jo bruk for en ekstra stopper...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du det ryktet fra? Jeg leste at en skrev på på VGD, men uten noen begrunnelse eller kilder så tok det bare for sprøyt

Sto i en eller annen artikkel i BT, hvis jeg husker riktig, men gidder ikke lete det opp. Sannsynligvis ganske så løst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hauger og chippen virker kanskje mest sannsynlig av de han nevner. Men hvor mye vil de koste? Synes det er større behov for en rutinert stopper

Sier meg fornøyd med Skjønsberg og Hauger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror vi bør ta oss en god dose realisme-medisin. Vi har fått en trener som nok har en plan om å forlate oss for en større klubb i en større liga på relativt kort sikt. Langsiktige planer må nok derfor se forbi Bob. Milan-samarbeidet er et godt eksempel her.

Samtidig har vi kortsiktige spillerbehov for å i det hele tatt berge plassen, som ikke virker å være i ferd med å gå i oppfyllelse (i tide).

Jeg synes ikke dette ser spesielt mye bedre ut enn det gjorde for 2 år siden. Litt bedre, greit nok, men kanskje ikke dobbelt så bra (vi må vel omtrent doble poengsummen vi fikk i 2012 for å berge plassen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det har vært forsøkt lån av noen Milan-spillere? De har garantert noen spillere som ikke får spilletid i Serie A, men som er gode nok for Tippeligaen. Burde vel være nærliggende i vår situasjon å gjøre et forsøk på å utnytte kontakten med den klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De eldste talentene lånes ut til andre serie A/B klubber ja, men de har fortsatt et primaveralag, men usikker hva aldersgrensen tillater der. Vil nok tro at det er fra dette nivået det kunne vært aktuelt å hente spillere fra. Når godset tydeligvis er nære ved å hente Patrick Olsen fra Inter så burde det være mulighet for oss til å se på noen fra Milan sin juniorsatsning også

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig med Ingos innlegg. Kjenner jeg blir mo i knærne av flere av navnene. Og flere av dem vil sikkert kunne bidra med strålende spill og tyngde inn i en ung spillergruppen.

Men samtidig er det litt skummelt om fordums glory skal gjenskapes med halvgamle gubber. Særlig om de tar mye av budsjettet og sperrer veien for nye unge talent.

Stabæk har alltid vært klubben som har trukket overraskende kaniner opp av hatten - flere av dem nevnt i Ingos artikkel - jeg håper og tror det også er klubbens framtidige strategi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lurt å drite i hvem spillerne er. La oss hente de typene vi mangler med de ferdighetene vi trenger. Med lite kronasje må vi være kyniske og smarte.

Jeg drømmer selvsagt om spillere som Somen, men vi er langt fra garantert at disse nevnte spillerne er som da de spilte for oss for +- 6 år siden. Det er lang tid i en fotballkarriere, og mye tyder på at de var på toppen hos oss.

Det kan bli dyrt om vi kjøper spillere som er over the top og må betale for tidligere prestasjoner eller kjøper spillere som ganske umiddelbart ender opp på skadelista.

Dette er ikke noe innlegg mot Ingos oppfordring til å bidra med tiere, tvert imot. Jeg både håper og tror at det først og fremst er sunn fornuft som ligger bak "øremerking" til "gamle helter", og at det kanskje er en eller to som er seriøst under vurdering. De fleste av de som nevnes er antagelig uinteressante, men tas med av andre hensyn... Fordelen med "gamle helter" er at vi kjenner spillerne som typer og deres ferdigheter, og Bob har vel nå funnet ut hva vi mangler. Jeg stusser spesielt nå over at vi har kastet ut Anene og latt Stokkelien gå og etter alt å dømme har takket nei til Helstad og har pt. ingen spisser med målteft i stallen. Det er en voldsom utfordring. Av de tre treningskampene kan vi notere krise i begge ender av banen i de to første kampene, med i den siste var det bedring bakover. Mot svak motstand har vi scora 2 mål på 3 kamper. Skummelt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting: Hvorfor ikke bruke noen magiske tiere på å gi Thor Lange en ny kontrakt? Så unngår vi å miste han uten betaling og drømme om å hente han tilbake om fem år når han har blitt seriemester med Aalborg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting: Hvorfor ikke bruke noen magiske tiere på å gi Thor Lange en ny kontrakt? Så unngår vi å miste han uten betaling og drømme om å hente han tilbake om fem år når han har blitt seriemester med Aalborg.

Trener han med laget nå ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er liksom ikke helt Stabæk hvis vi ikke "roter" vekk de fleste unge talentene vi utvikler. Sukk...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Bob ønsker gjenvinning høyt i banen (og kanskje litt mer spillende og offensive backer) er det kanskje ikke så rart?

Uansett tror jeg ikke vi skal legge all verden i formasjoner og bruk av spillere nå. Vi må anta at Bob tester ut spillere også med tanke på hvem som kan fungere som 2. valg på tynt besatte posisjoner. Offensive midtbanespillere er det eneste vi allerede har for mange av, relativt sett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...