ETN 2 214 Del Skrevet 12. Februar 2014 Del Skrevet 12. Februar 2014 http://www.rbk.no/news/article/di3puu7nntyp1fysx32g5vq9y/title/--jeg-har-savnet-gutta Skal vi bare stryke Mix fra listen, kanskje like greit. For noen var han ikke på listen engang. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mr. Diamond 1 556 Del Skrevet 12. Februar 2014 Del Skrevet 12. Februar 2014 Gais spiller treningskamp i dag men ingen Stephens i troppen. Gais (Superettan) slo Falkenberg (nyopprykket til Allsvenskan) 1-0, men Stephens spilte ikke. Det gjorde derimot Christian Eissele, en annen amerikaner de har på prøve. Henrik Lehman blogger blant annet dette for Expressen.se/GT : "Som jag fattar det är amerikanen Christian Eissele ett realistiskt alternativ om han gör bra ifrån sig på söndag mot Östsiden, det är ingen dyr spelare. Det är nog Michael Stephens, däremot. Men kanske en annan gång?" Så ting kan tyde på at de allerede har avskrevet Mr. Stephens? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 708 Del Skrevet 13. Februar 2014 Del Skrevet 13. Februar 2014 Jeg forstår ikke at skadede Henderson som leverte under pari i treningskamp signeres umiddelbart og Stevens som leverte som banens beste lar vi prøvespille for andre? Noen som kan forklare dette for meg? Tja, det kan vel ha med lønn å gjøre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 961 Del Skrevet 13. Februar 2014 Del Skrevet 13. Februar 2014 http://www.rbk.no/news/article/di3puu7nntyp1fysx32g5vq9y/title/--jeg-har-savnet-gutta Skal vi bare stryke Mix fra listen, kanskje like greit. For noen var han ikke på listen engang. DIGG 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 13. Februar 2014 Del Skrevet 13. Februar 2014 http://www.rbk.no/news/article/di3puu7nntyp1fysx32g5vq9y/title/--jeg-har-savnet-gutta Skal vi bare stryke Mix fra listen, kanskje like greit. For noen var han ikke på listen engang. Synd 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mr. Diamond 1 556 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 Michael Stephens er fortsatt i Sverige og hos Gais. Han er med når Gais skal spille treningskamp hjemme mot Østsiden IL Fredrikstad(!) i dag, søndag 15.02.14 kl.13.00. http://www.svenskafans.com/fotboll/gais/infor-gais-stsiden-il-501006.aspx Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 En artikkel om Pickens sitt prøvespill Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 Hadde vært litt artig og passende om han kalles Slim... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 OK, så inn med Stephens og Pickens og en spiss man fortsatt ikke har funnet, og ut med Rasheed. Så er laget komplett? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 16. Februar 2014 (endret) Del Skrevet 16. Februar 2014 (endret) Det kan sikkert stemme, men jeg synes det virker litt ulogisk å signere Slim Pickens for å plassere enten han eller Sayouba på benken. Pickens har tjent halvannen mill i året i MLS, men mistet plassen etter et skadeavbrekk, så han vil nok flytte på seg først og fremst for å få spilletid, og han er nok en dyr mann etter vår standard. Å sette Sayouba på benken vil være særdeles utaktisk både med tanke på hans utvikling og våre muligheter til å tjene noen kroner på han. Jeg tenker at det mest logiske er at Pickens testes med tanke på et eventuelt salg av Sayouba. Min mening er at vi bør ha i hvert fall èn keeper som regnes som egen-/forbundsutviklet for å gi litt større frihet i andre posisjoner. Tviler også litt på om vi får Stephens, ting kan tyde på at han ble for dyr, dessverre Endret 16. Februar 2014 av Perfect 7 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 16. Februar 2014 (endret) Del Skrevet 16. Februar 2014 (endret) Tviler også litt på om vi får Stephens, ting kan tyde på at han ble for dyr, dessverre Hvis dette stemmer håper jeg man kan komme ut og si det, og slutter å mumle festtaler i lommetørkleet. Endret 16. Februar 2014 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 Stephens er ikke for dyr; utfordringen er antall utlendinger i stallen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ÅsmundJ 455 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 Hvordan ser du da på utfordringen å muligens ha 3 keepere på utlendingskvoten ? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 Stephens er ikke for dyr; utfordringen er antall utlendinger i stallen. Kvoten heter jo egentlig ikke "Utlendingskvote" men "frikvote", for spillere som ikke er såkalt lokalt utviklet. Vet du om noen av ivorianerne våre går under "lokalt utviklet"? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 Vi har èn friplass igjen? Rasheed, Sayouba, Johansen, Jalasto, Henderson, Adu, Kassi og Boli. Ivorianerne har vært her i to år, kravet for å regnes som egenutviklet er tre. De er fremdeles unge nok til å bli godkjente som egenutviklede om ett år. Jeg vet ikke om de var registrerte og godkjente som en del av juniorlaget før de fikk kontrakt, men det er vel lite trolig i og med at det er ulovlig å importere afrikanere under 18 år. Et sånt eventuelt smutthull i regelverket vil jo være såpass intensjonsstridig at jeg kan ikke tenke meg det aksepteres. Den siste plassen på utenlandskvoten må vel da stå mellom Stephens eller en spiss. Beklager å si det, men at Henderson fikk kontrakt virker på alle måter utrolig lite gjennomtenkt. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 961 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 Hvordan ser du da på utfordringen å muligens ha 3 keepere på utlendingskvoten ? Et veldig godt spørsmål. Vi kan legge til at han tjente 250K USD i året i MLS, og sikkert ikke vil være en rimligere løsning enn de vi har. Ikke var han imponerende god mot LSK heller. Så med mindre et russisk lag har peilet seg inn på Sayoba, så synes jeg det minner om litt bortkastet tid å teste en amerikansk keeper, all den tid vi ikke har plass til flere utlendinger i troppen. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mr. Diamond 1 556 Del Skrevet 16. Februar 2014 (endret) Del Skrevet 16. Februar 2014 (endret) Ikke så mye skryt av Stephens å spore i rapportene fra kampen mellom Gais og Østsiden i dag. "De båda amerikanerna Michael Stephens och Christian Eissele var förhållandevis misslyckade och drar vidare. Den förstnämnde ”blev ju trött direkt”, som Askebrand uttryckte det, och det såg faktiskt komiskt ut när Stephens hux flux satte sig på rumpan före paus. Efter paus spelade varken han eller Eissele." Andre kilder går kanskje ikke like langt, men konkluderer med at Gais har andre/billigere alternativer. Edit: Gais vant for øvrig 3-1 mot et norsk lag som de ikke imponerte så voldsomt... Endret 16. Februar 2014 av Mr. Diamond Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 Høres ut som han må ha pådratt seg en forkjølelse eller lignende for at han ble fort sliten er jo helt motsatt av det han viste her. Merkelig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mr. Diamond 1 556 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 Høres ut som han må ha pådratt seg en forkjølelse eller lignende for at han ble fort sliten er jo helt motsatt av det han viste her. Merkelig. Jeg stusset også over dette. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 Hvis vi plutselig har 3 utenlandske keepere kan det vel ikke være vanskeligere enn å leie ut en av dem til Bærumi 6 måneder? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ÅsmundJ 455 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 Ja, men noen som vet hvorfor vi nesten ikke har sett Sayoba i kamp ennå ? Føler vi kun bruker Rasheed, og Sayoba trenger å øve i praksis på kommunikasjon med forsvaret Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 Har en stygg følelse av at Bradley ikke liker Sayouba helt. Håper i så fall løsningen blir å leie ham ut, for hvis vi lar ham utvikle seg i en sesong til tror jeg han er verdt noen millioner. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 16. Februar 2014 (endret) Del Skrevet 16. Februar 2014 (endret) Hvis vi plutselig har 3 utenlandske keepere kan det vel ikke være vanskeligere enn å leie ut en av dem til Bærumi 6 måneder? Hvorfor skulle Bærum ta på seg en keeper de ikke trenger eller har råd til bare fordi vi roter det til for oss selv? At vi har en dyr, amerikansk keeper på prøve når vi har to gode, billigere keepere fra før som begge går på utenlandskvoten og økonomien er liten og vi allerede har utfordringer med utenlandskvoten er langt utenfor hva de fleste vil karakterisere som fornuft og logikk. Ja, men noen som vet hvorfor vi nesten ikke har sett Sayoba i kamp ennå ? Føler vi kun bruker Rasheed, og Sayoba trenger å øve i praksis på kommunikasjon med forsvaret De har vel stått ca like mye, typ annenhver kamp, bortsett fra at det ble kun èn omgang på Sayouba nå sist? Synes det er fornuftig; Rasheed er god, han òg, og det er da bare rett og rimelig at begge får vise seg frem og konkurrere på like vilkår under sesongoppkjøringen. Endret 16. Februar 2014 av Perfect 7 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Daigo nr 10 1 654 Del Skrevet 16. Februar 2014 (endret) Del Skrevet 16. Februar 2014 (endret) Hvis vi plutselig har 3 utenlandske keepere kan det vel ikke være vanskeligere enn å leie ut en av dem til Bærumi 6 måneder? Hvorfor skulle Bærum ta på seg en keeper de ikke trenger eller har råd til bare fordi vi roter det til for oss selv? At vi har en dyr, amerikansk keeper på prøve når vi har to gode, billigere keepere fra før som begge går på utenlandskvoten og økonomien er liten og vi allerede har utfordringer med utenlandskvoten er langt utenfor hva de fleste vil karakterisere som fornuft og logikk. Ja, men noen som vet hvorfor vi nesten ikke har sett Sayoba i kamp ennå ? Føler vi kun bruker Rasheed, og Sayoba trenger å øve i praksis på kommunikasjon med forsvaret De har vel stått ca like mye, typ annenhver kamp, bortsett fra at det ble kun èn omgang på Sayouba nå sist? Synes det er fornuftig; Rasheed er god, han òg, og det er da bare rett og rimelig at begge får vise seg frem og konkurrere på like vilkår under sesongoppkjøringen. Sist hadde ikke sayoba på seg drakten en gang. ( hvis du tenker på lsk kampen ) Endret 16. Februar 2014 av Daigo nr 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 Mente å skrive at Rasheed sto èn omgang mot LSK, men det ble feil navn i farten. Før det sto Sayouba mot Sandefjord, Rasheed mot Hønefoss, Sayouba mot Sarpsborg, Rasheed mot Bærum og Sayouba mot Ull/Kisa. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
han derre derre 327 Del Skrevet 16. Februar 2014 Del Skrevet 16. Februar 2014 Jeg synes den foreløpige plassen går til Rasheed. Begge har gjort det like greit men Rasheed har kommunisert mer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ÅsmundJ 455 Del Skrevet 17. Februar 2014 Del Skrevet 17. Februar 2014 Føler at Rasheed kanskje er litt sikrere, men så har vi Sayoba som igjen redder de villeste skuddene og redder mye når det er én mot én. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 961 Del Skrevet 17. Februar 2014 Del Skrevet 17. Februar 2014 Hepp, Budstikka (papir) skriver at en må ut om Pickens skal signeres. Da synes jeg det er rimelig åpenbart at vi ikke signerer Pickens. For meg så er denne testingen av Pickens kun en tåpelig avsporing i spillerjakta. Vi har helt andre områder i troppen som er i større behov av forsterkninger. Pickens er heller ikke reservekeepermateriale. Om han signeres, skal han også stå. Dersom Sayouba dermed blir benket for å gjøre plass til Amerikaneren, så har vel de to siste årenes satsing på Ivorianeren vært rimelig bortkastet?!! Det er jo ikke akkurat noen overraskelse at det finnes en begrensning på antall utlendinger. Da er det kanskje underlig at vi bruker tid på å teste flere all den tid det er norske spillere vi burde jakte? Det finnes jo også muligheter for å skyve ut noen av de som finnes i troppen allerede. Man trenger vel ikke å være rakettforsker for å se at Bob ikke akkurat bobler over av tillitt til Timmi. Han har kjørt Trondsen ned på back i flere av vinterens treningskamper. Når så Timmi svarer ved å dra en Hammer mot LSK, så er det kanskje ikke helt fjernt å spekulere i at man kanskje kan se på alternative løsninger for vår danske back. Men han er akkurat resignert. Han viste også gode nok prestasjoner i fjor til å skulle kunne ta dette nivået. Kanskje i motsetning til Trondsen som hadde en klar downperiode i fjor og dermed ikke har vist stabilt spill over en hel sesong ennå, samt at han er uprøvd på dette nivået og at på til må omskoleres til back. Ja, man kan skyve ut Timmi for å gjøre plass til en annen utlending, men for meg så er det elendig ressursforvaltning. Vi har ingen naturlig back-up på venstrebacken. Hvilket betyr at man nesten må finne en norsk venstreback i tillegg. Et annet eksempel er Ville, som etter hva jeg forstår er en av de best lønnede spillerne i troppen og dermed kan man ha et ekstra insentiv for å se på alternative løsninger. Det største problemet her er etter min mening ikke bare det at vi mister vår beste stopper, men at det åpner for mer spilletid for Jørgen Hammer. Hammer fast i midtforsvaret, er som å spille russisk rulett med 5 kuler i tønna. Jeg tør påstå at det alene vil garantere oss nedrykket vi prøver å unngå. Så det betyr, som for Timmi, at vi kan sikkert rydde unna Ville for å åpne utenlandskvota, men det fordrer at vi henter en god norsk spiller i tillegg og slik har vi ikke råd til å holde på. Den vi kanskje kunne ha sendt videre er Boli. Da får vi et mer naturlig bytte 1 mot 1 på rett sted i troppen. Det vil ikke kreve en norsk erstatter i tillegg til å tilrettelegge for flere utlendinger. @ringo 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ÅsmundJ 455 Del Skrevet 17. Februar 2014 Del Skrevet 17. Februar 2014 Den vi kanskje kunne ha sendt videre er Boli. Da får vi et mer naturlig bytte 1 mot 1 på rett sted i troppen. Det vil ikke kreve en norsk erstatter i tillegg til å tilrettelegge for flere utlendinger. @ringo Skjønner hva du mener med å bytte 1 mot 1 i samme posisjon, men Boli er også en allsidig spiller som vi ikke bør miste i mine øyne! Han kan bekle flere offensive posisjoner på banen og hvis Bob får han på plass i en av disse posisjonene ser jeg virkelig ikke noen grunn til å selge han, uansett om det gir oss en plass til en ny utlending. Jeg mener også Nikolaisen bør signeres hvis Bob mener han gjør jobben på trening, jeg syns vi trenger en spiss som bare er der og setter ballen i mål, uten de syke individuelle egenskapene. Det er jo bare et pluss at han er norsk, slik at vi ikke bruker opp en plass på han på kvoten. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 796 Del Skrevet 17. Februar 2014 Del Skrevet 17. Februar 2014 Ettersom boli ikke vil gå på frikvoten lenger om 1 år vil det muligens føre til at man kan få noe bedre pris? Henderson skal prestere jævlig bra for at signeringen av han ikke skal fremstå som er komplett fiasko Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå