Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

Vi bør vel kunne være mer interessante enn et lag i Superettan, men det er ingen grunn til å vente med et tilbud til Stephens hvis vi vil ha han, som jeg antar vi vil. Bortsett fra at vi kanskje har satt oss i en dum situasjon ved å være altfor kjappe på Henderson og dermed brukt opp en del midler på en tilsynelatende ganske mye dårligere og definitivt mer risikofylt variant av Stephens samtidig som vi ennå trenger den defensivt solide lederen og ballsentralen på sentral midtbane.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, han så i hvert fall veldig riktig ut i 4-3-3 og hvis vi ønsker å stå høyt med laget og satse på aggressiv ballgjennvinning. Henderson så derimot fryktelig dårlig ut i den ene kampen han spilte og har i tillegg disse knærne. De vil vel konkurrere om samme plass og rolle, vil jeg tro (hvor vi fra før har relativt mange alternativer), for ingen av dem passer til beskrivelsen av den sentrale midtbanesjefen vi har blitt lovet. Jeg kan ikke forstå det på noen annen måte enn at Henderson er overflødig og en forhastet risikosingering. Tror det lureste og tryggeste vi kan gjøre er å avbryte med Henderson, sikre underskriften til Stephens og så legge mye ressurser i en defensivt solid midtbanesjef.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg vært en klubb forventet på nedre halvdel av Tippeligaen/Allsvenskan, ville jeg fulgt med på Stabæk sin scouting, og så ringt interessante spillere og tilbudt 1-200k mer enn de får av Stabæk. Stephens, Karadas og Alanzinho for eksempel. Håper ikke det er det som skjer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo en kjempeutfordring for STB og IAO. Straks det offentliggjøres i media (eller her på forumet) at vi er i dialog med, eller på jakt etter en spiller blir vedkommende veldig interessant for andre klubber. Spesielt når økonomien vår er så elendig blir dette maurens kamp mot elefanten.

Jeg håper virkelig at vi også bruker dette ved å vise interesse for skikkelig ræva spillere, slik at de får fete lønninger og våre konkurrerende klubber fylles opp med rådyrt tribunefyll. "Bjørnar Holmvik"

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der blir jo nesten litt søtt paranoid. Andre lag er selvsagt ikke så udugelige at de har noen grunn til å se til oss for å finne interessante spillere og vi har dessuten ikke vist noen teft på overgangsmarkedet under IAO. Jeg tipper de andre lagene først og fremst stoler på den jobben de selv gjør, og har ressurser som gjør de hyllene vi leter på ganske så uinteressante.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tviler jeg på at Alan har vært, på instagram har han lagt ut et bilde nesten hver dag hvor man tydelig ser han er i Tyrkia og ikke Aalesund :)

Han publiserte et bilde fra en tyrkisk flyplass tidligere i dag..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uffda. Jeg får sitere Piet Hein: "Den, som kun tar spøg for spøg og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt."

Det var altså et snev av humor i mitt første avsnitt og et snev av alvor i det tøvete andre avsnittet. Snev er forresten undervurdert og burde brukes betydelig mer.

Min feil. Jeg får bestrebe meg på å være eksplisitt på graden av alvor eller "humor" det jeg avleverer heretter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IAO i Budstikka:

"Når det gjelder amerikaneren Michael Stephens, som var en av banens beste mot Hønefoss, har ikke Stabæk bestemt seg ennå. Nå er Stephens på prøvespill i svenske Gais ut uken.

– Stephens har gjort det bra, men vi har ikke bestemt oss for ham ennå. Det handler om økonomi, spillerstallen og hvor mange utlendinger vi kan ha i stallen. Ingenting kommer til å skje med Stephens, uten at vi har hatt noe å si. Vi har bare ikke bestemt oss, sier Olsen."

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Hva skjer a, trodde vi hadde penger til de rette spillerne?

Stephens har jo sett veldig riktig ut, har han ikke?

@ringo

http://www.budstikka.no/sport/lererstudenten-far-fornyet-stabek-tillit-1.8288923

Virker som vi har kontroll på Stephens selvom han prøvespiller for andre. (Han vil sikkert spille for Bob!)

I følge Budstikka går det på økonomi, og litt på utenlandskvoten.

Hvis han er så god som vi tror så burde det vært en no brainer!

Har de kanskje en bedre, og billigere utlending på blokka?

Edit: Dobbel post.. ble avbrutt på jobb, og noen slo meg før jeg rakk å poste..

Endret av Oddan79
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ikke for meg at Stephens havner i GAIS. Riktignok har de såvidt jeg husker et par amerikanere i troppen fra før, men de har faktisk like elendig økonomi, og de spiller på et lavere nivå. Eneste fordelen er at de har et kulere stadion.

Men så var det den forbannede kvota da. Vi kan ha ni utlendinger i stallen. Per i dag har vi:
Sayouba og Rasheed. Å bruke to plasser på kvota til keepere er egentlig passe dumt.

Jalasto og Johansen. De to beste forsvarsspillerne våre, så det er helt i orden.

Kassi og Boli.

Henderson.

Altså sju. Thor Lange er registrert på stabak.no som dansk, men han kan da neppe gå som utlending siden han er utviklet i Norge. To frie plasser. Jeg blir mer og mer fristet til å selge unna Boli for å frigi en plass. Problemet er da hva vi skal gjøre på spissplass.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være tidenes mest negative person. IAO har vel stengt talt fått tak i Bob.. og i dag en snasen låneavtale med Adu. Slutt å svartmale pr dags dato.

Vi har forskjellig syn på hva som er negativt. Jeg mener det er langt mer negativt å forsvare og bortforklare udyktighet enn å påpeke den. Du kan selvsagt bruke en trener og en spiller hvis prestasjoner og ringvirkninger vi ikke kjenner ennå som bevis på god teft om du ønsker det, og mene de trumfer alt annet. Det finnes mange som forsvarer Erik Hoftun og Roald Bruun Hansen på samme måte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at skadede Henderson som leverte under pari i treningskamp signeres umiddelbart og Stevens som leverte som banens beste lar vi prøvespille for andre?

Noen som kan forklare dette for meg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stephens burde signeres. Den ene kampen han har spilt var han blant de beste. Kjipt at han loker bort tiden Bob og IAO kunne brukt på å se det samme i Sverige

Han har da spilt to kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at skadede Henderson som leverte under pari i treningskamp signeres umiddelbart og Stevens som leverte som banens beste lar vi prøvespille for andre?

Noen som kan forklare dette for meg?

Jeg kan ikke forklare alt, men jeg mistenker at Stephens hadde avtale om prøvespill hos GAIS allerede før han kom til oss, for deretter å ta en avgjørelse. Så får vi håpe at avgjørelsen faller vår vei. GAIS har for øvrig ELENDIG økonomi (les: samme som oss), og kvittet seg med ett lass med spillere etter fjorårets sesong for å spare penger.

Vet vi for øvrig noe mer om skaden til Henderson?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...